{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

sku ha det ud er ked {{forumTopicSubject}}

nu har jeg gået med en anger og begyndene vrede i et par dage pga kommunen jeg bor i...
er i uge 25+6 på mandag hvor jeg får lejlighed og har gået uden bolig siden uge 11 og nu står jeg uden møbler dem vil de ikke hjælpe med
og mangler stort set alt til den bette der kommer til marts der vil de heller ikke hjælpe syntes de er så falske der nede for de sagde de ville hjælpe mig med det hele da jeg kom til kommunen, men nu siger de ja det er træls hva...!! åh det er så træls og gør mig så ked at de bare er sådan =´( mine forældre har ikke penge til at kunne hjælpe selvom de gerne vil og faren til barnet er ligeglad med os så heller ingen hjælp der

nogen der ved hvor jeg kan få noget hjælp???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sku ha det ud er ked
  • #1   13. dec 2008 Hejsa
    Her er evt. muligvis lidt hjælp..
    En der giver et puslebord væk smiley


  • #2   13. dec 2008 http://www.babygalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6132

    Ups, glemte linket.. Hehe smiley


  • #3   13. dec 2008 ja har set det men kan ikke hente det helt på sjælland =´(
    har heller ingen bil


    sys bare det hele er blevet så gråt nu =(


  • #4   13. dec 2008 Aaah.. Ej det var da noget møg.. Ellers en super god ting da!

    Er ked af du har det sådan smiley

    Hvad med de gratis babyboxe du kan få, det er da også værd at tage med?


  • #5   13. dec 2008 ja ska ha fundet ud a om der er en printer her i huset er ude og besøge nogen venner her i weekenden har nemlig ikk selv comp =(

    sys bare det er så træls at jeg ikke kan gøre noget somhelst for min søn
    =´(


  • #6   13. dec 2008 Det var da trist. Men hvad med at tage på genbrug. De har tit møbler til billige penge. Ved godt det ikke er det mest smarte, men et er da bedre end ingenting.


  • #7   13. dec 2008 Aah.. Okay..
    Så er det bare med at få printet de der ud, så du kan få alt det gratis du nu kan få..

    Men ja, kan virkelig godt følge dig smiley
    Er ked af kommunen har brændt dig sådan af! Skiderrikker!!!! :@

    Har du ikke evt. venner, familie eller bekendte som har en bette en, hvor du muligvis kan få lov til at låne eller få noget fra dem af?


  • #8   13. dec 2008 Ja eller lige præcis som Anja siger..
    Genbrug..
    Der kan man skam også være heldig..
    Og det er jo ikke det dyreste.. Så kan man jo altid udskifte det hen af vejen, når man får flere penge, hvis man synes man skal have noget nyt jo..


  • #9   13. dec 2008 har fået en tremme seng a nogen venner og en lift til altanen a venner
    og tøj

    de har ik noget jeg kan låne desværre de har nemlig selv helt små der stadig ska bruge de ting =(

    har været rundt i de forskellige genbruger men de har ikk rigtig noget der kan bruges til små børn =(


  • #10   13. dec 2008 michelle m
    det er svært på gul og gratis når det tit er noget man ska hente =( og det kan jeg jo ik


  • #11   13. dec 2008 Det var altid noget, det er da helt sikkert en start smiley Så er der jo også det mindre at tænke på smiley
    Led med lys og lygte smiley


  • #12   13. dec 2008 Ville også super gerne hjælpe dig, men har desværre ikke noget vi kan undværre da vi også venter vores den første til marts... smiley

  • #13   13. dec 2008 får afslag lige meget hva jeg søger og det med amtet kan jeg ik da det skal være en faderskabs sag


  • #14   13. dec 2008 du kunne tage et offentligt transportmiddel til århus en dag. der er ikke så langt. der er en mødrehjælp

  • #15   13. dec 2008 ookay hvordan søger man amtet

  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #16   13. dec 2008 Line dog - det er da en øv situation du er i.............
    Som Line siger, søg amtet....du kunne evt også prøve nogle fonde...har prøvet at søge, men ved ærligt ikke hvor - men ved da min veninde søger både julehjælp osv.....lidt har også ret:-)...skal spørge hende, hvad hun gør:)
    Nå, jeg selv er Mor til en knægt på 10, og skulle ha haft en bette for ...ja, det er vel 3-4 år siden, så gemte en del....men det var dødt, og jeg er single nu..så nok ingen udsigter til noget lige med det samme:-)...jeg har givet meget væk,og faktisk først lige solgt barnevognen i sommers...ærgerligt, ellers måtte du ski´da få den...jeg har en anden een på loftet, skal checkes ud....og aner faktisk ikk hvordan den ser ud nu, har da vist også en klapvogn, næsten aldrig brugt...men den har jo stået der en del år....forleden var jeg i skunken, og havde da helt glemt hvad jeg havde pakket ned af legetæppe, gyngehest osv osv mener da også jeg havde et puslebord med badekar under.....har et stort hus, med noget i alle gemmer...og trænger ærligt til en "oprydning"...handler jævnligt med møbler osv....så har sån set "skrammel "(læs=fyld)nok...Nå, men jeg skal til randers med min mc her i løbet af vinteren alligevel, så kunne da fylde op med hvad jeg kan finde, hvis du er interesseret...du kan jo evt sende mig dit nr i PB, så kan jeg gi´lyd...eller??????...Hvad angår babytøj, så findes der tonsvis i genbrug(hvert fald i min by), og det fejler ikke en skid...og meget billigt!!!!!!!!!
    Skriv lige hvad du ellers mangler...sån til bolig..der har jeg måske også noget:-)...man ved aldrig:-)..har du ikke noget der hvor du bor nu, som du skal ha med på mandag????????????.....


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #17   13. dec 2008 Som Louise skriver, skulle der stå:-)

  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #18   13. dec 2008 jeg har da forresten også lige sat en højstol, sån en der kan laves til bord og stol ud på terassen, fordi jeg ville smide den ud...kan være jeg kan redde den..hvis det var noget..
    Du skal huske, selv om det er pisse-trælst for sig...at få en barn, er en KÆMPE-gave.........og det skal være en lykkelig tid at vente sån en guldklump jo:-)


  • #19   13. dec 2008 må du meget gerne gemme har skrevet pb til dig =)

    ja det er det men når man lige får sådan en lusing a kommunen så blir man bare ked for så føler man sig bare ikke go nok og føler man svigter sit barn


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #20   13. dec 2008 Kan jeg godt forstå...og den følelse kan man sandelig også ha, selvom man ikke mangler noget...materielt:-)............selvfølgelig er du go´nok, og svigter jo ikke..svigt er da først når man er ligeglad.....................og lar stå til:-/ den er jo slet ikke kommet til verden endnu - og meget kan ske inden da:-)........jeg sender dig lige en besked retur:-)

  • #21   13. dec 2008 okay vil prøve at få lidt søvn selvom han går efter ribbene i aften
    og tårene har lige trillet fordi du har bragt mine bekymringer lidt ud a verden =) håber du skriver =)


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #22   13. dec 2008 Du skal ikke være ked., det skal nok gå det hele.....og selvfølgelig gør jeg da det - promise:-)

  • #23   13. dec 2008 Stod selv i samme situation da jeg var gravid. Hvornår er du sat til. Hvis det er kommer jeg tit forbi randers, og hjælper gerne en der har brug for det. Har noget babytøj som jeg skal have ryddet ud i, da der skal gå lidt år inden jeg skal have den næste. Du kan skrive en pb til mig, er i københavn hele dagen så svarer nok først i morgen. Har faktis også en chicco autostol som bare står hvis det var noget.

  • #24   13. dec 2008 Autostol er den slags man bruger fra spæd.

  • #25   13. dec 2008 Hej Line....
    Det lyder bare rigtig ØV....
    Kan du ikk prøve at sende mig en besked om hva du måske står og mangler ( sån mest til den lille ) Måske jeg har noget du kan bruge, Hvis bare du betaler fragten... smiley



  • #26   13. dec 2008 Nu kender jeg ikke dig og din specifikke situation, så det er ikke som sådan til dig.... Men jeg kan simpelthen ikke forstå den holdning at så må det bare være kommunens ansvar at man vælger at få et barn og så må de hoste op med alle pengene til møbler og til alt det barnet mangler.... Ja det er en dyr fornøjelse at få barn, men det ved man da i forvejen....

    Nå, men hvad modtager du pt. af ydelser?


  • #27   13. dec 2008 Jeg ved jeg sikkert også bliver upopulær nu, men jeg forstår heller ikke helt den holdning. Og selvom man så havde et job dengang man blev gravid, så har man jo ret til dagpenge, hvis man bliver fyret, og man kan ikke fyre en gravid, hvis det er oplyst.

    Men hvis du havde et job da du blev gravid, havde du vel også et hjem med møbler og ting? Du bor vel ikke i en lejlighed med ingenting og du sover vel heller ikke på gulvet uden seng, og du får vel mad hver dag.

    Så forstår jeg ikke hvad kommunen skal gøre,....


  • #28   13. dec 2008 Tak Mette eller Morten - så kan vi være upopulære sammen :o)

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #29   13. dec 2008 må give mette og morten ret.
    Og hvis du er på kontant hjælp sætter de rent faktisk de ydelse lidt op under din graviditet som rent faktisk skal gå til at købe de ting ind til baby som du mangler. Og dette ved jeg med sikkerhed da jeg selv var på kontanthjælp da jeg ventede victoria.


  • #30   13. dec 2008 må siger at jeg er enig med jer andre..

  • #31   13. dec 2008 enig med mette og de andre, men ellers findes der jo også noget der heder møderhjælpen og der er en printer og en comp med internet på dit lokale bibliotek, tror det koster 1kr at printe og det kan du vel lige overkomme?


  • #32   13. dec 2008 ved du hvad det bliver?

    jeg vil gerne gi en vikle og lidt tøj til dig.. jeg kan sy noget sengetøj til dig..
    jeg kan måske også skaffe noget dyneværk..
    og så kan jeg sikkert også finde lidt legetøj..
    ved godt det ikke er det vigtigeste men det er da rart..
    har desværre ikke nogen møbler jeg kan undvære men jeg bor også på sjælland..


  • #33   13. dec 2008 jeg arbejdede som maler på et skibs værft og lægerne sagde at jeg ikke måtte gå i gift dampene og værftet ville ikke fyre mig så jeg selv måtte sige op

    jeg får 6500 i måneden og 4800 går til husleje har lige fået lejlighed og står uden noget da jeg havde rejst med tivoli og flyttede ind hos en kæreste



    jeg venter en dreng
    er glad for jeres hjælp


  • #34   13. dec 2008 øhh så syge melder man sig, kan sku godt forstå de ik ville fyre dig, det kan du jo sag søge dem for, du kunne ha været på fuld løn, hvis du havde undersøgt tingene lidt bedre

  • #35   13. dec 2008 tine c
    det ville de ikke...
    og var ik medlem a en fagforening


  • #36   13. dec 2008 jamen det skal de, så skulle du ha haft en lægeerklæring med og så skulle du ha blevet hjemme, hvis du ik er medlem af en fag forening, så er du bade ik for smart og de er for dumme ik at fyre dig. det passer bare ik sammen det her

  • #37   13. dec 2008 Du skulle stadig have sygemeldt dig. Det ville have været det eneste rigtige. Man siger ikke op bare fordi man blivar gravid. Min nabo-kone er også maler, hun har 2 børn og har gået sygemeldt begge sine graviditeter.

    Håber da seriøst for dig selv at du har meldt dig ind i en A-kasse, da det er det vigtigste.


  • #38   13. dec 2008 når jeg er over min barsel ska jeg ha meldt mig ind i en....

    men nu er det ikke spørgsmålet om hvad jeg kunne ha gjort for kan ikke skrue tiden tilbage og gøre det om.....

    pointen er at jeg ber om hjælp


  • #39   13. dec 2008 du kan vel få lidt boligsikring smiley

  • #40   13. dec 2008 kan få 200kr i boligsikring indtil jeg har født og får først bolig sikringen fra feb a =s
    bolig sikringen reder mig ingen steder


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #41   13. dec 2008 Piger for S................!!!
    Nu er "skaden" sket", så hvad er det lige I får ud af at sidde og køre rundt i noget der BURDE være sket??? Det da for nemt at sparke til een, der allerede ligger ned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, Line burde ha´været mere "smart", men det var hun så ikk...so what to do?? Vi kan da tvære hende helt ud, og fortælle hende hvor dum og usmart hun har været...eller hjælpe hende videre!!!! Først vil jeg sige....Jer der har jeres dejlige kærester...tænker I på, hvor ondt det må gøre, når fyren ikke gider jeres barn, nej vel??,,,det kan man ha´lidt svært ved at sætte sig ind i, hvis/når man selv har en tryg tilværelse, ik??...jeg kan da huske hvordan det slog mig ud, da eksen skred fra mig og den 2-årige knægt dengang...jeg ORKEDE/MAGTEDE ikke en skid - bare passe vores dreng, lave mad, gøre rent...det var et helvede!!!...men går da heldigvis over igen:-)....tiltrods for vi har et fornuftigt forhold, og han selvfølgelig ser sin dreng meget...Så tænk jer nu lidt om, ikk!!! Jeg kunne skrive side op og side ned om hvor godt jeg har det, rent materielt, økonomisk osv, har selv forældre der hjælper mig i hoved og røv(det har Line måske ikke?)...men hvor er det lige det hjælper Line henne???? Jeg vil da hellere hjælpe hende igang!!! - jeg tænker ikke på Line(Line, forstå mig ret), men sgu da på den dreng der skal komme til verden....Vi kan da vælge at jokke Line ned under gulvbrædderne, så hun tilsidst ikke magter at ta´vare på hendes dreng , når den tid kommer- eller vi kan "støtte"/hjælpe, og håbe hun så er lidt forberedt på den nye tilværelse som Mor:-) Mange af jer, MÅ da ha´prøvet at være i en situation i livet, hvor godt selv vidste....det her er noget lort/jeg har dummet mig/hvorfor gjorde jeg ikk sådan ...osv osv.....men er det så ikke bare herligt, når der kommer en og strækker hånden ud, hjælper dig igennem...uden formaninger om, hvor klodset du har været???...vi ved det jo godt selv allerede!!!!!!!!!!!!
    Vær dog lidt konstruktive istedet, kom med nogle ideer til Line om, hvad hun bør gøre fremadrettet......og ikke hvad hun BURDE ha´gjort!!!!!!!


  • #42   13. dec 2008 hvis du er på kontanthjælp, får du jo forsørger tillæg når den lille er født..

    Du kan også ansøge om et engangs bel'b, som du så kan bruge til babyting..

    Skær ned på ting der ikke er livsnødvindige (bl.a. internet, de fleste bibloteker kan man komme gratis på internettet)..

    køb stortind når du handler, så spare du flere penge i sidste ende..

    Lad være med at købe noget med mindre det er nødvendigt (her tænker jeg også tøj til dig selv)


  • #43   13. dec 2008 har søgt kommunen om engangs beløb og hjælp men de vil ikke hjælpe...
    jeg er ude ved nogen venner her i weekenden hvor der er internet så det bruger jeg ikke penge på,,,, lidt svart at købe stort ind når man kun har en meget lille fryser og tøj bruger jeg ikke penge på......
    jeg har boet hos en kammerat hvor jeg sku betale mad og en tredje del a huslejen og det er svært at spare når han konstant invitere gæster til middag så blir det utroligt dyrt....

    rikke m ja du fik med til at stor tude igår pga din venlighed det rørte mig utrolig meget at du rakte hånden ud og vil hjælpe min søn


  • #44   13. dec 2008 banken vil ik gi mig et lån fordi der ikke kom penge ind i sommers pga jeg rejste med tivoli

    hvordan laver man en ikea konto/lån???


  • #45   13. dec 2008 og er det ik dyrt


  • #46   13. dec 2008 ALtså seriøst..

    jeg bliver sikkert upopulær.. men, den eneste forskel for line og jeg er at jeg har en kæreste som kan hjælpe mig..
    vi står pr. d. 1/1-09 på gaden med vores søn.. og vores kommune vil INTET gøre for at hjælpe os med en lejlighed...

    det vil sige vi har intet andet end gaden tilbage at bo på med vores 5mdr gamel søn..
    du skal være glad for overhovedet at ha fået hjælp til en lejlighed, for det vil de sku ikk hjælpe os med..
    fik svaret at vi kunne flytte til holbæk eller køge eller lign som er langpokker i vold i forhold til hvor vi bor, og hvor alt vores familie er.. de mener ikk det er til at få noget hverken i vores kommune, eller i hele københavns amt for den sags skyld...

    så vær du glad for i det mindste at ha fået en lejlighed inden din søn kommer til verden... ikke alle er så heldige...


  • #47   13. dec 2008 når jeg læser dette indlæg føler jeg med dig, og jeg syntes det er en rigtig øv periode du er igennem nu..

    du skal bare lære at se lidt mere lyst på tingene.. hvorfor søger du ikke et arbejde et andet sted? der er mange steder hvor de skriver en kontrakt med dig, og så udløber den lige inden termin. rengrring er sådan ca et godt sted at begynde. der kan man næsten selv bestemme arbejds timer, og det krever ikke en laaang uddanelse, blot lidt oplærring... det kan godt være det ikke er det fedeste job i verden, og det er heller ikke der man tjæner milionerne, men det er noget man kan tjæne mere ved end kommunen. og man må godt gøre rent under graviditet og du må godt bruge deres rengørringsmidler, så det er jo ikke rigtig nogle hendring?? der er måske også nogle butikker som søger hjælp her i julen? og januar....

    knus


  • #48   13. dec 2008 janni..venter barn nr 2 d, 8-4-09 . - Der er stortset ingen der gider ansætte en gravid, har selv lige været på kontanthjælp hvor jeg skulle sidde og søge job, jeg valgte at tage på produktionsskole, selvom skoleløn er mindre end kontanthjælp (og su), da jeg ikke havde lyst til at sidde derude indtil jeg kunne gå på barsel..

    og ja jeg søgte også ved rengrøring, men gravide kan oftes ikke arbejde lige så hurtigt som firmaerne gerne vil have det, plus der er nogle produkter man helst ikke skal i nærheden af når man er gravid.. Der er simpelthen så meget der skal tages hensyn til at folk hellere siger nej, end lader en prøve


  • #49   13. dec 2008 Tanja *Termin d. 12/5-09
    da jeg ventede min den første fik jeg af vide på sygehuset at jeg måtte bruge alle kemikalier... dog skulle jeg helst bruge handsker når det var afkalkningmiddel, men det var af hensyn til sig selv.
    jeg ved ikke hvordan det er nu, for jeg fik ekstra job da jeg var gravid med bella. det tager lidt længere tid, men aftenarbejde må man ofte bruge alt den tid man gider, dog får man kun løn for det som er aftalt


  • #50   13. dec 2008 Okay, jeg er bare blevet fravalgt grundet graviditet, og jeg var ikke kræsen med om det var dag, nat eller aften..

  • #51   13. dec 2008 jeg kan også godt hjælpe dig evt med lidt sengetøj og jeg tror også at jeg har en baby dyne eller to, og lidt tøj og legetøj. vi flytter i nyt hus her første febura så der får vi rydet godt ud så skal jeg nok se hvad jeg kan undvære, da vi selv går med iden om barn nummer to. men send en pb, så skal jeg se hvad vi har.

Kommentér på:
sku ha det ud er ked

Annonce