{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunal vs privat dagpleje
  • #1   25. okt 2012 Jeg bor i en lille by udenfor Skørping

  • #2   25. okt 2012 Jeg har haft en privat og gør det ikke igen.

  • #3   25. okt 2012 kender 2 private dagplejer privat og er ovenud tilfreds med deres arbejde. De bor bare i forkerte byer smiley


  • #5   25. okt 2012 De steder jeg har kigget koster en privat i mit område mellem 1500-1700kr om mdr og en kommunal koster 2300kr ca


  • #6   25. okt 2012 kender også kun private dpér er billigere end den kommunale. tror ikke der er den store forskel om det er privat eller kommunalt. eneste betænkelighed jeg ville have er om den pågældende dp har aftale med evt anden privat dp mht til pasning ved sygdom osv. for hvad skal man lige gøre hvis dp pludselig blir syg og måske langtidssyg, så så står man uden pasning!?

  • #7   25. okt 2012 Jeg har privat og elsker det ! Altid styr på tingene, hun er sød, bastian elsker at være der, hun er aldrig syg! Ikke en eneste dag på 2 år... smiley
    Børnene er meget ude, de har både kaniner, hund, katte og høns... De samler æg osv...
    De kommer på ture med jævne mellemrum osv smiley
    Som sagt bastian elsker at være der og så er det billigere end det offentlige smiley


  • #8   25. okt 2012 Fru Tygesen - Ja nemlig ogå lidt min tanke. De må meget mere ved en privat.

    Måske man selv skulle starte op smiley


  • #9   25. okt 2012 Kommunal har vi, jeg tør ikke en privat hvis der ikke er gæste dp. Prisen er den samme i vores kommune

  • #10   25. okt 2012 Ja, de kan jo bedre gøre det de vil, så længe forældre er indforstået med det smiley her går de tit i skoven, da den er i baghaven og udfordre det hele...
    De har bambier gående i baghaven og her hos os skal vi ikke selv have barnevogn med smiley

    Jeg er så glad for vores dagpleje, så må indrømme jeg ikke er meget for at han skal i børne have :))

    Her er de rigtig meget ude smiley hele dagen og i alt slags vejr smiley

    Ja hvis du har pladsen og mulighed' så kunne det være du skulle starte selv smiley
    Jeg ville også gerne, men min store drøm som Vognmand ligger lige rundt om hjørnet, så jeg holder mig det det smiley


  • #11   25. okt 2012 Jane, det kan jeg godt forstå -vores har haft 10 syge dage på 18 år - så jeg turde godt tage chancen smiley

  • #12   25. okt 2012 Ja okay det kan jeg godt forstå:-) Det lyder også som et dejligt sted:-)

  • #13   25. okt 2012 Her bruger vi privat
    Jeg har verdens dejligste dagplejemor, hun bor på landet (jeg køre med glæde 60 km om dagen for at bringe og hente min datter i dp) har hund, katte, heste, kaniner og høns! Hun barer sammen med børnene i hvert fald 2 gange i ugen, de er i legestue sammen med 2 andre private en gang i ugen, hvor de skiftes til at være hos hinanden, de tager tit på tur (i aktivitets hallen, jesperhus, besøger børnehaven, tager i skoven) Hun har en 7 personers bil, det ser lidt vildt ud når hun kommer kørende med 6 børn i hver deres auto stol smiley Hun holder bedste forældre dag, afslutning den dag vi går på sommer ferie, ark ja kan jo blive ved smiley Min datter skal aldrig i gæste dp, for når hun er syg, holder ferie eller på anden måde skal holde fri, så har hun en fast som kommer og passer børnene i hendes hjem, min dp mor har lige haft barsel og dagen efter hun havde født, var børnene i hendes hjem som normalt!
    Her er det 400 kr billigere i måneden i forhold til kommunal
    Jeg gider ikk alle de regler de kommunale dp´er har (min svigermor er kommunal dp og jeg har læst alle reglerne, de må sku virkelig ingen ting


  • #14   25. okt 2012 hvad er det de ikke må som de kommunale må?
    vores dp har hund og kanin og de kommer da også ud dagligt, går i skoven, besøger børnehave osv og de bager også indimellem og holder også forældrekaffe giver fødselsdags, jule og afskedsgaver når de slutter og starter i børnehave smiley


  • #15   26. okt 2012 Carina gør vores også, hun har hund, kat, kanin og høns og de er ude hver dag. Så jeg tror ikke der er den store forskel

  • #17   26. okt 2012 forskellen er at en privat fx. selv må tage børnene med i zoo en dag hvis de har lyst i egen bil. Og de har ofte åben til 16 eller 16.30 hvor en kommunal lukker 15.30 ca

  • #19   26. okt 2012 En kommunal må ikk, så lidt som og koge et æg, de må ikk lave mad når børnene er der, de må ikk lave huslige gøremål, det skal foregå efter fyreaften!
    Og ja de må ikk bare sætte dem i bilen og køre en tur med dem, min svigermor har en hel mappe fyldt med regler.


  • #21   26. okt 2012 Jeg mener der er stor forskel på hvad man må i hvilke kommuner... Ligesom prisen et meget forskellig fra kommune til kommune smiley

  • #22   26. okt 2012 Det må være forskelligt i kommunerne, for alt det du skriver Christina det må de godt i vores:-)

  • #23   26. okt 2012 gør mine også - bortset fra huslige gøremål, men ville jeg nu også sætte pris på hun ikke gjorde mens de passer børn smiley

  • #25   26. okt 2012 Hvor ved i fra om de må det eller ej??? det er altså ikk nogle regler forælderne får at læse. og ja et er hvad de må og et er hvad de gør.
    Hvorfor sætter i pris på at de ikk gør huslige pligter når børnene er der??? Jeg sætter stor pris på at min datter også lære hvordan en hver dag er hjemme i almindelig hjem


  • #26   26. okt 2012 Tania
    det er jo altså arbejde og ryde op efter børnene har spist


  • #28   26. okt 2012 Det er da helt sikker også forskelligt fra kommune til kommune, jeg personlig kunne ikk drømme om at støtte det kommunale børne pasning, men hver sin smag

  • #29   26. okt 2012 hvorfor skulle de ikke måtte bage og tage i skoven osv? og jeg ved da hun må kører med dem, for har selv skrevet under på de må smiley mine børn lærer hvordan en alm hverdag hænger sammen hjemme. og sfl skal de holde rent og rydde op efter de har spist osv. men udover det gad jeg da ikke have en dp der gik og gjorde rent og vaskede vinduer osv. hun får jo logesom penge for at passe dem, så tænker jeg det er det hun skal bruge tiden på og ikke alt muligt andet smiley frejas dp tog da en dag hende og et andet barn med i zoo, fordi hun kun havde de 2 og vejret og tiden var til det. dette var dagpleje kontret informeret om så hvis det var forbudt havde hun nok ikke fået lov. har alligevel haft 5 kommunale dpér og kunne ikke forstille mig de alle var totale regelbrydere smiley

  • #30   26. okt 2012 iøvrigt i vores kommune må de godt koge æg, dog ikke lave spejlæg osv pga salmonella smiley

  • #31   26. okt 2012 I vores kommune er der flere kommunale dagplejere der tilbyder varm mad til børnene.... Hende vi havde til anton tog da også ture ud af huset i egen bil, og jeg har netop været ude på en opgave i foråret hos en dagpleje hvor vi tog på egeskov slot i egen bil, så det må være forskelligt ( nabokommunen )

    Vores kommunale dagplejemor har vi haft til både anton som nu er 4 og karoline der nu er 17 og i de år vi har haft hende har hun max haft 10 syge/ferie/kursusdage som har ligge udover vores egen ferie. Hun var/er en utrolig dejlig og varm kvinde som favnede mine børn på alller bedste vis. Det ville hun være uanset om hun var kommunal eller privat, man skal altså passe på med at generalisere syntes jeg.


    I forhold til regler ville jeg gerne vide hvilke regler der er for de private tilbud, de kommunale skal jo følge kommunens almindelige dagtilbudsregler, mål, og lærerplaner - men hvad med en privat - Skal hun også det ? Hvad hvis man får brug for ekstra ressoucer f.eks støttepædagog el.lign hvordan foregår det, hvem føre det pædagogiske tilsyn hvis der altså er sådan I vores kommune er der flere kommunale dagplejere der tilbyder varm mad til børnene.... Hende vi havde til anton tog da også ture ud af huset i egen bil, og jeg har netop været ude på en opgave i foråret hos en dagpleje hvor vi tog på egeskov slot i egen bil, så det må være forskelligt ( nabokommunen )

    Vores kommunale dagplejemor har vi haft til både anton som nu er 4 og karoline der nu er 17 og i de år vi har haft hende har hun max haft 10 syge/ferie/kursusdage som har ligge udover vores egen ferie. Hun var/er en utrolig dejlig og varm kvinde som favnede mine børn på alller bedste vis. Det ville hun være uanset om hun var kommunal eller privat, man skal altså passe på med at generalisere syntes jeg.


    I forhold til regler ville jeg gerne vide hvilke regler der er for de private tilbud, de kommunale skal jo følge kommunens almindelige dagtilbudsregler, mål, og lærerplaner - men hvad med en privat - Skal hun også det ? Hvad hvis man får brug for ekstra ressoucer f.eks støttepædagog el.lign hvordan foregår det, hvem føre det pædagogiske tilsyn hvis der altså er sådan et ??













  • #32   26. okt 2012 Undskyld rodet:-( håber det er forståeligt trods ipadkoks

  • #34   27. okt 2012 Enig Carina og det samme her. Min svigermor er dagplejer og min veninde er også så jeg ved godt hvad jeg snakker om:)

  • #35   27. okt 2012 Det er kommunen der føre tilsyn hos de private og de kan lige så vel bare ringe på kommunen hvis de har brug for støtte til et barn!!!!

    Jeg ved sku også hvad jeg snakker om, min svigermor er dp-mor og læste heldigvis alle hendes mapper inden jeg skulle vælge kommunal eller privat


  • #36   27. okt 2012 Men fordi det er sådan der hvor din svigermor arbejder er det ikke sådan alle steder.

  • #37   27. okt 2012 Har jeg nogen sinde sagt det??????? Jeg fortæller hvordan det er her hvor jeg bor


  • #38   27. okt 2012 Nej det lød bare sådan..........

  • #40   27. okt 2012 Samme spørgsmål som Tania????

  • #41   27. okt 2012 der er jo heller ingen kunder hvis en kommunal melder sig syg konstant, har selv flyttet min datter fordi hende hun havde meldte sig syg og holdte fri lid for tit efter min mening smiley min mellemstes dp kan tælles på en hånd hvor tit hun er syg. hun elsker hendes job og holder ikke fri bare fordi hun kan. når hun skal til læge tandlæge osv, holder hun aldrig fri, så får hun den tilsynsførende pædagog til at komme og se efter ungerne mens hun er afsted. og hvordan man er som dagplejer har jo intet at gøre med om man er det kommunalt eller privat. det har jo noget at gøre med hvordan man er som person smiley

  • #42   27. okt 2012 Hold da op der blev kastet mange negative ord mod den kommunale dagpleje lige der.....
    øv siger jeg bare smiley
    Jeg ELSKER mit job som kommunal dagplejer, jeg har skønne kollegaer jeg mødes med 2 gange om ugen, vi er ude stort set hver dag, i skoven, på den lokale legeplads, på vores sportsplads osv.
    ja og så er der også Randers regnskov og Hobro Mini zoo som vi tager til i min private bil..
    vi får aldrig rugbrød en hel uge i træk, vi laver meget varmt mad i dagplejen..
    en skam at der er så mange fordomme om os... smiley
    men også rart at høre om jer der har været glade for den kommunale dagpleje smiley

    Jeg arbejder 48 timer om ugen og har de sidste 20 måneder haft 3 sygedage..


  • #43   27. okt 2012 Jeg elsker min kommunale dagplejer , og hun passer børn fordi hun elsker det - hun har nemlig gjort der i over 35 år smiley

    H er verdens mest betænksomme fantastiske kvinde og Emma knuselsker hende . Alle de fordomme jeg havde mod det kommunale er blevet manet godt og grundigt til jorden af hende her !

    - hvis nogle har noget imod kommunal pasning, så bunder det vist i uvidenhed, selvfølgelig er der brodne kar - men gudskelov er der de helt eminente som løfter nieavuet til det fantastiske !


  • #44   28. okt 2012 For det 1. pga alle de ondsvage regler de har her i kommunen
    for det 2. så gider jeg ikk give 400 kr mere i måneden bare fordi det hedder kommunal
    for det 3. så aflever jeg satme ikk mit barn ved en gæste dp som jeg aldrig har set
    for det 4. så er kommunen her bare over hovedet ikk min kop the, så de skal sku ikk ha flere penge af mig end de får i forvejen


  • #45   28. okt 2012 Det med Gæstedagpleje er der jo nogen der er nødt til, det var det der gjorde at det ikke blev privat for mit vedkommende

  • #46   28. okt 2012 Men jeg kan godt forstå du har valgt privat med de regler der er i jeres kommune

  • #48   28. okt 2012 Jeg har altså aldrig dømt ALLE kommuner smiley Jeg fortæller hvordan det er i den kommune jeg bor i!!!
    Pengene har bestemt heller ikk valgt hvor mit barn er, men jeg sparre 400 kr i måneden ved det sted jeg har valgt.
    her mødes de kommunale også engang i ugen, men forælderne kender ikk dp´erne med mindre de har været der før, hvilket ikk sker tit i vores kommune, og ja vores kommune er skod, de lever helt og aldeles efter deres egne regler


Kommentér på:
Kommunal vs privat dagpleje

Annonce