{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Det mest fantastiske er sket ! {{forumTopicSubject}}

.... Jeg blev d. 26.02.12 mor til en helt igennem dejlig dreng!
Han vejede 3900gr og målte 52 cm.
D. 25. om aftenen skulle min kæreste og jeg til at holde film hygge aften, og jeg ville lige tømme blæren inden smiley Så var det ligesom gjort. Der kom en masse blod og jeg blev ret urolig. Vi ringede til fødegangen og hun syntes vi lige skulle komme ind. Lige da jeg havde smækket på, stod vandet ud af mig. Hvis I har set i film, at vandet er gået meget voldsomt, så gang det med 30!!! Og det fortsatte da vi kom ind til jordemoderen.. hun blev helt forskrækket nogle gange.. Men nok om vandet.
Hun undersøgte mig og jeg var allerede 2 cm åben og livmoderhalsen var væk.. Så vi var i gang smiley MEGET underlig fornemmelse, at nu var det nu! Vi kørte afsted og var på sygehuset omkring 21.45.
Det gik rigtig stærkt i starten, på et par timer var jeg 7 cm åben. Veerne stormede ind, med et halvt til et minuts mellemrum, så det var hårdt. Men pludselig kom presseveerne, og dem måtte jeg ikke bruge endnu. Jeg var ikke åbent mere end de 7 cm, så det endte med jeg skulle holde dem tilbage i lidt over 4 timer! ALDRIG har jeg prøvet noget lignede. Jer der har født før, ved nok hvad jeg snakker om.. smiley
Da jeg så endelig måtte presse, sad hans hoved fast. Og hver gang jeg fik ham godt ud, smuttede han ind igen. De to nogle blodprøver fra hans hovedbund for at tjekke hans ve og vel, og i følge dem, trængte han til at komme ud. Så der blev brugt sugekop. Det tog heldigvis ikke lang tid.
Men da hovedet så kom ud, sad hans venstre skulder fast. Så der sad han med hovedet i 4-5 min..
De fortalte at det blev lidt voldsomt nu, fordi han skulle ud hurtigst mulig. Og pludselig var der masser af folk, en stod og lagde alt hans vægt på min mave, andre holdt fast i mine ben og to prøvede at vride og dreje ham.
Og PLUDSELIG kl. 5.55, så var han der bare. Så flot og dejlig. Prøver fra navlestrengen viste sig så, at han heldigvis ikke har haft det skidt under forløbet på noget tidspunkt, så det var dejligt.
Han skulle over og have lidt hjælp til vejrtrækning osv, men kom ret hurtigt over til mig og ligge.
Problemerne stoppede ikke helt her. Min moderkage ville ikke komme ud. Da de havde trykket (AV) på min mave og jeg havde presset (SUK) i en time, valgte de at bedøve mig og fjerne den på den måde. Samtidig blev jeg syet 5 steder.
Omkring kl. 10 kom min dejlige dejlige kæreste og vores dejlige søn ind til mig.. Der gik 3 dage på sygehuset og så tog vi hjem!
Min kæreste var den bedste støtte under hele forløbet. Havde aldrig klaret det på samme måde uden ham!

Det er overvældende at blive mor. Det er sindssyg hårdt, pga. manglende søvn og alle de nye tanker og følelser man har indeni. Men ville ikke bytte det for noget i verden!

Det blev lidt langt smiley Men sådan er det jo, man kan jo fortælle og fortælle og syntes endda jeg har fattet mig i korthed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det mest fantastiske er sket !
Kommentér på:
Det mest fantastiske er sket !

Annonce