{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Faderens ret til samvær!!?? (LANGT) {{forumTopicSubject}}

Puha.. prøver at gøre en lang historie kort.

Men sagen er den at min eks valgte at smutte for 2 måneder siden da vores datter var 11 måneder... han syntes ikke det her familie halløj var sjovt mere.

Han flytter så hjem til han far som er alkoholiker, og 2 dage efter har han en ny kæreste på 16 år, som han giver meget udtryk for betyder ALT... selv efter bare en uge... fair nok.
Men han nægter i 2-3 uger at have noget som helst med vores "familie" at gøre... han har ikke "tid" til at se hans datter, eller mødes med mig for at få lavet en samværsplan. Nej han vil hellere bruge sin tid på hans nye kæreste Mie, hvilket han giver fuld udtryk for.

Dette forhold holder så kun 3-4 uger og så går det galt. De efterfølgende 3 uger laver han ikke andet end at drikke, hænge ud med sine gamle narko venner (han har været misbruger af kokain) og han bliver meget aggressiv og kommer op i voldsomme slåskampe med politi indblandet.
Han begynder at opbevare steoider og kanyler for en gammel ven, hjemme på sit værelse hos sin far.

Jeg prøver i alt denne her tid at få lavet nogen aftaler med ham så vi kan lave en plan over hvad der skal ske med vores datter og hvordan fremtiden skal se ud... men det er simpelthen umuligt.. han vil ingenting.

lige pludselig så vender det, og så ringer han til mig sur og ophidset hver dag og skælder mig ud over at jeg ikke giver ham mere information omkring vores datter, og nu vil han bare have hende m.m.

Jeg er så nu nået til det punkt at jeg slet ikke tør at overlade hende i hans varetægt nu hvor hans liv igen er kørt helt af sporet og at vi slet ikke kan snakke sammen eller kommunikere... jeg er faktisk slet ikke tryk ved at han skal have hende.

Men nu har han så ringet til statsamtet, så jeg går ud fra at der nu kommer en sag op og køre.

Jeg er helt nede i kuld kælderen fordi jeg frygter så meget at statsamtet giver ham samvær... selvfølgelig skal han have lov at se sin datter, men at jeg bare køre ned feks. hver anden weekend og siger værsgo her er mit (vores barn) Det tør jeg simpelthen ikke... føler ikke han kan tage ordentlig ansvar for hende, og passe ordetligt på hende.

Jeg har her på det sidste gjordt sådan at jeg sender billeder til ham af hvad hun laver i hverdagen, og fortæller hvad der forgår med hende og hvordan hun har det... hun fik i lørdags øjenbetændelse og er kommet i behandling hvilket jeg så lige skrev en sms om så han vidste det... straks tænder han helt af og siger jeg er uansvarlig og en dårlig mor, og at øjenbetændelse ikke bare sådan lige kommer!
Kan jo kun ryste på hovedet af hvor dum og uvidne han er... Men bliver ked af sådanne beskyldninger. Især fordi jeg er alene med min datter og knokler for at give hende den bedste hverdag med masser af sjov og hygge man nu kan give en pige på nu 13 måneder... han er slet ikke inde i billedet og har ikke vist interesse før nu... nu har han jo lige været ude og "være ung igen" men har i den tid også bare rodet sig ud i en masse skidt og endt i gamle varner og med gamle stof kamerater....

I starten gjorde jeg alt for at han skulle se hende, og at vi skulle lave en fast plan... men det gad han ikke.
Nu vil han så pludselig godt, men den måde hans liv har udviklet sig på gør at jeg nu ikke tør at overlade hende til ham.

Jeg aner ikke mine gode råd, og er virkelig bange for at statsamtet bare giver ham samvær.

Vi har fælles forældremyndighed, men jeg føler slet ikke at han er i stand til at tage nogle ordentlig beslutninger eller varetage hende bedste trivsel og interesser, så jeg har tænkt mig at søge fuld forældre myndighed, da vi alligevel heller ikke på nogen måder kan samarbejde med ham.

Men er der overhovedet chance for at jeg kan få den?

Hver gang jeg nævner for ham alle mine bekymringer m.m. (over sms, da vi ikke kan snakke sammen) så begynder han og fyre en masse løgne af med at han også har hørt ude i byen at jeg hænger ud med narko mennesker og han syntes jeg er uansvarlig og en dårlig mor m.m.

Og han kan da regne ud at jeg er hjemme og passer mit barn, hvilket man ikke kan sige om ham...

Han har altid været den der type der ikke kan klare kritik, så forsvare han sig ved at smide alt muligt tilbage i hovedet på en uden det høre hjemme nogen steder henne.

Jeg er efterhånden kørt så langt ned psykisk.

Jeg ved at jeg er en god mor som gør alt for min datter, hun har alt hvad hun kunne ønske sig i livet, og vi har efterhånden bygget et dejligt liv op sammen med en masse gode rutiner.

Hun har få gange set sin far de sidste par måneder og det har varet på min opfordring... han spørger aldrig selv.

Kun her den sidste uge, hvor jeg i første omgang har sagt ja til at vi kunne finde en løsning, men da han bliver ved med at ringe og skælde ud, råbe, og snakke rigtig grimt til mig, har jeg altså opgivet at lave en aftale med ham.

Han mener at jeg ikke skal blande mig i hvordan han taler til mig, så længe det har noget med vores datter at gøre så skal jeg bare lytte... men der har jeg altså sagt fra.

Men han siger også at det er en regl at jeg min. 1-2 gange om ugen skal kontakte ham og fortælle hvordan det går... men det har jeg ikke særlig meget lyst til når man bliver snakket til på den måde... og har desuden ringet til amtet og spurgt til denne "regl" som de så har sagt ikke findes.

når jeg så fortæller ham at jeg har snakket med amtet og hvad de har sagt så siger han at jeg lyver og opdigter at have snakket med dem... og han kender mig så godt at han ved at jeg aldrig har løjet og aldrig kunne finde på det, så de ting han siger gør han kun for at såre mig.

ja undskyld at det er så langt og rodet, men er i syv sind... og det jeg har skrevet ned er ikke engang halvdelen af alle de problemer der er mellem os.

Men jeg ville sådan ønske at han bare ville lade os være i fred, da han er meget ubehagelig engang i mellem...

forstår godt han vil se hans datter, men syntes godt man kunne takle tingene på en ordentlig måde.
kan slet ikke se hvordan han forsvarligt skulle kunne opdrage et lille barn.

jeg vil super gerne kunne få ene forældre myndighed, og at han måske kunne se hende en dag i ugen - uden overnatning.

Men ved slet ikke om sådan noget kunne lade sig gøre.

håber nogen kan hjælpe mig og skrive lidt og deres erfaringer, og evt. hvad jeg kan forvente kommer til at ske med forældremyndighed og samvær.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faderens ret til samvær!!?? (LANGT)
  • #1   16. mar 2010 Jeg har det helt fint med at vi ikke er sammen mere... jeg har selv det sidste år gået og overvejet det.. det er ikke det der er problemet.

    Men at han smutter og ikke vil tage ansvar for noget som helst, han er faktisk den første månede fuldstændig ligeglad med hans datter, og ønsker ikke at finde ud af en ordning trods jeg forsøger alt hvad jeg kan... efterfølgende kommer han så ud i alt muligt skidt og opføre sig absolut uansvarligt, samt at han er blevet meget hidsig og aggressiv.

    Så på nuværende tidspunkt er jeg ikke tryk ved at overlade hende, men der er jo heller ikke fastsat samvær endnu. Har sagt han er velkommen her, men efter den behandling jeg har fået den sidste uge, så ønsker jeg ham ikke i mit hjem.

    Noget af det kan bevises, andet er der vidner på og noget sidste er jo nok ord mod ord.

    men sunhedsplejesken kender til sagen, og hun er heller ikke tryk ved at hun skal være i hans varetægt på nuværende tidspunkt. Men jeg må jo se hvad statsamtet siger.


  • #2   16. mar 2010 du skal gemmes alle hans smser som bevis... har du evt en gammel tlf så køb et taletids kort og brug dette kun til ham. Der ville være chance for at du kan få den fylde forældremydighed, men jeg kan ikke sige hvor stor chancen er..... Men tro MIG gem ALT fra ham...Dette kan gavne Din sag, når han hele tiden laver om på historien.....

  • #3   16. mar 2010 Jeg har alle hans beskreder, men min tlf. sletter automatisk sendte beskeder, og dem jeg har sendt er jo også et godt bevis på at jeg har forsøgt at få det til at fungere uden held... men de er jo desværre ikke gemt.

  • #4   16. mar 2010 Har også hørt andre der har haft udskrifter med fra mail og beskeder sendt til hinanden som de slet ikke har ville se på.

  • #5   16. mar 2010 Han kan først få fogedrettens hjælp, NÅR der forligger en samværsafgørelse, og derefter kan man blive pålagt dagsbøder pr gang man ikke udleverer og først efter et hvis antal bøder, kan politiet træde ind..

  • #6   16. mar 2010 det kan lykkes at barnet ikke skal se den anden part med mindre det er overvåget samvære i stastamtet hvis den anden ikke har tjek på tingene som forgår hos den person... og så længe der ikke er nogen afgørelse på hvornår han skal se sit barn, ville der ikke ske noget hvis hun nægter. Men det samme glæder jo så også hvis han har barnet og nægtet udlevering når der er fælles forældremyndighed, så det skal man selvfølgelig lige overveje inden man gør noget.

  • #7   16. mar 2010 jeg siger det kun fordi jeg selv kender nogen der har prøvet det. og der skete ingenting selvom barnet havde bopel hos den anden...... selvom det ikke var deres tur til at havde samvære. politet og de forskellige personer kunne intet gør da der fælles forældremydighed..... og begge har ret til samvære, og man gør det fordi det skal være til gavn for barnet

  • #8   16. mar 2010 men rigtigt nok at hvis der er en samvær afgørelse kan de gribe ind ved manglende udlevering........

  • #9   16. mar 2010 Nej indtil videre har han ikke ville have hende, men lige pludselig vil han og så mener han bare at jeg skal komme med hende.

    Han startede med at sige at han intet ville aftale med mig, men at han gik til statsamtet.

    nu vil han så alligevel selv klare det, men han er rigtig ubehagelig overfor mig, så nu er det mig der siger at han må søge samvær gennem amtet.

    Som hans liv er lige nu har jeg svært ved bare at efterlade hende hos ham... men er det det som amtet afgøre, så er det jo sådan det bliver... vil selvfølgelig ikke tilbageholde hende hvis amtet fastsætter noget samvær, men han må altså gå den vej nu.

    Jeg har ikke energi til at slås mere med ham...

    indtil der er afsagt "dom" kan han komme her og se hende hvis han ellers kan lade være med at blive ubehagelig og aggressiv.

    Jeg sidder netop med papir ang. søgning af ene forældre myndighed.. disse papir bliver sendt afsted i morgen.


  • #10   16. mar 2010 Linda termin 17 maj 2010. det er også rigtigt men i denne her sag er der jo ikke afsagt en aftale om hvor, hvornår han skal havde smvære med datteren. Forderette griber ind hvis man ikke overholder aftalerne eller hvis faren tager barnet og ikke udlevere igen da barnet har bopel hos moren kan hun så kontakte foderetten og de ville så blive kaldt ind til møde, da der er fælles forældremyndighed. Sådan gik det i hver fald i vores tilfælde.....

  • #11   16. mar 2010 junior H
    Sådan er det osse i mit tilfælde. Jeg er blevet pålagt dagsbøder på 1500,- pr fredag(hver 14.dags) hvis jeg ikke udleverer barnet til samvær. Så ikke noget politi, før at fogedretten mener at nu er det nok med dagsbøde.


Kommentér på:
Faderens ret til samvær!!?? (LANGT)

Annonce