{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Problemer med min udlejer... {{forumTopicSubject}}

Ja, dette bliver endnu et langt indlæg, og jeg håber at det ikke er forvirrende at læse.

Mine børn og jeg flyttede d. 26 maj ind i et lejet hus, hvor udlejeren bor på samme grund i et anneks.
Udlejerens forbrug af vand og strøm kører via mine målere dvs jeg får hovedregningen og skal så have nogle penge retur af udlejeren for dennes forbrug.
Nu siger udlejeren så, at han IKKE vil betale for sit vandforbrug for dette skulle være meget lavt. Det i sig selv er en kamel at sluge fra min side.
Yderligere talte jeg igår med en sød dame fra SEAS NVE, som siger at denne ejendom bruger for min. 40.000 kr strøm om året ud fra nuværende forbrug (juni/juli måned), men at man skal påregne større forbrug i vinterhalvåret.
Mit problem er, at de 8 uger SEAS NVE udregner udfra, at jeg har været væk halvdelen af tiden på ferie og kæreste besøg i England - så det eneste som har kørt er køleskab og vandvarmer.
Min måler siger at jeg har brugt over 3300 kwh på 8 uger, hvilket er helt hen i vejret.
Udlejeren vil ikke have en fornuftig snak om hans forbug via min måler. Total fustration.

Nu er jeg så lige hjemvendt fra et kaffebesøg, hvor jeg får at vide at min udlejeren snakker om vores forhold ude i byen.
Han siger at jeg er en værre én, og at jeg skylder ham husleje.
Det er til dels rigtigt, altså huslejedelen. Men han glemmer at fortælle folk, at min SU blev standset fordi HAN lavede boligfusk og havde kontanthjælps modtagere tilmeldt min husstand. Jeg har så endelig fået løst dét problem, og jeg har fået min SU med tilbagevirkende kraft, og han har fået sine 2 måneders husleje som jeg skyldte.
Sagen er at han siger dette EFTER at jeg har betalt hvad jeg skyldte. Hvilket gør han til en kæmpe røv i mine øjne.

Tror I at loven tillader mig at slukke for de el grupper der går ud til hans anneks, når det nu er mig der får regningen og vi ikke kan nå til enighed?

Og ja, det fornuftige ville være at flytte, men igen.. min udlejer har brugt mit indskud/depositum på en 3 ugers rejse til USA....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med min udlejer...
  • #1   11. aug 2011 jeg vile mælde mig ind i llo og få dem til at hjælpe de er vildt gode og kan virkelig få sat nogle ting igang¨


  • #2   11. aug 2011 jep, jeg ville også melde mig ind i lejernes LO, i hvert fald, ville jeg give dem et kald, og spørge om det med elgrupperne, det kan deres hotline svare på nemt og enkelt =)
    og jeg kan slet ikke forstå hvis det er livligt at kører el og vandregenskabet på den måde...


  • #3   11. aug 2011 ¨han må heller ik bare bruge dit indskud

  • #4   11. aug 2011 Mit søster og kæreste var ude for noget lignende. Ejeren af huset havde et firma i en maskinhal der hørte til huset og han havde da lige glemt at oplyse at der kun var en elmåler.

    Syntes du skal forlange i får hver jeres måler. Det kan ikke være rigtig du skal betale for hans forbrug.


  • evy n
    evy n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 55
    #5   11. aug 2011 I skal få to måler sat på jeres hus stand og det er ulovligt at han har brugt indskud på ferie... Du skal nok hellere få sat en sag i gang med llo med det samme. Måske betaler du osse for meget i husleje. Men du må ikk slukke for hans el grupper. Dette er seltægt og ulovligt. Held og lykke med det hele...

  • #7   11. aug 2011 hun kan f¨å det tilbage ved hjælp af llo og hun kan måske få meget mere tilbage end bare det

  • #8   11. aug 2011 Jeg er nok rimelig enig med jette b

  • #9   11. aug 2011 ja men betaler hun ik husleje kan hun risikere at blive sat ud hurtigere end de 3 mdr

  • #10   12. aug 2011 Jeg havde en meget kort snak med udlejer i eftermiddags, da denne kom hjem fra arbejde.
    Allerførst sagde han at der skulle komme en elektriker her til aften (uden regning åbenbart- derfor tidspunktet)

    Så siger jeg, at jeg havde hørt nogle ting i byen som gjorde mig ked af det - og fortæller ham så at rygterne vil vide, at han fortæller folk i Dagli Brugsen at jeg skylder husleje... Det diskuterer vi så i nogle få minutter, hvor han faktisk ikke benægter det.
    Jeg kom ingen vegne med ham, og sagde til sidst at forhold mellem ham og mig er private, og det skal ikke diskuteres ude i byen.

    Og gæt engang - elektrikeren kom aldrig.

    Har meldt mig ind i LLO idag, og skal bare betale gebyret og så ellers ringe i deres tlf tid nu på tirsdag.
    Har lånt en strømforbrugsmåler, som jeg kan sætte på mine apperarter, så jeg kan forsøge at dokumentere hvad der er mit forbrug.

    Tak for indspark


  • #11   12. aug 2011 jeg vile sltte en el måler på hans ting så du kan se hvad han bruger og regne det fra

Kommentér på:
Problemer med min udlejer...

Annonce