{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.460 visninger | Oprettet:

Hvis jeg dør, hva'så med min datter?? {{forumTopicSubject}}

Hey piger
Jeg har tænkt over en længere periode på det her, jeg håber i kan hjælpe mig....Hva' nu hvis jeg en dag pludselig dør i et uheld eller noget andet...hva' kommer der så til at ske med min datter?? Mister min forlovede hende?? Skal siges at min forlovede ikke er den biologiske far, men han har været sammen med mig siden jeg var 7uger henne i graviditeten...han elsker og ser min datter som hans ejen...men har han overhovedet nogen rettigheder hvis jeg går hen og dør...eller bliver hun fjernet og han kommer aldrig til at se hende igen?? Og hvad hvis hendes biologiske far pludselig gerne vil have hende når han har hørt jeg er død...?? Må han så godt bestemme at min eks eller mine forældre ikke må se hende??

Jeg er bare så bange, for jeg ved det ville knuse mit hjerte på min forlovede hvis han mistede vores datter..

Jeg ved godt det noget mærkeligt noget at tænke på sin egen død....men man ved sku aldrig, det kan se...imorgen, om nogle måneder, eller år....



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis jeg dør, hva'så med min datter??
  • #2   23. sep 2010 Tania Nej hendes biologiske far har aldrig set hende.

  • #3   23. sep 2010 vi har haft nøjagtig samme tænke som dig... da min kæreste heller ikke er den biologiske til david. men jeg fik ham som kæreste som højgravid.. så han ser selvfølgelig også david som hans egen.

    Og vi har fælles forældre myndighed selv om min eks smed mig ud da jeg var gravid fordi vi kommer ind under den regl at vi har boede sammen er det 10 måneder før fødslen.. og han nægter at give mig den fulde forældremyndighed selv om han ikke ser ham !
    Og har lige været i statsamtet og den biologiske far vil få ham hvis vi har fælles.. og det er også trods der er skrevet et børne testamente...
    Men hvis jeg har den fulde forældremyndighed og vi har lavet et børne tastamente er der stor chance for at han får lov at blive ved min kæreste.
    Og ja det bedste er jo hvis han adoptere ham.. det kræver man har været sammen et vis antal år kan ikke huske hvor mange og bor sammen.. Men den biologiske far skal alligevel være enig da han skal skrive under !!!
    Så vi føler os meget dårligt stillede... Håber at du kan gøre noget for at sikre din pige smiley


  • #5   23. sep 2010 Line Jeg skal i retten med ham her til nov. fordi jeg vil søge om den fulde forældremyndighed...min advokat siger jeg har rigtig store chancer for at vinde...ved du hvor meget det koster at få lavet en testamente?

  • #6   23. sep 2010 Min kæreste vil gerne adoptere...men det kræver vidst at man har været gift i 2 år og så skal man også ha den biologiske fars tilladelse...latterligt!

  • #7   23. sep 2010 Nej desværre.. Jeg håber du vinder.. krydser finger.. Da vi sad inde i statsamtet sad min eks rigtig.. jamen han ville jo så gerne være der for david.. og bla bla.. og hun sagde faktisk at hun kunne ikke se et problem i at vi havde den fælles da vi jo godt kunne snakke sammen.. åh ja sidder man bare og tænker.. det er jo fordi vi netop ikke snakker om tingende da han slet ikke er inde i billede så er det jo nemt ikke at blive "uvenner" over tingene.

  • #8   23. sep 2010 Betingelser for stedbarnsadoption

    Det er en grundlæggende betingelse, at adoptionen er til gavn for det barn, som du ønsker at adoptere.

    Hvis du vil adoptere dit stedbarn, det vil sige din ægtefælles barn, gælder der en række yderligere betingelser:


    •Du og barnets far eller mor skal være eller have været gift, eller I skal have indgået registreret partnerskab.
    •Du skal have boet sammen med barnets far eller mor i mindst 2½ år.
    •Hvis dit stedbarn er under 18 år, skal du have boet sammen med barnet i mindst 2½ år.
    •Hvis dit stedbarn er under 18 år, skal der være mulighed for, at barnet kan nå at bo hos dig i 3 år, før barnet fylder 18 år.
    •Hvis dit stedbarn er over 18 år, skal du have boet sammen med barnet i mindst 3 år, før barnet fyldte 18 år.
    •Du skal være fyldt 25 år. I særlige tilfælde, kan adoption dog gennemføres, hvis du er fyldt 18 år.
    •Du skal være mindst 14 år ældre end dit stedbarn


  • #9   23. sep 2010 Så længe i ikke er gift og han ikke har adobteret hende skal du ikke forvente at han får lov til at beholde hende, så kan det godt være de finder frem til en af dine familiemedlemmer og lader dem tage hende

  • #10   23. sep 2010 Din eks (faren, hvis han har forældremydighed, sammen med dig) vil få fuldforældremyndighed over barnet og ønsker han det ikke kan han fravælge det, og så SKULLE man tro at din nuværende kæreste skull være den der fik barnet, men det er det ikke det er DINE forældre...

    Han skal adoptere barnet, hvis i vil være 100% sikre på at faren ike tager barnet, for ellers vil faren ALTID have en form for ret til barnet, selv med testamenter osv....

    Det er MEGET fornuftigt at tænke på nu selv om det virker lidt morbid at snakke om....


  • #11   23. sep 2010 Sidder virkelig skræmt nu...puha er så bange hvis der sku ske mig noget...jeg kan heller ik gifte mig med min kæreste nu...da jeg er på kontanthjælp smiley

  • #12   24. sep 2010 Michael Fordi man ved aldrig hvornår man dør..det kan ske når som helst:-( Det var nu mere ment at jeg mister mit kontanthjælp hvis jeg bliver gift...så skal min forlovede til at forsørge mig...også ville vores økonomi slet ik hænge sammen mere..


  • #13   26. sep 2010 Kender jeg godt vi er gift, og jeg er sygemeldt, så hvis jeg mister retten til sygepenge så har min mand forsøgerret.... Men din kæreste vil stadig ikke få ret til DIT barn, hvis du dør, det vil blive barnets far medmindre din kæreste kan/vil adoptere barnet!!! Så det er ikke det der skal bestemme om i skal giftes....

  • #14   26. sep 2010 registeret partnerskab er vel sådan set bare at i bor sammen???

Kommentér på:
Hvis jeg dør, hva'så med min datter??

Annonce