{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Børn med særlige forudsætninger.. {{forumTopicSubject}}

Godaften mødre..

I dette indlæg vil jeg gerne lide bede om, at man ved læsning af denne første sætning pakker den gamle jantelov langt væk.. På forhånd tak...

Som nogen måske ved, så er der cirka 5 % af børn i Danmark som kaldes Børn med særlige forudsætninger, altså børn som har ofte har 'en speciel ting som de er ekstrem dygtige til og laaangt over niveau med jævnaldrende kammerater.. Disse børn har det desværre ofte svært i en almindelig folkeskole, fordi deres behov for yderlige udfordringer inden for deres evne, men det bliver desværre sjældent tilgodeset i folkeskolen, pga. vores jantelov..

Mit spørgsmål er, om der er nogen af jer som er forældre til et barn med særlige forudsætninger? Jeg ved der findes grupper, Mensa mv. som man kan blive medlem af og dele erfaringer og psykologer som kan give et svar på om ens barn er det eller ej.
Det ønsker jeg dog ikke. Min søns hverdag skal ikke præges af at han er "anderledes", "klog" eller "speciel", og mødes med bestemte klubber.
Jeg ønsker derimod erfaringer eller gode råd, fra forældre hvis barn ikke er en del af "klubben", men bliver beholdt i den daglige gænge på trods af at de er klogere, bedre til nogle ting end andre eller særlige forudsætninger (kald det hvad i vil)..

Er der nogen herinde som har et barn i den "kategori"? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn med særlige forudsætninger..
  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #1   6. sep 2014 Min datter er ikke så gammel at jeg ved, om hun hører til den gruppe.

    Men jeg gjorde selv, og som du siger, man finder ingen nåde i folkeskolen smiley Åh hvor var det dog nogle langsomme og kedsommelige år.
    Mine forældre gav mig udfordringer - bøger eller matematikopgaver - udover det, skolen gav, for de mente ikke der var behov for det.. Derudover skrev jeg meget selv, omend jeg aldrig fik udgivet noget. Jeg tror, det vigtigste er støtten fra dig/jer forældre og så at du må insistere på lidt ekstra udfordringer så dit barn ikke bruger ti år på at kede sig - for det er bestemt ikke fremmende for skolelysten/uddannelseslysten efterfølgende.
    Håber, du kunne bruge mit svar til lidt selvom det ikke helt var, hvad du efterspurgte smiley


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #2   7. sep 2014 Min datter er noget kun bedre til matematik end resten af klassen, hun har derfor fået ekstra bøger og hæfter med sværere opgaver end de øvrige elever. Dem laver hun så i efter den fælles lektie.

Kommentér på:
Børn med særlige forudsætninger..

Annonce