{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

min svigermor {{forumTopicSubject}}

grrrr er bare nød til og komme af med det.. jeg er bare så ked af det. min svigermor kan ikke lide mig, hun syndes jeg er forfærdelig efter vi har fået vores datter. de bor en time fra os, så er her ikke tit. hvor i mod mine forældre bor 15 min herfra, og er her på små korte besøg. problemet ligger i at, hun syndes hun bliver holdt udenfor, hun tror mine forældre er her hele tiden, og køber alt til os, så hun køber også en masse, skal siges mine forældre køber ikke mere end dem.. hun har svært med de bor så langt fra os, men det kan vi jo ikke gøre noget ved. jeg gør virkelig ingen forskel, sender masser af billeder af Lærke til hende, men det er heller ikke godt nok.. hvad skal jeg gøre?
(det hele er gået galt efter jeg meldte afbud i weekenden, da Lærke er meget syg, så ville de komme næste weekend, men der er Lærke og jeg ikke hjemme)

jeg har foreslået min kæreste vi snakker med vores forældre, og må fortælle de skal skrue ned for køb til deres barnebarn, da det går ud over vores forhold, jeg kan snart ikke mere, vi skændes konstant(inden Lærke kom til verden skrændes vi aldrig) og alt det her skyldes hans mor. hun forstår virkelig ingenting, og alle er bare ved og få nok, selv hendes mand.. men jeg syndes tanken er fofærdelig om vores forældre ikke kan købe ting til deres barnebarn.

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min svigermor
  • #1   19. nov 2012 puhaa hvor irriterende!
    altså vi bor i storkbh, og min svigermor bor i sønderjylland. så det er lang afstand. men vi har et super forhold.
    men det er jo også svært, fordi nogen mennesker kan man med og andre kan man bare ikke med.
    og når sivermor er sammen med os forkæler hun Danny virkelig meget. og det er bare lækkert. kan ikke forstå hvorfor bedsteforældre skal være jaloux på hinanden. gaver betyder ikke alt for barnet!


  • #2   19. nov 2012 jeg kan godt lide min svigermor, man skal bare huske hun ikk mental jævnalderne og stiller mange dumme spørgsmål, men det kan jeg leve med, men kan ikk leve med den måde hun er blevet efter vi har fået lærke. mine forældre lader sig ikk påvirke af det vi far af svigerforældre. men syndes det er latterligt en kvinde på 52 år opføre sig som en på 12 år..

  • #3   19. nov 2012 det må være virkelig belastende. smiley håber i får styr på det.

  • #4   19. nov 2012 det kunne være mig der havde lavet denne tråd..
    Har nøjagtigt det samme problem men pga en masse andre problemer..
    dog bor mine svigerforældre 20 min fra os og mine forældre bror 45 min fra os..
    men det er stadig mine forældre jeg ser mest og børnene bliver kun passet med overnatning hos mine forældre..
    men det er pga min svigerfar er og har været meget syg og det har gjort min svigermor meget psykisk ustabil da hun stresser nemt og kan ikke overskue ret meget af gangen. og der skal ingenting til før hun bliver sur eller begynder at græde.. og det smitter af på mine piger.. når vi er hos svigerforældrene er ungerne altid i dårligt humør og kede af det pga in svigermor stresser sådan og "bider" meget efter os når hun snakker.. plus at hendes måde at håndtere min svigerfars sygdom er ved at drikke.

    Jeg har så sagt at hun kommer ikke til at passe dem og slet ikke til overnatning før hun 100 % kan bevise overfor mig hun ikke drikker og går til psykolog så hun kan få styr på alle hendes problemer, følelser og tanker..
    (jeg har alkoholiker i min familie så acceptere ikke hendes "hygge drikkeri" - som hun selv kalder det)

    Min svigermor mener så også at mine forældre køber alt til vores piger så når vi ser dem og pigerne har noget nyt tøj eller legetøj kommer der altid denne kommentar: " Nå hvor meget har mormor så givet for det!"

    Jeg må ikke tage snakke med hende for min mand ved at jeg er ligeglad med at hun begynder at græde foran mig og han er bange for det ender med hun vil havde mig for livet..

    Så min mand tog selv snakke med hende om det, men det har kun hjulpet i et par uger af gangen før det var tilbage til det gamle..
    Så her ser vi dem ikke så tit som vi godt gad..

    Men mit råd til dig er at snakke med hende om det for det vil hjælpe jer begge bedst i sidste ende, for det ender bare med hun kører dig så træt i det at du slet ikke gider have noget med hende at gøre, og det ville da være synd for jeres datter

    undskyld mit lange indlæg smiley


  • #5   19. nov 2012 ja det kunne også være mig der oprettede det her :S

    min svigermor har ondt i røven lige meget hvad elias har tror hun det er mormor der har købt det :S

    ja min mor køber meget men det gør jeg sandelig også selv.. lige meget hvor mange gange jeg siger at det ikke er mormor der har betalt tror hun mig ikke.. hun kan ikke tåle og se julegaver og fødselsdags gaver fra min familie til hverken mig, min kæreste eller elias. hun mener det er sindygt dyre gaver. mine forældre har flere penge end dem og spekulere ikke i hvad beløbet er men mere hvad vi har brug for..
    vi bliver da glade for gaven fra min svigermor lige meget hvad den har kostet uanset om hun tror på det eller ej..

    hun er også sur over at jeg gerne vil holde jul hos mine forældre.. jeg har ikke sagt det men stemningen i deres familie er bare altid negativ lige meget hvornår man kommer skal min kærestes lillebror ødelægge stemningen og bølgerne går høje lige megt hvornår hele familien er samlet. han SKAL se fjernsyn mens der spises han tænder sågar fjernsynet hvis han kommer herud til middag. og det forbinder jeg bare ikke med jul.. de danser ikke om juletræ og har generelt ikke nogle videre traditioner ud over maden..



  • #6   19. nov 2012 nå ja jeg forsøger at virke glad når jeg mødes med dem og forsøger også ikke at nævne min familie i nogen sammenhæng derinde.. jeg tager legetøj med han har fået af hende og så videre..
    begynder hun på noget beder jeg hende konsekvent om at holde hendes mund for jeg gider ikke høre på det.. gør hun ikke det pakker jeg vores ting og kører efter et par gange har det hjulpet nu..


  • #7   19. nov 2012 Min svigermor hader også mig som pesten. Jeg har påvirket hendes søn de sidste 20 år ( vi har kendt hinanden i 8 år), Jeg har taget hendes søn fra hende. Sidst vi var og besøge hende fortalte hun min mand at den eneste der nogensinde havde betydet noget for hende var død. (Min svigerfar døde i 2007 af kræft) Hun har en del penge som hun ikke bruger da hun har et gæld frit hus og en gæld fri bil så alt hvad hun bruger penge er til hendes daglige forbrug. Hun mener at hun giver alt og til vores bryllup "lånte" hun os 2000kr. De penge ville hun ha tilbage da mine forældre aldrig gav noget og havde heller ikke gjort det til vore bryllup. Min far betalte min kjole på 3000 og fik det samme beløb af min mor (Mine forældre er skilt). Hun har ikke set vores datter i snart 2 år og hun gør heller ingen ting for at komme til det. Hun bor i Esbjerg og har bil, vi bor mellem Hobro og Viborg og har ingen bil. Skal vi ned til hende koster det omkring 500 hver vej og hun bliver meget sur hvis vi spør om hun vil gi den ene vej. Sidst brokkede hun sig igen over at mine forældre ikke betalte noget, jeg forklarede hende at mine forældre altså godt forstod at vi ikke havde mange penge og at de gerne betalte for at vi kom og besøgte dem. Men at de altså ikke ville betale for at vi tog ned til hende.
    Jeg har forsøgt at mødes med hende og forklar at jeg er rigtig ked af at hun har mistet sin mand og jeg godt fortår hendes sorg.
    Svigermor er også meget sur over at jeg ikke gider at drikke alkohol på hendes møde (drikker meget) og at jeg spurgte om hun ikke kunne ryge et andet sted når vi var på besøg da jeg ikke var så glad for at hun røg hvor vi skulle være med Laura og forklarede at jeg har haft et barn med asmatiskbronkittis og jeg ikke ønskede dette igen. Jeg blev mødet med en sur mine at dette var HENDES hjem og jeg var en hysterisk kælling. Her sluttede min empati for konen og vil hun se sit barnebarn må hun komme her! Nogen svigermødre kan man bare ikke komme ind på livet af uanset hvor sød man forsøget at være


  • #8   19. nov 2012 tak for de lange indlæg.. vi skal også ha snakket med hende.. og bliver virkelig nød til og sige til hende at hvis hun prøver og få lærke til og blive skildsmisse barn, går det rigtig godt, for finder vi ikke en løsning bliver jeg nød til og smute fra min dejlige kæreste i det nye år, magter ikke det her mere.. det går os så meget på, og ødelagt vores dejlige forhold.. men samtidig kommer manden også altid med den, at han ikke gider snakke om tingene med hende, for hun forstår det ikke, og det kan jeg kun give ham ret i, men det syndes jeg bare heller giver hende ret til og opføre sig som bibbbb

  • #9   19. nov 2012 jeg har været så meget uvenner med hende at vi ikke har set hinanden i 1½ år før jeg blev gravid det tog virkelig hårdt på forholdet men jeg er et stædig rad og hun skal ikke styrre mit eller min kærestes liv.. min kæreste sagde det tog hårdt på hende da han fortalte jeg var gravid for hun vidste jo godt hun måtte stikke mig en undskyldning hvis hun forventede at have noget med hendes kommende barnebarn at gøre.. jeg var 25 uger henne inden undskyldningen kom og må ærlig indrømme at jeg udemærket godt ved at hun intet mener med den.. men mit barn er også min kærestes og han ønsker at barnet skal se sin bedstemor og det gør jeg jo også hvis hun bare tænker før hun taler hvilket hun da efterhånden gør for hun ved jeg bare pakker og tager ham med mig hvis hun begynder på noget

  • #10   19. nov 2012 det gik helt galt da vi foreslog og holde jul herhjemme med dem og min familie. det syndes hun bestemt ikk om. men ved bare hvis det er hjemme ved dem, blir det dødens aften, vi har ikk noget og snakke om, så tænkte samle begge familier så ville det da blive en dejlig aften.

  • #11   19. nov 2012 julen i min svigerfamilie er som en hvilken som helst anden dag lige ud over maden.. diskutioner mellem svigerfar og min kærestes lillebror mens svigermor forsvarer lillebroren mens an sviner svigerfar :S:S og det gider jeg bare ikke bruge juleaften på

  • #12   20. nov 2012 meget det samme her.. syndes bare det skal være en hyggelig aften.. men det syndes hun åbenbart ikk min svigermonster

  • #13   20. nov 2012 Har det lige sådan dejligt man ikke er den eneste i den situation smiley

  • #14   20. nov 2012 Svigermor hvorfor står du der ude i regnen??? Gå da hjem smiley

  • #15   26. nov 2012 Det kan kun bliver din svigermors problem, og ik jeres, hun skal se at blive voksen, og jeg syntes det ville være SÅ synd for dine forældre hvis i bedte om at de ik skulle købe så meget, de SKAL da ha lov til at forkæle deres elskede børnebørn, det er min holdning.

  • #17   27. nov 2012 snakkede med min mor den anden dag. og hun blev ked af at svigermor har det sådan. men hun fortsætter med og købe det hun vil jeg vil ikk lade det gå ud over mine forældre.

  • #18   27. nov 2012 Nej det skal bestemt ikke gå ud over dine forældre, de skal helt sdikkert ha lov at røv forkæle deres barnebarn smiley

Kommentér på:
min svigermor

Annonce