{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

nogen dage ved jeg bare ikke...... {{forumTopicSubject}}

suk.......her kommer lige en omgang klynk fra mig (IGEN) håber i vil bære over med mig.

nogen dage er bare så skide hårde. nogen dage kigger jeg ned af mig selv, og ser bare slet ikke den pige jeg plejede at være. bevar os, der mangler kun 6 kg før jeg har min gamle kampvægt igen, men vor herre bevar os hvor ser jeg ud, jeg plejede at være velklædt, jeg plejede at være velplejet, og dags dato tror jeg at jeg har mere hår på benene end en fuldvoksen new foundlænder. mine hænder ligner PIS for slet ikke at komme ind på at mine negle slet ikke er enige om noget som helst. mit hår ligner en der ikke har været i bad i dag, nå nej. det nåede jeg ikke nej. søde venner hvor ser mit hjem ud. for slet ikke at tænke på bunken af vasketøj og de varer i køleskabet der for flere dage siden burde være smidt ud.

sådan et roderi plejer jeg ikke at leve i, gad vide om støvsugeren kan huske hvad jeg hedder? måske skulle jeg præsentere mig for den imorgen? det er da hvis bossen tillader det. hun ligger ved siden af mig her i sofaen og når jeg kigger ned på hende er det hele jo ligemeget. bare hun har de bedste betingelser jeg kan give hende. jeg elsker hende jo noget så himmel højt. mit gamle jeg der nager inde i hovedet, og mit hjem der i den grad halter og serier af nætter med elendig til ingen søvn, gør det bare svært at levere det overskud til hende som jeg gerne vil indimellem.

siden jeg fik hende har jeg ikke siddet ned og fået et varmt måltid mad, jeg har ikke sidder ned og drukket kaffe med en veninde og snakket voksensnak i fred og ro i den tid det må tage. jeg er godt klar over det ville blive hårdt. det var mit eget bevidste valg både at få hende og at gå fra hendes far, men på en dag som idag må jeg ærligt indrømme at jeg tænker han kommer satme godt nok nemt til det. han kommer torsdag aften til en glad og tilfreds pige og tager hjem 3 timer senere hvor jeg så endnu engang må tage natten med en urolig pige der ikke kan sove ordenligt.

jeg ved godt jeg også har alle glæderne. jeg så det første smil, jeg hørte det første grin. jeg så første gang hun kunne ramme det legetøj hun gerne ville for slet ikke at tale om babysvømning og gymnastik. jeg HAR mange glæder. jeg har til gengæld også alt vasketøjet, indkøbene, renholdet, og det ævrige arbejde IMENS jeg skal levere et stort overskud til ALTID at være på.

en dag som igår til barnedåben må jeg indrømme 2 ting. for det første var det skønt at der hele tiden var andre der ville tage hende.jeghavde rent faktisk tid til at snakke med gæsterne imens andre holdt hende glad og tilpas. minus når hun var sulten selvfølgelig. men det var dejligt! men jeg var hele tiden afbrudt. kom og se! kom og se! og kom og se. nu smiler hun! nu griner hun! nu sover hun. nu gør hun det og det og det. jeg havde sådan lyst til at sige: ved i hvad!? jeg er sammen med hende 24/7 jeg ved alt om hvordan det ser ud uanset hvad hun laver. giv mig nu fri for en times tid.

hvordan klarer i andre hverdagen? hvor henter i overskudet? tænker i også nogen gange at det her altså ER et 2 personers job? er jeg alene om disse tanker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen dage ved jeg bare ikke......
  • #1   21. okt 2008 Jeg kan ik sige at jeg har det på samme måde da jeg jo er sammen med faderen. Men jeg ku godt forestille mig det måtte være rigtig hårdt.. Jeg har os nogle dage hvor jeg bare ik orker noget som helst og er især her hvor Jack har så ondt i maven at han er vågen hele dagen, og han er mega træt. Det gør os ondt at han ik kan falde i søvn når han så frygteligt gerne vil..

    Men jeg kender det godt det med vasketøj og med en lejlighed der ligner lort..


  • #2   21. okt 2008 Velkommen til livet hvor en andens behov pludselig kommer før ens egne.
    Jeg var simpelthen så fascineret af det lille væsen som jeg og hendes far havde skabt at jeg end ikke tænkte på den slags. Sad med hende mens jeg klarede mit arbejde og nød hvert øjeblik. Heldigvis var hun forholdsvis nem (det er hun sådan set stadigvæk) og ja hår på benene og negle uden farve var ikke noget jeg tænkte over. Der var jo kommet andre og vigtigere ting på banen. Ja, jeg overlod hende endda aldrig til nogen.
    Og inden der er nogen der går amok på mig, så er det ovenstående en beskrivelse af hvordan jeg havde det og ikke en kritik af nogen.


  • #3   21. okt 2008 Og lige en tilføjelse. Jeg var ikke alene de første 10 måneder af min datters liv, men hendes far var kun hjemme når hun sov, så i realiteten var jeg.

  • #4   21. okt 2008 Jeg tror meget at det drejer sig om at det er noget man SKAL. Alternativet er i hvert fald ikke særlig rart.

  • #5   21. okt 2008 har du ikke prøvet og bede om hjølp fra familien bare et par timer,så du kunne komme i bad,gøre lidt for dig selv,eller få sovet
    måske kunne hendes far komme og tage hende i et par timer


  • #6   21. okt 2008 Jeg vil også sige som charlotte M og lotte k at du skal prøve at høre noget familie om ikke de kan tage hende et par timer eller måske en hel dag, så kan du få ryddet op vasket lidt tøj, få en eller flere veninder til at komme så du kan få lov at snakke med nogle og evt. tag ud at spise, tillade dig selv lidt luksus, det har ALLE mennesker behov for og ALLE har behov for at slippe ansvaret helt en gang imellem og bare være sig selv... Så grib knoglen og få fat i en som evt kan tage hende på et tidspunkt her i weekenden hvor du så få gjordt alt det du vil...

  • #7   21. okt 2008 Ej, jeg får helt lyst til at samle en helflok venner, og så komme og vaske dit tøj og sende dig til frisør og spa og massage! Især fordi jeg egentlig bare sidder herhjemme og keder mig, og har al den tid jeg har! Jeg tager virkeliig også hatten af for enlige mødre, det må være så hårdt, og så stort et ansvar, jeg synes det er flot af dig at du tør indrømme at det ikke altid er en dans på roser at få børn!!!

  • #8   21. okt 2008 selv om jeg har en mand som hjælper herhjemme tager sig af min søn,kan jeg også godt have brug for bare og have fri,det tror jeg vi alle har,også selv om man er to om ansvaret,så forstår godt,at du har de dage,så benyt dig af dine bekendte,det gør jeg/vi og bagefter er det bare såååå dejligt

  • #9   21. okt 2008 åhh, det lyder ikke nemt, jeg kan ikke snakke med om det at have børn endnu, men kan alligevel følge dig i nogle af tingene, da jeg lider af to sygdomme, og kan sagtens have de dage som dig.
    Det er så ubeskriveligt svært at forholde sig til at hjemme ligner lort, man har ikke sminke på, man kan bare ikke overskue en dyt.

    Hvis jeg var dig ville jeg enten kontakte familien eller bedre en go veinde, for så skal familien ikke ind og vide alt det der sker osv. (bare mig der har det såen, selvfølgelig min mor kan bruges men ellers). Også få personen til at komme og tag din pige et par timer, kom i bad og hyg dig i mens, sæt en gang vaske tøj over, også få lidt sminke på, og evt. hvis hun er der længere tid, ja så tag en lur...

    Det er enormt svært at have de dage hvor alt bare er så træls, jeg prøver at sige til mig selv, at der er ikke noget at gøre ved det, for lige i dag har jeg det bare skidt, og jeg får det kun dårligere af at fare rundt og gøre rent, såå jeg må prøve i morgen i stedet, sig det til dig selv.

    Evt. tag karen i barnevognen, gå en tur, hvis i har skov i nærheden, ud og dufte de dejlige træer osv, kom ud og slap af i sindet..

    Håber det gav dig bare lidt, du er velkommen til at skrive pb til mig.. :0)


  • #10   21. okt 2008 tusind tak for jeres søde ord. jeg vil prøve at snakke med min mor om det om ikke hun kan kigge forbi her en af dagene.

    igen TAK!!


Kommentér på:
nogen dage ved jeg bare ikke......

Annonce