{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.875 visninger | Oprettet:

operation under graviditet!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er der nogen af jer der er blevet opereret i fuld narkose mens i var gravide???????

Nogen der kender rissikoerne ved det???

Sagen er den at jeg en uge før graviditeten begyndte styrtede med en hest og fik smadret mit knæ... smiley
Har så gået til samtler hvor de første sagde de ikke ville operere når jeg er gravid, men er i dag blevet ringet op af kirugen og skal til samtale mandag og opereres på tirsdag :-S shit nu kom det hele lige tæt på....

Jeg fik smadret mimisken under styrtet g har haft mange smerter og de sidte 14 dage er det blevet helt slemt.. kan nogle dage slet ik gå, og tager ingen form for smertestillende....

Jeg har sagt JA til operation i fuld narkose.... men hvor er jeg bange for det skader mit barn... smøft...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  operation under graviditet!!!!!
  • #1   23. jun 2011 jeg fik at vide det ikk kunne skade barnet eller børnene - fordi de holder så meget øje med dig - så længe du har normal vejrtrækninger blodtryk osv så har barnet det os.. det bliver lidt bedøvet men ikk noget som er skadeligt.

    jeg har kun været opereret med en rygradsbedøvelse.. ved ikk om de måske kan nøjes med det til dig os. men det er da bare om at spørger smiley


  • #3   23. jun 2011 Jeg var i fuld narkose da jeg var gravid. Hvor langt er de henne?
    Hvor jeg blev opereret anbefalede de der var efter 12. Uge,fordi det er den mest kritiske tid.
    Det har på ingen måde påvirket Ea at jeg var i fuld narkose smiley


  • #4   23. jun 2011 Ja de ved godt jeg er gravid og har snakket med overlægen og kirugen mange gang for de ville snakke med deres kollegaer før de sagde ja.. skal til samtale.
    Er blever tilbust fuldnarkose og rygmarksbedøvelsen... har sagt ja til narkosen. Det er det jeg har det bedst med.....

    Har lige snakket med min egen læge og hun sagde der ikke sker barnet noget i fuld narkose, når nu det er er en meget kort operation (kikkert gennem knæet). Hun sagde at de jo også bruger fuld narkose til nogle kejsersnit.....
    men der er altid rissikoer... men er desværre nødt til at tage imod tilbudet og få knæet lavet tirsdag... men puha jeg er nervøs nu........


  • #5   23. jun 2011 Må jeg lige hurtigt sige noget ?

    Jeg har også fået kikkert i knæet på grund af en håndboldskade og jeg valgte altså rygmarvsbedøvelse . Du undgår "tømmermændene" og er hurtigere ovenpå igen .

    Jeg fik noget beroligende eller afslappende og lå bare og snakkede med en sygeplejeske ..


  • #7   23. jun 2011 men når det er knæ hvorfor så lokal bedeøvelse

  • #8   23. jun 2011 Jeg kan ikke være vågen under en operation.... bare tanken gør mig dårlig..... har det som sagt bedst med at komme til at sove helt indtil de er færdige.....

    Jeg går i 15 uge i morgen....



  • #9   23. jun 2011 Altså jeg var i fuld narkose i uge 35+ med en sprængt blindtarm hvor de skar mig 25 cm op og fjernede blindtarmen, de havde så et uheld og skar mig i tarmene og bughulen og nogle muskler som alt blev syet sammen mens lille baby lå og hyggede i maven og der blev han til 40+3..........og han er sund og rask, var en drøj omgang men de ved hvad de gør....

  • #11   23. jun 2011 Jeg fik det ikke dårligt efter fuld narkose (:

  • #12   23. jun 2011
    Jeg var for 1,5 uge siden i fuld narkose under en undersøgelse, hvor jeg dagen efter opdagede at jeg var gravid .. Jeg var helt ved siden af mig selv, for var virkelig bange for at det ville skade barnet smiley

    Jeg snakkede med flere læger, og også min egen special overlæge, som sagde at det IKKE påvirker barnet på nogen måde ! .. Jeg blev dog MEGET syg efter narkosen, og besvimede, og fik opkastninger .. Men det er altså en af bivirkningerne ved det når man er gravid..

    Men tag det helt roligt, lægerne ville ikke anbefale det, hvis de var bange for at der kunne ske noget smiley


  • #13   23. jun 2011 Mange tak for jeres råd og meninger :0)

    Jeg har været i fuld narkose mange gange og har aldrig haft det dårlig derefter.... vil nu tæke positivt over at jeg endelig kommer til at blive smertefri og kan gå og lege med min 2 årig igen.. det har været hårdt siden 1 april hvor det skete.....


  • #14   23. jun 2011 Blev også opereret i maven da jeg ventede Bella. I fuld narkose og ingen af os tog skade og havde det heller ik dårligt bagefter.

  • #15   23. jun 2011 Jeg fik kejsersnit med rygmarvsbedøvelse - den virkede ikke 100 %, så det gjorde lidt ondt... ikke noget man ikke kan holde ud. Og ville foretrække det fremfor narkosen, da jeg har set en del mennesker vågne af narkose. Det ser ubehageligt ud og nogle bliver dårlige.

  • Nadja T
    Nadja T Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 1
    #16   20. jun 2016 jeg var for en ugen siden under opration i fuld nakose i maven og har nu fundet ud af jeg er gravid hvad gør jeg andre der har stået i sammen siutation

Kommentér på:
operation under graviditet!!!!!

Annonce