{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

mor/far til loui
mor/far til loui
Tilmeldt:
16. jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147

Apps til de små. Ipad {{forumTopicSubject}}

Hej loui har fået smag for vores ipad så nu skal han have sin egen. Han har været rigtig glad for spil med billeder af dyr og dyrelyde når man trykker på dem. Men det keder ham lidt efterhånden. Har i nogle apps der kan anbefales han er 1 år og 8 måneder.

Og har i regler med jeres tables til de små. For kunne godt tænke mig til at det vil tage overhånd hvis han bare konstant får lov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apps til de små. Ipad
  • #1   15. feb 2015 Her er hende på samme alder vild med Fischer proces Apps og toca Nova især animal doctor og toca house ..
    Her gider hun ikke ret længe af gangen, så har ikke så mange regler


  • #2   16. feb 2015 Lego lav nogle rigtig gode apps som er gratis. Der er en med toge, cirkus og mad. Dem har vores været glad for smiley

    Vi har ikke nogen faste regler, men hendes iPad kan indstilles til f.eks at hun har en halv times spilletid og når tiden er gået, kommer der et billede af en krokodille som sover. Så ved hun, at når krokodillen sover skal hun lege med noget andet smiley


  • #3   16. feb 2015 Ellers kan vi også anbefale dr. Panda. De er rigtig gode og ikke så dyre. Der er også flere forskellige.

  • #4   16. feb 2015 Her spiller man ikke når man er så lille smiley
    Min mellemste knægt fik lov at bruge opad da han var fem. Samme alder før han fik Nintendo.
    Jeg mener personligt der er overvurderet og der er så meget mere socialt og nærvær i at side og lege på gulvet, end at sidde med hoved i en ipad.
    Min yngste er 1.5år. Og den kommer ikke ind i hans liv før om langtid
    De to store på 6 og 8 år må bruge ipad 30 min om dagen, undtagen mandage tirsdage og torsdage, hvor vi har spillefrie dage. og den store skal også lave sine skole lektier Selvfølgelig - da det er pålagt fra skolen at de har lektier på ipaden .


  • #5   16. feb 2015 ssp kan godt følge din tankegang. men vi kan lige så godt indse det. teknikken bliver en større og større del af hverdagen og om han sider og ser tv eller spiller ipad ja det er same same for mig. men self syntes jeg ikke han skal side med den 24/7

    men der er altså nogle gode lærerige spil som kan gavne den lille også. og youtube med alle børnesangene det er også ganske fint


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #6   16. feb 2015 Vi har duplo spillet, ramasjang og rasmus klump app. Det var dem vores den lille brugte i den alder.

  • #7   16. feb 2015 Selvfølgelig er alt med måde.
    Jeg er nok også blot en smule forskruet på det punkt.
    Vi ser bl.a. aldrig tv om morgen, kan lørdag søndag.
    Vi ser Disney sjov fredag, men stort set uden slik. De må se Max 30min tv om aften, NÅR man har taget nattøj på og børstet tænder.

    Den mellemste spiser fx ALDRIG slik, og den yngste har kun smagt is, og en spangsbergflødebolle- det var hans far, men det faldt ikke i god jord.
    Jeg mener at, ved man Ikke det eksistere, har man ikke brug for det smiley


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #8   16. feb 2015 Her er reglen meget simpel: ingen iPad i den alder,.

    Syntes det er forkasteligt at man allerede i så ung en alder "ødelægger" sit barn, deres leg, og ikke mindst er med til at ødelægge det sociale..

    Skræmmende


  • #9   16. feb 2015 folk som tror at ipads ødelægger børns sociale og kognitive kompetencer er enten er uvidende, eller også har de nogle børn med særlige behov som gør at de ikke fungerer lige som alle andre børn.


    børn lærer og opnår rigtig meget ved at blive introduceret tidligt til vores elektroniske hjælpemidler, så det er meget misforstået og skævt når man ligefrem påstår at det er skadeligt for udviklingen. Det viser en enorm stor uvidenhed.

    men hvad fanden, i gamle dage troede nogle folk sikkert også at børn ville blive bremset i deres udvikling hvis de blev udsat for tv, telefonen eller engang blot ting der brugte elektricitet!

    ----------

    Nu skal jeg lige tænke tilbage, men i den alder var soundtouch og al Lego duplo klart et hit.


    måske også lidt puslespil? Man kan ofte søge på feks "puzzle 2 year"

    Vito er 3 år nu og spiller alle Lego city-spil, samt nogle forskellige puslespil, så er der nogle hvor en baby skal til frisøren og en hvor den skal til lægen. Han er pt også rigtig glad for at spille spil hvor man skal rydde op og vaske tøj smiley


  • #10   16. feb 2015 Jeg har i øvrigt ingen regler omkring den slags. vi har et fuldstændigt afslappet forhold til den slags herhjemme, og både hans og min ipad ligger frit fremme og han må stort set altid bruge den.

    Hvis jeg synes han trænger til en pause, siger jeg bare til ham at det er slut med ipad nu.


    nogle gange spiller han hver dag i en uge, og andre gange skænker han den slet ikke en tanke i en uge eller mere.

    Vi har heller ikke regler for hvor meget fjernsyn han må se, eller hvor meget Netflix/viaplay han må se på ipad'en.
    Her er slet ikke behov for den slags regler.


  • #11   16. feb 2015 At små børn leger med en iPad en gang imellem udelukker jo ikke, at de også leger med alt muligt andet smiley men det skal naturligvis ikke tage overhånd og det mener jeg nu sagtens vi som forældre kan sørge for ikke sker.
    Men mon ikke det altid har været sådan, at nogle har ment den slags er usundt - jeg fik da at vide som barn, at jeg ikke måtte se for meget tv, for så blev mine øjne firkantede, lol smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #12   17. feb 2015 pas nu på med de stråler, det er ikke godt hverken for voksne eller børn, herhjemme har vi ikke wi fi. men hun ser nogengange film på youtube på computeren.læs fx herinde http://www.ehsf.dk/symptomer.htm hvor der også står, Husk: Selv om man ikke har EHS, kan langvarig eksponering for elektromagnetisk stråling medføre alvorlige lidelser som f.eks. Cancer, Alzheimers og ADHD, og strålingen medfører bl.a. øgning af stress proteiner, åbning af blod-hjernebarrieren, sammenklumpning af blodet og skader på det autonome nervesystem.

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #13   17. feb 2015 iPad er ikke sundt for børn, færdig slut.

    De ting børn lærer på ipaden, bude de lærer af deres forældre, og børn nu omdage, er "sociale" gennem deres iPad..

    Hvorfor ikke sætte sig ned med et fysisk puslespil, leg-med-regnestykker eller lign. Istedet for at lade værn gøre det på iPad.


  • #14   17. feb 2015 ipad er sundt for børn. slut. Der er simpelthen ikke noget at diskutere.




  • #15   17. feb 2015 AT, hvordan kan det egentlig være at du tror det ene udelukker det andet?

    at et barn kan finde ud af at være fælles om en ipad, er i dine øjne ensbetydende med at de ikke kan være fælles om leg i sandkassen? hvorfor tror du det?

    min søn har en masse gode spil på ipad'en. nogle har et godt indhold og lærer ham en del, og andre er bare sjove for ham at spille.

    nogle gange spiller han alene, men oftest sidder vi sammen og spiller. Det kan han bedst lide. at være fælles om det.

    Nogle gange når han har legekammerater på besøg, har de brug for at koble af og beder om at se tegnefilm eller spille ipad. andre gange ænser de slet ikke elektronikken. men jeg har absolut ingen kvaler ved at lade dem spille. for de hygger sammen og hjælpes ad med de forskellige spil.

    en ting er sikker og det er at Vito er rigtig dygtig både kognitivt og emotionelt. Han er glad for at lægge puslespil og kan gøre det længe. og han kan sidde og lege med Lego i timevis. det "rigtige" Lego. Han koncentrerer sig virkelig og er god til at visualisere hvad han vil, og så bygge det.
    Hans finmotorik er ikke ødelagt af at han nogle gange spiller på ipad.

    Derudover er han vildt god til at læse de andre børn og voksne. Han stopper legen hvis nogle er kede af det og trøster dem. Han spørger ind til de andre og kerer sig om dem. For et par uger siden havde en pædagog været syg en hel uge, og så snart hun kom tilbage spurgte Vito hende om hun havde haft det dårligt, om hun havde det bedre nu, og sagde at han var glad for at se hende igen.

    i dag i svømmehallen sad der en dreng og surmulede, så Vito gik hen og spurgte ham hvad der var galt.

    Han er altså meget empatisk og fungerer rigtig godt i relation til andre børn og voksne, hvor han har en oprigtig interesse i dem og er i stand til at læse dem.


  • #16   17. feb 2015 Acs.
    Vito lyder som en dreng som er meget ødelagt. Ja jeg ser ingen vej tilbage. (Ironi kan forekomme)


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #17   17. feb 2015 Acs: er så glad for at vi er uenige, og heldigvis aldrig bliver enige.. smiley



  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #18   18. feb 2015 ipad er usundt, og så er det egentlig ligegyldigt om de er sociale og kun bruger den lidt. men i ser ikke ud til at det røre jer med strålerne.

  • #19   18. feb 2015 Nej, det rører mig slet ikke. Du må komme med nogle relevante undersøgelser som kan bakke op om din påstand.

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #21   18. feb 2015 der er lidt forskelligt

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
  • #23   18. feb 2015 loui har en hat på af sølvpapir, for på den måde undgår man strålerne.

    anyways så kommer der jo ikke mindre stråler af ikke at have en ipad. nu bor vi i lejlighed i rødovre og der er et hav af wifi man kan logge på så den kamp er tabt.


  • #24   18. feb 2015 Ja fold en hat af sølvpapir, det skulle være effektivt imod stråler. Bonus er, at så kan marsboerne heller ikke læse dine tanker smiley

    Lol smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #25   18. feb 2015 jeg melder mig ud af tråden, jeg synes ikke man skal gøre grin med sit barns sundhed. have en god dag.

Kommentér på:
Apps til de små. Ipad

Annonce