{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

min fødselsberetning {{forumTopicSubject}}



Så har jeg lige tid til at fortælle om den dejligste oplevelse i mit liv...

Tirsdag den 15/4 starter med at vi skal til jordmoder for sidste gang, skulle lige tjekkes for jeg har døjet en del med for højt blodtryk ( det skal lige siges at min slimprop gik søndag aften) vi kommer ind til jordmoderen og vi snakker frem og tilbage og jeg fortæller at jeg har blødt en smule om morgenen... hun siger at det er kroppen der forberede sig til fødselen men at der sagtens kan gå dage endnu...

Da kl er omkring 11 sys jeg, jeg begynder at få stærke mens smerter men tænker at det nok bare er plukveer, jeg har ikke haft plukveer under graviditen så jeg prøvede at slappe af og tage den med ro...

Min kæreste er landmand og han havde travlt med at forberede forårs arbejdet, så jeg ringede efter min veninde og hun kom og undeholdte mig hele eftermiddagen det var rigtig hyggeligt og vi fik grint og spist en masse snolder... ... Mmmmm... Hele eftermiddagen er der mellem 15-20 min i mellem veerne...

Anders kommer hjem kl 18.00 ca. og han laver aftensmad og så begynder veerne at tage til de kommer med 9-12 min mellemrum og de vare ca 30-60 sek. så vi går i seng kl 21 for hvis der nu sker noget er det art at have sovet lidt... Anders falder straks i søvn men jeg får ikke lukket et øje, jeg ligger på siden med varmepose om lænden og det hjælper faktisk det tager toppen af smerterne... kl. 23.30 ringer jeg til fødegangen der er på det tispunkt 4-6 min mellem veerne... hun siger vi skal tage det stille og roligt og vente og se tiden lidt an... vi ligger os til at sove igen og Anders falder selvfølgelig hurtigt i søvn og jeg ligger og tænker på hvor dejligt det er at han endelig er på vej ud til os og hvor helveds ondt det gør ... ligger og synger den der sang fra lille nørd på dr... ved ikke hvorfor ... kl 01.00 ringer jeg igen til fødegangen og der er nu 3-4 min mellem... hun siger at vi skal trille der op af stille og roligt...

Vi er på fødegangen kl 2.15 og jordmoderen + en studerende undersøger mig AV for H...... og jeg er 4 cm åben... så vi bliver rigget til på en fødestue og ´der bliver kørt et strimmel og alt ser fint ud... hun måler mit blodtryk og det er højt så de forslår at jeg får en epidural blokade og det siger jeg ikke nej til... den får jeg klokken 04.45 og er faktisk overrasket over at det ikke gjord mere ondt at få den.. det er det lokalbedøvende der gør mest ondt... den virker efter 15 min og jeg vågner nærmest op og er meget snaksaglig før lå jeg bare i min egen verden... den holder ca 2 timer og derefter begynder det at gøre ondt igen rigtig meget endda... kl. 7 er der vagtskifte og epiduralblokaden virker ikke mere, jeg ringer efter en jordmoder og hun giver mig noget andet men det hjælper ingenting sys jeg ikke... presseveerne begynder kl. 9.05 ca og vores dejlige lille prins så dagens lys kl.10.22 og han skreg fra det sekundt han kom ud og en ½ time frem... hun lagde ham til mit bryst og der lå han i 2 timer... desværre får Anders migræne og må ind og ligger på en sofa og der ligger han ca i 1½ time.. det var synd for ham men egentlig meget rart lige at have lidt tid til at fordøje oplevelsen og bare ligge og blive mere og mere forelsket i det lille bitte menneske der ligger ved siden af en og bare kigger rundt på den verden der endnu er ukendt...

Vi tager hjem kl.15 da vi har fået noget at spise og fået slappet lidt af...

En helt i gennem fantastisk oplevelse og jeg gør det gerne igen mange gange...

Så vi fik prinsen af Horstedgård på Dronningen føs\'dag bedre bliver det ikke...

forresten han vejede 4568 og var 51 cm så en stor flot fyr...

kram Maria** som nu har taget titlen som mor... og er stolt af det...




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min fødselsberetning
Kommentér på:
min fødselsberetning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce