{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

min mor :( {{forumTopicSubject}}

Dette bliver en lang historie så er i advaret smiley

Min mor og søster har altid været veninder og sås ofte flere gange om ugen. jeg besøgte hende også jævnligt og ik noget problem der. min lillebror boede endnu hjemme ved hende.
Hun har sclerose som hun er lidt besværet af og kan gøre hende meget syg nogle gange.

Vi har aldrig rigtig været på ferie med hende..det gad hun ik, hun gad stort ser aldrig noget fælles med os..

Nu har hun fundet denne "nye" kæreste.. tror de snart har været sammen i 1 år, men ved det ik helt.
Hun har tilsyneladende lige siden de fandt sammen glemt at hun har en sygdom og kan pludselig alt. Hun hjælper ham på hans arbejde (2 forskellige slags) og hun ku ellers ikk klare noget førhen..
hun tager med hans børn i bus og rundt omkring til ting og sager..Hun har aldrig ku tåle at køre i bus.
Hun elsker kat og hendes kat var hendes et og alt.. det endte med at blive så slemt at jeg truede hende med at melde hende for dyrplageri..så gav hun min bror katten og vil idag ik høre eller snakke om den.
min bror blev overladt til sig selv i hendes hus, men han er så blevet 18 nu og flyttet ud, da hun aldrig var hjemme mere.
ingen af os børn ser hende særlig tit og aldrig alene. hun har næsten ikke tid til besøg og ellers er det meget kort, for så skal hun hjælpe ham eller gøre rent og lave mad til ham.

De var kort forbi igår og tilbød aftensmad.. kunne se og forstå på hende at hun gerne ville, men han sagde hæjlydt nej det skulle de ihvertfald ikke.

Vi børn har alle forsøgt at snakke med hende om hvad vi føler- at hun har afskåret os og hendes familie da hendes egne søskende heller ikk hører noget til hende mere.. hun klapper helt i og nægter at kommunikere.
vi har diskuteret og skændtes men med samme resultat.
Nu har vi børn givet op og hun må passe sit liv.
Hun har haft langt flot hår, der blev klippet..ok hendes kæreste ville have det men hun havde oz før sagt at hun ik kunne håndtere det lange hår pga svaghed i hendes arm pga sygdommen. hun blev så klippet..ikke pænt..så blev det klippet endnu engang.. og det var SÅ flot til hende og roste hende og sagde hun var så flot.. ja da hun så kom på besøg igen, var det blevet endnu kortere.. og nej hvor var det grimt.. jeg sagde at jeg syntes det andet var meget flottere til hende..hun vente sig om og sagde til kæresten : se ingen af mine børn kan lide det nye hår..han sagde bare lige så kold at det er fordi vi er gammeldags... øh det har da ik noget med det at gøre?!?!

lagde også mærke til at hun så meget gammel ud i ansigtet nu. mange rynker især om øjnene og hun så bare SÅ træt ud.. havde bare lyst til at tage hende og sige slap nu lidt af..
men han styrer hele showet, men det nægter hun.

Snakkede med min søs idag og jeg foreslog at vi ville invitere hende ud at spise kun med os børn og ikke andre.. men ingen af os tror desværre at hun vil gå med til det..(eller får lov) og overvejer nærmest at tvinge hende, men det kan vi jo ik.

vi var ude og spise sammen med vores far i maj. kun os og ham og det var så hyggeligt, så ville være dejligt at få hende lidt væk fra ham..og kunne få lov at tale med hende uden han holder øje..

ØV er så ked af det har udviklet sig sådan til at det kun er ham og hans børn der har interesse. vi ved ik mere hvad vi kan gøre.
blev bare så bekymret da jeg opdagede hvor træt hun så ud. Måske er virkeligheden ved at ramme hende igen og hun er ved at opdage at hun ik kan holde til det der løb i længden. der skl også være gjort rent og maden skal stå klar på bordet når han kommer hjem.. Han er ok at snakke med, men han er snu og styrer min mors liv. men hun vil ikke lytte (eller må ikke?)

sorry det blev så langt havde bare brug for at komme ud med det.. Savner min mor..
HUn har haft andre kærester og forlovet og det har ik generet os for hun ændrede sig ikk i de forhold, men her kender vi hende ik mere..

øv ha smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min mor :(
  • #1   23. aug 2010 Det er godt nok en trist historie, kan godt forstå du er ked smiley det er da klart i føler jer skubbet til side, når nu pludselig din mor tager sig af hans børn i stedet for sine egne....

  • #2   23. aug 2010 For det første skal du IKKE UNDSKYLDE din lange tråd, vi kan alle komme i situationer hvor vi har behov for at dele noget ned nogle helt udeforstående.
    Jeg vil skrive til dig, at det er en ØV situation du og dine søskende står i. Det må virkelig ikke være rart at stå som tilskuer og se at ens mor ikke har det godt.
    Det må heller ikke være spor rart at se hende med en mand som hun adlyder som var hun en hund.

    Tror måske at din mor har det rigtig skidt, men er hun havnet i et forhold hvor hun er underkuet, og ikke kan slippe ud, måske pga af lavt selvværd. Så skal der noget drastisk til, og måske er det at i børn prøver at få hende på enehånd, og så fortælle hende at i er bekymret for hende, og at i kun ønsker hende alt det bedste i verdenen.

    Men hvor må det være svært for jer. Kan ikke sige eller skrive andet til dig, men forstår godt din frustration.


  • #3   23. aug 2010 Det er jeg godt nok ked af at høre, det må bestemt ikke være sjovt at stå på sidelinjen og intet kan stille op. Kærlighed gør blind og det er en skam at hun ikke kan se hvordan hun bliver behandlet. Håber for jer at hun gerne vil/ må med jer børn ud at spise. smiley !

    Held og lykke


  • #4   23. aug 2010 min søster har sidst været hjemme ved hende for ca 2 mdr siden og fik af vide at hun kunne godt komme på besøg, men så skulle det det kun liger være kort om formiddagen.
    Min søster kom og har så fortalt mig at min mor skarter rundt for at støvsuge, vaske op og så havde hun ik tid til besøg omkrin middag for da kommer ham hjem og så skal han ha mad.. Ja vi undrer os jo så..

    Hun siger også at når hun har været der og han ringer til min mor går hun ind i et andet rum, så min søster føler jo at det er fordi han ik må høre hun er der.. men ved ik..jeg går også altid væk når jeg snakker i tlf..

    min søs har set min mor lidt oftere end mig da de bor i samme by og jeg bor 50 km væk så jeg kommer ik så tit. og når jeg har været der føler man sig overset og som om man snart skal se at tage afsted igen.
    Jeg besøgte hende sidst i juni måned er det vidst, og da kom den ældste datter (17/18 år) kiggede på mig og sagde : hvorfor er du her egentlig??
    jeg stod med min dreng og kiggede bare på hende og sagde : fordi jeg har lyst!

    Vi kan ikke klare de 2 piger.. sønnerne er fine nok at snakke med men tøserne er virkelig provo.

    jeg er ikke i tvivl om at min mor er ved at være træt og især sådan som hun så ud, men tror ikke vi kan få hende ud at spise..og vi har jo forsøgt at få hende på egen hånd at tale, men så klapper hun helt i...
    jeg har tudet i telefon og spurgt om hun bare var total ligeglad.. hun svarede bare jaja og mmhh igennem hele samtalen..så tror hun var "under opsyn"


  • #5   23. aug 2010 Hvis min mor er glad og lykkelig..hvorfor afskærer hun så sin familie ?
    vi har jo også været hjemme ved dem.... Jeg siger også han er okay at snakke med og vi har alle været åben.. men når han ændrer min mor så meget at vi sjældent hører fra hende og selv hendes søskende er glemt..så er der noget der ik helt stemmer.

    jeg kender min mor og kan se at hun ikke er helt ok. når man ser dødtræt ud og hele ansigtet hænger og det virker som om hun rigtig gerne vil snakke, men alligevel ikke..ahr..
    Vi har givet chancher men efter 1 år hvor det er det sammen hvis ik blevet værre og hun ikke vil lytte eller svare på spørgsmål... det er da heller ik normalt

    Havde vi haft noget i mod ham, burde vi jo også har teet os ved hendes andre kærster? Vi har accepeteret dem hun har haft og hvis hun har det godt er det jo fint.. men det her tyder bare ik på det..


Kommentér på:
min mor :(

Annonce