{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

secret
secret
Tilmeldt:
27. okt 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72

spørgsmål ang. mens og graviditet. {{forumTopicSubject}}

er det virkelig rigtigt man kan ha mens når man er gravid?
har nu hørt om flere der har haft det de første par uger og først opdager de egenltig er gravid lidt "sent" ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. mens og graviditet.
  • #1   25. feb 2009 ja det er det. nogen har det i alle 9 måneder..

  • secret
    secret Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #2   25. feb 2009 puha.
    jamen kommer bare til at tænke over tingene.
    da min læge før har haft mistanke om det , da min mens har været meget mærkelig. har blødt et par dage den sidste mens. og har været så lidt at det kun har været når jeg har tøret mig.-
    men de gange har den været negativ da hun prøvede teste mig og den var osse mærkelig gangen før sidste mens. og nu er jeg gået 5 dage over mens. min mave er meget oppustet, har ømme bryster er træt og sveder som et svin. kan det være indbildning ?


  • #4   25. feb 2009 Nej det er ikke menstruation, det kan man altså ikke have når man er gravid.
    Det er en anden form for blødning men ja nogle bløder under hele graviditeten.
    Jeg blødte selv en lille smule hver dag de første 2 mdr af min graviditet.
    Fandt det her på nettet:

    Hyppighed
    Mange gravide, måske op til 20 %, kan opleve en blødning fra underlivet i løbet af de første måneder af svangerskabet. Det giver naturligvis anledning til bekymring hos den gravide, som vil være bange for, at noget er galt. Oftest er en mindre blødningsepisode i det tidlige svangerskab ganske harmløs.

    I nogle tilfælde vil blødning dog være tegn på truende eller begyndende abort. Senere i svangerskabet kan blødning være tegn på en alvorlig komplikation for den gravide og hendes barn. Enhver uventet blødning vil derfor altid kræve nærmere undersøgelse hos lægen.

    Årsager til blødning under graviditeten
    I starten af graviditeten kan en blødning forekomme på det tidspunkt, hvor kvinden skulle have haft menstruation, hvis hun ikke var blevet gravid. En sådan "falsk" menstruation er oftest ganske svag, men kan så at sige skjule for kvinden, at hun er gravid. Ved tidspunktet for 2. eller 3. udeblevne menstruation kan der også forekomme en lille blødning, som er uden betydning.

    Hos en del gravide kan der optræde blødning fra livmoderhalsen, fordi dennes overfladeslimhinde kan være meget skrøbelig og let blødende under graviditeten. Denne blødning er ligeledes ufarlig.


  • secret
    secret Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #5   25. feb 2009 ja men ville heller ikke kalde det mens. vidste ikke lige ordet for det, men mente så hormonelle blødninger smiley

  • secret
    secret Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #6   25. feb 2009 tak for svarene smiley

  • secret
    secret Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #7   25. feb 2009 er der så nogen der kan svare mig på hvorfor der tit kan gå lang tid før end man kan se en positiv test? og hvor klang tid kan det tage op til smiley

  • #8   25. feb 2009 Altså jeg kunne se en positiv test tre uger efter jeg var blevet gravid.
    Men ved der er andre hvor der går mange flere uger.
    Det kommer an på hvor hurtigt man danner HCG i kroppen som graviditetstesten kan måle.
    Nogle danner med det samme meget andre næsten ikke noget det første stykke tid.
    Det er også en fordel at bruge morgenurin da HCG er mest koncentreret om morgenen så hvis man ikke gør det kan der måske også gå længere tid før man får en positiv test.


Kommentér på:
spørgsmål ang. mens og graviditet.

Annonce