{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.335 visninger | Oprettet:

Nanna R
Nanna R
Tilmeldt:
11. aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Økonomi og baby {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Min mand og jeg er blevet enige om, at efter den pakke p-piller jeg er igang med nu, så stopper jeg og så må vi igang med projekt baby smiley
Hertil kommer så mine spekulationer omkring økonomien. Jeg kan slet ikke se mig ud af på diverse sider på nettet, hvad man skal regne med at det koster. Altså jeg ved der er mange udgifter til barbevogn, seng ect ect, men jeg mener mere sådan de løbende udgifter som tøj, bleer, mad ect. og når bebs blir større, så kommer der jo vuggestue, børnehave osv. Hvad skal man mon regne med? Man får jo børnepenge, men hvor langt strækker de mht pasningsudgifter?

Jeg håber i vil dele lidt erfaringer- jeg er planlægger typen, så jeg kan godt lide at vi allerede nu kan lægge ekstra til side, så vi har råd til diverse indkøb og så vi kan være 100 % sikre på at vi ikke kommer til at sidde så hårdt i det, at det ikke kan gå.

Mvh
Nanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi og baby
  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   13. aug 2013 Jeg synes det er vildt med 2500-3500 kr pr måned til pasning!! Hold da op!! Det er da mange penge og der strækker børnepengene da ikke ret langt så...
    Vi regner også med at blande med brugt og nyt og vi har en del ting fra familie vi kan "arve" så jeg har også tænkt at 10000-15000 kr nok er hvad vi skal bruge inden bebs kommer (de den første tid).
    Min mand er kok og kan derfor også sagtens lave baby mosen fra bunden og det forestiller jeg mig også vi ville gøre, men det er mest pasningsudgiften jeg er bekymret for - det synes jeg er mange penge...


  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   13. aug 2013 Jeg troede der var noget tilskud fra kommunen..

  • #7   13. aug 2013 Det kommer an på hvor meget i tilsammen tjener ? smiley

  • #8   13. aug 2013 Jeg er under uddannelse og har ca 13.600 før skat
    Min kæreste har ca 30.000 før skat.

    Og vi får ikke noget tilskud til pasning.


  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   13. aug 2013 Jamen vi har begge job. vi har hus, dyr, bil og på den måde også en del faste udgifter. jeg synes sagtens jeg kan finde økonomi til at vi har de udgifter til bebs, men det er pasningen jeg synes er meget dyrt..

  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #13   13. aug 2013 Nej det er skam slet heller ikke det daglige med mad, tøj og tilbehør jeg tænker på, det er den store faste ordning med pasning. Altså er det for fuld tid? Min mand har fri kl 14 så dvs vi ville jo kunne hente tidligt, men jeg ved ikke om det gør noget? Altså jeg spørger ikke for at være total nærrig!! Det er fordi jeg ikke ved det og jeg vil bare gerne have styr på det inden vi sætter et barn i verden og ikke føler vi har økonomien.. Altså vi vil gerne kunne have penge til at vi kan lave noget – altså det skal ikke være så stramt vi ikke kan tage i zoo eller sådan noget..

  • #14   13. aug 2013 Pasning koster, og sådan er det bare. Det er ikke særlig mange steder man kan få en deltidsplads. Her koster det 3400 om måneden i vuggestuen, og det falder jo når hun kommer i børnehave og igen i SFO.

  • #16   13. aug 2013 Det er fint din mand har fri kl. 14, men der sover de jo oftest til middag.

  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #17   13. aug 2013 Ja det ved jeg, men det betyder bare at vi kan nå at hente tidligt og ikke først kl 16 eller derefter. Det tænker jeg da, må være meget rart.. Jamen tak for jeres vejledning og erfaringer, jeg må se om jeg på kommunens hjemmeside kan finde ud af hvad det koster her.. men så ved jeg ca hvad jeg skal regne med smiley

  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   13. aug 2013 SFO = Skole fritids ordning smiley

  • #19   13. aug 2013 Kan i også aflevere sent hver dag så?

  • #20   13. aug 2013 Maja-- Skolefritidsordning ja, det koster jo også, men vist kun 12-1300 om måneden.

  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #21   13. aug 2013 Jeg har fleks så jeg kan møde senere hvis det passer mig.. men det er ikke det afgørende.. det jeg havde i tankerne, var hvad man pr måned sku regne med på pasning, og det har i hjulpet med smiley

  • #22   13. aug 2013 Ja det er en dyr post.
    Vi har også hus, dyr, bil osv.
    Og jeg synes det med penge til pasning kommer helt af sig selv smiley

    Jeg er også planlægger typen - men lige projekt Baby kan man ikke planlægge sig ud af. smiley

    Ikke være så bekymret smiley


  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #23   13. aug 2013 Tak Charlotte smiley Det hjælper at høre.. Jeg tror også sagtens det skal løse sig. Men nu vi snakker sådan om det, så begynder man jo at støde på en masse spørgsmål. Hvad med pasning, hvad med barsel, løn under barsel ect og det er bare sådan noget jeg synes er svært at finde noget på på nettet.. Og jeg synes ikke lige jeg vil snakke med min arbejdsgiver førend vi evt er så heldige at vi er blevet gravid..

  • #24   13. aug 2013 Vi har også både dyr, hus og bil herhjemme, og selvfølgelig må man prioritere lidt anderledes, men det finder man hurtigt ud af. Min kommune er en af de dyreste i landet pasningsmæssigt.

  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #25   13. aug 2013 Jeg kan se at Nyborg kommune tager ca 2300-2800 kr (der er 2 valgmuligheder og jeg ved ikke lige forskellen), så jeg regner med ca 3000 kr - så er man på den sikre side smiley
    Må jeg spørge hvad jere rådighedsbeløb pr måned ca er? altså når husleje, lån osv er betalt?


  • #26   13. aug 2013 Har man fri kl 14 er man der vel tidligst 14.30. Og det er et ret almindeligt tidspunkt at hente på. Mellem 14.30 og 15.30
    Det kvalificerer slet ikke til en deltidsplads smiley


  • #27   13. aug 2013 Her hvor vi bor er det i hvert falde billiger at vælge privat Dp hvis det er.. Vores af altid gået i kommunal men det vat bare lige en oplysning til dig smiley

  • #31   13. aug 2013 Maja-- Haha, ja det er det faktisk. smiley Men det hed nu også SFO da jeg gik i folkeskole for maaaange år siden. smiley

  • #32   13. aug 2013 Vi giver 3700 for vuggestue til hjalte smiley vi har ikke noget som helst friplads . Ja man finder ud af det smiley

  • #33   13. aug 2013 Maja- fritidsklub er efter SFO smiley SFO 5-9 år og fritidsklub 10-16 år

  • #35   13. aug 2013 hvad kommune bor du i så skal jeg se om jeg kan smide dig et link


  • Nanna R
    Nanna R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #37   14. aug 2013 På det udstyr man skal have, tænker jeg også at vi laver en blanding af nyt og brugt - især hvis man kan finde ting der er i fin stand. Og så kan vi arve lidt af familien, så er er jo også fint.
    Jeg har også tænkt, at i den periode man jo er på barsel så får man vel børnepenge og de penge kan man jo sætte til side så man har dem til når der er behov for fx flyverdragt ect.
    Jah altså, jeg tænker også at vi nok skal få det til at løbe rundt smiley


Kommentér på:
Økonomi og baby

Annonce