{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nr. 2 - hvornår? fordele og ulemper.
  • #1   9. okt 2010 Vores datter var 26 mdr da hun blev storesøster : ) Og de to har stor glæde af hinanden i dag hvor hun er 6 år og lillebror der bliver 4 til dec : )

  • #2   9. okt 2010 jeg vik nå 2 da meias lige var blevet 18 mnd.. der er der rigti menge fordele ved. en ulemp må være 2 ble børn ik at det genere mig men det dyrt.. ellers ved jeg ikke rigig

  • #3   9. okt 2010 Vi gik igang med projekt nummer 2 da emma var 1 år gammel, men jeg havde en sa (eller hvad man nu kalder det når jeg kun var ca. 5 uger henne). Så der gik lige yderligere et par måneder før det lykkedes, så emma blev storesøster da hun var 2 år og 4 måneder. Jeg synes det er dejligt at have to tøser så tæt på hinanden, men det er da også hårdt ind imellem, specielt de første par år, hvor deres behov var meget forskellige.
    Nu er de nået en alder af knap 5 og 2½ og leget for det meste rigtig godt sammen.


  • #4   9. okt 2010 Nr 2 kommer når málik er 14mdr - kan ikke rigtigt se en masse ulemper endnu, andet end det jo er to ble børn smiley men tror ikke det er så slemt igen smiley

  • #5   9. okt 2010 Vi er overhoved ikke klar til nr. 2 endnu, vi er begge meget udadfarende, og bruger en del tid sammen uden børn (man må ikke sige det, men mit liv handler ikke kun om børn) men vi har det selvfølgelig også lidt sådan at at vi gerne vil have "småbørn" overstået, så de kan få glæde af hinanden, når der ikke er stor aldersforskel i mellem dem...
    så hvis der er nogen som har ventet lidt med nummer 2, vil jeg meget gerne høre fra dem:-)

    lyder vist meget som en mor der ikke gider børn, men sådan må i endelig ikke opfatte det:-)


  • #6   9. okt 2010 Jeg kan godt forstå dig mette. Vi venter vores første barn her i okt og har snakket om at nr to først skal igang når den første er 3 år hvertfald smiley
    Vi vil gerne kunne nå at nyde den første og gøre hende ble fri og sut fri inden der kommer en lille ny og tiden sammen med hinanden skal os være der ...


  • #7   9. okt 2010 Katharina - ja det er lige mine ord!

    jeg har også en rigtig god mavefornemmelse med at vente lidt, så kan vi nyde ham lidt længere, og han forstår måske også bedre at der kommer en lille ny i familien.
    og 2 ble børn, kan jeg næsten ikke overskue:-)
    og at den store/ på 2,5 skal tilpasse den lilles behov, med at være stille, vente osv.

    Tror sku vi venter lidt endnu:-)


  • #9   9. okt 2010 Har ikke fået nr to endnu, men vi venter os bare på hun kommer ud til januar, hehe. Men vi gik igang med nr to da Malou var 10 mdr, da jeg havde været på p-piller, og vi viste det kunne trække ud, så skete det med det samme ville det skam os bare være skønt smiley Der gik så lidt over 6 måneder, så der vil være 2 år imellem vores to prinsesser smiley

    Malou er fra 6/1-09
    Termin d 9/1-11 Så indtil nu er det 2 år og 3 dages forskel. og vi synes det er PERFEKT smiley Glæder os utrolig meget og den tid imellem pigerne er bare lige som vi kunne have ønsket os! ;))

    Den eneste ulempe som JEG ikke ser som en ulempe, men jeg ved andre gør, ja det er jo to blee børn, men det har jeg skam intet problem i smiley Har hørt fra rigtig mange at det er en perfekt alder og begge børn har go glæde af hinanden, har ikke fra andre hørt at de godt ville have lidt længere tid imellem, så ser frem til det, og tror det bliver alletiders smiley smiley


  • #10   9. okt 2010 der bliver 2år og 4mdr. imellem Emil og den lille....dette syntes jeg er perfekt for Emil er allerede nu begyndt at forstå hva der sker og hjælper til i huset, så glæder mig utrolig meget til at se hvordan han reagere når hun kommer til verden....

    Men der er jo ingen der siger hvor lang tid der skal være imellem børn....det er når man selv er klar til det og ikke før....



  • #11   9. okt 2010 Vi venter ca 4 år endnu da vi begge er gået i gang med uddannelse og gerne til have dem gjort helt færdig før vi skal have en mere. Så Kian bliver om 6.-6 et halv inden han bliver storebror. Medmindre jeg ikke finder læreplads, så tager vi nok en lille til der (: Men har ikke lyst til at holde pause fra uddannelse pga barsel.

  • #15   9. okt 2010 Bare spring ud i det... smiley Man kan også risikere at planlægge for meget og for længe og ja... hvis I ellers har styr på forholdet og økonomien og de trygge rammer, så siger jeg JUST DO IT.

    - min knægt skal være storebror når han er 20mdr. En upser, som bestemt ikke var uvelkommen, da det først gik op for os smiley Kom an bebs, vi er klar smiley


  • #16   9. okt 2010 vi ville gerne have haft max 2 år mellem dem, derfor startede vi projekt 2 da marcus var 7 mdr, desværre er situationen nu at der bliver mere end 2 år mellem da han er 18 mdr nu øv øv,

    men som vi ser det, er det en kæmpe fordel at have børn tæt på hinanden, da de så har hinanden og kan få noget ud af det, min storebror og jeg havde det super fedt sammen da vi var små, og der var 23 mdr mellem os, derimod har jeg en lillebror som er 11 år yngre end mig, ham har jeg aldrig haft det samme bånd med, hvilket jeg synes er synd, og hvis jeg kan gøre det anderledes skal vi ikke have børn så mange år efter hinanden..


  • #17   9. okt 2010 Der vil blive 3½ år mellem Prinsesen og betteproppen.. Men hvis ikke det var nu ville det først være om 3 år.

    Jeg gad ikke to blebørn. og jeg kan godt lide at Prinsessen kan forstå hvad jeg siger, hun kan være rolig omkring baby, forstå hvad man må/ikke må, og i det hele taget er hun bare meget nemmere nu end for et år siden. Jeg tror nu nok de vil få glæde af hinanden alligevel smiley


  • #18   9. okt 2010 Vi har kun en dreng på 4 måneder, så på erfaringsområdet som forældre kan jeg ikke svare... men på søskende området vil jeg gerne byde ind med lidt.

    På min lillebror og jeg er der 7 års forskel. Det resulterede i at jeg var vandt ti lat være enebarn, og blev nok ret jaloux da jeg fik en lillebror der tog opmærksomheden... Derudover har vi aldrig været ret tæt knyttet som børn, for aldersmæssigt har der været for langt imellem os - til gengæld passede jeg på ham ovre i skolen, de år vi gik der sammen. Hvilken han nød stor glæde af, da hans klassekammerater syntes det var hyggeligt at han havde så stor en storesøster der kom over og "legede med dem" i frikvarterene.

    Til gengæld er der kun 2 - 3 år mellem mine mindre søskende. Og de er så tæt knyttet til hinanden. Det er helt utroligt at se så meget glæde de har haft af hinanden op gennem årene.

    Så ud fra mine erfaringer, der skal der ikke være mellem 2 og 3 år mellem vores.

    I min kærestes familie er han også den ældste med en søster kun et par år yngre - de 2 har også haft helt utrolig gavn af hinanden.
    Hvorimod deres lillebror som er lidt en efternøjer (8 og 10 år mindre), han nærmest har været enebarn, og egentlig ikke haft så stor glæde af hans 2 større søskende.


  • #19   9. okt 2010 Jeg tror ikke på det har så meget at sige hvor mange år der er imellem børnen. Er selv ud af en søskendeflok på fire hvor jeg er den ældste der er 25måneder mellem min og min bror og 5år og 5måneder mellem mig og den anden bror og 10 år mellem mig og min søster. Jeg har altid haft et super godt forhold til dem alle sammen.
    Jeg tror på så længe man forberedre sit først barn på der snart kommer en til og man lære dem ikke at være jaloux så skal det nok gå (:


  • #20   9. okt 2010 tror ikke på du kan lære et barn ikke at være jaloux...

    jeg var 11 år da min lillebror kom til verden, jeg var verdens mest stolte storesøster og mine forældre havde virkeligt prøvet at forklare mig hvordan det ville blive, de kunne absolut ikke have gjort det anderledes, men alligevel var jeg da vildt jaloux, jeg havde jo været den lille i 11 år og skulle så til at være stor og den følelse jeg havde til tider dengang ønsker jeg ikke for nogen af mine børn, jeg vil sige max max max 5 år mellem børnene, altså ikke fra den ældste til den yngste hvis der feks er 4 børn, mellem 2 børn og jeg vil som sagt helst 2 år og nu hedder det så 3 år da vi ikke kunne holde det indenfor de 2 he he


  • #21   9. okt 2010 Daniel var 6 da vi fik anna, og det har faktisk været meget passende. Han gider nemlig ikke at hænge hjemme i mors sure skørter hele tiden mere, og virker slet ikke til at føle sig overset eller jaloux, han trives rigtig godt faktisk, på den hylde med den lille ny. Ulemper kan godt være at når man så hygger med en 6årig er det lidt sværere fx. lige at tage på fisketur lige nu, eller andre længere ture... smiley Men det er jo kun er kort periode

Kommentér på:
nr. 2 - hvornår? fordele og ulemper.

Annonce