{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Hjæææælp igangsættelse... {{forumTopicSubject}}

Hej piger...

Er en af de heldige der ligner michelin manden pga vand i kroppen...
Går nu til akupunktur mod det og har det ikke hjulpet på onsdag til sidste nåle-session bliver der sat en dato for igangsættelse af Prinsessen...

Er nu i uge 36 og vil så nå frem til uge 37 så det er som sådan ikke det der gør mig nervøs.

Men har lige læst lidt om hvordan man bliver igangsat der står dog intet om hvorvidt det er som en normal fødsel eller om det gør mere eller mindre ondt...

Vil gerne høre fra nogen der har prøvet det og hvordan de synes det var...

KH Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæææælp igangsættelse...
  • #1   30. apr 2009 der er jo mange måder at blive sat igang på....

    men jeg tror det gør lige så ondt som hvis man selv gik igang...

    jeg fik taget mit vand dengang jeg skulle føde og det gør ondt...



  • #2   30. apr 2009 jeg fik nogle piller lagt op.. det hjalp ikk.. et par dage efter fik jeg igen nogle piller, det hjalp stadig ikke.. om eftermiddagen prikkede de mit vand.. det gjorde slet ikk ondt...
    hvorfor skal du sættes igang allerede i uge 37???


  • #3   30. apr 2009 Bliver man ikk først sat i gang i uge 42??

  • #4   30. apr 2009 jeg blev sat igang da jeg var 40+

  • #5   30. apr 2009 Jeg er så hæmmet af vand i kroppen at jeg intet kan... det er mit helbred de er nervøse ved.... Plus har en del andre gener i forbindelse med graviditeten, kan ikke rigtig tåle at være gravid desværre...

  • #6   30. apr 2009 Niko... -> Forløb det ellers som normal fødsel da pillerne virkede?

  • #7   30. apr 2009 jeg har det på samme måde, min læge har osse snakket om at sætte mig igang.. jeg lev sat igang af denne grund da jeg ventede min første datter.. det er en befrielse når baby er kommet ud og man kan mærke man får det bedre smiley


  • #8   30. apr 2009 Okay, men må sige jeg da lige skal sluge den for kan ikke helt forholde mig til at det bliver bestemt hvilken dag man skal føde istedet for at gå i spænding til den dag det sker af sig selv... hvis du forstår smiley

    men så igen sådan som jeg har det så vil jeg også snart gøre hvad som helst for at få det bedre...


  • #9   30. apr 2009 Stakkels dig , alt medfølelse herfra ...

    Jeg blev sat i gang med ve-drop , mit vand var gået og jeg ventede på veeer, jeg ventede at vente på dem så længe man må.. desværre kom de ikke og jeg skulle have lagt drop.. Nu er det den eneste gang jeg har født, men jeg kan sige dig, veerne kom bang bang bang , fra første ve til anden ve startede var der 3 min ... og som jeg husker det var der næsten ingen pauser senere .. ja det gør ondt, men helt ærlig, jeg vil hellere føde end at være gravid :P! pga komplikationer, og de er der endne (7uger siden jeg fødte) og ja jeg syntes selv jeg har mere ondt nu end da jeg fødte, dor en fødsel er jo ikke helt på ubestemt tid og konstant smerte, det er de smerter jeg har nu.

    min mor, moster og stedmor har alle 3 prøvet at blive sat igang og selv gå i fødsel.. min stedmor havde advaret mig om at ve-drop var frygteligt og at verene bare kom bang bang bang og var meget kraftigere end hvis de selv kommer .. min mor syntes os ve-drop var værst.. kan ikke huske hvordan min moster blev sat igang..

    Nu blev det langt (sorry), men lige en sidste ting, nu skal du ikke blive skræmt over mine svar (: - for helt ærligt - jeg kan ikke rigtig huske smerterne og når jeg tænker på fødslen er det som en flue på vågen, jeg ser de ting der skete, jeg ser dem ikke som fra min synsvinkel af , jeg ser på mig selv, hvis du forstår .. og jeg vil hellere igennem en igangsættelse end en graviditet. og ja man skal lige sluge den når man skal sættes igang, da en fødsel er en naturlig ting havde jeg ikke tænkt på ve-drop osv..


  • #10   30. apr 2009 jeg blev sat igang 39+5 og fødte 39+6

  • #11   30. apr 2009 Jeg blev sat i gang og pillerne virker heftigt nok. Var lidt nervøs må jeg indrømme ved at skulle have lagt sådan en kæmpe torpedo pille op så blev noget paf da jeg så at de var på størrelse med de køresygepiller man fik da man var lille. Troede ikke at sådan nogle små piller kunne virke, det var næsten til grin. Troede også at jeg skulle have lagt en pille op og så hjem igen og komme igen senere og få lagt en mere op og det samme næste dag. Det gik så ikke sådan. 50 min efter jeg fik første pille lagt op begyndte jeg at få veer så de syntes at jeg skulel blive, og jeg ville meget gerne have været taget hjem og var ved at tage sko på men nu syntes jeg selv godt at jeg ville blive.

    jeg blev sat i gang fordi jeg var 42+0 og jeg tror at det foregår ligesom hvis du selv gik i gang. Hvis din hjerne ikke udløser det stof der skal give dig veer, må de jo give dig det kunstigt.

    Så Katrine, du får bare lagt en pille op så du begynder at få veer og når du får veer og de bliver kraftigere og kraftigere som ved normal fødsel skal de jo ikke gøre andet smiley din krop klarer resten selv -hvis det går som planlagt. Jeg er faktisk lidt glad for at jeg blev sat i gang for så vidste jeg præcist hvornår jeg fik baby, og kunne pakke i ro og mag og tage min taske i hånden uden smerter og tage stilel og roligt derind med kæresten, spise lidt mad og sludre med ham imens jeg ventede på en sygeplejerske og fik lagt pillen op og imens jeg lå og fik kørt kurve. man kan godt komme til at ligge og kede sig lidt.

    men du skal ikke være bange for at blive sat i gang, det er bare ligesom en normal fødsel -bare at det er dem der bestemmer hvnornår du skal have veer -det er bare det


  • #12   30. apr 2009 -ps det gør ikke ondt. De ligger bare en lille bitte pille op i skeden på dig, det er det værste. -indtil veerne kommer selvfølgelig XD men de skal jo komme uanset om man bliver sat i gang eller ej. Men sådan som veerne føltes da jeg fik dem er jeg glad for at jeg ikke var hjemme og skulle tage ind på sygehuset sådan. Så er jeg glad for at jeg allerede var der. Her efter fødslen er jeg mere tryg ved at jeg blev sat i gang, for så blev jeg fulgt lige fra første ve til den sidste. Specielt fordi der opstod komplikationer og hendes hjertelyd flimrede og faldt så de løb afsted med mig og sagde bagefter at de havde regnet med at de skulle genoplive hende når hun kom ud. Det blev kejsersnit, men tænker lidt på hvad der kunne være sket hvis jeg selv var gået i gang og ikke måtte komme derind endnu om hun kunne have været død.

    Er bare glad for at det endte med at jeg skulle sættes i gang så jeg var der hele tiden med de der bånd om maven så de fulgte mine veer og hendes hjertelyd


  • #14   1. maj 2009 jeg startede med at få pillerne og så ville de tage mit vand senere hvis det ikke gik selv. Sådan blev min veninde også sat i gang

  • #15   1. maj 2009 mit vand var gået og mine veer kom ikke af sig selv, så jeg fik lagt vee drop kl 10 og fra kl11 kom de med 2 min mellem rum og varede 65 sek og det varede til kl 19 hvor de så fandt ud af at de havde lagt vee droppet forkert så fra kl 19 til kl 20.23 åbnede jeg mig fra 4 cm til 9 cm og kl 21 var jeg fuldt udvidet og måtte presse. så hvis de havde sat det rigtig havde det kun varede 3 timer.

  • #16   1. maj 2009 TAk for svar piger...

    Må sige de både har beroliget mig og gjort mig urolig hvis man kan sige det.... Ved ikke hvad det er der gør mig nervøs, måske det ve-drop der, men må jo tage det som en oplevelse...

    KH Katrine


  • #17   1. maj 2009 jeg fik også stikpiller først, mener det var 2 stk jeg nåede og få og så gik mit vand selv..men der gik mange timer blev sat igang ved 8-9 tiden og mit vand gik 22.30.
    jeg har hørt at de veer man får ved at blive sat igang gør mere ondt, end alm veer.
    når man skal sættes igang, skal man have tålmodighed, for der kan gå op til 5 dage, hvis der gør det, får man ks, det var det jeg fik afivde, da jeg skulle sættes igang....


  • #18   1. maj 2009 jeg hader drop, nåle, læger, sygehuse ja alt i den duer (:
    jeg var os nervøs men det gik alt sammen og tog kun lidt over 6 timer fra første ve smiley men det gik jo alt sammen.. du skal bare glæde dig (;


  • #19   8. maj 2009 Up date...

    VAr til snak med lægen i torsdags hvor hun bestemte sig for at lave en hindeløsning på mig og har fået en tid mandag morgen til igangsættelse hvis der ikke er sket noget her i weekenden....

    Kryds fingre for mig.... ;o/


  • #20   8. maj 2009 Kan fortælle at jeg fik foretaget hindeløsning fredag mellem 11.30 og 12.00, og 3.31 natten til lørdag ringer jeg til min mor at vandet er gået...

  • #21   8. maj 2009 OKay... jamen fik foretaget hindeløsningen ved middagstid torsdag og der er intet sket endnu så tror de må have lidt hårdere midler i brug smiley

  • #22   8. maj 2009 tja.. det siges jo at det kun er 50% af første gangs fødende det virker på..

    jeg fik s-drop under fødslen (også kendt som ve-drop)...
    for mine veer gjorde ikk nok arbejde alene...


Kommentér på:
Hjæææælp igangsættelse...

Annonce