{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.447 visninger | Oprettet:

Jeres mening.. {{forumTopicSubject}}

Åh det lidt en lang historie, men skal prøve at gøre den så kort som mulig. :S

Min bror og hans kæreste har anskaffet sig en hund, en sort labrador. De bor i et hus på 80 km2 med 2 små børn (en på halvandet og en på 3) De fik lige efter jul fjernet den der kunne have været den 3 baby fordi de hverken havde plads eller råd til barn nr 3. Men nu har de så anskafet sig den her store hund som æder alt i deres hus, fordi han ikk blir aktiveret. Han har ingen kurv han kan gå i og ligge sig i og når de ikk er hjemme står han bundet ude i deres fyrrum. Min bror arbejder som lastbilchauffør og han hverdag går ud på at arbejde og sover. Han laver aldrig ting sammen med hans familie og hun går hjemme. Når børnene så er blevet afleveret i DP og BH så kører hun rundt og besøger alle mulig i familien. Det eneste aktivering den hund får er når de er ude og ryge så får han lov til at gå ude i haven (Den er ikk hegnet ind så han kan ikk gå udenfor alene)

Nu er hunden 5 måneder og de er kommet frem til at de ikk magter den mere, fordi den æder alt. Så min bror ville have at hans kæreste skulle køre den til dyrlægen for at få den aflivet. Det syns jeg så bare ikk er i orden, der er så mange andre muligheder som at gi ham væk til nogen som gider og aktivere ham. Skrev så til min bror at syns slet ikk det var i orden at de afliver ham, hvorfor skal hunden bøde for at de ikk gider og aktivere ham. Så begyndte han at mig og min kæreste skulle have tænkt på vores forhold inden vi valgte at få baby. Okay vi havde lidt knas i forholdet for 2 år siden, nu har vi hus, skal snart have baby og vi kan finde ud af at snakke om problemerne. Modsat hva min bror og hans kæreste kan, de ser aldrig hinanden og i deres verden proiterere de sig selv først og børnene kommer i anden række.

Nu er der så blevet en værre ballade, han har endda slettet mig på facebook. Bare fordi at jeg sagde min mening og nu min mor os mopset over alt det her og føler lidt de mener alt grunden til alt der her ballade nu er min skyld. Er typen der hader alt det her ballade i familien, men skulle jeg bare have holdt mine meninger for mig selv og have ladet dem aflive den her hvalp. I min verden afliver man ikk en sund og rask hund og slet ikk når man ikk har prøvet de andre muligheder der nu er..

Syns i det er i orden??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening..
  • #1   18. okt 2012 Er fuldstændig enig med dig, man afliver ikke en sund og rask hund fordi man ikke gider eller har overskud til den smiley og når man anskaffer sig et dyr skal man ikk forsømme det smiley hvilket de virkelig gør i stor stil . Efter min mening burde de forbydes at have husdyr, håber da børnene bliver passet bedre smiley

    Det er dem har har valgt hunden og ikk omvendt , hunden skal ikk straffes for de er dovne og kun tænker på sig selv . Den kan få mange gode år med en ny god familie som vil elske den smiley

    Forstår fuld ud din reaktion smiley jeg havde gjordt det samme lige meget hvad konsekvensen var smiley


  • #3   18. okt 2012 Det kan godt være det er deres valg men man afliver da ikk en hvalp. Hvis han kommer i de rettes hænder kan han da stadig nå og blive en dejlig hund..

  • #4   18. okt 2012 Det kan da vel heller ikk komme som nogen overraskelse at den hund kræver en masse aktivering. Det ved alle, det burde man jo have tænkt på inden man valgte sådan en hund. Så var det da bedre at der var en anden familie der kunne have fået ham dengang i stedet for dem.

  • #5   18. okt 2012 Lige præcis !!! smiley

  • #8   18. okt 2012 Er også 100% enig og synes ikke du sku holde din mund... Jeg er bare typen der mener folk som laver fejl også skal vide det så det ikk sker igen... Og self kan hunden nå og få et godt liv, vi overtog også Balto lige inden han blev 2 år, det har krævet tid og energi men det hele værd og ville aldrig bytte ham væk i dag!!! Lad din familie være sure og køle ned, det hele skal nok blive godt igen smiley

  • #13   18. okt 2012 Synes det er egoistisk at vælge aflivning fordi man kommer til at tænke på hvor den er Bagefter! Det skal da ikk gå ud over en sund og rask hund som har hele livet foran sig smiley hvorfor behandle dyr sådan?

  • #14   18. okt 2012 Har man prøvet at komme af med den , ja så er der ikk anden løsning end aflivning smiley men at vælge det fordi man kommer til at tænke på den bagefter er ikk uorden !

  • #16   18. okt 2012 * i orden smiley

  • #18   18. okt 2012 Har skam læst det smiley ved godt den ikk blev aflivet, men du skrev i fortrød i ikk aflivede istedet for !

  • #20   18. okt 2012 Det kan godt værre hunden ikk mærker noget smiley men man tager dens liv uden den kan gøre noget smiley
    Det gør man jo heller ikk med mennesker der bort adoptere man eller tvangsfjerner smiley det er selvfølgelig ikk det samme men syns bare ikk det er i orden at tænke på sig selv der! smiley

    Men du har fuldstændig ret i at det er noget folk selv bestemmer smiley og det er jo ikk ulovligt smiley og der er mange meninger om det smiley og alle har ret til at have en mening smiley


  • #22   18. okt 2012 Er fuldstændig enig smiley hi hi men andre må gerne sige deres mening om det smiley

  • #23   18. okt 2012 Vi har alle hver sin mening :), men holder stadig i at en aflivning ikk er det rigtig at gøre. Så vil jeg hellere give hunden et nyt hjem. Det kan godt være den ikk mærker noget, men den har jo ikk gjort noget så den fortjener at dø.

  • #24   18. okt 2012 smiley det holder jeg også stadig på

  • #25   18. okt 2012 Tania> Der er jeg uenig med dig. Synes ikke en sund og rask hund, kat eller andet dyr skal aflives bare for man ikke får dårlig samvittighed... Det er direkte snæversynet efter min mening. Ville du så også aflive en hest bare for at slippe for at tænke på den igen..? Ej come on altså... Den hund der har mange muligheder for et godt liv hos nogle andre...

    Man skal ikke kun tænke på sig selv.


  • #26   18. okt 2012 Og så kan vi håbe de ombestemmer sig nu du har sagt din mening smiley

  • #28   18. okt 2012 Ja må vi håbe smiley .. De er i hvertfald lagt på køl, og så må de kontakte mig igen, når de er blevet "klogere" og gode igen smiley

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #35   18. okt 2012 Det er ikke iorden at aflive en hund, fordi man ikke magter den. det er jo en hvalp for pokker. den skifter jo tænder på et tidspunkt. det må de da vide. Undskyld men jeg er chokeret over at man anskaffer sig et dyr uden at sætte sig bare en lille bitte smule ind i dens adfærd, udviklingstadier mv. Det er ikke en pyntegenstand.

    De bør sælge den. Den er temmelig sikkert bedere tjent med en anden mere erfaren ejer.


  • #36   18. okt 2012 Er fuldstændig enig med dig Lena.

  • #37   18. okt 2012 Jeg syns det er ok at sige sin menig også selvom den ikke lige passer din hr.bror - folk burde sgu tænke sig bare en lille bitte om inden de tager et liv ind i huset og efter min mening er en hund et liv !!

    Det nærmer sig stærkt dyremishandling at lade sit dyr stå bundet i et bryggers i lang tid mens man er væk og det skal man sgi da ikke bare være et tavst vidne til :-(((

    Hvis man skal leve med sig selv og kunne se sig selv i spejlet må man da nødvendig vis ytrer sin menig , på en ordentlig måde selvfølgelig , men dælme også en måde der ikke lader nogen i tvivl om hvor man står.





  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #38   19. okt 2012 Jeg håber ikke de synes at barnet er for krævende tillige med

  • #40   20. okt 2012 Jeg er enig med dig, du skal ikke holde meningerne for dig selv.. Og slet ikke når det er familie, der burde man kunne fortælle ens mening uden nogen bliver sure og gør et nummer ud af det.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #41   20. okt 2012 Nej gu skal du ej holde det for dig selv. De skal tænke sig om inden de anskaffer sig et firbenet væsen. forhåbenligt har de lært noget denne gang, som de vil bruge i fremtiden.


  • #42   20. okt 2012 Håber da i hvertfald ikk de har tænkt sig at anskaffe sig dyr igen. Vil sige jeg ikk engang skrev det på en sur på til ham da han skrev på facebook at de skulle af med hunden. Men han så begynder at nedgør mig og min kæreste over privat besked. Det jo klart så blir jeg sur, og det jo typisk at der nogle der holder med ham for folkene kan jo ikk se hva han har skrevet privat til mig..

Kommentér på:
Jeres mening..

Annonce