{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hvem glæder sig mest? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er jo gravid. Meget gravid endda ;)Faren er en gammel flamme, og en perifær ven, men ikke en kæreste, og det lykkedes os sådan set bare at ramme plet en fuld nat :)Jeg har fra start af gjort det meget klart at det var i orden hvis han ikke ønskede at deltage, så ville jeg stå for det hele selv. Jeg traf hurtigt beslutningen om at beholde barnet.Han gjorde det klart at han helst så jeg fik en abort, men ellers ville bakke op. Og at hvis der kom et barn, ville han betale børnebidrag, og "leve op til ansvar" som dele-forælder og alt muligt.Vi aftalte også at få delt forældremyndighed..Det virkede egentlig mest som om han følte det var hans pligt - noget han skulle, hvor jeg egentlig kun synes han skal være med hvis han har lyst. Har han ikke lyst, er der ingen sure miner herfra, over at sige at han helst holder sig væk..Siden jeg fandt ud af at jeg var gravid i starten af november, har jeg set ham 5 gange.Han kunne ikke få fri til NF-scanning. Det var fair nok, det var trodsalt årets travleste dag i vores branche.Så var jeg hjemme hos ham og vise billeder.Han var med til MD, og til 3D-scanning (som han købte) og vi har mødtes engang for at snakke navn.Han gad ikke med til JM. Eller, han skulle egentlig med første gang, men brændte mig af. Senere har han ikke haft lyst til, det er jo ellers de seneste gange der er "sjovest" da han ville kunne høre hjertelyd, størrelse, og få lov at mærke hvad der er hvad.Jeg gik på et FF-hold uden fædre, men tilbød ham at jeg kunne tilmelde mig et hvor han kunne komme med, så han kunne blive forberedt (han vil gerne med til fødslen), men nej, det havde ingen interesse. Det har han intet at bruge til mener han.Jeg spurgte om han ville med til rundvisning på fødegangen, så han vidste hvordan og hvorledes til fødslen, men nej, han skulle nok finde det til den tid.Jeg er tilmeldt et "forældre-kursus" (en god start sammen), som jeg selv har tilmeldt mig gennem kommunen (et nyt projekt sundhesstyrelsen forsøger) og spurgte om han ville med. Han spurgte hvad han fik ud af det, og jeg svarede at det ville jo være op til ham selv. Men nej, det gad han altså heller ikke..Kort sagt (eller, måske langt?) har han fået rig mulighed for at være med, og har fået lov at vælge det hele fra. Hvilket han også har gjort.Hver gang jeg har været til JM og sendt en sms med en update, har svaret været "det er fint søde", så nu er jeg efterhånden stoppet..I fredags havde vi en aftale, om at jeg skulle hjem til ham. Hans familie ville så gerne se mig igen snart (han bor hjemme). Jeg skrev ved 3-tiden og spurgte hvad tid jeg skulle komme.. Kl. 21.30 fik jeg en sms om at han havde været lidt længere på arbejdet....I tirsdags lavede jeg så en aftale med hans mor, for hun vil så gerne se mig, og kommenterer alt på FB.. Så jeg tænkte at selvom jeg helst ikke vil gå bag om ryggen på Lars, så synes jeg hans familie skal have lov at deltage i det omgang de vil.Vi snakkede en del, og jeg snakkede også med hende om at for mig virker det bestemt ikke til at han egentlig har lyst til at være med.. Jeg pakkede det lidt ind, men der var ingen tvivl om hvad jeg mente..Hun fortalte mig dog at han glæder sig rigtig meget, tæller dage til terminen, og endda bekymrer sig rigtig meget om hvor meget samvær han vil få????Det undrede jeg mig vildt over.. Han har jo været fuldstændig ligeglad under hele graviditeten, og ikke udtrykt noget ønske overhovedet om at se mig, eller høre om vores barn.. Så hvordan kan han bekymre sig om hvor meget vi skal ses efter fødslen?Han vil ikke med til noget som helst, og brænder mig endda af når vi har en aftale?..Nåh, det var dagens undring troede jeg....Hans forældre har indrettet børneværelse. Hvilket er fint nok.. Måske lidt overdrevet, mens hans søster er lige flyttet ud, så de havde pladsen til det..Og wow, jeg blev chokeret!..Det værelse har ALT. Der er tonsvis af ting som der aldrig vil blive brugt..Der er en kommode FULD af tøj. I alle størrelser. Han får jo ikke brug for det små tøj der, han skal ikke skfite tøj hos dem. Og han blir i øvrigt for stor til str. 50. De har ti gange så meget tøj som jeg har, og jeg har da købt lidt.Der er fuldt puslebord med alt indrettet.Seng, kombivogn, baby-autostol (som om min ikke er nok?), skråstol, aktivitetstæpper, legetøj frem til 5 års-alderen, gåstol (som han aldrig skal bruge) sko, og alt muligt andet. Det ser ud som om de har røvet Babysam..Jeg blev vildt chokeret da jeg så det! Er det kun mig der synes det er fuldstændig overdrevet?Jeg tænker jo at hvis de absolut gerne ville bruge en masse penge, kunne de da have hjulpet mig lidt.. lars har ikke givet mig nogle penge (selvom han selv har foreslået og lovet det) og de ved jo godt at jeg har været arbejdsløs siden februar..Jeg synes det er en vild situation..Jeg har hele tiden tænkt at Lars egentlig ikke har lyst til at være med, og har virkelig håbet at han ville indrømme det overfor sig selv og mig. Jeg bliver ikke sur hvis han siger han ikke kan overskue at være far nu. Jeg bliver sur hvis han lover en masse, og ikke overholder det. Jeg ser hellere at han kommer igen om et år (eller 2, 3, whatever) og gerne vil deltage, uden at føle sig tvunget..Men hvordan skal det overhovedet kunne lade sig gøre, når det kommende barn fylder SÅ meget hjemme hos hans familie?Jeg ved ikke helt hvad tråden skal til for, jeg har bare været lidt overvældet de sidste par dage..Det er slet ikke hvad jeg havde forventet, og jeg synes faktisk det er rigtig ærgerligt at de lægger det pres på ham.. Ingen af os er tjent med at han føler sig tvunget til at være far..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem glæder sig mest?
  • #1   17. jun 2011 Argh! Nu fuckede den og fjernede ALLE afsnit!.. prøver lige at se om det vil smarbejde for mig :S Det er jo ulæseligt det der..

  • #4   17. jun 2011


    Ja, jeg er jo gravid. Meget gravid endda smiley
    Faren er en gammel flamme, og en perifær ven, men ikke en kæreste, og det lykkedes os sådan set bare at ramme plet en fuld nat smiley

    Jeg har fra start af gjort det meget klart at det var i orden hvis han ikke ønskede at deltage, så ville jeg stå for det hele selv.
    Jeg traf hurtigt beslutningen om at beholde barnet.
    Han gjorde det klart at han helst så jeg fik en abort, men ellers ville bakke op. Og at hvis der kom et barn, ville han betale børnebidrag, og "leve op til ansvar" som dele-forælder og alt muligt.
    Vi aftalte også at få delt forældremyndighed..
    Det virkede egentlig mest som om han følte det var hans pligt - noget han skulle, hvor jeg egentlig kun synes han skal være med hvis han har lyst. Har han ikke lyst, er der ingen sure miner herfra, over at sige at han helst holder sig væk..

    Siden jeg fandt ud af at jeg var gravid i starten af november, har jeg set ham 5 gange.
    Han kunne ikke få fri til NF-scanning. Det var fair nok, det var trodsalt årets travleste dag i vores branche.
    Så var jeg hjemme hos ham og vise billeder.
    Han var med til MD, og til 3D-scanning (som han købte) og vi har mødtes engang for at snakke navn.
    Han gad ikke med til JM. Eller, han skulle egentlig med første gang, men brændte mig af. Senere har han ikke haft lyst til, det er jo ellers de seneste gange der er "sjovest" da han ville kunne høre hjertelyd, størrelse, og få lov at mærke hvad der er hvad.

    Jeg gik på et FF-hold uden fædre, men tilbød ham at jeg kunne tilmelde mig et hvor han kunne komme med, så han kunne blive forberedt (han vil gerne med til fødslen), men nej, det havde ingen interesse. Det har han intet at bruge til mener han.

    Jeg spurgte om han ville med til rundvisning på fødegangen, så han vidste hvordan og hvorledes til fødslen, men nej, han skulle nok finde det til den tid.

    Jeg er tilmeldt et "forældre-kursus" (en god start sammen), som jeg selv har tilmeldt mig gennem kommunen (et nyt projekt sundhesstyrelsen forsøger) og spurgte om han ville med. Han spurgte hvad han fik ud af det, og jeg svarede at det ville jo være op til ham selv. Men nej, det gad han altså heller ikke..

    Kort sagt (eller, måske langt?) har han fået rig mulighed for at være med, og har fået lov at vælge det hele fra. Hvilket han også har gjort.

    Hver gang jeg har været til JM og sendt en sms med en update, har svaret været "det er fint søde", så nu er jeg efterhånden stoppet..

    I fredags havde vi en aftale, om at jeg skulle hjem til ham. Hans familie ville så gerne se mig igen snart (han bor hjemme). Jeg skrev ved 3-tiden og spurgte hvad tid jeg skulle komme.. Kl. 21.30 fik jeg en sms om at han havde været lidt længere på arbejdet....

    I tirsdags lavede jeg så en aftale med hans mor, for hun vil så gerne se mig, og kommenterer alt på FB.. Så jeg tænkte at selvom jeg helst ikke vil gå bag om ryggen på Lars, så synes jeg hans familie skal have lov at deltage i det omgang de vil.
    Vi snakkede en del, og jeg snakkede også med hende om at for mig virker det bestemt ikke til at han egentlig har lyst til at være med..
    Jeg pakkede det lidt ind, men der var ingen tvivl om hvad jeg mente..
    Hun fortalte mig dog at han glæder sig rigtig meget, tæller dage til terminen, og endda bekymrer sig rigtig meget om hvor meget samvær han vil få????
    Det undrede jeg mig vildt over..
    Han har jo været fuldstændig ligeglad under hele graviditeten, og ikke udtrykt noget ønske overhovedet om at se mig, eller høre om vores barn.. Så hvordan kan han bekymre sig om hvor meget vi skal ses efter fødslen?
    Han vil ikke med til noget som helst, og brænder mig endda af når vi har en aftale?..
    Nåh, det var dagens undring troede jeg....

    Hans forældre har indrettet børneværelse. Hvilket er fint nok.. Måske lidt overdrevet, mens hans søster er lige flyttet ud, så de havde pladsen til det..Og wow, jeg blev chokeret!..
    Det værelse har ALT. Der er tonsvis af ting som der aldrig vil blive brugt..
    Der er en kommode FULD af tøj. I alle størrelser. Han får jo ikke brug for det små tøj der, han skal ikke skfite tøj hos dem. Og han blir i øvrigt for stor til str. 50. De har ti gange så meget tøj som jeg har, og jeg har da købt lidt.
    Der er fuldt puslebord med alt indrettet.
    Seng, kombivogn, baby-autostol (som om min ikke er nok?), skråstol, aktivitetstæpper, legetøj frem til 5 års-alderen, gåstol (som han aldrig skal bruge) sko, og alt muligt andet. Det ser ud som om de har røvet Babysam..
    Jeg blev vildt chokeret da jeg så det! Er det kun mig der synes det er fuldstændig overdrevet?
    Jeg tænker jo at hvis de absolut gerne ville bruge en masse penge, kunne de da have hjulpet mig lidt.. lars har ikke givet mig nogle penge (selvom han selv har foreslået og lovet det) og de ved jo godt at jeg har været arbejdsløs siden februar..
    Jeg synes det er en vild situation..

    Jeg har hele tiden tænkt at Lars egentlig ikke har lyst til at være med, og har virkelig håbet at han ville indrømme det overfor sig selv og mig. Jeg bliver ikke sur hvis han siger han ikke kan overskue at være far nu. Jeg bliver sur hvis han lover en masse, og ikke overholder det.
    Jeg ser hellere at han kommer igen om et år (eller 2, 3, whatever) og gerne vil deltage, uden at føle sig tvunget..

    Men hvordan skal det overhovedet kunne lade sig gøre, når det kommende barn fylder SÅ meget hjemme hos hans familie?

    Jeg ved ikke helt hvad tråden skal til for, jeg har bare været lidt overvældet de sidste par dage..
    Det er slet ikke hvad jeg havde forventet, og jeg synes faktisk det er rigtig ærgerligt at de lægger det pres på ham..
    Ingen af os er tjent med at han føler sig tvunget til at være far..


  • #5   17. jun 2011 Tania,
    jaaa, meeeeget langt!.. Nu fik jeg det kopieret og delt lidt op, så man kan læse (eller skimme) uden at få hovedpine.

    Tjae, det kan jo godt være han vil falde for vores søn smiley når han ser ham.. Jeg synes bare slet ikke det virker som om det interesserer ham det mindste..

    Jeg har forståelse for at det er svært forholde sig til, at der er et barn i en mave et sted, men jeg undrer mig bare virkelig over hvordan han kan være bekymret over hvor meget han vil få sin søn at se, når han ikke engang gider svare på mine sms'er? Og når han brænder mig af..

    Pernille,
    oh yes, det var hende soen.. Men de slog op for nogle måneder siden, og hun er vist fuldstændig ude af billedet nu..
    Så jeg kan jo nok ikke rigtig skyde skylden for hans inaktivitet på hende - selvom det ville være nærliggende..


  • #6   17. jun 2011 kan godt forstå det overvældende og synes måske også det lige voldsomt nok s; ved faktisk ikke hvad jeg helt skal sige til det, jeg stoler så lidt på Nena's far og hans familie at jeg aldrig ville lukke dem frivilligt ind (familien).. Faren fint nok, men gennem amtet.. men har svært ved at sætte mig i sin situation, for selvfølgelig vil du gerne have de er en del a det hvis de gerne vil.. men det er nu voldsomt nok s;

  • #7   17. jun 2011 Nadiaa,
    det er det..

    Nogle af de andre jeg har snakket med, har antydet at de måske tænker lidt i retning af ligefrem at overtage vores søn.

    Jeg har i hvert fald ombestemt mig mht. at dele forældremyndigheden.. det er måske lidt ledt, men jeg synes egentlig ikke der er behov for at jeg skal være enig med ham om alt, når jeg pænt har fået lov at være helt og aldeles alene under hele graviditeten..

    Er lidt spændt på hvordan de vil reagere når jeg fortæller det..


  • #8   17. jun 2011 tja den er lidt svær synes da han skal komme ind i kampen eller finde ud af hvad han vil, men synes til gengæld du skal være lykkelig for at din søn får en farmor og farfar der bare vil ham på trods af omstændighederne.

    måske at deres søn ikke rigtig viser interesse.. synes ikke de skal straffas pga ham synes de skal have lov at være en del af hans liv så meget så muligt.. og så kan du bruge deres hjælp og støtte også, så skal faren nok vokse stille og roligt med opgaven hen af vejen,

    han aner ikke hvor stor en forelskelse sådan et barn er, men det opdager han, men det ved hans forældre jo godt.. jeg synes du er pisse heldig at de vil det her så meget, alt for mange er bare pisse lige glade hvis deres søn er ligeglad...

    selvf ret overdrevet med alle de ting men de har jo nok pengene og det havde de nok ikke da deres børn var små også går man nok lidt overgevind hehe...der skal jo ikke mangle noget heheheheheeee


  • #9   17. jun 2011 Sabrina,
    jeg er da også glad for at der er nogle bedsteforældre der gerne vil ham. Jeg selv har en meget lille familie.

    Og jeg har gjort det klart fra start af, at de får lov at være så meget med de vil. Og at hvis Lars ikke har lyst til at være der i hverdagen, vil det ikke ændre på at de får lov at være bedsteforældre.

    jeg synes bare det er fuldstændig ekstremt at købe alt hvad barnet skal og ikke skal, bruge i de næste mange år? og købe en masse ting som de aldrig aldrig nogensinde vil få brug for? Jeg forstår ikke hvad deres forveninger er..?

    og nej, de har egentlig ikke pengene.. Moderen er på pension og faderen er lagerarbejder. Og de har to voksne børn hvoraf den ene bor hjemme, og den anden lige er flytter, men får hjælp til udgifter..

    Jeg bliver bare chokeret over at man går så meget amok i indkøb, til et barn der ikke skal bo der, og først skal sove der om lang tid :S :S

    De har flere børneting end min søster og svoger, som har en datter på 4 mdr..


  • #11   17. jun 2011 ACS !
    Det kan jeg sku godt forstå !
    Og ja det lyder nemlig lidt som om at de har tankerne imod at ''overtage'' lille manden ! Eller måske hen imod at det skal være 7/7 eller hver anden weekend agtigt hvis du forstår ? ellers kan jeg ikke se hvorfor de skulle invistere så mange penge i ting til nyfødte osv s:

    Men også det med hun siger ''Jamen han er faktisk nervøs for hvor meget, han kommer til at se ham'' (ikke præcise ord men stadig sådan jeg forstår det) Og det lyder lidt som om hun prikker hul på en byld og håber du siger Jamen det må han ligeså tit han vil, regner med vi ''deles'' -Agtigt hvis du forstår ?

    Ang. Forældre myndighed, kan jeg godt forstå det. ihvertfald når han nu er så usamarbejdsvillig, og ustabil omkring aftaler mm. Ved godt det svært at forholde sig til baby i maven osv. men det nu ingen undskyldning ! Jeg har fuld forældremyndighed over Nena, gav hendes far mig a sig selv, for han magtede ikke amtet osv. Og baby i maven får jeg det også da vi ikke har boet sammen osv. og sådan skal det bare være ! Vil ikke dele den, det sikre mig mest muligt sådan her.


  • #13   17. jun 2011 Nadiaa,
    jeg synes også det er underligt at hun nævner han er bange for ikke at se ham.. Altså, vi bor tæt på hinanden, og planen har hele tiden været at vi nok skulle få det til at fungere, og han selvfølgelig skulle have lov at være med i det omfang han vil. Dog er der selvfølgelig ingen detaljer sat på, eftersom vores søn først skal komme til verden og blive lidt større..

    Men ja, jeg undrer mig bare.. Jeg forstår ikke hvordan man kan bekymre sig om samvær, når der absolut INGEN interesse har været under hele graviditeten.. havde jeg ikke haft mine veninder, havde jeg bare været fuldstændig alene..

    Forældremyndigheden er jo automatisk min når vi ikke er sammen, men vi har aftalt anderledes.. Nu trækker jeg dog i land mht. den aftale, for hvis han ikke viser interesse i barnet, kan jeg ikke rigtig se hvorfor jeg skal vende og dreje alt med ham?..

    Jeg synes jo stadig det virker som om han slet slet ikke vil, men at hans forældre og søster presser ham..

    Jeg aner ikke engang hvad hans forventninger er for mit hospitalsophold.. Om han har tænkt sig at være der, eller om han bare tager hjem efter et par timer.. Eller hvad han regner med at bruge sin 14 dages barsel på? Han fortæller mig intet om sine tanker, og er ikke interesseret i dialog..

    Var jo hjemme hos ham (og dermed hans forældre) i flere timer forleden, efte rhan fik fri fra arbejde, men han overvejede da ikke at komme hjem..

    Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt han tager telefonen, hvis jeg går i fødsel på et dårligt tidspunkt..


  • #15   17. jun 2011 Pernille,
    det er nemlig også det jeg tænker..

    Og det er jo ikke fordi jeg ikke vil lade ham være en del af det hele, hvis han virkelig vil det, og det er heller ikke en "straf" men mere for at beskytte mig/os lidt..


  • #17   17. jun 2011 ACS !

    Jeg synes også du gør det helt rigtige !
    Og jeg synes du skal spørge farmoren igen hvis hun hentyder noget, hvad hendes forventinger er.. oghvordan du har det og at du gerne vil de en del a det, men du også bange for de forventer for meget ? For ellers kan de blive meget skuffede og indebrændte tænker jeg !

    Der ud over synes jeg du skal snakke med faren ! Skriv eller ring at nu skal i snakke hvis han vil være en del a det.. og det ligenu NO TURNING BACK ! for du har brug for at vide HVOR du står, i forhold til din fødsel, men også i forhold til hvad du kan forvente i tiden efter osv. ligenu er der flere spørgsmål end svar, og det er en a ting der er bedst at have på plads (:

    Bare et godt råd fra mig, derudover kan du jo sige du ikke vil dele forældremyndigheden og fortælle hvorfor, og at inden han evt. kontakter dig igen vil du gerne han tænker sig om en ekstra gang (hvorvidt han vil være en del a det eller ej) For du står egentlig med en følelse a han helst vil være fri?


  • #19   18. jun 2011 Hmm synes nu også det virker lidt underligt at de har købt ALT det ind som du beskriver :s

    Selvfølgelig glæder de sig, og vil gerne ha deres barnebarn har det godt, men forstår egentlig heller ikke hvorfor de føler de skulle købe så mange ting ind, og som du siger det meste af tøjet, legetøjet og tingene kommer han ikke til at bruge..

    Synes du skal tage en snak med hans mor om hvor meget de forventer, og hvad de tænker om samværet osv smiley Og os tage en snak med faren slf, så han ved hvilke tanker du går med omkring det hele og du får hørt hvordan han har det.. smiley

    Det ville være ærgeligt, hvis han egentlig ikke har så meget lyst til det, og det så er hans forældre som vil det i stedet, og hun derfor har sagt det på den måde..

    Håber det hele går i orden, og du får lidt mere afklaring på tingene smiley


  • #20   18. jun 2011 Linda og Tania,
    jeg vælger at beholde den fulde, fordi det jo kun er mig? Han har slet ikke været med på nogen måde under graviditeten, og viser ingen interesse i at være med når vores søn er født?
    Selv her 14 dage inden termin, reagerer han ikke når jeg skriver?

    Så synes jeg det virker helt ude i hampen at jeg skal være enig med ham om alt hvad jeg foretager mig, når det med stor sandsynlighed blot ender med at være mig alene med barnet, uden at han deltager?


    Baby på vej,
    sådan tror jeg nu næppe han tænker.. Det er 4 år siden vi var kærester, og sidst vi sås lidt, var det mig der mente vi ikke skulle fortsætte.. Han ville gerne have et seriøst forhold og starte hvor vi i sin tid sluttede, og det ønskede jeg ikke.. Så der er vist ingen tvivl om hvor jeg står..

    Jeg synes altså det er lidt underligt at folk mener det er helt normalt at bedsteforældrene har et fuldt udstyret værelse.
    De har 10 par sko til ham, vintertøj, min. 20-30 sæt tøj i str. 50 (som vi godt ved han ikke vil kunne passe) og mere end dobbelt så meget i 56 og så bare videre..

    Og Lars har ikke været med til at vælge noget som helst af det, så det er ikke engang fordi det har været en del af en proces for ham..


  • #21   18. jun 2011 ´Camilla,
    vi har ikke indsendt noget. Jeg har jo ikke født endnu..


  • #23   18. jun 2011 Camilla..

    Kan godt være jeg har misforstået dig (:
    Men hvis de ikke har delt bopælsadresse 10 måneder inden barnets fødsel får hun fuldforældremyndighed automatisk med mindre andet er aftalt (:


Kommentér på:
Hvem glæder sig mest?

Annonce