{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

valg af børnehave {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min lille prut, william skal starte i børnehave mellem december og april . Og vi ved virkelig ikke hvilken slags børnhave der egner sig bedst til ham..

Vi har kig på en der hedder sømarksgården som er en lille instution med en hel del år på bagen (kan se at tingende er godt slitte osv) Efter min opfattelse er det en "klippe, klister" børnehave..

Den anden vi har kig på er en der hedder haletudsen som er en nyere instution (den er fra 2006) De har ca 10 børn mere end den anden. og er en naturbørnehave/vugger..

Men hvad er plus og minus og hvad er jeres erfaringer.. hvordan valgte i den ene frem for den anden..?

Kan se william i begge børnhaver såå synes det er svært.. men kom med alt hvad i ved..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af børnehave
  • #1   14. jun 2011 Jeg regner med Katja skal gå i børnehave i den bygning hun går i vuggestue i smiley

    De ligger lige ned til stranden (Legepladsen er selvfølgelig hegnet forsvarligt ind ;), men er ikke en natur børnehave smiley


  • #2   14. jun 2011 vi har ikke det store valg, der er kun en børnehave i byen da vi bor på landet, ellers skal vi køre et godt stykke, jeg ville helst have Marcus i naturbørnehave, men den ligger bare stik modsat mit arbejde og det hænger slet ikke sammen, så det må blive den i byen som er en i mine øjne gammel, slidt og udtjent børnehave der i den grad har brug for en makeover, men tror børnene har det godt der, så det er nok okay.

  • #3   15. jun 2011 i mine øjne handler det ikke om at tingene er slidte eller nye.

    jeg priotere (staves?) at det er et sted mine børn er glade for at være og den lever op til de krav der nu en gang er.

    jeg synes i dagens danmark at vi er blevet meget emsige omkring børnehaver/vuggestuer/dagplejer om tingene er lidt slidt eller er helt nye, det er børne da fuldstendig ligeglade med.

    så i mine øjne hedder dit valg enten "by børnehave" eller "natur børnehave"

    så er det jo bare hvad du helst vil.



    synes det er forkert at kalde en børnehave for en klippe klistre børnehave, da de "gamle" børnehaver er ligeså gode som de "nye" legepladser bliver vedligeholdt så de er sikker for børne at lege på ligesom de nye. og en børnehave for jo nyt legetøj så kan ikke se noget problem i det.

    og i mine øjne har en gammel og slidt børnehave en helt særlig charme som en helt ny ikke har før om mange år.


    bare min mening.

    skal lige siges det ikke er for at lyde som en kælling men synes bare mange mødre er blevet for emsige med så noget....


  • #4   15. jun 2011 Jeg ville helt klart vælge naturbørnehaven.

    Min pige er skrevet op til den lokale kommunale børnehave som også er en klippe klister børnehave, jeg synes ikke de er nok ude, til gengæld har de nogle fede lokaler og en god legeplads.

    Så har jeg lige skrevet hende op til en naturbørnehave der ligger 3 km fra hvor vi bor, arbejder der selv og vil helt klart foretrække at min datter kommer ud og opleveog lære om naturen, få rørt sig, og kommer afsted på ture.
    Så det er helt klart 1 prioritet.


  • #5   15. jun 2011 En klippe klister børnehave har i mine øjne ikke noget at gøre med lokaler eller slidtage, men det er de steder hvor de ikke kommer ud og børnene bare kan finde på noget at lave inden for, når de så endelig kommer ud, så er det lige et par timer om eftermiddagen når det er godt vejr.

    Naturbørnehaven jeg har skrevet min pige op til er noget gammelt lort, men det betyder ikke så meget, for de er ikke så meget inde og børnene er nok ligeglade.


  • #6   15. jun 2011 Tusind tak for svarende..

    Vil lige tilføje..'At jeg slet ikke ser negativt på den gamle slidte børnehave, tvært imod.. Og klippe klister er heller ikk negativt ment - men mere for at "vise" et billed af hvad mit valg afhænger af osv..

    der er jo osse en charme over gamle huse frem for ny.. ;D


Kommentér på:
valg af børnehave

Annonce