{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Min fødselsberetning {{forumTopicSubject}}

Så er der lige en stille sund og overskud til at få skrevet min fødselsberetning. smiley

Der havde været optræk til fødsel siden tirsdag den 20 april men vandet gik først kl 02 00 natten til fredag den 23 heldigvis i forbindelse med at jeg skulle op for at tisse..
Vi ringede til fødegangen og fortalte at vandet var gået og fik besked på at blive derhjemme indtil veerne tog til. Omkring kl 04 30 ringede vi og fortalte at vi kørte fordi vi havde en lille times kørsel og at de var blevet mere reelmæssige og gjorde mere ondt end i starten..

så vi var fremme på hospitalet ca kl 05 20. Jeg blev undersøgt ret hurtigt og jeg var 3 til 4 cm åben.
jeg var rimelig smerte ramt og ville gerne have noget smertestillende..
så de ville ligge en epedural blokade men men men ja mit blodtryk var åbenbart for lavt så de ville ikke lægge den.. Jeg sagde så at jeg ville i kar og det kom jeg og det hjalp lidt over en times tid og derefter gjorde det mere ondt end før..
Jeg kom op af karet og ind i sengen igen. Her blev jeg så undersøgt igen og nu var jeg 5 til 6 cm åben..
Jeg kunne slet ikke holde mine veer ud og sagde at jeg ville have noget mod de skide smerter så jeg kunne få lidt fred..
MIn jordmor prøvede så at lægge noget der skulle bedøve mig forneden kan ikke huske hva den hedder men det lykkedes ikke fordi det gjorde ondt og hun kunne vist ikke ligge den fordi jeg var for urolig..
Hun prøvede så at tage mit blodtryk igen og der var det fint så hun ringede efter narkose lægen så jeg kunne få den epedural blokade her har kl været ca 11 om formiddagen..
Han kom heldigvis hurtigt og kl 11 30 var jeg smertefri og meget meget træt..
Så både kæresten og jeg fik lov til at sove i ca 2 timer.. samtidig med blokaden havde de lagt ve drop for at holde dem kørende..
jeg blev så undersøgt igen ved 14 30 tiden og der havde jeg ikke åbnet mig særligt og der fortalte jordmoren mig også at den lille stod skævt med hovedet men nu hvor de havde lagt ve droppet håbede de på at han ville vende sig på vejen ned..
Den lille havde ikke på noget tidspunkt vist at han skulle have det skidt på nogen måde så der var ikke nogen stress på at få ham ud..
Lige så langsomt begyndte veerne at tage til igen også var freden forbi..
nøj det gjorde nas altså..
jeg kan ikke rigtig huske det nøjagtige tidspunkt men jeg fik lyst til at presse og havde egentlig også åbnet mig så det burde kunne lade sig gøre..
så mig op på alle 4 og jeg prøvede at presse med når presse veerne kom men der skete ikke det store.. Tilsidst valgte jordmoren at få lægen op for at prøve at få ham ud med sugekop..
Jeg kunne ikke mere jeg var helt færdig..
Lægen og en masse andre kom ind til os og han fandt en stor gul sugekop frem som han syntes han skulle have ind men han kunne tro nej for jeg kunne slet slet ikke samarbejde.
Jeg tror aldrig jeg har skreget så højt som jeg gjorde der..
Jeg sagde flere gange at de skulle stoppe men de skulle jo lige prøve et par gange..
Min jordmord ville så prøve at ligge den der der skulle bedøve mig forneden som hun tidligere havde mislykkedes med og denne gang lykkedes det..
Lægen havde så fundet en mindre hvid sugekop frem og han fik sat den på hovedet af den lille også skulle jeg ellers prøve at presse med..
Men i stedet for at presse så skreg jeg for den smerte var altså bestemt slet ikke til at holde ud..
Lægen trak og jeg tænkte at nu måtte hovedet da være ude men så hørte jeg på et tidspunkt et svuup og derefter sagde lægen at det blev et akut kejsersnit..
Så far kom i tøjet og jeg blev lagt over på en briks..
Vi blev kørt afsted og jeg kan huske at jeg undskyldte over for jordmoren og min kæreste fordi jeg ikke kunne få ham ud på egen hånd..
Jeg kom ind på oprations stuen og blev gjort klar..
Jeg var heldigvis vågen og kunne få lov til at se min søn når han kom ud..
Jeg kan huske jeg lå og græd på briksen af glæde over at nu var det snart og samtidig en skuffelse over at jeg ikke selv kunne klare det..
Kl blev 20 45 også kom vores lille søn ud til os..
jeg fik ham lige at se ganske kort da han skulle ud og undersøges..
Imens lå jeg og blev syet sammen. Min kæreste og den lille kom op på fødegangen og jeg blev kørt på opvågning. Jeg lå og ventede lidt over en halv time og på at min kæreste og søn skulle komme ned til mig og det føltes som meget meget langt tid men endelig kom de og jeg fik lov til at holde min søn for første gang og nøj jeg var solgt.. Så kom han endelig efter 16 timer.. smiley

De efterfølgende dage havde han en ret kraftig hovedpine efter sugekoppen så vi fik ikke den nemmeste start for han ville ikke rigtig spise men nu er han den nemmeste lille dreng som vi bare er så stolte over smiley

Den blev lige lovlig lang denne beretning. Håber i har haft lyst til at læse med så langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fødselsberetning
Kommentér på:
Min fødselsberetning

Annonce