{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

træls træls... (meget langt) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i længere tid været mere eller mindre irriteret over ting der bliver sagt her på babygalleri, så nu er det vist på tide at få fastslået et par ting..

Der har været (nu et par gange) tråde om rygere, og hvor for dårligt deet er at nogen kvinder ikke kan stoppe med at ryge under graviditet..

Så er det jeg spekulere over hvorfor der kun skal punkes på dem der er rygere og som ikke kan stoppe..
hvis man nu kigger på sig selv, og virkeligt kigger på sig selv, så skal man ikke påstå at man har levet totalt efter bogen undergraviditet, og ikke enten drukket en kop kaffe, et glas cola, spist slik etc, for i bund og grund er jeg sikker på at det har ALLE kvinder gjord, altså det ene eller det andet som de anbefaler man ikke gør under graviditet..

men hvorfor kun pege fingre af rygerene????


Så har der været debat om hvor vidt det er iorden at lade børn sidde i autostol og hvor længe, eller ej..

så er det jeg spekulere på at nogen af den som virkeligt prodestere over dette, selv går med deres børn i bærgesele, hvilke er mindst lige så slemt...
eller lader deres børn sidde i skråstol.
nogen brokker sig, hvor efter de spørger efter en bestemt, fordi de gerne vil ha en ekstra.. hmmmm...

så er der de der indlæg der er oprettet 1000 af, og som jeg personligt mener er mindst lige så velkomne som andre, men alligevel skal tråd opretter ha smidt i hovedet at man da bare kan søge i forum..
hmm..
hvad hvis tråd opretter har brug for sin egen tråd, hvis folk er trætte af disse tråde, hvorfor smutter man så ikke bare ud igen, og lader være med at skrive???


Sidst men ikke mindst er jeg ved at kaste op over at når folk stiller spørgsmål om hvor vidt de må give alm mælk på øllebrød eller ej, at folk så straks skal kommentere at børn under 6mdr ikk må få øllebrød..
jeg er overbevist om at folk ikke "bare" giver deres børn sådanne ting uden at have været i samråd med SP eller EL....
hvorfor ikke holde sig til at svare på det der egentligt bliver spurgt om, og ikke kommentere hvor vidt barnet er gammelt nok eller ej??

Desuden går nogen meget op i at folk SKAL amme..
personligt går jeg da også ind for at amme, og ville ønske jeg stadigvæk gjorde så jeg kunne ha de hyggestunder med min søn, jeg prøver for så vidt muligt stadigvæk at have dem ved at sætte mig i ammestilling når jeg giver ham flaske, og trods min søn er 5mdr, så kan han ikke helt finde ud af at holde flasken selv, da jeg helst vil sidde og hygge med ham frem for han skal ligge for sig selv med flasken...
men det er blot hvordan jeg gør med min søn, at nogen fravælger at amme fra starten af er jo i bund og grund deres valg, så hvorfor pege fingre af dem..
der kan være 1000 grunde til de ikke har lyst eller hvad man skal sige....

Jeg kan huske da Babygalleri startede op, og der faktisk kun var positiv stemning, her var hyggeligt at være.. her på det seneste er det simpelthen blevet så negativt et forum :O(

undskyld mit sure opstød...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træls træls... (meget langt)
  • #1   29. dec 2008 Sonne, hold da op et langt indlæg, men for at gøre mit svar kort;

    Så har du ret, folk er ret hurtige til at bedømme herinde.


  • #2   29. dec 2008 Ina - ja undskyld det lange indlæg.. hihi... jeg er bare så træt af den mudderkastning der er herinde, i stedet for at prøve på at få det til at være hyggeligt...

  • #3   29. dec 2008 godt skrevet. er ikke selv så meget på mere synes der er en lidt trykkende stemning herinde engang imellem desværre

  • #4   29. dec 2008 Var sku tiltrængt med det sure opstød.og vil kun give dig ret.

  • #5   29. dec 2008 Rikke - mange tak, ja jeg er heller ikk så meget mere på, hvilke sikkert glæder mig kæreste da han kan være mere på så.. hihi...

  • #6   29. dec 2008 for at være ærlig

    ja så kan jeg pudse glorien, jeg har tænkt meget over hvad jeg har spist og drukket når jeg har været gravid eller ammet og nej mine børn har ikke siddet i skråstol, autostol (mere end højest nødvendigt), hoppegynge eller gåstol og de har ALDRIG siddet i bæresele men i slynge.

    men nej jeg kan heller ikke se hvorfor folk ikke skal have lov at spørge om noget der er spurgt om før, det er et babyforum, emnerne er vel begrænset og står man i en krise sidder man vel næppe og læser flere 1000 emner tilbage og siden ville da også dø hvis de samme emner ikke kom ind i mellem.

    og jeg kan faktisk heller ikke se problemet i det du skriver ang. øllebrød, når folk spørger må man vel antage at de ikke har spurgt SP, uanset hvad tror jeg ikke folk skriver sådan i andet end den bedste hensigt, men ja jeg ser heller ingen grund til at hakke på andre.


    og jeg er så lige præcis en af dem du hader kan jeg se ;o)


  • #7   29. dec 2008 Diana - tror bare det er fordi der sker så meget omkring mig at jeg ikke rigtig kan overskue at skulle tie stille mere...

  • #8   29. dec 2008 Ditte - jeg hader skam ingen mennesker, og du var faktisk ikke i mine tanker da jeg skrev indlægget, for har tit været med i debatter med dig, og ved så du er en af dem der kan "pudse glorie"..

    Angående det med øllebrød, så spørger vedkommende ikke til øllebrød, men om de må give deres 5mdr gamle søn almindelig mælk på øllebrøden, altså er det faktisk ikke et emne om øllebrød i den forstand...


  • #9   29. dec 2008 Jeg har flere gange klappet computeren sammen, og ikke gidet på mere den dag, pga. folk's måde at svare på. Læser tit indlæg og har lyst til at svare men holder igen, fordi man ikke gider hagles ned med at jeg er helt gal på den. Der er jo menge meninger og holdninger til hvordan vores små guldklumper skal opdrages, fodres, hvilken ble der er den bedste, og om amning og ja jeg ku blive ved. Og alle har jo forskellige erfaringer, da vores børn jo sjovt nok er vidt forskellige.

  • #10   29. dec 2008 Har desværre været den her stemning herinde al den tid jeg har været bruger så kan ikke tale med om tiden før smiley

    Men ja mudderkastning er mød træls men samtidige kan og skal vi ikke være enige, vel?? smiley


  • #11   29. dec 2008 sexymama - personligt som jeg skriver, så er jeg imod at man ryger under graviditet, men kunne aldrig finde på at punkt andre fordi de har den last, og dermed påstå de er uansvarlige mødre udelukkende på det grundlag...

    angående amning høre jeg selv til den gruppe der ikke kunne give mit barn nok, så efter at ha prøvet ALT gav jeg til sidst op...


  • #12   29. dec 2008 kunne da ikke lade være at læse selvom det er langt , men ja som alle andre har du fuldstændig ret , hvorfor ikke bare være positive og fx . støtte hinanden i de ting ingen er ens og vi alle er bare mennesker . smiley

    og rigtig godt nytår . =D


  • #13   29. dec 2008 Diana - må indrømme at jeg har haft det på akkurat samme måde..

    Nana - nej, vi skal bestemt ikke være enige, men mudderkastning synes jeg ikke der er grund til bare fordi man ikke er enig....



  • #14   29. dec 2008 Mulle - ville sådan set bare advare om det er langt mit indlæg, så folk selv kan vælge om de gider læse eller ej...
    Jeg synes også det ville ære rart hvis det hele blev bare en smule mere positivt.. :O)


  • #15   29. dec 2008 Helt enig kan vi ikke lave en glad gruppe herinde hvor man kun må skrive positivt så kan vi gå derind når vi får for meget af det negative smiley

  • #16   29. dec 2008 he he ok jamen så pudser jeg den lige ne ekstra gang ;o)

    den med øllebrød har jeg så ikke set, men synes stadig det er ok at nævne det, dog ikke noget man behøver overfalde folk med :o)


  • #17   29. dec 2008 Jo nana t, rigitg go ide. Er der ikk også en brokke gruppe til når man har en dårlig dag?? :o)

  • #18   29. dec 2008 nana - der er faktisk en, eller den er for de uansvarlige forældre, den er sådan mere eller mindre humoristisk..

    Ditte - for mit vedkommende kan du pudse løs ;O) og lige præcis.. en ting er at nævne det, men der er altså også måder at nævne tingene på...



  • #19   29. dec 2008 det nok alle de hormoner der spiller ind Kvinder blir slemmere og slemmere ej det håber jeg ingen kan tage negativt . =D . men ja vi må alle have flere positive tanker så vi alle kan lide at være her og svare på hinandes spørgsmål

  • #20   29. dec 2008 Hehe det må vi lave så kan man gå ind i den ene og RÅBE OG SKRIGE og den anden for at synes alt er SKØØØØØØNT


  • #21   29. dec 2008 Ja jeg melder mig ind i begge hvis du laver dem. Skøn ide! :o)

  • #22   29. dec 2008 sonne
    enig det mindste man kan gøre er at tale pænt


  • #23   29. dec 2008 Fedt indlæg .... og godt skrevet :0)!!!!

    Hvis man skulle leve efter bogen når man var gravid må man ingenting jo... jeg har den holdning alt med måde når man er gravid!!!

    Ja jeg røg da jeg var gravid det indrømmer jeg gerne... ikke noget jeg er stolt af... Jeg røg ikke 20 smøger om dagen men gjorde det med måde!!! Min søn er sund og rask!!!



  • #24   29. dec 2008 Ditte - ja det mener jeg jo også..
    jeg er af den opdragelse at man skal tale til andre på den måde man ønsker de taler til en på...

    Stine - mange tak..
    jeg mener bare at fordi du har røget under din graviditet, så skal jeg som ikke har røget under min graviditet sidde og pege fingre..
    jeg har nemlig selv levet af cola (altså coke cola), og kunne ikke ligge det fra mig.. hehe...


  • #25   29. dec 2008 åhh ja sonne der var så hyggeligt her inde til at starte med.. alle tog ens råd og ? til sig og brugte dem eller lod være...
    syntes jeg bliver mere trist og ked og rigtig gal af at være her inde i perioder..
    ville ønske det kunne blive som i starten igen.. kunne være så rart..


  • #26   29. dec 2008 Skide godt indlæg!!! Jeg syntes det er forfærdeligt sådan som folk kan reagere på andre, når det eneste de vil er at spørge til råds og det eneste de får, er at det er forkert osv osv, jeg har personligt selv valgt ikke at lave for mange emner, da jeg er sikker på at jeg vil blive skudt ned, så jeg vælger at holde det meste for mig selv og finde ud af det på andre måder... Folk er meget uforskammede herinde syntes jeg....desværre, da det jo skal være en hjælp for mange at være herinde...

    Hov, jeg er ryger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg er ikke stolt af det nej, men i øjeblikket har jeg ikke styrken til at holde, da forholdet ikke går som det skal, så skyd mig eller overfald mig, jeg er sgu egentlig bedøvende ligeglad.... Skal lige siges, at jeg har to SUNDE og RASKE børn... Og nej ryger heller ikke 20 om dagen, men har mine bekymringer i øjeblikket og det er dejligt når man lige kan dulme nerverne lidt engang imellem...

    Folk burde være lidt mere positive og behjælpelige herinde, det er det alle har brug for;o)


  • #27   29. dec 2008 tror altså også tit folk er i forsvars position forid stemningen KAN være sådan herinde, altså så folk tager det som noget negativt selv om det ikke er, så det faktisk er en ond cirkel, eller er det bare noget jeg tror?

  • #28   29. dec 2008 Hippen - ja, stemningen var så hyggelig da det lige var startet op....


    Mette - der er en gruppe herindeder er for uansvarlige forældre, som blev oprettet da nogen blev rakket ned for at være dårlige forældre grundet rygning..
    jeg selv er blevet kaldet dårlig mor fordi jeg har givet min søn sukker på sutten 2 gange, og har fået a vide at på grund af disse 2 gange, så vil min søn få sorte tænder der falder ud meget hurtigt..
    så jeg er medlem i den gruppe, og der er ALLE, gode som dårlige spørgsmål tilladt...


    Ditte - det kan da være meget rigtigt.. men hvis nu stemningen var i top herinde ville folk jo ikke være i forsvarsposition??


  • #29   29. dec 2008 Jamen hallihalløj, det er da lige den gruppe jeg skal ind i, kan du lige finde den til mig.... Jeg er simpelthen SÅ uansvarlig!!!!!... ;o)

  • #30   29. dec 2008 sonne
    ja men det er lige præcis det jeg mener, det er blevet sådan en ond cirkel. og så er det vel bare svært at komme ud af desværre


  • #31   29. dec 2008 sonne griner.. hold da op de har da været langt ude dem der har sagt det... så er der godt nok mange af os andre der skulle ha sorte tænder idag;-)

    den gruppe mp jeg bare være med i..


  • #32   29. dec 2008 Ved du hvad, selv dem der skulle ha oprettet den gruppe, har også lavet "lort" i den på en eller anden måde, de vil bare ikke indrømme det;o)

  • #33   29. dec 2008 Mette - ja, deter en super fed gruppe...
    også fordi der ikk er nogen der peger fingre.. så det er super fedt....

    Ditte - jeg tror måske du har ret...

    Hippen - ja, jeg må indrømme jeg var ved at falde ned af stolen af grin...
    men sådan er det...

    den uansvarlige gruppe ;
    http://www.babygalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=235


  • #34   29. dec 2008 Mette - det er der jeg vil hen med mit indlæg, alle har lavet en fejl, mere eller mindre...



  • #35   29. dec 2008 det kan jeg sku godt forstå griner

  • #36   29. dec 2008 hippen - nogen er desværre bare SÅ meget bedre vidne end andre...

  • #37   30. dec 2008 godt skrevet smiley

    jeg synes osse at folk er mega sure og negative herinde og det er til at brække sig over ( ja undskyld mit sporg )

    hvor blev alt det af der var herinde ??? hvor alle var glade og positive og svarede andre på en pæn måde....

    synes tit at folk snærre eller hakker på hinanden og det er sku syndt....

    jeg gider næsten ikk og svare på indlægene herinde mere, for gider ikk og blive hakket på....

    jeg bruger ski heller ikk så meget tid herinde mere, for gider ikk og læse alt det negative.... man bliver sku i så dårlige humør af det....

    og hvorfor skal man hakke på folk bare fordi de har en anden måde at gøre tingene på ??? hvis det nu virker på dem på den måde og det måske kan hjælpe andre der står med samme problem? ja jeg forstår det ikk.....

    jeg håber sku at der snart kommer en mere positiv stemming herinde, så der bliver rart at komme herinde igen....


  • #38   30. dec 2008 Kunne jeg ikke lige blive inviteret med i den gruppe?...
    Jeg er da vidst osse rimelig "uansvarlig" smiley


  • #39   30. dec 2008 Trine - der er et link til gruppen længere oppe, der kan du bare ansøge om medes skab :O)))

    Carina - lige præcis der jeg vl hen..
    og mangetak ;O)


  • #40   30. dec 2008 Super indlæg! Rigtig godt skrevet og meget præcist

  • #41   30. dec 2008 folk skal have ret til deres meninger, uanset om de er enige med trådopretter eller ej. Fingerpegning eller ej.... tror måske bare nogle tager det personligt ind imellem eller man rammer et ømt punkt.
    Og i såfald er det jo kun godt/sundt og får måske vedkommende til at tænke lidt. Hvis man ikke mener der rammes et ømt punkt, er man vel voksen nok til at springe over det indlæg og tænke sit eget eller undlade at lade det gå en på smiley

    Så længe man holder en pæn tone ser jeg intet galt i at lufte sin mening eller "pege fingre"

    Men at fortælle folk at de ikke er "raske oveni" fordi de har en anden holdning end andre, ser jeg som rent udsagt barnligt og den slags opførelse hører imø ikke hjemme her. Så kan jeg kun tænke hvilket skønt forbillede personen er for sin unge med den slags anklagelser og kommentarer smiley . ...anyway goes way back..

    OG når det så er sagt ser jeg stoooor forskel på at spise lidt slik end at være fast daglig ryger?!

    én ting er at synde et par dage iløbet af sin graviditet, noget andet er IMØ at gøre det flere gange dagligt hele graviditeten igennem. Det er jeg uforstående overfor og det skal jeg have lov til at være OG give udtryk for, præcis som du skal have lov til at give udtryk for at du blir irriteret over pegen fingre og folk der kommentere på andet end det der spørges til osv. smiley Her er plads til alle.

    Uanst om vi har ens holdninger til opdragelse, graviditet osv.
    JEG har personligt intet mærket til drlig stemning herinde. Men måske det er fordi jeg ikke tager dette site så seriøst som mange andre og kan si'e fra hvilke informationer jeg kan bruge til noget og hvilke ikke smiley

    ITS NOT THE REAL WORLD. Hvis hvad der blir sagt på en random hjemmeside kan få ens pis i kog, så bør man nok lukke den ned for en stund og gå ud og snuse til den friske luft eller lege med sit barn istedet eller hvad ved jeg, bare et godt råd herfra smiley

    Smil, solskin og massere positivitet fra Mexico


  • #42   30. dec 2008 Mama - det er iordn at pege fingre hvis man gør det i en ordenlig ne, me nat påpege folk bliver en dårligere mor grundet det synes jge direkte er langt ude...
    igen, så er jeg selv personligt imod røg under graviditet, og tulere ikke røg inærheden af mit barn..
    men fordi andre gør det føler jeg ikke jeg har ret til at påpege at vedkommende er en dårlig mor...

    som skrevet tidligere er jeg selv blevet kaldet en dårig mor af en herinde fordi jeg havde givet min søn der daværende var 3mrd sukker på sutten, fik a vide at jeg ville få e søn med sorte tænder..
    dette kunne jeg ike andet end at grine af...

    i det hele taget synes jeg bare tonen herinde har æet en del negativ den seneste tid...


  • #43   30. dec 2008 Hvad skal man gøre hvis man gerne vil med i den gruppe og det er en låst gruppe???


  • #46   30. dec 2008 til jer som vil være med i gruppen, dette er gruppens ejer, skriv til hende så :O)

    http://www.babygalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=479

    Dina - ja her er dårlig stemning, ldit derfor denne tråd er oprettet da jeg er træt af den dårlige stemning, og måske folk får øjnene op så??

    Mischa - giver dig helt ret..

    Kristina - vi er så evigt enige.. men det er jo ikke første gang... hihi...


  • #48   31. dec 2008 Dina N: Ja det var lige før, at det var det man skulle gøre, for syntes virkelig at det er et problem, når det eneste folk vil ha, er gode råd og så at de bliver bombederet med div...

  • #49   31. dec 2008 Dina - pointen er ikke at være utilfreds over een person, men et par stykker..
    og pointen med tråden er for at få folk til at få øjnene op...


  • #50   2. jan 2009 Kristina - vi er meget ens i holdningen :O))

  • #51   2. jan 2009 Kristina - det er jo ikke for sjovt vi er medlem af de uansvarlige forældre gruppen.. haha...

  • #52   2. jan 2009 nårh.. hehe.. jamen jeg er i hvert fald medlem.. blev jeg samme aften den blev oprettet...

    kan lige se om der er noget HA'er i gruppen du kan skrive til...


  • #53   2. jan 2009 http://www.babygalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1795

    hun er HA'er i gruppen og burde kunne invitere dig...


  • #55   3. jan 2009 Christa - jeg er egyndt at sotere det fra der er alt for negativt, men synes bare det har været for meget her på det sidste, så derfor oprettede jeg en tråd i håb om stemningen vil blive bedre...
    Det er smadder ærgeligt da her lers har vret så hyggeligt at være...


Kommentér på:
træls træls... (meget langt)

Annonce