{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

opstart i dp.. ikke helt tilfreds. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Så har simon været i dp 3 dage, første dag gik slet ikke, men de 2 næste dage gik okay i 2 timer..

Nå men er lidt utilfreds med nogle ting derude, når han bliver skiftet bliver bleen ikke sat ordentlig, så den irreteret hans hud, hvis hans næse har løbet lidt, bliver det ikke pudset næse på ham. Hentede ham i går med tørret snot i ansigtet. Og hans body bliver ikke lukket efter ble skift.. Og hun tager sig ikke tid til at han får spist færdig. Han får kun et kvart stykke rugbrød.

Nu er dp mor syg i dag og i morgen, så han skal først møde mandag igen. Men har ærlig talt ikke helt lyst. Er det bare mig der er hys, eller hvad?

Hvordan ville i reagere hvis det var jeres guldklumper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstart i dp.. ikke helt tilfreds.
  • #1   8. dec 2011 jeg havde sagt noget til hende

  • #2   8. dec 2011 Sig det til hende..
    Sig at han godt kan spise mere, at hans body skal lukkes, at hans ble skal sidde ordenligt..

    Den med snotten kan ske for enhver.. Man kan altså ikke rende og pudse næse på dem hele tiden.. smiley Det gør de heller ikke i børnehaverne eller vuggestuen


  • #3   8. dec 2011 Jeg vil sige det på kommunen..!!!

    Og så overveje om skift???

    Nike har gået i vuggestue.! og har altid vret pæn i ble osv..


  • #4   8. dec 2011 Vi har nævnt det uden virkning.

    Det med snottet, kan smutte ja. Men undskyld detaljer, når der sidder tørret bussemænd i hovedet på ham, tænker jeg bare at man vel kan vaske ham når det ses..


  • #6   8. dec 2011 Nadia - Waow - gå til kommunen efter 3 sølle dage? Giv det lige en chance!

  • #8   8. dec 2011 han har været der sammenlagt 4 timer at gå til kommunen er måske lige drastisk nok

  • #9   8. dec 2011 Alle børnene bruge samme ble mærke, så det tror jeg nok hun er. Nu det ikke kun simon der har tørret snot i hovedet, og hvis man leger med dem, ser man det vel egentlig også, eller hvad?

  • #10   8. dec 2011 Han har været der i 4 timer.. Tag lige og slå koldt vand i blodet og lad ham være der en måneds tid.. Så kan du jo sige til hende at du ønsker at de ting bliver bedre..

    og snot på den her årstid.. hmm.. Det er ikke til at undgå.. og når man har 3-5 unger, så er det altså ikke nemt at holde bugt med.. Kan godt være at du som mor kan holde bugt med det.. Men en dagplejemor har altså lidt mere at tænke på end kun dit barn


  • #11   8. dec 2011 Vil heller ikke gå på kommunen. Men når man har nævnt det overfor hende og det ikke ændres, så undre jeg mig.

  • #12   8. dec 2011 Ja gå på kommunen hvis det ikke ændre sig... Havde da sagt noget først.. smiley

    HUSK det er dit barn og dig som bestemmer ..


  • #13   8. dec 2011 Syntes ikke det er iorden han får så lidt at spise. Det ville jeg klage over. Men ja, bleen og næsen ville jeg lige nævne for hende. F.eks sige han er blevet forkølet, så hans næse løber lidt .

  • #16   8. dec 2011 Tania> jeg siger ikke noget om at gå til hendes leder.. Men er skam rolig, undre mig bare over man ikke selv tænker som dp mor.

    Tanja> det er nok også den med maden der "bekymre" mig lidt.. Men har som sagt nævnt det uden held.


  • #17   8. dec 2011 Tania> fordi dp mor selv skriver det.. Eftersom vi har aftalt hun skal skrive når de har spist for så bliver han hentet, da han ikke skulle sove der i den første uge, derfor

  • #19   8. dec 2011 Jeg må være enig med Tania her smiley

    Det er nyt får barnet, hvilket sikkert er grunden til at der ikke bliver spist mere smiley


  • #20   8. dec 2011 Tania> det var ikke ment groft, tænker bare hun jo selv burde vide at årstiden ofte betyder snot. Og nu har hun været dp mor i 6 år. Så ny er hun jo ikke.. Og hun vil også få en chance, men ved bare ikke hvor mange "chancer" hun skal have for at ændre de ting man beder om.. Og nej, simon spiser altid 1 stk rugbrød, uanset hvor og af hvem han får det af, han skal bare have den tid han har brug for og den tid giver hun ikke.

  • #22   8. dec 2011 Vil også sige rolig nu- det er altid svært den første tid for ingen passer sit barn bedre end dens egne forældre. Det med snotten har jeg fået forklaring på. Min veninde som er dagplejemor siger at når de skal tørre tud på børnene SKAL de have handsker på hver gang og forskellige par ved hvert barn. Dvs der er 4 børn normalt og hvis der skal tørres snot væk hver gang så blir det til mange handsker på en dag. Ikke at handsker ikke er ok men det tager tiden fra de andre børn i den anden ende.
    Men synes du det er slemt så bare vent til børnehaven det blir bare værre.

    Er du utilfreds så sig noget men pas på ikke med at gå i peditesser


  • #23   8. dec 2011 Frk. Jylland. Se der fik man ligesom en forklaring på hvorfor næsen ikke altid bliver tørret. Så det jo nemmere at forstå.. Tak for det..

    Er skam rolig, sys bare det mærkelig at man ikke sætter en ble rigtig på, måske lige bruger 2 sek ekstra og lukker body. Men ud over de ting som vi ikke er tilfreds med ja så hygger han sig da med de andre børn. Men han er bare så ked da huden irreterer ham mellem hans ben.


  • #24   8. dec 2011 vil lige indskyde at det med bodyen må de godt lade være med, eller de må faktisk ikke lukke alle knapper, npget med deres fingre når de skal åbne og lukke alle dem, ihvertfald sådan her og i vores gamle kommune.

    snot er uundgåeligt, men det burde ikke være helt tørt :s


  • #25   8. dec 2011 Carina - Ja, hvis det er helt rigtigt skal de faktisk have 2-delt undertøj på når de starter i dp, det er noget med at deres fingrer bliver slidt.

  • #26   8. dec 2011 Det med Bodyen.. det er faktisk din fejl..det skal være todelt, da vores fingrer faktisk bliver temmelig slidt af det.. Men jeg havde som pædagog nok valgt at fortælle dig det i stedet for at lade være med at lukke den..
    Mange børn spiser ikke meget i opstarten,det hele er nyt, og dit barn er ude af sin "comfort-zone", så lad være med at lave konklusioner som at hun ikke tager sig tid til dit barn..
    Synes du skal give hende en chance, hun skal lære dit barn at kende, og omvendt..
    Der er jo også andre børn end dit, du kan ikke forvente at tingene er som derhjemme..


  • #27   8. dec 2011 Sys ikke jeg siger nogen steder at det skal være som hjemme, for ved jeg godt.. Men det med bodyen, er sku for dårligt man ikke får det at vide i opstartsmøde. Men da dejligt at få at vide hvorfor det er sådan. Og er godt klar over der er andre børn, men skal et barn skiftet så må de andre børn vente på dp mor gør det ordentligt.

  • #28   8. dec 2011 Vi fik også i børnehaven på hatten da Mikkel en dag havde langærmet body på. Ikke fordi han ikke havde noget 2 delt men kun fordi han havde en tynd langærmet på

  • #29   8. dec 2011 Altså hende vi kender siger det har været sådan de sidste par år. De må gerne men det kræver bare en del ekstra

  • #33   8. dec 2011 Har dog heller aldrig hørt den med bodyerne.. De har altid lukket Nike body..!!!


  • #34   8. dec 2011 altså victor er 4 og hans dp mor sagde det til os, hun lukkede så den ene og det fungerede fint smiley Frejas dp må heller ikke, men hun gør det dog alligevel, dog er det sjældent hun har body på smiley de er heller ikke så glade for heldragter osv. men de skal selvfølgelig orientere om det, ellers kan man jo ikke vide det.

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #35   8. dec 2011 Hun lyder da nærmest som en der ikke kan lide sit arbejde mere.. Tingene skal sgu være i orden, ellers egner hun sig jo ikke..
    Det er jo selvfølgelig lidt tidligt at sige, måske har hun haft for lidt overskud, fordi hun har haft sygdom i kroppen..
    Men hvis det ikke bliver bedre, når hun bliver rask, så skal du snakke med hende... Synes ikke det lyder til at være i orden..


  • #38   9. dec 2011 Hvad?? .. Må de ikke ha body på i dagpleje?? ..
    Det vidste jeg godt nok ikke, min datter har altid haft body på indtil da hun begyndte at gå på potte og wc... Det har dagplejemoren aldrig sagt noget til, og alle hendes børn har body på?


  • #40   9. dec 2011 Jeg synes også su skulle have haft det ad vide til det første møde..

    S.G enig bodyerne er klart bedst til de små, men der er lavet undersøgelser der påviser hvor meget slid det giver os gokker i fingrene.. Det kan godt være det erforskelligt fra kommune til kommune, det kan jeg ikke sige, og jeg tror heller ikke det er alle der følger det, og det er jo fint, synes hver enkelt gog må vurdere hvad hendes krop kan holde til..
    Susanne- tumpet kommentar, du har jo INGEN forudsætninger for at komme med en konklusion som den der..


  • #41   9. dec 2011 Vi fik altså heller ikke noget afvide da vores datter startede i dp. Det kom frem i et tilfælde, da jeg snakkede med pd'eren om noget andet. Der fortalte hun mig at reglerne faktisk hed at de ikke måtte have body på.

  • #42   9. dec 2011 Mia-det synes jeg er for dårligt.. Som forældre bør i informeres om sådanne ting,,

  • Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #43   9. dec 2011 Tania: Ja, det synes jeg godt jeg kan... Men jeg ved jo ikke om hun er det... Jeg kan jo sagtens konkludere, hvad JEG SYNES...

  • #44   9. dec 2011 juni-barnet - Ja, men det var jo op til hende selv. Hun lukkede jo bodyen alligevel, så hun har nok været ligeglad med om hun havde body på.

  • #46   9. dec 2011 Mia- ja det har hun sgu nok, tror også det er langt fra alle der følger rådene.. hendes fingre hendes valg:)

Kommentér på:
opstart i dp.. ikke helt tilfreds.

Annonce