{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Brug for råd.. {{forumTopicSubject}}

Hej piger - jeg har virkelig brug for nogle råd og noget støtte.

Jeg blev her i juni færdig med min bachelor i logopædi, og har siden arbejdet som sommerferievikar på fuld tid i en børnehave.

Det har hele tiden været planen at jeg ville starte op på min kandidat her d. 1/9, og forsøge at stramme balderne til at gennemføre 1. semester trods vintereksamen.

Vi har fået at vide, at dette års vintereksamen ville bestå af en skriftlig eksamen i december, og en mundtlig i januar. I går finder jeg så ud af at dette ikke længere er tilfældet, men at de nu laver det om til 4, muligvis 5 skriftlige eksamener i december og 2 mundtlige i januar.

Pludselig kan jeg bare slet ikke se mig ud hvordan jeg skal kunne gennemføre dette, med en termin d. 5. december, uden at det vil gå ud over både det resultat jeg leverer, min kæreste, og ikke mindst den lille, som jeg føler jeg vil svigte det første stykke tid.

Jeg er lige fyldt 23, og har aldrig taget et sabbat år, så det er jo ikke fordi det haster aldersmæssigt med at jeg skal tage en kandidat, det som nager mig mest, er nok at jeg vil skulle gå på kontanthjælp allerede nu - tre måneder før termin, og jeg har det virkelig godt. Jeg har sindsygt dårlig samvittighed med at skulle gå herhjemme så længe før termin og have det så godt, men på den andne side synes jeg det er dumt at starte op på studiet nu, hvis jeg alligevel ikke kan gennemføre eksamenerne. Jeg vil egentlig helst tage det semester, men absolut ikke for enhver pris, og jeg føler mig allerede som verdens værste mor, hvis jeg ikke kan koncentrere mig 100% om den lille når han kommer.

Hvad skal jeg gøre piger smiley

Skal jeg bide i det sure æble, og acceptere kontanthjælp, eller skal jeg tage chancen med studiet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for råd..
  • #1   1. sep 2011 Uha det var en svær situation den der...

    For mig at se vil du nok få svært ved at klare alle de eksamener når du har en lille, og når du alligevel skal på barsel efter er det måske bedre at vente, for at du ikke bliver alt for stresset og presset?



  • #2   1. sep 2011 på min uddannelse kunne man søge om at få udskudt eksamen op til 3 måneder, det er godt nok ikke en kandidat, men læreruddannelsen...
    Da vi var til de sidste eksaminer sidste år, var der mange der var pressede af flere forsekllige årsager, og der var mange der flyttede 1,2,3,4 mange eksaminer ud i fremtiden..
    Og jeg kender godt det med ikke at ville tage sabbat år.. Jeg er gået lige igennem alt, og stod med mine eksamenspapirer i hånden som lærer da jeg var 23, men det var faktisk svært at få arbejde fordi jeg var så ung, men jeg var heldig og fik en stilling..
    Hvis jeg var dig, ville jeg finde ud af om der er mulighed for at udskyde nogle af eksaminerne, også tage dem som sygeeksaminer eller reeksaminer på et senere tidspunkt.. På den måde fuldføre du dit semester, men mangler blot det antal eksaminer som du selv vælger at udskyde..
    Og fordi de siger I skal op til det antal eksaminer, er det jo ikke sikkert I skal, måske det bliver lavet om igen =)


  • #3   2. sep 2011 Du kan få syge eksamen senere hen engang i januar feburar. står i samme situation med 7 eksamener . 4 mundtlige og 3 skriftlige og har termin den 5 dec

Kommentér på:
Brug for råd..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce