{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Fødsels beretning {{forumTopicSubject}}

FB:
Skulle jo sættes igang igår kl 7.30, men da jeg trådte ud på badeværelset i går morgen kl 6.30 sagde det dryp, dryp og så plask og en god halv liter vand ramte gulvet..
Vi tog ind til vores tid og fortalte at jeg havde tid til igangsætning, men vandet var gået en time tidligere.. Fik kørt strimmel og baby havde det fint.. Men ingen veer, kun en enkelt pluk ve hver 15 min..
Hun tjekker så, 2 cm åben og 1 cm livmoderhals og hun kunne ikke få noget vand ud når hun skubbere til baby, så de blev i tvivl om vandet nu var gået (altså når jeg siger det er, så er det smiley )
Hun sætter så en elektrode på babys hoved, for hvis vandet ikke er gået vil det hundrede procent gå ved det.. Der kommer intet vand, så det er gået..
Bliver så sendt ud og gå 2 timer for at se om jeg får veer.. Vi går ud og får morgenmad, får lidt let murren, men intet der gør ondt.. Kommer tilbage og der bliver kørt strimmel igen.. Baby har der stadig fint, nu en enkelt let sammentrækning hver 8-10 min..
Hun spørger hvad jeg helst vil (vente mere eller "komme videre") siger at vi vil egentligt bare gerne videre (for kan mærke der ikke ville ske noget længe og vil ikke risikere at der går dage)..
Vi får lov at komme på fødeafdelingen, men må vente ca 1,5 time på at der er stue og jm klar, da de har travlt..
Kl ca 13 er vi først på fødegangen.. Stadig ingen veer.. De vil ikke tjekke indvendigt, da de forventer ingen fremgang pga manglende veer..
Får lagt venflon hvilket er er et helvede, har åbenbart meget besværlige krogede vener med mange veneklapper, jm får lagt en der ligger ok, hun kan godt tappe blod, men droppet kan ikke løbe ind der da er en veneklap i vejen.. Den kan kun løbe hvis den sidder helt ude og der kan den ikke sidde.. (Gør ondt når den hives ud og ind).. Hun tør ikke prøve igen da hun synes det er synd for mig, så tilkalder overjordmoder som skulle være ekspert, hun prøver i den anden hånd, men går helt galt og gør voldsomt ondt smiley
Her ankommer anæstesi lægen så, og det er tydeligt at hun tænker sit om jm, men hun får lagt en ny venflon der virker smiley vi snakker om at jeg sidst havde store smerter ved lokal bedøvelsen før epi og hun undre sig, det er ikke normalt, så der bruges minimalt lokal bedøvelse og jeg mærker hun et prik og en spænden (ingen følelse af at få hevet huden af)..
Epi ligges, lidt ubehageligt og et par enkelte jag (og meget sur baby der følte sig klemt) men gjorde ikke ondt..
Den kommer så op og køre og får så ve drop 14.40.. Kl 15 begynder veerne at komme, der skrues op for ve drop hvert 20 min til ønskede antal veer er nået..
Kl 16.40 efter 2 timer med ve drop tjekkes der indvendigt, kun 4 cm åbent, men som hun siger er jeg blød som smør og hun kan nærmest gøre arbejdet med fingrene så forventer det kan gå stærkt, selv om baby bliver oppe i bækkenet..
Kommer op og bevæge mig lidt for at få hende ned i bækkenet, får et par tsk toastbrød og lidt at drikke..
17.30 tjekkes igen (her synes jeg det begynder at trække i lænden) er nu 8 cm og baby længere ned, men stadig højt.. Baby begynder at reagere på veerne med faldende hjertelyd.. Så de vil gerne lige tage en blodprøve fra hoved at hun er ok og kan klare fødslen..
Jeg tænker at jeg nu tror det er fordi mine presseveer er ved at begynde og manden fortæller at han tænkte da hun ringede efter lægen at det kunne hun godt glemme for det når de ikke..
Jeg kan mærke at nu begynder hun at presse og må kæmpe imod.. Lægen kommer ind (og viser sig at være en folkeskole kammerat smiley ) mens de står og snakker må jeg sige "øh undskyld, men har altså presseveer nu"..
Hun tjekker hurtigt og siger.. "Ja du er også 10 cm og jeg kan se en tot hår.. Hold lige igen så ændre vi briksen" ja ok altså ikke nemt at holde igen smiley
De får den ændret og bliver enige om at lade mig lige prøve for kommer hun hurtigt ud (hun står stadig lidt højt og lidt skævt) så er der ingen grund til blodprøve..
17.40 (en time efter aktiv fødsel start) får jeg lov at presse.. Hoved er ude efter 1,5 presse ve, men skuldrene er drejet og sidder derfor fast så tager 1,5 ve mere og en hånd ind fra jm og hjælpe.. 7 min så var hun ude..navlesnoren er temmeligt kort, så hun må ligge nederst på min mave mens de får afkølet den og manden klipper den smiley og så får jeg hende op :)..
Så en lang indledning, men kun 1 time og 7 min i aktiv fødsel og en jm der gjorde mig helt flov ved igen og igen at fortælle mig hvor perfekt min presseteknik bare var (hvad svare man på det smiley ) og kun en enkelt mini hudafskrabning samt en lille bitte løs hudlap hvor jeg blev klippet første fødsel som fik 1 enkelt knude sådan helt kosmetisk som hun sagde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsels beretning
Kommentér på:
Fødsels beretning

Annonce