{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Akut behov for hjælp. {{forumTopicSubject}}

hejsa.
JEg tror jeg har givet min søn en dårlig oplevelse med mad de sidste 14 dage.

han er 6 mdr. gammel på lørdag. de sidste 3 uger har han ikke spist som han plejer, og de sidste par dage har det været helt skævt.

kan jeg have givet ham en dårlig oplevelse da jeg ahr prøvet og nødet ham og nogen gange er han begyndt at græde, der ahr jeg selvfølgelig ikke givet ham mere. men han melder sig og spiser gange lidt og vil ikke mere. npr jeg så ligger ham fra mig græder han fordi han er sulten jeg taget ham op og prøver igen og han vil bare ikke spise.

hvis jeg har givet ham en dårlig oplevelse hvordan vender jeg det til noget positivt igen med maden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut behov for hjælp.
  • #1   4. aug 2010 skifter ikke i hans mad. han får mejsgrød med frugt mos i. og mme.

    men han næget flasken og vil bare ikke ligge ned. han næger den grød han plejer at få. så det er ikke fordi jeg skifter imellem mange slags mad


  • #2   4. aug 2010 jeg laver det hele selv fordi han også næger det færdige mad. han vil bare ikke. det er ikke nemt med de kære børn. han har også kun taget 100 g på på en mdr. det er ikke meget. men må bare blive ved med at prøve.

  • #3   4. aug 2010 hvad skal jeg så gøre med flaksen han skal jo have mme. hen vejer ikke så meget. kun 7,5 kg og er over 70 cm lang. så en lang tynd dreng.

    vil bare så gerne have en dreng der vil spise og sys mad er godt.


  • #4   4. aug 2010 ville ringe og tale med sundhedsplejerske..

  • #5   4. aug 2010 Nu har jeg en dreng der gladeligt spiser hvad der bliver serveret, men han kan nogle gange godt blive lidt træt at den samme slags grød - majsgrød, så laver jeg risgrød et par dage også er han tilfreds..

    Kunne du evt. ikke give ham mme i en kop?

    Hvis viktor er virkelig sulten så går grød alt for langsom og jeg bliver nødt til at amme ham inden så han kan nyde hans grød..

    Du kunne prøve at lave havregrød eller øllebrød, koge nogle gulerødder og en sød kartoffel og evt. lidt kogt fars i..

    Vikker får normalt grød og bryst hver for sig, men han kan altså også godt blive lidt hys hvis han er lidt for træt, så er det kun bryst han vil have..


  • #6   4. aug 2010 han vil bare ingen ting. hver gang vi ligger ham ned begynder han at græde.så tager vi ham op og vil give ham mad så græder han også ved snart ikke hvad jeg skal.

    snakkede med min sp igår. men fik ikke noget jeg kunne bruge til noget overhovedet.


  • #7   4. aug 2010 Jeg tænker også ørene hvis han græder hver gang han kommer ned og ligge..

  • #8   4. aug 2010 Jeg har prøvet det samme som dig... Sofie ville bare ikke spise værken mme eller grød smiley Jeg tog til lægen og hun havde så ondt i halsen stakkels pige for det kunne jeg jo ikke se på hende.. Men nu spiser hun meget..

    Morgen: Havregrød
    Formiddag : 135 ml mme
    Middag : Fuldkornsgrød med frugt
    Eftermiddag : Rugbrød med pålæg på
    Aften : Kartoffelmos med grønsager
    Til nat : Flaske 200 ml mme
    kl.24.oo : flaske 200 ml mme
    kl. 06.00: Flaske 200 ml mme og sove til kl 08.30

    Alt det spiser hun efter vi fant ud af at hun havde ondt i halsen før spiste hun næsten ikk og græd hver gang hun skulle ha mad smiley



  • #9   4. aug 2010 Sofie er også 6 måneder smiley

  • #10   4. aug 2010 Undskyld mig Tina, men hvorfor ?!?("¤?("¤?"(¤? for din datter på kun 6 mdr rugbrød ?

  • #11   4. aug 2010 Anna : Fordi hun elsker det og sp sage hun godt må få det.. Hun får det Bondebrød med leverpostej ( staves) i meget små bider.. Er der da noget galt i det?

  • #12   4. aug 2010
    Ja det virker bare lidt mærkeligt når man først anbefaler grød fra 6 mdr, og så får din 6 mdr's rudbrød, men okay ..
    Kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med at fremskyde madprocessen :s


  • #13   4. aug 2010 Prøvede det samme med min dreng i den alder... og så lod jeg vær med at give skemad i et par dage og så prøvede jeg igen.. men det nytter ikke at prøve og prøve hvis drengen ikke vil for så bliver han mere stædig... Men husk at du ikke er en dårlig mor. man kan intet gøre ved babyer der har bestemt sig for at gøre det modsatte af hvad mor vil smiley knus fra mig

  • #14   4. aug 2010 Anna: Hun får jo ikke en hel rugbrød kun nogle små bider hvor hun selv sidder med dem og spiser.. Nu har Sofie fået grød siden hun var 4 mdr da hun ikke har lyst til flasken særlig meget.. Så lidt nyt skader ikke og nu siger min Sp selv at det er fint hun får lidt at tygge på...

  • #15   5. aug 2010 Tak for jeres svar.

    vi har nu prøvet siden i går og i dag at kun give ham mad på de tider han normalt for mad. men han vil stadig ikke spise og vi prøver at gør det hyggeligt.

    han vil ikkeflasken fordi han ikke vil ligge ned og grøden smager han lige på.

    det der gør mig for virret er at han melder sig så laver vi mad til ham og så vil han ikke have det. ligger vi ham så fra os igen græder han så tilbyder vi ham lige maden igen iden vi pakker det væk og vil stadig ikke spise.

    tina mor til sofia. hvordan ved man om de eventuelt har ondt i halsen. Andreas har ikke feber overhovedet.


  • #16   5. aug 2010 » Anna Faustina J - Man må give grød fra 4 måneder af, hvis de får det fra 4 måneder af kan man begynde at give rugbrød uden kerner fra 6 måneder af..

    Det fik Katja også, og hun led bestemt ingen nød..


  • #17   5. aug 2010 vi har været ved lægen i dag. og de kan ikke fortælle hvad der gør han ikke vil spise. han nægter stadig alt. så hvis det ikke bliver bedre imorgen skal vi ringe til lægen igen og han indlægger os.

Kommentér på:
Akut behov for hjælp.

Annonce