{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.057 visninger | Oprettet:

Barselsdagpenge og feriepenge? Hjælp :( {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at jeg har kigget rundt alle mulige steder på nettet, uden rigtig at kunne finde et konkrekt svar - så håber nogen kan hjælpe mig, og evt nærmest skære det ud i pap.

Sagen er den, at jeg har været i fast arbejde siden marts 2010, og jeg i december måned 2012 bliver sygemeldt pga graviditet.
Jeg har jo i 2012 optjent feriepenge, som jeg selvfølgelig ikke ønsker at gå tabt, da jeg står til at skulle have omkring 14.500-15.000 kr udbetalt. Hvilket jeg godt ku bruge nogen af til indkøb til bebsen.
Jeg går så sygemeldt nu, og har lige søgt om barselspenge efter først at have været på sygedagpenge, det skulle dog gå i orden nu her pr april.
Dvs jeg skal være på barselsdagpenge fra april frem til august hvor jeg har termin, + min barsel derefter.
Jeg har selvfølgelig i sinde at holde så lang barsel som jeg overhovedet kan, hvilket vidst er de der 11-12 måneder?
Men så er ferieåret jo slut, og et andet jo faktisk påbegyndt.

Kan jeg få udbetalt mine feriepenge mens jeg er på barselsdagpenge, eller går de tabt/bliver modregnet i mine barselsdagpenge?
Jeg har jo ikke mulighed for at holde ferie før endt barsel i 2014 :S

Håber nogen kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barselsdagpenge og feriepenge? Hjælp :(
  • #1   21. mar 2013 Har man ikke mulighed for at holde sin ferie, som ved langvarig sygdom / barsel så kan man få dem udbetalt uden modregning... med minder man er på KH, så blir de modregnet - men det er jo ikke tilfældet for dig.

    Alt efter hvordan dit feriekort ser ud, om det er Feriekonto eller arbejdspladsens eget, så skal kommunen underskrive at du ikke har haft mulighed for at afholde din ferie...


  • #2   21. mar 2013 Mit feriekort er fra feriekonto, er det så kommunen der skal underskrive det?

  • #4   21. mar 2013 Tanja

    Årh hvor lyder det bare dejligt.
    Kan de så blive udbetalt så snart det er muligt? Eller er det først efter en bestemt måned fx?


  • #6   21. mar 2013 Først efter 1 maj kan pengene udbetales, og mener også at det først er efter hoved ferien dvs juni-juli og august er gået før du kan få dem udbetalt. Men spørg da feriekonto om hvornår du kan få dem udbetalt.
    Ved ferie konto skal du jo bare selv taske ind på deres hjemmeside at du holder ferie, jeg har aldrig siden det blev elektronisk brugt min arbejdsgivers underskrift, og det gjorde min mand heller ikke da han fik sine de sidste udbetalt i sidste uge fra det ferie år der snart er slut.


  • #7   21. mar 2013 Hmm mener også man kan få dem ud før 1. maj, da jeg kan se på min netbank, at jeg sidste år fik dem indsat på min konto d. 21. april.
    Ikke at det haster så meget smiley
    Men jeg prøver at ringe til feriekonto her engang i april måned og forhøre mig om hvordan og hvorledes.
    Gad bare ikk ringe til dem, hvis pengene alligevel ville gå tabt smiley


  • #8   21. mar 2013 hvis du ikke kan holde ferie kan du få 2 uger udbetalt her i slutningen af april ved at kommunen skriver under.. og igen de sidste 3 uger til september... det har jeg fået gjort ved min ferie..

    men feriekonto skal ikke bruge en underskrift dem går du selv ind på www.feriekonto.dk med dit nemid og får dem udbetalt..


  • #10   21. mar 2013 Hvorfor skal kommunen skrive under, når det foregår elektronisk med at "ansøge" om at få sine feriepenge udbetalt?


  • #12   21. mar 2013 tror det er for at det ikke giver bagslag...og de tror du bare har udbetalt dem.. men aner ikke om feriekonto's ansøgning kan printes ud..?

    mener kun deres er elektronisk...
    men ring og spørg dagpenge kontoret... de må vide hvordan du lige skal gøre smiley


  • #13   21. mar 2013 Ja jeg prøver at ringe og forhøre mig her engang i april, når der også er kommet styr på barselsdagpengene smiley

  • #14   21. mar 2013 Normalt kan ferie penge udbetales 1 måned før ferie start dvs fra 1 april, ved dog ikke om det er anderledes hvis man ikke kan holde ferien..
    Og efter de nye regler skal der ikke skrives under, man bestiller blot på nettet..


  • #15   22. mar 2013 Tror "Tania mor til dejlige Nynne&Tilde :-)" tænker på det nye feriekort....

    Er du gået på barsel? For så kan du kan godt indsende det allerede nu, da der jo så er "dokumentetion" for at du ikke kommer tilbage på arbejdet inden 30. april...

    og i og med du ikke kan udfylde en dato for hvornår du holder ferie - ved at du ikke kan holde ferie - så skal det underskrives, da det er et helt "specielt" X der så skal sættes på det.


  • #16   22. mar 2013 nu har jeg selv lige sat mine feriepenge til udbetaling fra feriekonto.
    Er selv sygemeldt/barsel.

    Man kan ikke få udbetalt sine feriepenge uden modregning HVIS man er på kontanthjælp. Ellers må pengene som regl gerne udbetales uden modregning.
    kommunen skal ikke skrive under når det er feriekonto.dk du benytter dig af.
    Du kan "holde" ferie fra d. 1 maj og pengene kan tidligst udbetales en måned før første feriedag.
    Dvs. pengene kan tidligst udbetales d. 1 april 2013.



  • #18   22. mar 2013 tania: hvis det er mig du skriver til, så er det ny ferie jeg får udbetalt d. 1-04-13. altså penge jeg har optjent i året 2012

  • #20   22. mar 2013 går først på barsel d. 5-5-2013
    men pga jeg er sygemeldt, og ikke har mulighed for at holde ferie pga sygdom og barsel må jeg gerne få udbetalt mine "nye" feriepenge uden der bliver modregnet i noget


  • #22   22. mar 2013 det kan godt være lidt bøvlet, men hvis man logger ind på feriekonto og læser hvad der står så hjælper det lidt,
    ringede dog til min sagsbehandler for at sikre mig at jeg gerne måtte. og det må man gerne, (eller jeg måtte)


  • #24   22. mar 2013 nej da ferie årer starter d. 1 maj og man kan få pengene udbetalt en måned før første feriedag smiley

Kommentér på:
Barselsdagpenge og feriepenge? Hjælp :(

Annonce