{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

ferie året efter barsel?? {{forumTopicSubject}}

det kan godt være jeg bare ikke husker det fra efter barsel med marcus, men nu hvor vi snart går ind i det nye ferieår efter endt barsel med melissa undres jeg...

pr 31 december er jeg stoppet på det arbejde jeg havde under min barsel og et halvt år efter, hvilket jo betyder at jeg har haft arbejde hele optjeningsåret 2012, dog var jeg på barselsdagpenge de 5 af månederne..

det jeg undrer mig over er så at jeg lige har modtaget brev fra feriekonto, om at jeg har 14 dages ferie i næste ferieår, men hvor er de sidste 11 så mon henne???
optjener man ikke ferie når man er på barselsdagpenge???

jeg synes da ikke at jeg kan huske at jeg havde mindre ferie efter endt barsel med marcus..

måske er det mig der husker dårligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ferie året efter barsel??
  • #1   22. mar 2013 Kan du evt have feriepengene på andre kontoer, der er jo mange arbejdsgivere der ikke bruger feriekonto

  • #2   22. mar 2013 jeg har jo kun haft den ene arbejdsgiver de sidste 5 år, så forstår ikke rigtigt hvorfor der kun er 14 dage derpå.. men det passer nemlig med at jeg ikke har fået for de 11 dage jeg ellers ville have optjent til den tid jeg var på barselsdagpenge..

  • #3   22. mar 2013 Men skal du så ikk ha dem fra kommune eller fagforening smiley

  • #4   22. mar 2013 fagforeningen har slet ikke været inde over det, da jeg jo var i arbejde, men det kan da godt være jeg skal have dem af kommunen, aner det ikke, men må jo bare vente og se om der kommer nogle papirer på noget...

  • #5   22. mar 2013 Har du haft fuld løn hele vejen gennem barslen, for ellers er det jo kommunen der udbetaler en del af de sidste uger ( sådan var ihvertfald for mig - de første 26 uger. Fuld løn og så barselsdagpenge fra kommunen for resten)

  • #6   22. mar 2013 Min ferie optjent under barsel hvor jeg hele tiden var på barselsdagpenge fra kommunen skal jeg have fra min a kasse, da det er feriedagpenge jeg har optjent.

  • #7   22. mar 2013 Trine, jo men var du så i job??? for det er jo ikke helt det samme, når a-kassen og fagforenningen slet ikke har været indblandet i det, det er gennem kommunen jeg fik barselsdagpengene, jeg havde uld løn de første 24 uger mener jeg det var, og derefter hed det barseldagpenge de sidste 22 uger og så tilbage på job, jeg må jo se om ikke der kommer nogen penge fra kommunen også så, ville da undre mig hvis jeg så bare ikke har optjent noget, jeg kunne selvfølgeligt prøve at ringe til kommunen, de må jo kunne svare på det..

  • #8   22. mar 2013 Den dag jeg begyndte på barsel var jeg ude af a kassen og fik penge af kommunen som du også har fået de uger du har fået barselsdagpenge. Så er pænt sikker på at dine sidste feriedage skal findes på denne måde.

  • #9   22. mar 2013 Men 1 ting er sikkert du har optjent feriedagpenge så i har ikke kun de 14 dage fra din arbejdsgiver.

  • #10   23. mar 2013 jeg er i samme situation som dig. jeg har 16 dage på feriekonto og 9 dage fra min akasse smiley

  • #12   23. mar 2013 ok, sidst jeg havde barsel, var der bare ikke noget, men der arbejdede jeg jo så også bare, så måske har min arbejdsplads bare fået de penge fra kommunen eller hvor de nu kommer fra så, jeg mener hvertfald ret sikkert at jeg havde helt almindelig ferie året efter..

  • #13   23. mar 2013 Fru bække, og du havde været "i arbejde" under din barsel eller??? forstår bare ikke helt hvad det kan have med akassen at gøre, når de slet ikke var inde over det, desuden var jeg slet ikke i en akasse under min første barsel... men ja kommunen må jo vide det i og med det er dem der har udbetalt pengene i den periode..

  • #14   24. mar 2013 Ja jeg var i job under barsel smiley he he har i hvert fald lige fået brev fra mn akasse om de 9 ferie dage. Ja jeg synes også det var lidt mærkeligt at det kommer derfra

  • #16   25. mar 2013 ok, mon ikke de må komme et sted fra så, synes altså også det var underligt hvis jeg kun skulle have for 14 dage, men ville da egentligt gerne snart have styr på det så jeg kan få bestilt ferie.. det har da ikke noget at gøre med hvor lang barsel jeg har haft, hvis jeg havde arbejdet mere i det ferie optjeningsår så fik jeg jo bare det mere af mit arbejde, uanset hvad bør man vel altid få for 25 dage på den ene eller anden måde, hvis altså man har været i arbejde, og det har jeg jo..

  • #18   25. mar 2013 ja okay ;o) jeg ringede til min fagforening, tænkte at de kunne svare mig, og ganske rigtigt, han sagde at jeg gerne skulle få et brev fra a-kassen hvor det sammenlagt så gerne skulle give 25 dage, og brevet skulle gerne komme indenfor de næste 14 dage ellers skulle jeg kontakte kommunen. men så vidt jeg forstod er det så igennem kommunens a-kassesystem, og ikke den a-kasse jeg selv betaler til, da alle jo er berettiget til barselsdagpenge eller hvad det var han sagde, pointen er at jeg venter 14 dage og ser om ikke der dumper et brev ind af døren... ;o)

  • #19   25. mar 2013 Så var jeg jo ikke helt galt i byen smiley

  • #20   26. mar 2013 he he nej

Kommentér på:
ferie året efter barsel??

Annonce