{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.234 visninger | Oprettet:

11 dage over termin undersøgelse {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til 11 dage over termin undersøgelse på Hillerød sygehus idag. Nogle der har været det samme?

Jeg ved jeg skal undersøges udvendig og indvendig. Og snakke igangsættelse. Er der nogle som har prøvet at blive sat igang der eller holder de sig stædig fast at det er først 14 dage over termin??

Jeg syntes sådan lidt at 3 dage fra eller til kan vel være lige meget. Jeg tror ikke han har tænkt sig at komme ud af sig selv desværre.

Mvh,
Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  11 dage over termin undersøgelse
  • #1   13. jul 2009 Med min den første gik jeg os over tid...
    Jeg var os til undersøgelse på sygehuset, og fik en tid til i gangsættelse på 14dagen over..
    Men gik igang selv på 13 dagen :o)


  • #2   13. jul 2009 jeg var til 9 dage over tid undersøgelse, og der fik jeg en ctg registrering, hvor de tjekker barn har det godt...
    Jeg blev tjekket indvendigt, for at se om der var nogen som helst tegn på at gå i fødsel.. heller ikke, og efter det sagde han at han havde lavet hindeløsning, for at se om det eventuelt kunne sætte mig igang...

    Ganske rigtigt... 3.31 om natten gik vandet, så forslå den eventuelt at få lavet hindeløsning...


  • #3   13. jul 2009 Når I nu er gået så meget over tid, har I så slet ikke været åbne eller haft forkortet livmoderhals ? Eller er fødslen bare ikke gået i gang til trods for det ?

    Held og lykke til trådstarter - håber den lille beslutter at komme ud indenfor et par dage smiley


  • #4   13. jul 2009 Juliette - jeg var lukket, og havde 1½-2cm livmorhals tilbage og var slet ikk nogen tegn på jeg skulle i fødsel....

    Men pga hindeløsning gik jeg i fødsel om natten efter undersøgelsen..


  • #5   13. jul 2009 Jeg syntes heller ikke at jeg har tegn på at jeg snarlig går i fødsel desværre. Det syntes jeg er lidt frusterende.

  • #6   13. jul 2009 jeg blev sat igang, var dog kun 37+0 da de forsøgte at løsne hinder og det gik ikke så da jeg var 37+1 blev jeg sat igang med pille, 37+2 kom anden pille og de tog vandet og så kom hun...

  • #8   13. jul 2009 Er lige kommet hjem derfra. Havde åbnet mig 1 cm fik jeg afvide, og min livmoderhals var blød og moden. Så nu har hun rodet rundt deroppe i håb om at vandet så gik eller at jeg fik veer. Ellers skal jeg sættes igang på torsdag 8.30, også håber vi på at det kommer til at virke. Håber bare på at det går igang af sig selv!!!!!

  • #9   13. jul 2009 M T : Hvorfor blev du sat i gang så tidligt??


    TinaW Håber virkelig for dig at der sker noget MEGET SNART, krydser alt hvad jeg har der kan krydses :o)
    Hvis du så bare vil sende lidt vee støv til mig når du får veer :o)


  • #10   13. jul 2009 TinaW:

    Jeg håber virkelig for dig, at du går i gang af dig selv smiley


  • #11   14. jul 2009 fordi hun blev scannet til at veje næsten 4 kg.
    hun vejede så 4310 gram og min krop kunne ikke holde til mere...og da jeg så har sukkersyge og hun var helt klar til at komme ud så blev jeg sat igang.


  • #12   14. jul 2009 Når okay.. Jaah så kan jeg godt forstå at de ville sætte dig igang..

  • #13   14. jul 2009 Min kusine gik over med sin første, blev sat i gang da hun var 14 dage over. Troede de - det viste sig at hun var mere end 14 dage over, den lille havde drukket alt fostervandet og var begyndt at tabe sig.
    Ikke den fedeste start. Men han er heldigvis en sund og glad knægt på knap 15 år idag.


  • #14   14. jul 2009 Hvordan kan den lille drikke alt fostervandet?
    Da jegvar i fødsel tog de vandet helt på hospitalet, og der blev ved med at sive lidt, og fik a vide det var fordi så længe barnet ligger derinde, så producere man fostervand....


  • #15   14. jul 2009 • Trine Termin d. 22-7-09 •: Jeg skal nok huske at sende dig ve støv, når jeg får veer :). Håber at der snart sker noget :). Tror det enten bliver i nat eller torsdag morgen at jeg selv går igang smiley

  • #16   14. jul 2009 Krydser fingre.... og senderdig ve støv når det er det sker...

  • #17   14. jul 2009 Sonne og Skønne Noah
    Ved ikke hvordan - det var bare det de sagde. Så han havde ligget der uden vand længe, han var helt tør og huden så ud som om han havde været solskoldet.


  • #18   14. jul 2009 Rikke - jeg undres bare lidt..
    Noah er også født over termin, 10 dage, han var os helt tør da han kom ud, (fødte ved kejsersnit) men der var det ca. 10 timer efter de prikkede vandet...
    han så solbrændt ud, det gør de fleste babyer, og i nogen tilfælde kan det være fordi de har det der gulsot (staves?)


  • #19   14. jul 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 8 tænder *: Men har man ikke mindre og mindre fostervand jo længere man går over tid? Min JM sagde at det var også en af grundende til at de satte kvinder igang efter 14 dage over termin, for der vil svinde mere og mere fostervand så tilsidst ville der ikke være særligt meget tilbage.

  • #20   14. jul 2009 Tina - det ved jeg så ikk noget om.. jeg ved abre der kom den normale mængde ud af mig da jeg fik prikket mig... der var vådt OVER alt... det der undre mig mest er barnet skulle ha drukket det?

  • #21   14. jul 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 8 tænder *: Jeg har kun hørt at de kan sluge noget, men har heller ikke hørt at de kan sluge det hele :).

  • #22   14. jul 2009 Jeg blev sat i gang 42+0 fordi der intet var sket. Hvis du bliver sat i gang skal du ikke være bange for det. Det er bare en lille pille på størrelse med en køresygepille -dem vi fik som børn. Frygtede selv at det var en stor torpedo missil der skulle op. Men det gør nu heller ikke ondt og jeg er MEGET pivet dernede! Jeg kan være tæt på at tude ved en gynækologisk undersøgelse, men at få lagt den lille pille op er nu ikke slemt. Jeg begyndte at få veer allerede efter ½ time, hvor jeg ellers havde regnet med at jeg skulle hjem igen, men det blev det så ikke til.
    Det endte så med akut kejsersnit så ved ikke hvor meget fostervand der var tilbage ud over at det var grønt.

    de synes ikek at 2-3 dage kan være ligemeget for tænk nu hvis du selv når at gå i gang? på 3 dage kan der ske rigtig meget, så de vil helst se om man selv går i gang. Det når de fleste selv at gøre lige på falderebet


    babyerne i maven drikker hele tiden fostervand. Men de kan altså ikke drikke det hele -der bliver også produceret nyt fostervand hele tiden. Babyerne tisser også i fostervandet, men der sker intet fordi det bliver udskiftet hele tiden inde i maven. Men som man går over tid bliver der mindre og mindre, så barnet kan være tørt når det kommer ud.




  • #23   14. jul 2009 Tina - nej nemlig.....

  • #24   14. jul 2009 Jeannie H, mor til Papaya Athena .: Jeg har det også helt ok med at vente de der 2 dage som der er til nu. Hvorfor var det at du fik akut kejsersnit?

    Men jeg må sgu indrømme, at jeg er dælme nervøs over at nu er der en dato hvor jeg skal føde PYHA. Det er gået op for mig at det er sgu snart *GG*. Men tager det dog mere roligt nu end jeg gjorde før. Er bare nervøs for de veer, de smerter. Tænk hvis man fra første ve ikke kan holde det ud, så er der fandme lang tid til :).


  • #25   14. jul 2009 Sonne og............
    Han så ikke solbrændt ud... men solskoldet. Huden faldt af ham i laser... De sagde han havde drukket det, ved ikke hvor det ellers var blevet af. Der var i hvert fald ikke mere vand. Men hun var altså også gået mere end de 14 dage over tiden.


  • #26   14. jul 2009 Jamen hvad der kommer ind skal jo også ud igen.. der er en liter plus af foster vand, så han tisser det vel ud igen... hvor det er blevet af ved jeg virkeligt ikke, men for mig lyder det mget meget underligt han skulle ha drukket det...

  • #27   15. jul 2009 Sonne............
    Da det jo er 15 år siden, har jeg nok svært ved at finde lægen og spørge smiley
    Men væk var vandet i hvert fald og ud kom en tør afskallet baby der havde tabt sig, fordi moderkagen ikke gav så meget mere.
    Pointen var bare at det ikke altid er uproblematisk at gå over tid, da man rent faktisk kan være mere over tid end man tror.


  • #28   15. jul 2009 Rikke - jeg er helt enig med det, tvivl ikke på det, men synes godt nok det skulle være mærkeligt hvis barnet havde drukket det... det er mest det jeg er sådan lidt hmmmm over.. hehe... synes bare det virker urealistisk smiley

  • #29   15. jul 2009 Sonne...
    Jeg er jo hverken læge eller for den sags skyld så heldig at have været gravid selv, så jeg ved kun hvad min kusine sagde at lægerne havde sagt.


  • #30   15. jul 2009 Rikke - ja ja, det siger jeg heller ikk noget om, men synes du ikk det virker lidt underligt selv? at barnet skulle ha drukket det? når vi drikker noget kommer det ud igen, og der er alligevel omkring en liter barnet har drukket, så må det da godt nok ha været tissetrængende...

  • #31   15. jul 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 8 tænder *: Hehe, det ville jeg have været hvis jeg har drukket 1 l væske

  • #32   15. jul 2009 Tina - os jeg.. hihi....

  • #33   15. jul 2009 Sonne.......
    Går du fra at morens krop på en eller anden vis har ledt det ud... men om det var vand eller tis kan jeg så ikke lige svare på. Men det må vel have noget at gøre med at hun gik så meget over tid. Så reagerer kroppen måske ikke normalt. Hvad ved jeg...


  • #34   16. jul 2009 Jeg fik akut kejsersnit fordi hjertelyden flimrede når jeg fik en ve, så hun kunne ikke tåle dem så jeg fik lov til at have veer hele dagen og så om aftenen sagde de at nu var det snart nu, så de smed mig ned på en fødestue og så lå jeg der i et pænt stykke tid også og da hun ville gøre klar til at jeg skulle til at føde sagde hun at hun lige ville få en læge op fordi hun syntes at der var noget galt med min kurve.
    Og så kom han op og kiggede på den og sagde at de kørte til kejsersnit, så Morten fik nogen grønt tøj straks som han skulle tage på hurtigt, og da lægen så ham sagde han at det var akut og så løb de afsted med mig, uden på det tidspunkt at ville sige hvorfor. Det sagde han at vi kunne tale om bagefter.
    Men der blev så sagt efterfølgende at han selv var meget nervøs og så ville have barnet ud hurtigt.
    Men der var intet alligevel da hun kom ud. De havde regnet med at hun måske skulle genoplives, men hun skreg og fik apgar score 10 så er lidt meget ærgret over at jeg ikke fik født selv.
    Men det vigtigste er jo også at hun havde det godt.


    Mener mht. til det andet at det er noget med at kroppen producerer mindre og mindre fostervand. De drikker hele tiden fostervand derinde og tisser det ud og så bliver fostervandet skiftet ud hele tiden. Det er aldrig det samme fostervand gennem hele graviditeten. Kan ikke huske hvor hurtigt det er at det hele er udskiftet, mener at dte er en time eller et par så det hele kan den lille altså ikke have drukket. Den får jo også gennem navlestrengen


  • #35   18. jul 2009 Så mente de nok bare at han havde drukket noget af det, og resten var væk pga det sene tidspunkt i graviditeten... eller også var det en dum læge... eller en nem måde at forklare det... hvad ved jeg.
    Knægten var en tør rosin at se på.


  • #36   18. jul 2009 Jeannie - i slutningen af graviditeten er det vist nok hver 3. time fostervandet bliver skiftet ud....

  • #37   18. jul 2009 Sonne:
    Ja det er vidst rigtigt nok det du siger, du kommer altid lige med guldkornene hehe ;D

    jeg var også helt tør dengang men jeg kom også 3 uger for sent. Dengang gik man jo 3 og ikke 2 uger. Stakkelt vores mødre! Jeg var knas tør men ja dte er helt normalt når man går så meget over.


  • #38   18. jul 2009 Jeannie - synes bare en veninde snakkede om at fostervandet blev skiftet ud der i slutningen af graviditeten.... husker ikke helt hvorfor vi kom ind på det.. griner..
    Noah er taget 10 dage over tid via kejsersnit, og han var ikk knas tør, men han var heller ikk helt fugtig og snasket sagde Jesper...


Kommentér på:
11 dage over termin undersøgelse

Annonce