{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Av mine bryster (amning) {{forumTopicSubject}}

Lige siden Jonathan blev født har jeg ammet via ammebrik.
Det er gået rigtig godt - men min sp og mig selv ser jo helst at vi stopper med brikken. Han tog rigtig godt ved i sidste uge som min sp sagde. Det gjorde en smule ondt men jeg tænkte at nu havde brikket jo beskyttet den værste smerte så jeg skulle lige vænnes lidt mere til smerten.

Men nu er det sådan at jeg virkelig har fået ondt, at amme er virkelig ikke noget jeg har lyst til længere. jeg trætter tiden ud med at sætte mig og amme ham. Det gør ufattelig ondt. Det er som om smerten er blevet værre. Jeg er gået tilbage til brikken, men det gør stadig mega ondt.
at jeg faktisk næsten græder :s

Kan det virkelig være rigtigt. Jeg skal snakke med min sp i morgen om det. Men ville lige høre jer ad også.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av mine bryster (amning)
  • #1   11. mar 2010 det skal lige siges at jeg fint kan malke ud, der gør det ikke ondt.

  • #2   11. mar 2010 Det burde ikke gøre ondt at amme... Jeg ammede godt nok kun i 3mdr, men de eneste gange det gjorde ondt, var da jeg havde brystbetændelse...

  • #3   11. mar 2010 Jeg ammede kun i en måned.
    Fik også sindssygt ondt og jeg sad og græd om natten når jeg skulle amme.
    Sunhedspl. sagde at det nok var tilløbet men jeg tog til lægen og det viste sig vi begge havde fået svamp.
    Bettemand havde det i munden, ikke slemt men det smittede jo til mine brystvorter og det var vel nok en ulidelig smerte.
    Amningen var ødelagt herefter.

    Ikke at det er derfor du har så ondt, men når du skriver det gør så ondt at du græder kan jeg ikke lade være at tænke om du har sådan noget?


  • #4   11. mar 2010 Sådan havde jeg det også da jeg ammede og stoppede dels pga smerten og dels pga hun ik blev mæt.
    Jeg vil ikke amme når det gør ondt, da jeg ikke føler hverken mig eller Bella får noget posivt ud af det. Jeg syntes at barnets måltider skal kunne forbindes med hyggestund smiley


  • #5   11. mar 2010 Tjae kan godt hører der forskellige holdninger, men det gør ondt ..
    Det en periode man skal igennem og det en kamp, men en kampe der er det hele værd. Mener helt klart det er værd at amme sit barn .

    Også selvom man skal igennem tider hvor man græder og har åbne sår osv.

    Man siger man vil dø for sit barn, men ikke bide smerte i sig eller :s ?


  • #6   11. mar 2010 Men hvis det bliver ved så må du jo tage til lægen ?



  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #7   11. mar 2010 Jeg havde også perioder, hvor det gjorde ondt, men det gik over igen. Og et par gange, hvor Patrick fik suttet hul.

  • #9   11. mar 2010 Jeg vil så sige, at med to brystvorter der er totalt hudløse og smertende pga svamp er det umuligt at bide smerten i sig.
    Når man har så ondt at man græder løber mælken da heller ikke til og det hele bliver til en kamp om amning i stedet for en hygge stund med baby når den skal spise.
    Så hos mig hedder det bestemt ikke amning for enhver pris!
    Det skal være noget man kan acceptere og kan man ikke udholde amningen eller bryder man sig ikke om det, så er det for mig bedre at lade være i stedet for spise tid bliver en krigstid..

    Jeg var også meget ked af at jeg ikke kunne amme mere efter to ugers pause. Men han nægtede at tage fat i brystet da han havde vænnet sig til sutteflasken. Kæmpede i en måned og til sidst græd han hver gang han skulle have mad. Det er ikke det værd, måtte indse det var slut.


  • #10   11. mar 2010 Jge kom aldrig af med den brikm, ammede med den i 6 mdr og det gik altså fint.. Min SP var ikke tilfredes med at jeg ikke vændte ham af med den, men han ville ikke spise hvis den ikke var på.. Jeg brugte bryspumpe i 2 dage så gad jeg ikke det, så hvis det fungere med brik så bliv med det.. Men ja det gør noget mere ondt at amme uden når man vender sig til brik..

  • #11   11. mar 2010 Jeg har lige været i bad og der så jeg at han faktisk har suttet hul på begge mine bryster nu..

    forhelvede smiley det bliver nogle smertefulde gange jeg skal amme til i morgen smiley :O


  • #13   11. mar 2010 Jeg vil så gerne amme... det gør det nemmere om natten også..
    men med den her smerte... forfanden - jeg har været igennem meget smerte. Men det her, det er godt nok uudholdeligt smiley

    er fandme så ked af det smiley


  • #15   11. mar 2010 henriette - håber virkelig også det går væk smiley
    min sp kommer i morgen.. og nøj jeg synes der er lang tid til smiley


  • #17   11. mar 2010 henriette - nemlig...
    mange tak..

    jep.. jeg skriver det i dette indlæg i morgen smiley


  • #19   11. mar 2010 Syntes du skal blive ved med suttebrik, så skåner du også dine bryster..

  • #20   11. mar 2010 #Min lille prins Noah:) # - det tror jeg virkelig også jeg gør. hellere bare have det "lille" problem end at jeg skal malke ud og give flaske hele tiden. især om natten.. heh..

    iiih jeg glæder mig squ til i morgen


  • #21   11. mar 2010 Hmmmm det skal IKKE gøre ondt og amme, så er der noget galt! Her blev hun ammet fuldt ud de første 4 mdr og derefter suplerede vi med flaske så hun kun blev ammet om morgenen og i løbet af dagen. Her gjorde det kun ondt i starten og der var vi heldigvis stadig på sygehuset, og der sagde jordemoder til mig at det var fordi hun ikke havde ordentlig ved at det gjorde ondt, og da vi først fandt den rette metode har der intet været siden ;o)
    Håber virkelig du finder en løsning på det, så du forhåbentlig kan amme uden smerter så i kan nyde det....


  • #22   11. mar 2010 Men ja få en SP til at kigge med, for det kan også være fordi han sutter forkert ..

  • #23   12. mar 2010 tænkte det nok.. smiley

    han tager ikke nok på af min mm... så nu supplere vi op med mme smiley
    nogen der har en god og billig elektrisk bryst pumpe til salg? smiley


Kommentér på:
Av mine bryster (amning)

Annonce