{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

nogle som har forslag til navne? ;D {{forumTopicSubject}}

Jeg hedder selv Louise munch winther pedersen
& kæresten hedder Nikolaj valdemar nielsen

kan i komme med nogle pige/drenge navne da vi ikke ved hvad det bliver endnu. den gider ikke ligge stille til scanningerne smiley

vi har selv tænkt på cecil hvis det bliver en pige,.

men gerne hvor i os finder hvad i sys der passer bedst med efternavn og sådan, smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle som har forslag til navne? ;D
  • #1   19. okt 2008 tror jeg vil tænke på smøger hver gang jeg hører det navn smiley

    Emma syns jeg passer godt smiley


  • #3   19. okt 2008 Nej Cecil, det lyder ikke pænt i mine ører, tænker også på cigaret-mærket.
    Hvad med Celina?


  • #4   19. okt 2008 Jo* Gir dig helt ret i at emma ville være godt..

    Og hvis det blev en dreng kunne det være, Sebastian, Patrick, Benjamin..
    pige navne ellers: Sara,nanna, jessica---

    Tja lige et par forslag..


  • #5   19. okt 2008 Ej altså ikke Nanna det hedder alle jo meget sødere med Nana smiley

  • #6   20. okt 2008 Der er basis for nogle rigtig spændende diskussioner, når I skal vælge navn til jeres barn. Her er lidt input til debatten… god fornøjelse!


    Danmarks Statistik laver hvert halve år en top 50 over de mest populære drenge- og pigenavne. I første halvår af 2006 var det f.eks henholdsvis pigenavnet Sofie og drengenavnet Lucas, der toppede listen.

    Se hele listen fra Danmarks Statistik

    Det er godkendt!
    Der er gode 5000 godkendte drengenavne og mere end 7000 godkendte pigenavne i Danmark. Lykkes det ikke at finde et eneste velegnet fra listen, kan I søge om fornavnet i det sogn, hvor I bor. Læs mere om reglerne og lovene på www.familiestyrelsen.dk.

    Det er anmeldt!
    I har god tid til at finde det helt rigtige navn til den lille. Senest seks måneder efter barnets fødsel skal I anmelde navnet til jeres lokale kirkekontor. Det gælder også, selv om barnet ikke skal døbes.

    Det er populært!
    I dag bliver cirka halvdelen af en børneårgang udstyret med et af de 200 mest populære navne. Mens resten bliver kaldt alt muligt andet. Hvis I vil undgå, at jeres barn bliver en Emma S. eller Frederik T. resten af livet, skal I nok vende jeres opmærksomhed mod nogle andre årgange – nemlig fornavnene fra 60érne og 70érne. Anette, Tina, Lene, Birgitte, Dorte, Pia og Marianne vil ret sikkert få deres navn i fred – sammen med Henrik, Klaus, Jan, Kim, Michael, Lars og Per.

    Det er nyt!
    Vil I være helt fremme i skoene, så kig nærmere på de navne, jeres egne forældre går rundt med. Det kunne til pigebarnet være: Birgit, Else, Gerda, Helle, Inge, Jette, Ruth, Margit og Sanne – og til drengen Bent, Erik, Hans, Jørgen, Knud, Kurt, Leif og Mogens. Eller måske ikke alligevel?

    Det tager 80 år
    … før vi rigtig bryder os om et navn på ny. Derfor forekommer vores egne forældres navne os pinlige og upoetiske, mens oldeforældrenes navne – som Johanne, Marie, Astrid, Laurits, Gustav og Carl – klinger bedre i vores ører.

    Det er udenlandsk!
    Verden skrumper – og derude ligger masser af sprogskoler, colleges og universiteter og venter på jeres barn. Og så er det jo ikke så smart at hedde noget, som folk hverken kan udtale eller stave. Det undgår man ved at vælge et af de populære anglofile navne – som Laura, Sofie, Emilie, Caroline, Sally, Victor, David, Sebastian, William og Philip.

    Det er højst udsædvanligt!
    Hvis I har forelsket jer i et smukt, men stærkt usædvanligt navn, så gør jeres barn den tjeneste at give det et ekstra fornavn, hvis han/hun nu ikke kommer til at dele jeres begejstring.

    Det er med punktum!
    Når I har forhandlet jer frem til fornavn(e), mellemnavn og efternavn(e), så tænk lige på, hvilke initialer, der kommer ud af det. Det er måske ikke så sjovt at have D.U.M., D.Ø.D, P.I.P. eller W.C. til initialer.

    Det er bibelsk!
    Evangelisten Lucas er røget helt op på en førsteplads på top 50´en, og her får han selskab af andre populære bibelske navne, som f.eks. Simon, Noah, Jakob, Rebecca, Lea, Sara og Maria. Mathias – der er nr. tre på hitlisten – var i øvrigt navnet på den discipel, som overtog jobbet efter Judas.

    Det er royalt!
    De gode danske kongenavne Frederik og Christian er nærmest selvskrevne på navnehitlisten. Nikolaj er også med, men Felix og Mary har ikke fået en plads. Til gengæld troner andre kongelige navne på top 50: Valdemar har erobret en 40. plads på hitlisten. Det svenske kongehus er repræsenteret med Victoria, Carl og Gustav, og det engelske med William.


    Det er langt!
    Jeg døber dig Amalie Christine Leonora Valman Vestergård Jensen. Prøv lige at tælle antal anslag, når I har fundet barnets fulde navn. Den offentlige registre kan kun kapere 34 anslag inkl. mellemrum. Og når den lille bliver skolebarn, er det det første fornavn og det sidste efternavn, der bliver daglig brug. Også værd en tanke.

    Det er blomstret!
    Jasmin hører til blandt de 50 mest populære pigenavne. Skal jeres datter være en sjældnere blomst, er Bellis, Dahlia, Georgina, Hortensia, Kornelia, Lilje, Marguerit og Rose også med i buketten af godkendte pigenavne.

    Det er svært at stave!
    En alternativ stavemåde kan være en måde at gøre et forholdsvist almindeligt navn interessant på, men tænk også på barnet. Det kan være temmelig trættende at skulle bogstavere sit navn hver gang: ”Jeg hedder altså Zahra med z og h, men hèt står før rèt.”


  • #7   5. jan 2009 Celina, Cecilia, Tilde eller Merle er mine yndlings navne.

Kommentér på:
nogle som har forslag til navne? ;D

Annonce