{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.950 visninger | Oprettet:

At være utilfreds med sin DP {{forumTopicSubject}}

Desværre er der en række ting vi er utilfredse med hos vores DP, ting som vi har påtalt, men desværre altid 'falder tilbage'
Der er fx tale om at axl flere gange er blevet hentet med lort i bleen, som altså ikke lige er blevet lavet, med røde knopper og sår i numsen til følge
Han er smurt ind i madrester i hele hovedet fra hele dagen - igen får han knopper
Han får ikke sutsko og hue på, hvilket er ret vigtigt da han ellers får møb og nemt bliver snottet
Han er ikke klædt på efter vejret
Axl kan desværre finde på at bide de andre, men 9 ud af 10 gange har hun ikke lige set hvad der er sket fordi hun lige skulle noget andet
Hun benytter facebook i arbejdstiden
Hun ordner huslige pligter i arbejdstiden ( og efterlader børnene uden opsyn)
Hun vil ikke deltage i legestue fordi hun ikke trives med de andre DP-mødre i hendes gruppe
Axl kan nogengange være der en hel dag hvor han ikke spiser fordi hun kun serverer fx 2 slags pålæg han ikke kan lide, det er også fair nok hun tager kampen med ham, men synes en hel dag på vand og kiks er lodt meget at byde en dreng der ikke engang er 2
Og sådan er der mange små ting..
Det nyeste er at hun har fået sin egen søn flyttet så han nu skal passes af hende selv, og det giver også bare nogle problemer fordi han er MEGET morsyg og optager meget plads fra de andre børn
Axl elsker hende dog, og er faktisk glad for at komme derned, han græder ikke eller noget når vi afleverer og vil sjældent med hjem nærmer henter..
Så heldigvis er det jo primært os, der føler der er samarbejdsproblemer med hende, og jeg synes vi har prøvet at løse dem i mindelighed, men indtilvidere uden synlig bedring..
Jeg er ved at være derhenne hvor jeg tænker om jeg skal indkalde til et møde med lederen som bisidder, eller om jeg bare er sart?
Jeg er jo selv uddannet inden for et pædagogisk fag, så måske jeg bare har for høje forventninger til hvordan tingene skal være i teorien og hvordan det reelt lader sig gøre i praksis..
Hvad mener I? Oplever I samme problemstillinger med jeres børn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være utilfreds med sin DP
  • #4   13. sep 2013 Altså som hun siger: han kan jo bare spise, og han kan jo ikke få sin vilje hver gang..
    Axl er vitterlig kræsen og stod det til ham levede han af Leverpostej og smøreost på rugbrød..
    Men ingen tvivl om at de dage hvor hun, når vi henter siger, han ikke har spist, der er han hugsulten når han kommer hjem..
    Vi henter kl 15-15.30 lige efter de har fået frugt og der spiser han 3 hele rugbrødder hvis han får lov...
    Og nævner vi bleen siger hun oftest, jamen han havde jo lige fået tør ble.. Eller han har lige skidt for 10min siden så troede bare det var en prut.. Eller noget i den stil..


  • #5   13. sep 2013 Hvor er jeg glad for I siger det ikke 'bare' er mig..
    Jeg er altså lidt pernitten med mange ting, fx skifter jeg altid tøjet hvis det får pletter på, eller bliver lidt vådt af savl/vand osv.. Det ved jeg godt hun ikke nædvendigvis kan, men synes også at et rent hoved og hænder må være en lille ting at bede om..


  • #6   13. sep 2013 Jeg ville bestemt indkalde til et møde - nu er jeg næsten færdig uddannet pædagog og har ingen erfaring med andres pasning af mit barn da han først skal starte om 2 måneders tid, men jeg ville på ingen måder være tilfreds med mad fra hele dagen i ansigtet og en halv gammel lorte ble!

    Desuden skal han da vel ha noget andet at spise end kiks? så gælder det vel om for hende at finde ud af hvad han vil ha og så sørge for der er noget pålæg han kan li...


  • #7   13. sep 2013 Medmindre der er noget særligt omkring bleen, er det helt uacceptabelt at han flere gange har rendt rundt med en lorteble. SÅ svært er det jo ikke at tage en sniffer, når man hører han prutter??

    Og jeg mener jo at hun bør servere mad som han skal smage på, selvom det er nyt, og mad som mætter ham. Har han intet spist til frokost, må hun jo tilbyde noget han kan lide til det sene måltid! Han skal jo ikke sulte en hel dag.


    Jeg ville klart bede om et møde, og er hun ikke samarbejdsvillig, ville jeg skifte.


  • #8   13. sep 2013 Altså jeg har flyttet et barn af årsager der er vand ved siden dem du beskriver. Indkaldte ik til noget møde. Ringede til kontoret og bad om en anden plads og det fik jeg så smiley

  • #9   13. sep 2013 Uacceptabelt- lyder som en skod dp!

  • #10   13. sep 2013 hos min dagplejer får de 5 slags pålæg og vælge imellem til frokost. der er altid det pålæg som børnene kan lide og der er ingen der sulter hos hende. nogle gange laver hun også pasta og frikadeller osv. for at varier kosten, så det ikke altid er rugbrød.
    Hun vasker og skrifter ble efter frokost.
    De får eftermiddags frugt og ny ble hvis de trænger og ellers bliver de skriftet lige når vi henter.

    jeg synes du skal indkalde til et møde hos din dagplejer med dagpleje pædagogen. det havde jeg gjort.

    for det hun gør der er ikke okay


  • #11   13. sep 2013 Har ikke læst alle indlæg, har kun læst det du har skrevet TS og jeg havde taget mit barn ud med det samme. Det mener jeg virkelig smiley Synes ikke det er helt små ting, synes det er voldsomt, specielt når du siger det har været sagt osv. Synes ikke det lyder rart!

    Min datter startede et sted 3 uger efter stoppede jeg det, kemien var der bare ikke. Har fundet 1 sted jeg er helt vild med, håber hun kan tage min datter, men ellers har jeg 1 sted mere jeg skal besøge. Den vi havde fået først var kommunal, de andre her er private. Hvis jeg havde haft den jeg gerne vil have hende i at sammenligne med havde jeg aldrig valgt den jeg gjorde. Men man kan jo blive klogere. Jeg ville i hvert fald ikke finde mig i at hente mit barn sådan der. Ville heller ikke have mit barn et sted hvor hun havde sin egen unge derhjemme. Og jeg ville heller ikke have mit barn et sted, hvor de ikke ser på andre end dem der er der. Synes det er skønt med legestuer, udflugter osv.

    Så synes helt sikkert du skal overveje om der ikke findes et bedre sted. Det er jeg sikker på der gør.


  • #12   14. sep 2013 Mor til Lilli og Misha : det var da en mærkelig udmelding at du aldrig ville vælge en der havde sin egen unge.. Ja nogen kan ikke administrere det men det er vi altså andre der godt kan..
    Jeg har haft begge mine børn (ikke unger) hjemme og det har fungeret upåklageligt.. Der er blevet sat regler op fra dag et og de har sagtens kunne finde ud af hvornår vi var i dagpleje og hvornår vi var privat.. Der har ingen problemer været..

    Frk Hornugle : jeg ville ikke indkalde til møde, jeg ville ringe på pladsanvisningen og bede om en ny plads og derefter ringe til dagplejekontoret og informere om dine oplevelser.. Det er absolut ikke acceptabelt det i oplever i dagplejen..
    Her får vi aldrig rugbrød 5 dage i træk, vi laber meget varm mad pg selvfølgelig har vi et stort udvalg af pålæg som alle børn kan lide..
    Og sådan noget med at vaske børnene og skifte deres ble det er jo en hel naturlig del af hverdagen.. Hun virker godtnok ikke som en der gider hendes job..
    Oveni det har vi mødepligt til legestue sammen med de andre kollegaer, det er da også noget ensomt altid at være hjemme med de børn man nu engang har..

    Men som sagt.. Jeg syntes du skal bede om ny plads og informere om dine oplevelser..


  • #13   14. sep 2013 Mor til Villads - Fedt at du kan finde ud af det! Men synes stadig ikke min udmelding er mærkelig. (nu ved jeg ikke om du er privat eller kommunal) Men hvis man kommer til en kommunal som har sit eget barn derhjemme, hedder det tag den eller sig nej. Og jeg vil ikke tage den for derefter at finde ud af om personen kan finde ud af det. Jeg ville være nervøs for, at min datter ikke fik den opmærksomhed som jeg synes hun fortjener. Det er mange timer hun skal være der. Ved en privat kan man kigge på forskellige inden man vælger, men det er heller ikke sikkert det er det du ser, som du får. På den måde havde jeg det i hvert fald med den første jeg havde til min datter. Derfor min udmelding. Du kan synes den er hul i hovedet, det kan jeg ikke gøre så meget ved smiley

    Kender forresten en der har haft egne unger derhjemme, så intet ondt om dem som person. Jeg vil bare ikke have mit barn i den dp? Det er der jo nok andre der vil smiley


  • #14   14. sep 2013 Jeg syntes ikke din udmelding er hul i hovedet, syntes bare den var lidt hård..? det du siger er jo at du ville vælge mig fra uden at kende mig og min arbejdsgang.
    Men jeg kan også godt se hvad du siger, det er selvfølgelig træls at skulle flytte sit barn hvis man så finder ud af at det ikke duer.. smiley

    Jeg har aldrig oplevet nogen stille spørgsmål ved at jeg har haft mine egne i dagpleje her og har altid haft tilfredse forældre smiley

    Jeg er kommunal dagplejer smiley


  • #16   14. sep 2013 smiley Mor til - Jeg ville da selvfølgelig komme med et åben sind! smiley Det er klart. Men uden at kende folk ville jeg som udgangspunkt ikke vælge sådan et sted, sorry to say, står med en datter der ikke går i dp 1 år og næste 1 uge. Fordi jeg ikke var kritisk nok da vi sagde ja til den anden, og det er jeg virkelig ærgelig over!

    TF -?! Jeg kalder både min egen og andres for unger, det er lidt forskelligt hvad jeg kalder børn? Det er ikke ment i nogen ond mening??

    Fint at DU ikke ville vælge dem fra, men jeg har en anden holdning. Og mit BARN skal gå i den dp jeg føler for. Hvis jeg er på besøg i en dp hvor jeg ikke føler der er plads til mit barn, pga. dp har sit morsyge BARN derhjemme, så kommer hun ikke i den dp? smiley


  • #18   14. sep 2013 Nu skriver jeg morsyg barn, fordi det er det TS skriver om. Jeg har ikke selv været ude for det, så skriver kun udfra hvad TS skriver. Og nu er det ikke skide svært at spotte et mor sygt barn, kan kigge på min egen unge og se det. Så ved godt hvordan de er/kan være. Jeg synes stadig jeg har lov til at have min mening om det.

  • #19   14. sep 2013 Jeg kan godt forstå du er utilfreds. Det er jo bestemt ikke småting du skriver om her. Vi var selv meget utilfreds med vores søns dp. Hun har dog aldrig efterladt ham uden opsyn, overset stor ble eller ikke ville lave andet mad til ham som han kan lide. Problemet her var at hun er så ærekær. Hun har faste principper og vil ikke rokke. Vores søn er meget sensitiv så derfor valgte vi dp for han tåler ikke så meget. Men hun ville simpelthen ikke forstå det. Hun ville på ture og mødes med de andre dp mødre. Også fint, men hun forstod ikke hvorfor han så tit var ked og ikke ville op til hende. Hun mener at det er bedst at gå på bare fødder, så han var konstant snottet. Vi fortalte endda at han har bløde ankler så han skal have faste sutsko på. Men igen overhørte hun os. Der var mange ting som ikke hang sammen. Han var til sidst ræd for barnevognen pga hende og sådan kunne jeg fortælle meget om. Men vil hellere fortælle om løsningen smiley jeg kontaktede dp kontoret og fik sat et møde op med lederen, dp mor, fys og sp. Den fys der er tilknyttet vores søn både pga hans sensitivitet og hans ankler fik banket fornuft ind i hovedet på hende. Der skulle åbenbart en professionel ind før hun forstod alvoren. Det skal siges, at det i stor grad gik ud over hans udvikling, når han blev stresset pga alle de ture fik han hård mave, ingen søvn og stoppede helt med at tale i op til to dage. Nu er hun meget OBS på det og vores søn elsker hende. Der er så stor forskel nu og vi er virkelig blevet glade for hende. Vi var flere gange tæt på at flytte ham til en privat dp men er glad for at vi gav det en chance mere. Men med de tilfælde du fortæller om, ved jeg virkelig ikke om jeg havde givet det en chance. Ja, han er glad for hende, men mht ble, mgl på opsyn og ingen mad, ja så er det jo helbredet vi er inde over her. Jeg synes bestemt du skulle tage en snak med dp kontoret. Håber det bedste for din dreng smiley

  • #21   14. sep 2013 Valsoee - Selvfølgelig er det iorden med faste regler, men det er børn de har med at gøre, og de kan være meget forskellige, så de kan jo heller ikke bare tage alle over en kam! smiley Så burde de da finde på noget andet at lave, hvis du spørger mig. smiley Min datter er også sensitiv og hvis en dp behøver at kunne håndtere det, skal min datter så ikke i dp?

  • #22   14. sep 2013 Selvfølgelig skal der være faste regler. Men ikke på bekostning af børnenes trivsel! Her var dp mor alt principfast og det var ikke med tanke for børnenes trivsel men på eget ego. Så der er en forskel og især når det handler om børn der er sensitive.

  • #23   15. sep 2013 Faste retningslinjer ja ja, men der skal da rettes ind efter det enkelte barn.
    Jeg brækker mig nærmest af væmmelse når jeg hører om dp-børn din skal sove, skide og lege synkront hele dagen fordi dp-mor ikke har plads til de enkelte børn. Sådan et menneske bør jo ikke have med børn at gøre.

    De er forskellige og det skal de have lov til at være.


  • #24   15. sep 2013 ACS - Enig!!!

  • #26   15. sep 2013 Valsoee - Ja der er forholdvis faste rammer herhjemme. Forsøger f.eks at putte Lilli på bestemte tidspunkter, men igen dage er ikke ens. Så nogen dage vil hun bare ikke og så må hun jo op igen og man på prøve senere. Øv det ikke lige altid passer med vores planer, men sådan er det? Og det kan jo også ske i en dp.. Min datter skider også nogen gange 4 gange i træk. Skal hun så sidde i sin egen lort fordi dp mor, ikke har tid til at skifte hende, fordi de skal afsted NU? Nej, så må man tage den tid det tager. Og ja, så kan man finde et andet sted, men derfor skal man være kritisk inden man kigger, for ellers kan man måske ende ud i at skifte ret mange gange, specielt hvis der er mange dp der ikke kan håndtere sådan nogen ting. Derfor er det måske bedst de så bare finder på noget andet at lave.

    ''Forstil jer lige hvor mange forskellige krav og ideer forældre har omkring deres børn, det ville aldrig fungere hvis alle 4-5 børn skal have specielle ønsker opfyldt.
    Men så er det jo heldigt at man selv har et valg og har muligheden for at finde noget andet...''


    - Børn har forskellige krav, ikke bare forældrene. Nogen ting skal gøres på bestemte måder. Hvis ikke de kan håndtere det, har de jo også muligheden for at finde en job, hvor der kan være faste retningslinjer smiley - Dertil spørger jeg, hvis min datter er sensitiv, har bestemte rammer osv. Hvis ikke der er en dp der kan klare det, skal hun så ikke kunne komme i dp? Selvfølgelig skal der være rutiner, så en hverdag kan fungere for dem alle. Men de er jo ikke tidsindstillede dukker og det må man jo også tage med som dp mor. smiley


  • #28   15. sep 2013 Kan ikke se hvad jeg ''malker på'' som du ikke har skrevet?

  • #30   15. sep 2013 øhh, de er da ikke nødt til at have faste sovetider??? Det er jo også forskelligt hvor mange lure de tager. De første måneder Vito gik i vs sov han to gange om dagen, og var vågen mens alle de andre sov. Det skal der sgu være plads til.

    Jeg kender til en, hvor dp-mor bad om at barnet lærte at bruge potte, da alle ungerne altså gik på potte samtidig. Barnet var 11 mdr.


  • #32   15. sep 2013 Ej jeg brækker mig snart.. Undskyld T'S fordi tråden kører lidt af sporet nu.. Jeg plejer ikke rigtig at kommentere så meget, men når dagplejen bliver omtalt SÅ negativt og over en kam så bliver jeg fandme sur...
    Der er ingen der skal komme og sige at dagplejere tvinger børn til at skide, sove og spise samtidig...

    Børn skal sove når de er trætte, spise når de er sultne og skiftes efter behov og jeg kender fandme ikke nogen dagplejere som ikke mener det samme og arbejder efter det..
    Uh jeg bliver så harm over sådan nogen kommentarer.. Kan sku godt forstå dagplejen er en truet art hvis det er sådanne rygter der bliver spredt..

    I kender tydeligvis ikke til hvordan hverdagen hos en dagplejer er..


  • #33   15. sep 2013 smiley Mor til - Kan godt forstå du synes det er træls, men jeg synes heller ikke folk bør tro at alle dp er lige gode. Er ikke i tvivl om der er noget skide gode nogen. Blandt andet den jeg går og venter på svar fra! Det er lige sådan en dp jeg selv gerne ville gå i hvis jeg måtte smiley Men jeg tror desværre også man skal indse at nogen dp bare ikke er særlig gode. Min søster gik i en gæste dp hvor børnene sad i en højstol nærmest hele tiden, imens dp mor gjorde rent. Når min mor hentede min søster sad hun for det meste i samme højstol, der var klinkisk rent og der lugtede langt væk af rengørings middel, legetøjet stod snore lige og det så ikke ud til det var rørt osv. Min søster stor tudede når hun skulle derhen smiley Der hvor Lilli har været, var der ikke så meget i vejen, der var nogen små ting der begyndte at irritere mig, men der var ingen tvivl om at de børn der var der, havde det fint. smiley Lilli og dp mor havde desværre bare ikke kemien. Den dp som TS beskriver lyder da heller ikke som et skide fedt sted af være. smiley Og har for nyligt hørt om mange andre steder der også var problemer. Så det er man jo også nødt til at vide smiley

  • #36   15. sep 2013 Nej selvfølgelig ikke, derfor besøger man en vs eller dp inden man siger ja eller nej.

  • #38   15. sep 2013 Jeg ved hun ordner huslige pligter imens børnene er i haven fx

  • #40   15. sep 2013 Jette B- i min søsters gæste dp tilfælde lugtede der langt væk af rengørings middel HVER gang og der var klinisk rent. Med små unger, så kan jeg ikke se hvordan tiden er til det i arbejds tiden, Jeg kan ikke engang nå at gøre klinisk rent og få det til at stinke af rengørings middel herhjemme hver dag?

    TS - smiley Det er godt nok øv synes jeg.


  • #41   15. sep 2013 Og noget andet - Jeg er ikke oppe i det røde felt hvis min datter ikke er i centrum konstant. Ved ikke lige hvad den besked kommer af? smiley

  • #42   15. sep 2013 Jeg er selv trådt ind af døren for at hente 3 gange hvor hun er ved at hænge tøj op indenfor på 1. Sal imens børnene er i haven..

  • #44   16. sep 2013 Jeg ved at du meget nødigt vil rykke ham, for så at rykke ham igen om et år. Men hvad med at finde en dp hvor han må gå frem til skolestart, med jævnaldrende børn? Min veninde bor desværre alt alt for langt fra jer, men hun har lige startet dp og lader børnene blive frem til skolestart. En privat dp opstiller jo selv reglerne, og SKAL ikke sende børnene videre.

    Blot en tanke, i forhold til alle skiftene i hans liv smiley


  • Obsternasig.
    Obsternasig. Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 170
    #45   16. sep 2013 Du skal klart indkalde til et møde igen, ja! Det er simpelthen ikke i orden at behandle andres børn på den måde.

Kommentér på:
At være utilfreds med sin DP

Annonce