{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Faderens samkvem {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd i OT, vil jeg her høre jeres mening om faderens samkvem til et barn. Jeg vil ikke drage den anden tråd ud på et sidespor og spørger derfor her.

Der er nemlig en del herinde, fornemmer jeg ud fra den tråd som mener at faderen ved skilsmisse ikke automatisk bør have samkvem med barnet....

Bør moderen have automatisk?
Er vi bedre end mænderne. Er vi mere normale? Mindre sindsyge/børnemishandlere end mænd?

Fortæl fortæl, hvad er jeres holdning?

Min holdning er klar. Far og mor er lige vigtig. Og har præcis ligeså meget ret til at se deres FÆLLES barn.
Naturligvis med mindre, der ligger klare beviser på at fader ELLER moder har været voldelig overfor barnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faderens samkvem
  • #1   3. mar 2009 er helt enig med dig=)
    Specialt fordi jeg har set hvor glade børn der får lov at være sammen med deres far er, tiffanie er total farglad, og min nevø er os mega glad for sin far, og de ser kun hinanden hver 2 weekend, sys bestemt de skal have lov at se hinanden så tit som muligt, jo mindre den ene part fejler noget sygt..


  • #2   3. mar 2009 Jah jeg kan ikke gøre så meget andet end slutte mig til dig. Er helt enig

  • #3   3. mar 2009 jeg er helt enig med dig. mor og far har lige meget ret til barnet. de har begge været med til at lave den og har begge i mine øjne noget at skulle have sagt osv.

    men hvis det er bevist at enten mor eller far er voldelig, sexmisbruger, sindsyge eller på anden måde ude af stand til at passe et barn skal dette selvfølgelig tages med i overvejelserne omkring dette barn.


    men i mine øjne har både mor og far ret til barnet.


  • #4   3. mar 2009
    det er denne tråd hvor et par stykker åbenbart har haft en ubehagelig eller uheldig oplevelse med en mand og derfor, som jeg forstår, ikke mener automatisk samkvem: http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12200

    Jeg finder det synd og skam at dermed skære alle over med en kam smiley


  • #5   3. mar 2009
    mamasita * :; HØRT ..
    det jeg ville frem til i min tråd den anden dag hvos du læste den !? smiley

    KAN KUN VÆRE SÅ MEGET ENIG smiley


  • #6   3. mar 2009 Jeg vil os mene at far er lige så vigtig som mor ...

  • #7   3. mar 2009 mamasita: den du linker til er om en 9 årig pige som venter tvillinger smiley

  • #8   3. mar 2009 Ja Mille, læs de sidste par indlæg smiley

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #9   3. mar 2009 Jeg mener som mange andre, kan jeg se. At far har lige så meget ret til barnet som mor..

    Er der tale om vold/kriminalitet osv, er det selvfølgelig en anden sag. Men stadig mener jeg at barnet har krav på at kende til sin far/mor, og vide hvem disse er.
    Børn vælger ikke selv at komme til verden, det er et valg vi tager for dem, så må vi også tage ansvaret der føler med, også selvom der opstår problemer mellem mor og far.

    Desværre er der bare mange kvinder som bliver egoistiske når først forholdet knager, som så ikke kan se ud over ejen næse, og mener at mor er bedst...


  • #10   3. mar 2009 mamasita: sorry det havde jeg ikke lige læst, troede det var en anden tråd du mente... hehe men ja jeg forstår ikke dem som nægter faderen samkvem med mindre der er et eller andet rav ruskende galt med ham.

    når vores lille bebs kommer til verden og hvis det så skulle ende i en skilsmisse (ikke at jeg hverken tror eller håber på dette) ja så har min kommende mand da lige så meget ret til den lille som jeg har. vi har været to om at lave den og så vi da også to om at have ansvaret og lykken sammen med den lille...


  • #11   3. mar 2009 Til dels enig.

    selv ser min den store ikke sin far fordi både kommunen og børnehaven er enige med mig om hun ikke kan klare det psykisk at se ham og det har statsforvaltningen så valgt at de IKKe skal ses grunden er han kommer og går som det passer ham. i starten efter brudet havde vi aftalt privat hvordan samværdet skulle være men da han begyndte at blive væk stoppede jeg det og sagde han måtte gå gennem statsforvaltningen men tja han kom stadig som det passede ham og det holder ikke..


  • #12   3. mar 2009 min mening er den samme som din.. synes barnet har ret til at være lige meget sammen med moren og faren.. hvorfor er vi bedre end mændnen hvilke jeg bestemt ikke altid tror vi er...

  • #13   3. mar 2009 Karina *Nu som Frue * : Det er igen .. DU HAR en grund til at din datter ikke skal se sin far .
    og gør det for din DATTERS bedste og ikke for at hævne dig på hendes far ..


  • #14   3. mar 2009 Lullee .
    Ja men spørg du hendes fader giver han mig ikke ret..


  • #15   3. mar 2009 Karina *Nu som Frue *
    Nej det vil jeg gerne tro ..

    Men forstår dig godt , når han ikke gider hende skal han jo heller ikke have den ærer af og nyde sin lille prinsesse ..

    min far var lige sådan , han så os ikke det første år efter brud .. og så går han ind og søger samenkvæm for at få min mor til at ligne en bussemand !
    men jeg forstår dig udemærket godt .. det er netop disse mænd der ikke skal have lov til at se deres børn ..

    jeg forstår bare ikke når de gerne vil deres børn hvorfor de så ikk skal have lov til det ..

    forstår ikke de mødrer der ikke bare NYDER at deres eks gerne vil deres børn .. hvis du forstår hvad jeg mener smiley


  • #16   3. mar 2009 Lullee .

    Forstår fuldt ud hvad du mener. men er så også sikker på hvis han var her inde ville ha få det til at ligne det du mener men jeg forhidre ham i at se hende og det jo til dels også rigtigt han vil jo gerne se hende og siger han savner hende men han forstå ej heller hun bliver ked når han dropper hende hele tiden selv om han siger hver gang han ændre sig.

    så hvis du snakkede med os begge ville det dælme være svært for dig at vide hvad du skulle vide for som du selv skriver kan du ikke forstå hvorfor de ikke må se deres børn når de så inderligt ønsker det men jo der er jo tøser/piger/kvinder der gør det for at virke magtesfuld og ikke tænker på unger og ja dem kan jeg heller ikk klare hvis de har noget at ha det i er det til dels okey det er s.... svært for somreglt får du jo kun den ene side af historien og når man får begge er de som reglt langt fra ens..


  • #17   3. mar 2009 prøve du at sige til kommune at faderens har lige mare rat til samkvem. det har jeg prøve side 1.6.08. da min datte bliver tra fra sin mor og kom på børehjem. mor til min datte må se hende hvad søndag i 3 timer. hvor jeg KUN må se hende hvar and lørdag i 2 timer.

    men skal op og snakke med Jammerbugt Kommune på torsdag om hva der ske i fratid. fordi Jammerbugt Kommune kigge efter en plejefamilie til min datte. men det ville jeg ik har. hun skal op og bo hos mig. det ville jeg har


  • #18   3. mar 2009 Kristian H

    Hvad siger statsforvaltningen?


  • #19   3. mar 2009 Karina *Nu som Frue *

    der var laver en tid ud i statsforvaltningen som hene ferdag til søndag. og det gik og find et pr måde. lige ind til Jammerbugt Kommune. tro min datte fra mor.(IK MIG) og sæt hende på børehjem. og når en kommune det. så har statsforvaltningen ik en skidt at sige. har prøve at ring og høre om hvorfor. men sådan er love sige Jammerbugt Kommune


  • #20   3. mar 2009 Kristian H

    Underligt for mener helt bestemt det er statsforvaltningen der har det sidste ord men prøv kontakt statsforvaltningen og få evt en møde og snak med det hvad dine rettigheder er for de kan hvis de ønsker hjælper med at du får hende hjem det er jo også dem der bestemmer hvem der skal have forældremyndigheden idag det gør men ikke længere gennem retten.


  • #21   3. mar 2009 Karina *Nu som Frue *

    kig det her. og se hva jeg har være i gende.


    http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=11704


  • #22   3. mar 2009 Kristian

    Hvad er kommunens undskyldning for hun ikke må komme hjem og bo hos dig?


  • #23   3. mar 2009 Karina *Nu som Frue *

    1.det var fordi jeg ik har nåde forældremyndigheden over hende. men det har jeg nu får.

    men torsdag. skal jeg op og snakke med kommunens om hva der skal ske nu. jeg ville har hende hjem. og hvis det ik ske. så går jeg i tv. stol på det.


  • #24   4. mar 2009 Kristian H

    Jeg synes det rigtigt dejligt du kæmper for din datter smiley


  • #25   4. mar 2009 Det er ALT der spiller ind....

    Jeg har en kammerat der er alene med sin datter, og har været det siden hun blev født da moren skred.. dermed synes jegi kk ku 3 år senere moren har lige så meget kræv på samværd som faren har, først efter barnet har lært sin mor a kende hvis i forstår?

    Min tattoovør, han er os alene med sin datter.. grunden kenderjeg dog ikke, så der synes jeg den er svær, men han klare det ganske fint...

    Her hjemme ville det være en kamp hvis vi gik fra hinanden da vi begge vil ha barnet hver dag, og ikke være weekend forældre....

    i den tragiske sag med hende kelsey briggs, der skulle faren ha haft barnet mest... (pigen endte desværre med at dø af de voldsomme overfald fra stedfaren)

    Dermed mener jeg absolut det har noget a gøre med morens eller farens adfærd...


  • #26   4. mar 2009 Kristian - får sindsygt gåsehud hvergang jeg læser om din situation med din datter...
    Det er så rørende...


  • #27   4. mar 2009 Tak, det glæder mig at se at jeg ikke er helt forkert på den og at andre end mig godt kan se at kvinder kan være ligeså uegnede som fædre.

    Mor er ikke bedre end far og far er ikke bedre end mor.

    Held og lykke til dig Christian, Jeg kender dig ikke, men hvis du er en egnet far, håber jeg du vinder og får din datter hjem smiley Pøj Pøj


  • #28   4. mar 2009 Hej med jer. skal op og snakke med Jammerbugt Kommune i morgen kl.10.00. og der skal nok komme lidt info i morgen aften.. love det.

    SES


  • #29   5. mar 2009 kristian held og lykke med mødet. håber på det bedste for dig og din datter.

  • #30   5. mar 2009 hvordan er det gået kristian? noget nyt??

  • #31   5. mar 2009 Jammerbugt Kommune har fund en plejefamilie til min datte. som jeg så skal ud og hils på. det sige det skal være nu hun skal i plejefamilie. det håbe da hvis det ske ind D.1.4. FUCK DEM:

    det ville så også sæt en undsøge i gang om hvordan jeg er som far. HMM.

    men en godt ting. det er at hende som har med sage og gøre. hun stoppe her til. d.1. HUN ER OGSÅ 65 ÅR


  • #32   5. mar 2009 Hvis der er fælles forældremyndighed syntes jeg ikke automatisk det er moren der skal have barnet og faren der må nøjes..

    Jeg er selv vokset op ved min mor og kom så på weekend hos min far hver 2. weekend..

    Min kæreste er vokset op hos sin far og været på weekend hos sin mor..


Kommentér på:
Faderens samkvem

Annonce