{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Vende baby :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg var til jordemoder i mandags og desværre ligger baby i skråleje. Så hun siger at han skal vendes.
Jeg er i uge 35 så jeg synes det er meget tidligt, men hun sagde at når det er skråleje, så er det bedste at man får vendt baby nu. Så jeg har fået en tid på onsdag i næste uge.
Jeg er lidt nervøs og har brug for jeres erfarringer.
Gør det ondt? Hvor lang tid tog det med dig?
Jeg håber I vil hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vende baby :-(
  • #3   14. mar 2012 Da jeg var gravid prøvede de at vende men uden held.
    Det gjorde lidt ondt men ikke voldsomt, når du ikke vil mere siger du til også stopper de.

    Du skal ikke være bange, de gør ikke noget imod din vilje.

    Held og lykke


  • #4   14. mar 2012 Ja jeg vil sådan set også heller kalde det ubehageligt - end at det gør ondt.

  • #5   14. mar 2012 Dina- Øv. Håber ikke det bliver så voldsomt så.
    Synes altså ikke det er så spændene at være gravid mere :o(
    Først er jeg gravid med tvillinger med mister desværre den ene.
    Så vender moderkagen forkert og de siger at jeg nok skal forvente kejsersnit. -heldigvis nåede den at flytte sig.
    Så siger de at jeg nok har svangerskabsforgiftning og urinvejsinfektion. -viste sig heldigvis ikke at være rigtigt. Bækkenløsning -heller ikke rigtigt.
    Så fik jeg virus på ballancenerven som jeg stadig kømper emd hver dag og nu vil junior sku heller ikke ligge korrekt.
    Det med ønske om en hel børneflok er taget op til seriøs genovervejelse nu!!!


  • #6   14. mar 2012 Mor til Emil og Lilje + Ukendt M- Det er jeg rigtig glad for at høre smiley

  • #7   14. mar 2012 hvordan og hvorfor fandt i ud af at baby ligger forkert???


    MM


  • #8   14. mar 2012 Du får det gjort efter hvordan du har det og hvis du ikk vil mere så stopper de...

    JM mærker jo på baby og så kan hun mærke hvilken retning barnet ligger.


  • #9   14. mar 2012 MIn lille trold ligger også i skråleje, helt og aldeles på tværs..
    Jeg skal dog på sygehuset i uge 37 da jeg har risiko for at skal have kejsersnit.. Men vi har herhhjemme besluttet at vis det er siger vi nej tak til vending.. Det er bare mod mit præncip da de kan vende sig retur igen smiley

    Pøj pøj med det hele.


  • #10   14. mar 2012 Vores den første lå også i tværleje, men pga flere fejl fra deres side - så glemte de dét og da de kom i tanke om det igen, var det for sent at vende ham.. På trods af at han ret tidlig i graviditet havde plantet sig sådan..

    Jeg syntes ikke det var smertefuldt som sådan, det niver og giver varm skind + at de trykker og mosler rundt.

    Men er du utryg og det gør for ondt - har du ret til at sige stop. Det samme hvis de kan høre på den lille at det vil h*n ikke være med til - så stopper de også.

    Her lykkes det ikke og han kom ud 12 dage før termin ved pks.

    Nu her venter vi nr 2, en pige og hun kommer ud om 33 dage også ved pks. Hun sidder godt plantet med numsen på venstre side - hoved opad og arme/ben/fødder og hænder er alt i højre side...


  • #12   14. mar 2012 *dina...

    Jeps, men uanset hvordan hun egentlig ligger/sidder skal hun ud via pks.. Men pænt træls alligevel, for hele hendes vægt er jo mest i venstre side..


  • #13   14. mar 2012 Jeg havde sagt nej tak og bedt om en planlagt kejsersnit

    Ikk for at skræmme nogen, men har en bekendt som også skulle ha baby vent og det gik fint, men hun mærkede bare ikk baby mere der efter og viste sig at ved at de havde vent hende havde hun fået navlesnoren om halsen og blev kvalt


  • #14   14. mar 2012 Michelle- Jeg var til den sidste scanning hvor hun så at han havde vendt sig. Ugen efter var jeg til jordemoder og hun kunne mærke at han stadig lå forkert. Så hvis de ikke kan vende ham så skal der sættes en dato for kejsersnit.

    Christina- Det lyder meget voldsomt. Hvad skete der med baby?


  • #15   14. mar 2012 Mette H: ved min første graviditet vendte amalie også med numsen ned af og de forsøgte at vende hende... på mig gjorde det virkelig ondt og hun sad urokkelig fast, hun nægtede at rykke sig overhoved... og jeg måtte til sidst sige stop for det gjorde virkelig ondt på mig... så hun blev taget ved pks 10 dage før tid...

    denne gang vender lillebror rigtigt men pga. det tidligere kejsersnit samt nogle andre ting så får igen pks her 8 dage før termin dvs. den 3 april i år kommer lillebror til verden smiley


  • #16   14. mar 2012 Junior vender på tværs. Hans hoved er lige under mine ribben i højre side og numsen i venstre side ca under min navle.
    Så jeg håber det er nemmere at vende ham når han vender den vej.
    Det vælger jeg at tro på smiley


  • #17   14. mar 2012 Mette H
    Babyen blev kvalt i navle snoren


  • #19   15. mar 2012 *dina..

    Den er lidt mystisk, især når jeg ligger ned....


  • #21   15. mar 2012 Overvejer om jeg skulle lade ham ligge som han gør og hvis han så ikke selv vender sig, så få PKS.
    -selvom jeg ville være rigtig ked af KS men begynder at blive lidt nervøs ved tanken :o(


  • #23   15. mar 2012 Min veninde fik lavet KS og hun havde store problemer med såret i 7 mdr. Ved godt det som ofte går godt med KS men jeg har bare hende i baghovedet og så har jeg altid ønsket en så naturlig fødsel som muligt.
    Men det vigtigste er at junior har det godt, så jeg må arkivere mine fordomme og tage det som det kommer.
    Men er lidt trist over det og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre...


Kommentér på:
Vende baby :-(

Annonce