{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Søvn - jeg vil ha SØVN!! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har seriøst snart brug for lidt søvn om natten, Silje er nu 10+2uger og hun har stort set siden sit tigerspring 7½uge været urolig om aften/natten.
Hendes dag er nogenlunde som følger:
vågner ved en 8/9 tiden og pludre bliver skiftet og hun ammes, og fra 10-13.30 sover hun ude i sin barnevogn. Hun vågner, pludre og bliver skiftet og vil gerne ha' mad og ammes derfor og hun sover igen en god lur udenfor i sin barbevogn ca. fra 14-16/17. Hun vågner bliver ammet, pludre og leger på legetæppe og bliver skiftet og ammet lidt igen og kan så sove ca. fra 17-18.30/19 i sin barnevogn ude igen.
MEN MEN MEN Derefter går det hele galt næsten..
Hun pludre og leger lidt og så spiser hun og måske er vi heldige at hun sover en powernap fra ca. 20-21 og så pludre hun er vågen og vil ikke rigtig lege vil ikke spise vil ikke siddes med vil MÅSKE gås lidt rundt med, og hele resten af aften og natten til kl. 2 nogle dage kl. 3, er hun bare urolig, hun er mæt så vil ikke rigtig spise måske lidt sjat spisning og virker ikke til at ha' ondt i maven og vil ikke lege og vil bare INGENTING!! Mange gange spiser hun igen kl. 22 ca og derefter falder hun i søvn nogle gange så godt så vi tænker YES og ligger hende så fra os i sengen eller vuggen eller liften eller barnevognen men nej efter at hun så er blevet lagt ligger hun og kører hoved fra side til side og grynter og efter 10min vågner hun igen også er hun kun mere urolig og for det meste ender det med at hun falder omkuld i mine arme ved at jeg har gået rundt med hende i det mørke hus og holdt hende fast tæt pakket i dynen, men tit vågner hun og er urolig igen når jeg ligger hende for de SKAL jo ligge på ryggen og sove og må ikke være pakket i dynen, så jeg bliver jo nød til at pakke hende ud og ligge hende på ryggen i vuggen og ligge dynen over hende og så vågner hun tit igen..
Det holder os begge vågen vågnen og vi er begyndt at blive vild frustreret og vi kan bare ikke se en ende på det..!! smiley
GODE RÅD TAGES IMOD MED KYSHÅND!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvn - jeg vil ha SØVN!!
  • #1   6. nov 2012 Hvorfor må hun ikk være svøbt i dynen? Det var Clara når hun var urolig.

  • #3   6. nov 2012 Sover hun også svøbt i dynen? Har bare i forbindelse med vuggedød læst at de skal ligge på ryggen med dynen let over sig så den kan sparkes af..

  • #4   6. nov 2012 Ja, men problemet Dina er at jeg kan bare ikke sove på komando og slet ikke om formiddagen..

  • #6   6. nov 2012 Tristan sov oss svøbt i dynen da han var spæd.. Det kan være hun føler sig utryg når hun ligger med den løst over sig.. Det var rådet vi fik fra sp.. Og i dag, hvor han er 4 år, sover han oss bedst med en tung dyne over sig..

  • #8   6. nov 2012 Jeg efterlyser slet ikke at hun skal sove igennnem men synes at det er øv for hende at hun ikke kan falde til ro om aften for ved at hun er mega træt men det er som om at hun bare er så sindsyg stædig så hun bare ikke vil sove om aften, så er interesseret i at høre hvad i gjorde når de små bare ikke ville falde i søvn og blev mere og mere overtrætte..

  • #9   6. nov 2012 Gabriella sov på maven fra hun var 3 uger gammel det var KUN om natten hun gjorde det, hun faldt tit i søvn hos os svøbt i dynen men lagde vi hende vågnede hun hurtigt en dag fik jeg hende pakket ud men hun lå på maven kunne ik komme til at vende hende uden at vække hende så hun fik lov at sove der og ja har faktisk sovet på maven lige siden hun triller dog selv om på maven nu (hun bliver 2 i feb)

  • #10   6. nov 2012 Ja det gjorde hun. Jeg svøbte hende, ligesom de gjorde på hospitalet, og når hun blev lagt løsnede jeg bare lige hjørnet så hun ikk lå på det.

  • #11   6. nov 2012 Det var min sundhedsplejerske der sagde at jeg skulle prøve at putte hende udenfor i barnevognen der tidlig aften, men vi har lukker terrasse, så nok derfor hun sagde det.. Silje spiser nok 7 gange om dagen.. Og ja hun sover meget og godt om dagen..

  • #15   6. nov 2012 Ja jeg synes også at hun sover meget om dagen, det er ikke meget vi får aktiveret hende om dagen da hun sover så meget.. Lige nu er det 2 timer siden at hun vågnede og fik mad og nu er vi igang med kampen, hun gider ikke sove men brokker sig konstant.. Hun har gået til kiropraktor længe..

  • #16   6. nov 2012 Puha hun faldt sandelig i søvn hos mig og har nu sovet her i ca. 20min, tør ikke lægge hende fra mig...

  • #17   6. nov 2012 Børn "vågner" hvert 30. - 45. Minut, så hvis du venter for længe, kan du risikere at set kun blev en powernap. Så ind i seng ned hende. smiley

  • #18   6. nov 2012 Pernille smiley læste det først da hun var vågnet efter 45min smiley så nu ammer jeg hende så er spændt på hvad der sker derefter.. hun spiser små sovende..

  • #19   6. nov 2012 Typisk. smiley Jeg havde nemlig også problemet at jeg lod Clara falde i søvn hos mig også ventede for længe med at lægge hende ind. Men hvis jeg kun lige ventede 5-10 min. sov hun videre.

  • #20   6. nov 2012 Det gjorde hun så ikke; hun gider slet ikke ligge nu.. typisk!!!


  • #21   6. nov 2012 hvis du er utyk med og svøbe så gør som jeg, jeg var nemlig ogspå møg bange jeg vendte simpelthen babydynenlagde hampå halvdelen og den anden halvdel over og så let ind under i den åbne side,den kunne max nemt skuppe af sig selv blot få uger gammel men den gav hamstadig den der tryghed, han sov ogsåpå ryggen. og derud over ville jeg prøve og strække denlidt inden den lur kl 17
    max soverytme var næsten identisk med dit barns og vi oplevede samme problem, vi gjorde det vi simpelthed holdt hamså lange som muligt. ca til kl 6 og derefter har max sovet igennem hver nat.

    ellers hvis disse råd diu får herinde ikke virker så prøv og kontakte din sp


  • #22   6. nov 2012 Annizette-- Det er også sådan jeg svøbte hende. Lagde hendes hoved på hjørnet, og lagde resten over hende.

  • #23   6. nov 2012 det er en super måde fordi de er svøbt og føler sig trykke men nemt kan skubbe dynen af

  • #24   6. nov 2012 Havde SP i mandags men synes ikke rigtigt at hun kunne komme med noget jeg kunne bruge.. Kan det passe at en baby på kun 2½md kan blive over trætte? jeg troede bare at de sov når de var trætte..

  • #25   6. nov 2012 Det kan de sagtens. Nogle børn skal have hjælp til at sove, og det kan tage lidt tid at få der til at fungere.

  • #26   6. nov 2012 Ved ikke om jeg skal være stædig nu og tage kampen med hende til at sove nu, lige nu ligger hun på sofaen og følger med i fjernsynet..

  • #27   6. nov 2012 Tak for alle de gode råd, jeg vil fra imorgen prøve at gøre tiden mellem hendes lure om dagen noget længere så hun er mere vågen i dagtimerne, og så vil jeg prøve at lave en putterutine til når hun skal sove til natten, hvordan var jeres putterutiner da bebsen var 2½md ca.?
    Lige nu har jeg pakke hende i dynen som i har foreslået og så slukkede jeg fjernsynet og der gik ikke længe ca. 15 min med skrig on/off og så var hun faldet til ro så det vil jeg bestemt bruge oftere, og efter 15min mere med stille gang rundt i et halv mørkt hus og lidt vuggen og sang så er hun faktisk faldet i søvn i mine arme.. Så håber at hun sover lidt videre, jeg vil skynde mig i seng... GODNAT..


  • #28   7. nov 2012 Grunden til at SP nævnte at vi kunne prøve at ligge hende i barnevognen og give hende en lur der mellem 17-19 er fordi at hun bliver træt kl.17 ca og hun er meget glad for at sove i barnevognen så hun sagde at så kunne vi prøve det..

  • #29   7. nov 2012 problemet i mine øjne med at du putter hende så sent i barnevogn er at det jo egentlig der hvor hun skulle forestille og blive puttet for natten, hvis du syntes hun sover bedre i liften så tag liften med ind ved siden af sengen og put hende der. vi gorde tit det at når han sov i liften når vi havde gået om dagen løftede jeg liften ind i vuggen og skubbede den blidt og så sov han ellers vidre
    det var en mulighed. men som nogle andre nævner så prøv at vende hende til at sove nogle bestemte steder fx i seng og barnevogn


  • #30   9. nov 2012 Update: nu de sidste par dage har Silje sovet meget fint, hvis hun vågner før 7.30 om morgen så ammer jeg og vi sover videre.. Hvis vi står op kl. 8 så er hun vågen til 9-9.30 og hun sover til ved en 12 - 13 tiden og så prøver jeg at holde hende vågen til ca. 14 - 14.30 tiden og så sover hun derfra lige så længe hun vil, det er ca. til ved 17.30 - 18 tiden og derfra holder jeg hende helst vågen til ca. 21 hvor vi geare ned uden den vilde leg fra ved 20 tiden og så sover hun udemærket fra ca. 21 - 21.30.. Tak for alle råd..

  • #31   9. nov 2012 Dejligt. Her har vi kørt samme putteritual siden hun var otte uger. Ren ble, nattøj på, børste tænder, børste hår også lige en natflaske, og så ryger hun i seng. smiley

Kommentér på:
Søvn - jeg vil ha SØVN!!

Annonce