{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Amning {{forumTopicSubject}}

Jeg ammede jo ikke axl, men har valgt at give det et forsøg med lillebror.
Det gik rigtig fint de første par dage, og vi tog hjem fra sygehuset søndag, hvor han er født fredag.
Mælken løb til i går, MEN..
Han vil spise/sutte konstant, ca hver 30.min døgnet rundt..
Han har virkelig mange mavekneb og ondt.. Han bøvser og prutter rigtig meget, og jeg er ved at gå til.
Hvis far prøver at gå med ham skriger han, og han skriger til jeg lægger ham til, her sutter han så tre gange, falder i søvn, tager jeg brystet ud af munden på ham skriger han til jeg giver ham det igen..
Han tømmer brystet nærmest før det løber til igen, og han bliver SÅ ked af det når der ikke kommer noget ud, i går endte jeg med at give ham mme 2 gange, fordi han bare ikke kunne finde ro, han spiste ca 20ml pr gang og det kunne bare ikke gå stærkt nok.
Efter begge gange sov han 3-4 timer i streg..
Har forsøgt at få fat i sp, men uden held, så nu tænkte jeg at jeg ville høre jer herinde om det lyder normalt?
Han har lidt gulsot hvis det kan betyde noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amning
  • #1   19. nov 2013 Jeg ville, sålænge han er så lille og tilmed med gulsot, lade ham sutte ligeså længe og ofte han vil!

  • #2   19. nov 2013 Hmm jeg ville også den første måned ligge ham til så ofte som muligt så du producere mere og mere mælk. Så vidt muligt undgå MME.
    efter en måneds tid kan du så lade ham spise 15-20 min først på det ene bryst, så bøvse ham og så 15-20 min på det andet bryst, og så gøre det samme hver 3. time.

    Min amning gik heller ikk godt med min store dreng, men denne her gang besluttede jeg mig at tag kampen op, og er så glad for det, trods nogle gange med bryst betændelse og revnede brystvorter, ammer jeg stadig og han er snart 5 måneder smiley
    Så ind i kampen smiley det er måske lidt hårdt i starten, men man bliver så glad og stolt når det lykkes smiley


  • #3   19. nov 2013 Welcome to my world..
    Min knægt er 8 uger. Og det er ved at blive lidt bedre.
    Sp siger jeg skal kæmpe med sutten nu.men da han var helt spæd skulle jeg bare lægge ham til.
    Jo mere han drikker. Jo bedre kommer gulsoten ud af kroppen..

    Krammer herfra ved om nogen hvor hårdt det er

    Vi supplerende forresten med én flaske i døgnet i en kort periode. Det gjorde at far kunne bruges fra kl 17-18.. er på fuld amning igen..


  • #4   19. nov 2013 Og den der med hver 3.Time fungere ikke her. Så har jeg en dreng der skriger i et væk. !
    Både sp og lægen siger også at det langtfra er alle børn der kan holde 3 timer uden mad..


  • #5   19. nov 2013 Jeg stemmer i med de andre. Det er super hårdt arbejde i starten indtil i finder en rytme og en mængde af mælk, som passer jer begge. Det går helt naturligt, men det kræver at du acceptere det og giver dig tid til det (meget tid :)).
    Det kan være han har lidt svært ved at komme igang grundet fødslen før tid og gulsot. Klø på og tro på det.. Og ikke mindst- tro på det er det du er skabt til :).
    Held og lykke. Lad os høre hvordan det går.


  • #6   19. nov 2013 Synes bare det er vildt, han spiser så meget at han overgylper alt når han bøvser, og tænker også hans maveonde skyldes overspisning..
    Jeg er slet ikke parat til at give op, vil rigtig gerne amme, men ville også bare gerne kunne gå på toilet og i bad uden at kunne høre jeg forsømmer en skrigende unge smiley


  • #7   19. nov 2013 Når jeg skal i bad gør jeg det at jeg ammer også skynder jeg mig ud i badet og bliver færdig. Alt imens manden tager ble og tøj am også kommer baby ud til mig. Og bader med i armene på mig. Der skriger han ikke. Han elsker badet... og bag efter kan jeg lige hurtigt tage tøj på mens han er helt for undret.

    Jeg troede jeg havde fødsels dep. Fordi jeg var ked af det og ikke følte jeg var tilstrækkelig. Men heldigvis var det en blanding af manglende søvn følser osv.

    Skal lige siges det er mit tredje barn. Og jeg har aldrig oplevede at baby spiser så ofte.


  • #8   19. nov 2013 Nej altså mener heller ikk man skal vente 3 timer hvis barnet er ved at gå amok !! smiley men fx min søn viser ikke altid han er sulten efter 3 timer, men derfor lægger jeg ham til alligevel og så er han jo sulten smiley

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #9   19. nov 2013 Hvis han gylper så får han jo det han skal. . Synes det lyder som trøstespisning. .. thea havde kolik og hun ville også sutte hele tiden men det gjorde maven værre... mht maven skal den jo lige igang. Der kan godt være problemer i starten.

Kommentér på:
Amning

Annonce