{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

vil ikke i dagpleje!!! {{forumTopicSubject}}

håber nogen kan fortælle mig hvad vi kan gøre...

vores søn på knap 2,5 år vil ikke i dagpleje, han har holdt 6 ugers ferie her i sommer, og sluttede ferien af med at blive storebror for 14 dage siden, ved godt at det nok er meget for et barn, så vi forventede lidt start vanskeligheder, men vi forventede ikke at her 14 dage efter dagplejestart, skriger han stadig om morgenen, siger at han ikke vil afsted, og kan han komme afsted med det løber han hjemad...

det gør så ondt at aflevere ham om morgenen, når jeg er nødt til at gøre afskeden kort og han skriger efter mig og er virkeligt ulykkelig, jeg ved godt at det er bedst til ham at komme lidt ud, men jeg får sådan en lyst til at tage ham med hjem igen, selvom jeg også godt ved at om eftermiddagen vil han ikke med hjem fordi han har haft en god dag...

idag skulle han så til en gæstedagplejer som han har været ved flere gange, men det var bare endnu værrere, jeg fik næsten helt tårre i øjnene da jeg afleverede ham..

hvad kan vi gøre for at gøre det lettere for ham???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke i dagpleje!!!
  • #2   12. sep 2011 det lyder hårdt, jeg havde ikke sendt min afsted, jeg havde kontaktet kommunen og sagt at noget i den DP må være helt forkert... jeg følger altid min søn helt ind, snakker og går igen ...

    jeg havde engang en gæste dp hvor min søn skreg og skreg og ja det kunne jeg ikke lige bære, holdte ham hjemme - så brokkede jeg mig, det fik kommunen til at ringe og tja så fandt de en vi begge kunne lide


  • #3   12. sep 2011 eller hør dagpleje pædagogerne til råds? for du skriver han løber hjemad og så er der jo ikke nok opsyn smiley

  • #4   12. sep 2011 vores egen dagplejer ringer nogengange hvis det har været helt slemt, og fortæller at det er gået over kort efter jeg er gået, hvilket jo er rart, men det gør bare stadig ondt at aflevere en dreng der er så ked af det..

    han er meget mor/far syg, far har jo været på barsel de sidste 14 dage, så der har hele tiden været nogen omkring ham, så ja det er måske derfor, men kan vi slet ikke gøre noget selv for at lette problemet, så det bliver en god ting igen...


  • #5   12. sep 2011 jamen han er glad for at være der, både ved vores egen og gæstedagplejeren, så der er ikke noget at brokke sig over der, det er kun lige om morgenen problemet er der, og måske er det et større problem for mig end ham...

    det er fordi vi går i dagplejen, og når jeg så går med barnevognen og han går ved siden af, kan han godt fnde på at vende om når vi er tæt på, han stikker ikke af fra dagplejen.


  • #6   12. sep 2011 uh, det er bare så hårdt for moren, når de har det sådan. Er det nogen trøst, så har mine børn begge haft det sådan i perioder. Tror det altid vil være sådan, at det går op og ned. P.t er det en drøm at aflevere den lille på to, han elsker sin vs, den store er svær at aflevere, for et halvt år siden, var det omvendt.

    Jeg ville tage det som en naturlig del af hans udvikling, så længe du selvfølgelig har dp´s ord for, at det går godt resten af dagen.

    Jeg var selv sådan et barn, der råbte og græd, når min mor afleverede mig i skole, og elskede ellers at være der.

    Eneste råd må være at gøre nøjagtigt det samme hver morgen, både rutinerne derhjemme og når du siger farvel i dp, og så ingen tøven:-) mon så ikke han mærker, at det er sådan, det er.


  • #7   12. sep 2011 pyha, jo må vel bare gøre som vi plejer, man kan selvfølgeligt også sige, der har jo ikke været nogen normal hverdag før nu, da farmand først er startet efter barsel idag og vi derfor begge har været hjemme de sidste 14 dage og kun marcus er kommet afsted.. håber bare snart det bliver bedre, han plejer at elske at komme ned til de andre børn, sådan skulle det gerne blive igen.

  • #8   12. sep 2011 Jeg tror det er reaktion på at mor er hjemme med lille, og jeg er misundelig, og føler jeg bliver straffet, hvis du forstår smiley

  • #9   12. sep 2011 Kan din mand måske aflevere ..?? Min mor fortalte nemlig at da jeg kom til verden ville min søster ikke aflevres af mor men vores far så var ingen problem.. Måske I skulle prøve det??

  • #11   12. sep 2011 det kan desværre ikke lade sig gøre, da far tager på arbejde meget tidligt, ofte ved 4-5 tiden om morgenen, så der har de jo slet ikke åbent endnu.. men jeg tænker også bare lidt, der var jo ikke nogen problemer før ferien hvor jeg også gik hjemme..

  • #13   12. sep 2011 Altså nu ved jeg ikke hvor godt et ord forråd han har ?
    Men har du evt spurgt hvorfor han er ked a det ? og prøvet at forklare ham hvorfor han skal der over ? smiley

    Det hjælper ihvertfald ved nogen smiley ?


  • #14   12. sep 2011 tænker os ar han kommer over det det er ofe sådan me3n som du selv siger det holder næsten med det samme man er kørt minn mor var dagplejer hele min barndom så har ofte set det og det bedste forældrene kan gøre er at komme hurtigt afsted tænker på om du laver ting alene med den store uden den lille er der ? det er jo hårdt pludselig at skulle dele sim mor

Kommentér på:
vil ikke i dagpleje!!!

Annonce