{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.195 visninger | Oprettet:

Voksipose vs. lift {{forumTopicSubject}}

Hvad har i bedst erfaring med ? - Bør man købe begge dele (når det kun er til børn der er på besøg, og skal passes i op til flere dage indimellem) ?
Hvilken slags skal jeg købe.. jeg har en basson barnevogn med liggemål på 97 cm stående med en god tyk madras der hverken er for hård eller for blød... Men til en nyfødt tænker jeg at det er smart at have noget "mindre" ... Jeg har også en dyne liggende... Men kan ikke finde ud af om jeg skal købe en voksipose med plade, eller om jeg skal købe en lift til at stille ned i barnevognen ?...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksipose vs. lift
  • #1   30. nov 2011 Vi startede med en lift, da jeg syntes det var rart at den lille nye var pakket lidt væk med kalechen, efterfølgende har vi købt en tulle pose (i stil med voksi) som vi har brugt også, så jeg ville nødig undvære nogle af delene.

  • #2   30. nov 2011 Jeg bruger begge dele denne gang. Med min første søn havde jeg en lift og det fungerede fint, men han voksede hurtigt ud af liften, så jeg kunne godt have brugt en voksipose dengang. Så derfor køber vi en voksipose denne gang.

  • #3   30. nov 2011 Vi brugte liften da hun var lille og Voksiposen nu fra ca 5 måneder. Men hun er jo også født i juni, måske ville vi have brugt posen tidligere, hvis hun var født nu.

  • #4   30. nov 2011 Jeg har godt nok bare købt en lift med til barnovognen, og så dyne selvfølgelig...

  • #6   30. nov 2011 Så i vil mene at lift og dyne er fint ? og når liften så bliver får lille så bare barnevognen eller hvordan ? ..

  • #7   30. nov 2011 jeg vil nødig købe begge dele med mindre det er livsnødvendigt, da det jo ikke er mig der venter barn, men en kommende nevø eller niece der gerne skulle komme ud til os til foråret/først på sommeren, og jeg vil gerne have råd til en højstol og sådan lidt, så hvis jeg skal købe begge dele kan det jo godt blive dyrt, det er også derfor jeg lige ville høre jer ad hvad i gør (: ...

  • #8   30. nov 2011 Vi har begge dele og ville ikke undvære nogle af dem

  • #10   30. nov 2011 sidste gang havde vi kun liften smiley manglede ikke en pose, meeen denne gang har vi købt en, da det er nemmere at aflevere sønne og slæbe lillesøster ud i kulden i en pose (det har jeg en ide om)

  • #12   30. nov 2011 Jeg har en katvig mpd og vil for alt i verden ikke undvære den ! Brugte næsten ikke lift ..

    Men hvorfor investere du i så meget babyudstyr ? Jeg synes det virker lidt overdreven , de kan vel aflevere barnevognen mv når du skal passe ?


  • #13   30. nov 2011 Det lød måske lidt surt , set i bakspejlet , beklager smiley

  • #14   30. nov 2011 Fru nøhr: - De har ingen bil, så jo mindre de skal have med jo bedre smiley - Og så er det jo bare rart at have stående (: ..

    Og den bil de har kig på nu er ikke særlig stor (: ...
    Og så mener min mor også at det er rart at have stående, det synes hun det var da hun havde mig (og mine søskende) med hjem til hendes mor da vi var små (: .. Sååe, jo mindre man behøver slæbe med jo bedre (: .. Og så kan jeg jo lige så godt bare gøre det, nu når jeg har barnevogn, pusleplads, højstol får jeg når vi finder den rigtige, og sååe tænkte jeg lidt.. Barnevognen bliver flittigt brugt når min venindes søn på 7 mdr er på besøg, og så vil jeg godt at den kommende baby kan bruge den også, men synes også bare barnevognen er ALT for stor uden lift eller noget, så bliver den jo helt væk og det går ikke, så nu når jeg har det andet i orden, kan jeg vel lige så godt anskaffe det sidste ? .. Så dyrt er det jo heller ikke (:


  • #15   30. nov 2011 fru nøhr- Derudover har jeg MANGE søskende, så det skal nok blive brugt flittigt, det er min mor og mig der er sammen om at anskaffe det, for jeg bruger det også til min venindes dreng, men taget i betragtning af at jeg har 6 søskende (30år, 29 år, 25 år, 20 år, mig på 17 og mine små brødre på 2½ og 1 år, de to mindste er ikke min mors børn, men fra min fars side som jeg også passer), og min mor i en alder af 36 blev mormor første gang, og nu er det 3. barnebarn på vej, så tvivler jeg på det går til spilde smiley

  • #16   30. nov 2011 Helt okay , jeg var bare nysgerrig smiley

  • #17   30. nov 2011 Jamen det er skam også i orden smiley Det er heller ikke alle der bare har barnevogn og sådan stående smiley Eller rettere, det er ikke alle bedsteforældre der gider købe det (: ... Nysgerrighed er godt smiley

  • #18   30. nov 2011 Jeg har kun brugt lift
    Hvis jeg var dig så ville jeg bare købe en lift, nu når det ikk er til dit eget barn!


  • #19   30. nov 2011 Hvorfor får du ikke bare babys egen lift eller Voksi med når du skal passe?
    Det gør vi når Selma skal andre steder hen. Så har hun sin egen pose med hjemmefra, den er en slags tryg base, som hun kender og kan putte i når hun er ude.


  • #20   30. nov 2011 Rikke: Det er vist mit eget valg. Men du kan have ret, det er bare nemmere hvis vi har det stående som der også står ovenover at de kommende forældre har ingen bil og den de kigger på er ikke særlig stor ..

  • #21   30. nov 2011 Det kommer an på årstiden smiley

    Jeg har en lift og en sleebee (billig voksipose) og har kun brugt liften. Men min søn er også fra juli, hvor det var alt for varmt til sådan en pose!.

    min søster var meget glad for sin voksi, og har aldrig brugt lift.

    Personligt kan jeg godt se ideen i en "gæste-barnevogn" (det er nemmere for alle parter) men ville aldrig bruge penge på en voksipose til et barn der ikke var mit eget.

    I skal jo sikkert ikke passe barnet før det er et par måneder, og så kan h*n sagtens bare ligge i vognen smiley

    De bliver hurtigt for mobile til at være i lift.


  • #22   30. nov 2011 Jeg regner da med at min søster kommer forbi sammen med barnet en weekend af gangen, det er i hvertfald hensigten indtil videre...
    Og min venindes søn jeg passer ofte lå faktisk i liften indtil han var 6 mdr, hvor han så ikke kunne være der mere og begyndte at sætte sig op først, så det var jo en win win der, så han kom bare direkte ned i barnevognen og kunne jo så få sele på (: ...

    Det bliver et forårsbarn. hun har termin sidst i maj månede (:


  • #23   30. nov 2011 Et maj-barn ville jeg ikke købe voksipose til.

    Min søster fødte 3. marts, og brugte posen de første par måneder, og derefter lå hun bare i barnevognen.

    Vito er 4 mdr. og jeg er for nyligt stoppet med at bruge lift, og overvejer at bruge slebee'en snart (billigere udgave af drømmepose)..

    I starten vil hun jo nok bruge sin egen lift uanset hvad - sådan har jeg i hvert fald haft det, den kender barnet jo udseendet og lugten af.


  • #24   30. nov 2011 det kommer an på om der bliver mulighed for at slæbe den med tror jeg, men det må tiden jo vise...

  • #25   30. nov 2011 En lift fylder jo ingenting overhovedet. Er ikke ligefrem noget der skal "slæbes" smiley

  • #26   30. nov 2011 Hvordan vil ellers have den lille med ?

  • #27   30. nov 2011 autostol i vores bil, bæresele, jeg ved det endnu ikke da der jo stadig er et stykke tid til barnet kommer til verden..

  • #28   2. dec 2011 Altså, det med lille bil kender jeg godt, jeg har en Micra.
    Men jeg har en brugt barnevogn hos mine forældre, så skal jeg ikke slæbe vognen med, men da hun var helt lille tog jeg bare liften med, og nu tager jeg så Voksiposen med. De fylder jo ikke alverden.

    Hvis du gerne vil have dit eget, skal du nok tænke på, at en lift er som regel billigere end en Voksi, til gengæld kan de ikke bruge den ret længe. Voksi er ret dyr, men kan bruges til de er 2-3 år.


  • #29   2. dec 2011 Rikke: Jamen det er jo også det...

  • #30   4. dec 2011 Selma var vokset ud af sin lift da hun var 4½ måned tror jeg...

Kommentér på:
Voksipose vs. lift

Annonce