{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

Maria A
Maria A
Tilmeldt:
4. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvornår er nok nok? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til, at børn i allerede 3-5 års alderen har nintendo, ipads, tablets og hvad der eller findes af den slags.
Og må sige det ryster mig en smule at forældre er villige til at betale for så dyre genstande for at barnet kan sidde og kigge ned i en skærm.
Jeg er klar over at mange apps man kan få til de diverse ting, er apps de kan lærer af.
MEN - vi havde det ikke selv som børn og vil da mene vi alle lærte det hele alligevel?

Jeg mødte her den anden dag, en mormor der var ude med sit barnebarn på 6 år. Han havde en nintendo eller hvad det var med sig, og hun spurgte om de ikke skulle gå over og lege lidt når de havde spist deres is. Det GAD drengen ikke fordi han ville hellere spille på sin nintendo!?

Hvad er det lige der sker?

Fint nok at folk vælger at smide flere tusind kroner efter deres børn med den slags elektronik. Det er nyere tider og der skal være plads til det hele. Men for guds skyld begræns det dog?! Børn skal ud og lege, slå hul på knæene, rulle sig i mudder - et eller andet?! de skal ud og blive snavset, falde og slå sig, og lærer at verden ikke bryder sammen af en hudafskrabning.

Har gået og lagt mærke til det specielt over sommeren, og det skræmmer mig at børn kan blive så dovne og afhængige af teknologi, og de børn jeg endelig har set være ude og lege, har jeg hørt flere forældre sige "rolig nu du skal ikke grise dit tøj til" eller "pas nu på du ikke får revet hul på tøjet! så må du lade vær med at ......"
Lad nu børnene?!
Hvad lavede vi selv som børn? Jeg ved ikke med jer, men jeg kravlede i træer, besteg rutsjebaner og legehuse, løb om kap og faldt og fik græs alle vegne (som min mor kæmpede med at få af mit tøj), jeg slog hul på knæene, og blå mærker al verdens steder, for jeg var et barn.

Jeg forsøger specielt at undgå min søn får for meget med teknik at gøre. Han får til tider lov at spille på min mobil - f.eks. hvis vi kører i bus eller lign. Men ellers plejer vi at tage nogen bøger med os, og er kl. ikke 19, så leger vi enten indenfor eller udenfor.
Er jeg den eneste der har det sådan?

Ved godt vi lever i en verden hvor teknologi er en stor del af vores hverdag. Men skal børn ikke have lov at være børn?

Hvad synes DU?

(undskyld den lange tekst, og det skal ikke diskuteres, vil høre DIN mening, og håber alle respektere hinandens meninger og ikke rakker ned på nogens holdninger.)

God aften alle sammen ! (y)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er nok nok?
  • #1   4. sep 2013 Jeg har måttet erkende at teknologi er fremtiden, og at vi ikke kan løbe fra det. Clara får lov at spille på min iPad 10-15 min hver aften inden sengetid. Så tegner hun, ser Rasmus Klump eller leger med Cirkeline spil.

    Jeg er helt sikkert for begrænsninger, og at der skal være regler for det. Det er sørgeligt at forældre ikke giver deres børn grænser.

    (Du kan ikke lave sån en her tråd, også forvente at folk ikke vil diskutere, det er jo det et forum er til for. :))


  • #2   4. sep 2013 Jeg har en iPad min datter bruger men hun vil da hellere ud og lege..

    I advents gave har jeg købt en iPod touch som hun kan have med når vi skal ud og kører osv så hun et underholdt men nej selvom hun har muligheden for alle disse ting så er det kun begrænset tid hun har det...

    Syntes man skal begrænse det ellers får vi bare overvægtige børn der ikke har lært at lege smiley


  • #3   4. sep 2013 Her har vi nærmest alle muligheder for den slags spil i huset men på trods af det er der mange mange dage på en uge hvor der ikke engan bliver spurgt til det og her er børnene 2,8 og 10 år ca. Marcus på 2 sidder stort set kun med vores iPad når de to store sidder med deres lektier, men lige så tit tegner han når de sidder der. Han vil gerne være ved bordet når de sidder der og laver lektier.
    Men generelt er bare tv og spille maskiner begrænset her. Så ja alt med måde


  • #4   4. sep 2013 Børn et jo sociale i op til 8-9 timer om dagen for nogens vedkommende så det vil je bestemt ikke mene er et problem for børn. Man skal jo også huske på at børne er på "arbejde" lige som vi andre er og kan have brug for at koble fra når de kommer hjem.

  • #5   4. sep 2013 Anton (vi) har en IPad som han bruger især hvis vi er ude og spise eller køre bil andet som måske ikke er så spændene .. Men den er ikke så intrasant når vi er hjemme så ville han hellere lege eller ud, dog er den god de morgerner han vågner tidligt så sidder han lige med den og dynen også er han klar på dagen .. Nogle uger bruger han den 3 dage også kan der gå uger før han selv opsøger den..

    Han synes den er alletiders og mener bestemt han lærer noget af den, og tror vi må erkende at elektronik er fremtiden.. De har sågar en i hans dagpleje som går på rundet hos de forskellige dagplejer ,


  • Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   4. sep 2013 Problemet er jo også at de et begyndt at købe wii, ps3 og diverse ting til børnehaverne og fritidsklubberne. Det er simpelthen så forkasteligt.
    Jeg ser således på det:

    Kan min søn ikke komme i en børnehave hvor pædagogerne kan underholde ham uden at skulle smide ham foran en skærm PÅ NOGET TIDSPUNKT, så er de ikke egnet til at passe min søn.
    Aldrig i livet om jeg vil sende min søn i en børnehave for så at spørge "hva har du lavet i dag" og så få afvide han har spillet wii eller ps3. Ville blive så tosset.

    Også derfor har jeg valgt en skov børnehave, for det betyder meget for mig personligt at min søn får lov at nyde naturen, og han er generelt bare gladere når han er udenfor og lege.



  • #7   4. sep 2013 Hosnos er det altså ikke et enten eller, anton er ikke enten en skov/udedreng eller en sidde-inde med ipad dreng. Han er begge dele, han har lommerne fulde af orm og sten, er beskidt under neglene og lege megetbude men han er også den der sidder og leger med sin ipad..... Jeg syns selv en ipad er bedre en en hel masse plastikskrammel eller mega mængder af legetøj hvor ungennæsten ikke engang når at udtale et ønske før tingene er købt og sat på hylde.

    Udover det så går min søn ikke i børnehave for at blive underholdt , hverken af pædagogerne eller en ipad, han går i bh for at udvikle sig og helt i et stimulerende afveklsende miljø der både indeholder skov,strand, mudder, indeleg, moddelervoks, maling, ipad, voksen kontakt men mest af alt andre unger at lege og være sammen med.



  • #10   5. sep 2013 Kom ind i kampen.

    Jeg kender ingen børn, som bare sidder på deres flade. Alle de børn Jeg kender med adgang til ipad, leger flere timer udenfor dagligt. Men nogle gange sidder de og spiller, ser videoer, tegner eller hører musik. Det er jo ikke tid taget fra deres aktivitet, nok mere fra deres fjernsynstid. Børn skal jo også sidde og slappe lidt af. Hvad gør du, når du kommer hjem efter en lang dag på arbejdet?


    Din mor sagde sikkert også til dig som barn, at du skulle passe på dit tøj. Jeg legedeogså altid i mmudder og træer som barn og rev alt mit tøj i stykker. Alligevel sagde min mor ofte til mig at jeg skulle passe på mit tøj. Det betød jo ikke at jeg ikke måtte lege, hun var nok bare træt af ødelagt tøj smiley


  • #11   5. sep 2013 Synes nu os der er meget forskel på om man går i børnehave eller skole. De har iPad i frejas børnehave og børnen bruger dem kun til vinter. Og det er endda meget lidt. Ellers kommer alle ungerne ud da det er en ude børnehave: tror ikke på børnehaver får wii maskiner osv. Det er mere sfo'er og der er ungerne også store pg de er sikkert også trætte efter en skoledag. Hvor de sikkert ville slappe af ved at sidde og spille lidt. Det kan jeg ikke se et problem i. Børn i skolerne bruger jo også computer og iPad, og det gør vi jo også selv hvis vi er på job eller tager uddannelse og vi kommer i hvert fald ikke ud og løbet rundt i vores pauser. Så kan ikke se problemet

  • #12   5. sep 2013 Emma har Inge iPad eller noget det har jeg men hun får ik lov og spille på den, og den er ikk fremme når hun er . Altså forstået såen at jeg ikk sidder spiller når hun er jeg kan godt tjekke opskrifter osv mænd ikk spil.

    Vi bruger dog iPad en vis vi skal ud på en lang køre tur fx så får hun lov ser teletubbies vi har en doms den kan hænge i på sædet.

    Men ja det fremtiden vi kan ikk løve fra den men vi kan eugrænse den så vores børn får brugt deres fantasi i haven eller ved lege med klodser eller hvad det nu måtte være


  • #13   5. sep 2013 hmmm, er jeg så en dårlig mor, fordi jeg nogen gange sidder ved min pc og kobler af når vi alle kommer hjem? jeg er også kun et menneske og har også brug for lige at komme indenfor døren og slappe af. Mine piger er hhv 5 og knap 8 og de gider altså ikke så tit at lege med deres mor når vi alle kommer hjem efter en lang dag. Så jo, her er der både pc og tv mens børnene er vågne, dog mest tv for dem, sjældent jeg ser tv.
    Da børnene var mindre legede vi også på gulvet, men de bliver større, har andre interesser og andre måder at slappe af på når de kommer hjem.


  • En mor.
    En mor. Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
    #16   5. sep 2013 Jeg erklærer mig helt enig!
    Min søn på snart 4 har hverken iPad eller Nintendo eller PS eller whatever. Og han får det heller ikke smiley
    Jeg er ikke blevet mindre klog af at undvære de ting i barndommen - vi fik vores første pc i hjemmet da jeg var 16 år, selvom alle andre havde haft det længe.


  • #19   5. sep 2013 Har ikke læst alle indlæg men vi har også en iPad herhjemme og begge vores børn har adgang til den.. Når de kommer hjem efter 7 timers leg i børnehaven er det som regel det første de griber.. Så sætter de sig sammen og ser en tegnefilm på netflix, og da vi ikke havde IPad'en så de film på fjernsynet mens jeg laver mad.. Sommetider låner vores søn computeren i stedet og kigger lidt forskelligt på youtube.. Det er hvad det bliver brugt herhjemme i hverdagene.. I weekenden bruger de PlayStation eller computer eller iPad om morgenen inden morgenmad men er med os når vi går ud eller skal et sted hen og vi har aldrig IPad'en med ud af huset, så bruger de den også lidt senere på dagen men jeg syntes det er fint så længe det ikke er hele tiden..

    Vores børn er 3 et halvt og 5 et halvt..


  • #21   5. sep 2013 Valsoee-- Det er til dels sandt det du skriver, men nej, ingen får vel børn for at aflevere dem. Men det er et nødvendigt onde for at forældrene kan arbejde, og få mad på bordet. smiley

  • #22   5. sep 2013 Mor til lubben,
    Hvad gør du når dagen slutter? Sidder du aldrig foran noget elektronik og slapper af? Hvad laver du lige nu?


  • #23   5. sep 2013 Og jo klubben, et barn på to år har behov for at pusterum og for at slappe af efter en dag ude. Og jeg ved ikke med din unge, men min får i hvert fald plads til at opfylde den slags behov smiley


    Jeg bliver ret træt i hovedet når folk stiller lighedstegn mellem tv/iPad til børn, og et barn som aldrig leger. Det ene udelukker jo ikke det andet, og det er i min optik en evolutionsforskrækket holdning at have til vores moderne hverdag hvor børnene er på hele dagen.

    Om et barn hører en cd, spiller et spil på iPad, ser en tegnefilm eller laver en gang mad alene på legekøkkenet er det sgu da et fedt, og jeg har svært ved at forstå hvorfor man skal hænge sig sådan i det, og endda kommentere på hvad man ser andre gøre ude i verden.



  • #24   5. sep 2013 Hvor har du dog ret ACS.

  • #25   5. sep 2013 Jeg melder mig også helt og aldeles enig med ACS !

  • #26   5. sep 2013 Mor til lubben,
    Men han kan jo ikke vente til du er lagt i seng smiley

    Og jeg kan såmænd godt underholde min unge uden elektronik, men han vil gerne bruge det nogle gange så det får han lov til. Jeg er ikke bange for fremskridt smiley


  • #28   5. sep 2013 Ja lubben, han kan ikke vente med at gøre de ting til du er lagt i seng, som du venter på at han er.

    Og tja, så giver vi dem vel mange behov. Har små børn brug for andet end at sidde på deres mor, lege med et par klodser og have fem sæt ens tøj? Næh, det har de nok ikke. Medmindre vi lærer dem det..


  • #29   5. sep 2013 Om det er en en bamse der kan synge og tale eller en iPad i IMO fløjtedes ligegyldig - velkommen til 2013 !
    Emma er 26 mdr og bruger ofte min iPad , mest af alt til at at små klip på youtube med hendes ynglings serier eller sjove klip med børn der leger smiley
    Men bare fordi hun har adgang til en iPad bruger hun sq da ikke hele hendes barndom på den , hun nyder ligeså meget at lege udenfor eller på hendes værelse .

    Desuden er jeg af den overbevisning at hvis man har en tendens til at forbyde børn ting , kan det medføre et overforbrug senere - men hey det bare min mening smiley

    - og BTW så kan jeg sagtens underholde og stimulere min datter uden , men har taget et valg om at præsentere hende for elektronikkens verden. Fordi jeg ikke ser det som en fjende men nærmere en ven smiley


  • #30   5. sep 2013 Kan kun være enig synes også det er gået over gevind. Maya bliver 4 år imorgen og indtil videre har hun en v smile maskine som ikke er kommet i brug endnu og det er alt. Er lige blevet tilbudt en børne ipad men sagde nej tak til den. Selvfølgelig har de brug for frirum engang imellem og hun får da også lov til at sidde foran computeren og se tegnefilm engang imellem når hun kommer hjem men ikke hver dag og ikke fra hun kommer hjem til hun skal i seng. Har hun ellers brug for ro læser vi en bog eller ligger og putter lidt. Hun er heldigvis en meget aktiv pige og henter storset hver dag en pige der er sort over det hele og det har kostet et par bukser, men skide være med det, hun hygger sig, er et barn og udfordrer verden. Muligt der er lærerige spil i en ipad men mener også det tager noget af det sociale fra dem. Hvad er der galt i at sidde og spille vendespil f.eks. med mor og far eller vennerne ved bordet? Har ofte snakket med en veninde om at da vi var børn cyklede men ned til legekammerater, var de ikke hjemme kørte man en tur, klatrede i træer eller andet sjov.

  • #31   5. sep 2013 For et par år siden passede jeg et par drenge og den store gik i skole. Når han kom hjem fra skole skulle han spille og kunne så sidde der indtil han skulle i seng. uanset hvad lillebror og jeg skulle lege ville han ikke være med og ved spisetid var det en kamp at få ham fra det. På et tidspunkt fik hans forældre også nok og han fiks makstid på. Det var en kamp uden lige med slåen, sparken og grimme ord, så jo nogle sidder bare på deres flade og bliver afhængige af det

  • #32   5. sep 2013 Kristina-- Så har forældrene jo også fejlet groft.

  • #33   5. sep 2013 Vi har iPad herhjemme som vi alle bruger. Kian syntes det er meget hyggeligt at spille lidt på den eller se en film. Han bruger den ikke hverdag eller i flere timer sf gangen. Han elsker også at være både ude og inde og lege.
    Kian går i en alm børnehave, de har to computer inde på deres stue som kun må bruges om fridag og max 20 min pr barn. De er på tur hver dag hele året fra 09-13.30 .

    Men ja tiderne ændre sig rigtig meget. Kan blot se på min søster på 14år (10 år yngre end jeg) de ting osv hun laver, har osv. Det var slet ikke noget for mig da jeg var i hendes alder.


  • #34   5. sep 2013 ja det må man sige, men nogle bruger jo elektronik som underholdning for børnene

  • #35   5. sep 2013 Kristina ; Ja som underholdning ? Det ville da være mærkeligt at bruge det som straf ! smiley

    Det bliver jo først et problem når det , som din historie fortæller, tager overhånd smiley


  • #36   5. sep 2013 Blah blah blah. Vito hygger sig, har det sjovt og lærer noget når vi sidder med ipadden. Win, Win, Win smiley

    Jeg forstår vitterligt ikke modviljen?

    Jeg har et barn med krudt i røven, han kommer løbende ind kl 5.30 om morgenen. Og SÅ starter legen! En dag som i dag hvor jeg afleverer sent, når vi at lege med Lego, Brion, køkkenet, dukken, perler og ting som ikke rigtigt er legetøj. Vi nåede også lige at sidde 15 minutter foran fjernsynet og spise morgenmad sammen. Så ringe en mor er jeg, at morgenmaden i hverdagen indtages foran fjernsynet (eller endda i vuggestuen!)
    Jeg synes det er SKØNT når han kan slappe lidt af og fordybe sig i hvad vi ser. Han kommenterer på hvad de snakker om i tegnefilmen, hvad de gør og hvordan de ser ud og det er en god anledning til at snakke om de ting. Jeg synes det er dejligt og sundt.


    I øvrigt er det det eneste fjernsyn han har set i dag, så han overlever nok til at blive en nogenlunde normal voksen smiley

    (Vi plejer også ALTID at se lidt tegnefilm før sengetid, men det nåede vi squ ikke i dag)


  • #37   5. sep 2013 Mor til lubben-- Ærligt så synes jeg du er lidt flabet i dine svar. Som om du er en bedre forældre fordi du ikke vil at dit barn bruger teknologi i hverdagen. Hvad du gør rager mig en høstvblomst, men du skal ikke sidde og hentyde at vi andre er dårlige forældre fordi vores børn nyder godt af den teknologi der er til stede i samfundet idag.

  • #38   5. sep 2013 I øvrigt kan jeg ikke lade være med at dele dette billede, når der snakkes om sociale kompetencer.

    Det er min niece og Vito, taget i vinters. De er jævnaldrende og har derfor rigtig rigtig mange konflikter. De vil altid have den andens legetøj, og vi voksne skal konstant have øjnene på dem. Især Mascha, den ældste, er slem. Det er hendes iPad, og da Vito kom hen for at se, løftede hun den op og sad og holdt den oppe foran ham, så det v0kun var ham der kunne se filmen smiley



    profilbillede
  • #40   5. sep 2013 Kom da lige til at tænke på hvilken dårlig mor jeg er, min søn på 2 fik fjernsyn i julegave sidste år. Men om han har det eller ej ser han lige meget/lidt fjernsyn. Jeg synes det er fint han kan sidde på sit værelse i 10 min (mere gider han generelt ikke) imens jeg lige får lavet mad osv.

    Og ja så bliver jeg da også en af de forældre som vil risikere nogle dage at have mine børn i dp/skole/SFO 8-9 timer nogle gange hvis jeg skal håbe på at få et fuldtidsjob plus transport frem og tilbage.

    Og ja jeg kan også godt tænde for tv eller pc selvom mine børn er hjemme/vågne. Skal jeg bare sidde og glo på værelse ikke lade dem lege når de alle 3 har gang i en god leg...


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #41   5. sep 2013 Her hjemme får Victoria kiv til at bruge det elektronik hun har lyst til.
    Alt med måde.


  • #42   5. sep 2013 Ja Trine, stakkels vores sølle børn! Ødelagt på forhånd smiley

  • #43   5. sep 2013 Pnille!
    Ja hvad skal det dog ikke ende med...:-)


  • #45   5. sep 2013 Valsoee-- Aaaarh hva?

  • #46   5. sep 2013 Når ja , min datter bruger også iPad'en til at FaceTime med mine forældre da de bor et stykke væk - så forfærdeligt at hun viser dem hendes tegninger mv !

  • #47   5. sep 2013 Pnille-- Jeg FaceTimer også med Clara alle de aftener hvor jeg arbejder sent. Bare for at sige godnat. Det er en genial løsning. smiley

  • #48   5. sep 2013 Ja jeg synes det er skide godt ! smiley
    Mine forældre er unge og arbejder bege meget så vi ses bare ikke så ofte som jeg ville ønske men de elsker at se hende via FaceTime og snakke og synge og fortælle historier ..


  • #50   5. sep 2013 Lui har altid måttet bruge Iphone, wii, Ipad og playstation. Han er så enormt aktiv og elsker at lege ude. Så han skal bare have lov til at koble af. I en alder af 4 år nu spiller han online spil på højt plan, bla Fifa og Call of duty (et skydespil) hvor han sidder og spiller med voksne mennesker. Han tænder selv og kan manøvre rundt i en menu på engelsk på split sekunder. Han er så dygtig at det er helt vildt at se på.

    Da han var 2 år kunne han selv skrive Youtube på computeren og ville selv skrive i søgefeltet de film han ville se. Jeg sagde hvilket bogstav og han kendte da allerede dem alle og kunne skrive det ind, Vildt!

    Han formulere sig, staver og bruger engelsk nu på plan med en stor skoledreng og han er altså kun lige blevet 4 år.
    Alt det teknologi og brugen af engelsk er genial synes jeg. De skal jo bruge det i skolen og STAKKELS de børn der ikke har lært det hjemmefra, de skal først til at lære at begå sig med computer, Ipads osv når de begynder i skole?

    Hvad er der så farligt ved at børn sidder med de ting? Det er da netop i den alder de skal lære det, de er ikke bange for bare at kaste sig ud i det.

    Frida er 11 mdr og har i 1 mdr kunnet låse min Htc op ved at køre "bjælken" ned på skærmen så hun er også godt på vej.

    Jeg synes det er fedt de har disse ting i børnehaven, i Lui's bruger de det til at vise børnene billeder fra deres ture osv.
    De brænder da bare så meget krudt af udenfor både formiddag og eftermiddag så der er da ingen problemer der. Vi har i hvert fald aldrig haft problemer med at få Lui til at slukke playstation når vi siger vi skal ud eller spise men det er nok også fordi han altid har fået lov til at bruge den.
    Hvis man netop først introducerer det for ens børn i en sen alder er det jo vildt spændende og nyt og noget ens kammerater måske har gjort længe så er det da klart de pludselig hellere vil sidde foran en skærm og sumpe i stedet for de bare får et normalt forhold til det fra helt lille af.

    Teknologi er bare fremtiden og sådan er det bare.


  • #51   5. sep 2013 Her bruger vi også FaceTime når manden er ude og rejse så Marcus kan se sin far selvom han ikke lige er tilstede. Synes det er en super mulighed for at de kære små kan se hvem der snakker med osv.

  • #52   5. sep 2013 Jeg ville ønske jeg kunne få min mor til at anskaffe en iPad/iPhone..... Dem ser vi nemlig heller ikke så tit som vi gerne vil.

  • #53   5. sep 2013 Camilla-- Jeg er også i chok over hvor nemt Clara manøvrerer rundt i menuerne og spillene på min iPad. Hun ved lige præcis hvad hn skal klikke på hvis hun vil se billederne fra min fotostream. Det er for vildt.

  • #54   5. sep 2013 Forsvandt hun fordi vi var enige ?!

  • #55   5. sep 2013 Pernille:
    Ja det er vildt de kan finde ud af de tablets. Marcus ved også bare hvilke apps der er spil og ikke mindst hvilke spil ham gider ind under. Han har heller aldrig kommet til at ringe op fra min Tlf når han sidder med den. Han ved godt han ikke skal ind under de ikoner.


  • #56   5. sep 2013 Arj ja, hende mor til lubben er da forsvundet. :|

  • #57   5. sep 2013 nu skal jeg lige høre, hvad er face time? og er det kun til apples produkter eller også android?

  • #62   12. sep 2013 Er helt enig i det er for meget. Der kommer til at mangle nærhed.
    Selvfølgelig er de trætte efter en lang dag.
    Her går vi på legeplads 3 hverdage (Elskede hundelufter så tiden er der ) smiley
    De sidste 2 dage går vi en tur med hunden.
    Så kan Magnus få lov at se tegnefilm eller spille mens jeg ordner maden. Men her har han nu selv valgt TVet fra, fordi det er mere interesant at være med til at lave maden.

    Så kan vi slappe lidt af sammen når vi har spist inden badning starter.
    Forstår ikke de skal sidde der og være inaktive. Er bestemt ikke bange for Magnus kommer bag ud teknologisk. Men mener det vigtigste må være at lære ham hvad den virkelige verden er.

    Et træ er bare mere spændende at opleve i virkeligheden, end at kigge på det gennem en skærm
    .


  • #63   12. sep 2013 Det behøver jo ikke være enten/eller. En iPad erstatter jo ikke nærvær, natur eller fysiske oplevelser..

  • #65   13. sep 2013 synes stadig det elektroniske bliver brugt for meget som underholdning, men hvad folk gør er jo deres sag. ser dog ingen grund til små børn skal ha en masse af disse sager og allerede inden de er 2 år skal lære hvordan ipad, computer osv. virker

Kommentér på:
Hvornår er nok nok?

Annonce