{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

trænger til at komme ud med det {{forumTopicSubject}}

selvom det er svært og jeg har gået med facade på længe nu....

den 9 /7-08 fik jeg barn nummer 2, 7 uger for tidligt.
jeg er 19 år og har en datter på 20 mdr ca. i forvejen begge med samme far.
jeg fik akut kejsersnit da min livmoder var ved at briste under graviditeten, havde så uhyggeligt ondt og tog tit til både jordemoder, læge, vagtlæge, som alle sagde at det var normalt at det gjorde lidt ondt når det gamle ar væv fra tidligere ks skulle udvide sig, det blev så slemt at jeg næsten ikk kunne gå til sidst af bare smerter, ringede til fødegangen og brokkede mig over plukkeveer, ikke forde det var dem der generede, men da jeg sagde det med aret fik jeg bare besked på at det var normalt, jeg kom så derop hvor jeg skulle kører fra hobro til aalborg, hvor jeg hele turen skulle hører på min kæreste brokke sig over at det kun var for at få opmærksomhed og at det var spild af tid at tage derop når vi alligevel skulle hjem igen og nu havde jeg spolleret hele hans dag, jeg havde det elendigt hele vejen både psykisk pga. det min kæreste sagde og at jeg efterhånden troede at det var mig den var gal med når alle læger og jordemødre afviste mig. og frygten for at miste min søn.
og fysisk for alle de smerter jeg havde. oppe på sygehuset blev jeg lagt med ve måler og sådan en ctg der skullem lytte efter hans hjerte, de ville så scanne mig da jeg havde plukkeveer< sikkert mig der spændte som gal fordi jeg havde så ondt. jeg sagde igen det til hende der skulle scanne mig at der var noget med det ar, det forklarede hun mig at det var så uhyre sjældent at de havde skrevet det i lærebogen hvis det var tilfældet, hun ville så scanne aret for at jeg kunne blive overbevist om at der ikke var noget, som hun forsikrede mig om, for hvis det var tilfældet at det var ved at gå op, så ville jeg overhovedet ikke se normal ud eller kunne stå op på benene, men men det skulle så vise sig at jeg havde en høj smertetærskel for da hun scannede måtte hun tilkalde bagvagt og 2 andre læger som skulle se hendes "fund" der var et stort hak i livmoderen, den var sådan set i teorien hul i livmoderen. endelig var det ikke mig der var mærkelig mere, endelig hørte de efter og tog mig alvorlig!! jeg måtte så pludselig ikke spise drikke gå på wc, jeg fik lungemodnende medicin og vehæmmende medicin, kæmpe forvirring, under alt dette havde min kæreste sovet på en stol og når jeg bad ham om noget blev han sur og sagde at det gad han altså ikke nu og så kørte han hjem. jeg skulle ringe hvis de ville lave kejsersnit, lægerne sagde en time senere at de højt sandsynligt ville lave ks inden for aftenen, men at det lungemodnende lige skulle have lov til at virke lidt og hvis der kom komplikationer blev det med det samme for vi kunne begge dø af det. jeg ringede så efter manden som blev sur og ville have tidspunkt og blev ved med at sige at jeg skulle være sikker for han gad ikke kører der ud for bare at sidde og glo- her lå jeg mutters alene skide bange på en fødestue med læger og jordemødre der kom rendene ud og ind. jeg var så ked af at han ikke var der og støttede mig. hans mor havde jo sagt at hun kunne tage rebekka vores datter, men der var ikke grænser for undskyldninger fra hans side af. begyndte at tro at det blev det samme som sidt hvor jeg var helt alene med rebekka hele tiden da jeg kom hjem, det var ikke ligefrem noget der hjalp når jeg ovenikøbet havde en fødselsdepression efter hende.
han kom så til sidst for jeg måtte gribe til "hårdere" metoder- hans mor:D
blev så ved 21-tiden kørt til akut kejsersnit hvor jeg blev lagt i fuld narkose. det første jeg husker efter det var at de sagde at jeg havde fået en dejlig dreng og så sov jeg igen senere kom kæresten op på opvågningen og gav mig fotoalbumet så jeg kunne se min søn. og så gik han igen, jeg var nok også godt dopet på det tidspunkt. så ved 00.00 tiden kom jeg op til min søn for at se ham, han var så utrolig lille og fik ham op på maven var så lykkelig, min dreng, min lille dreng.
kæresten kom om aftenen ved 20.00 tiden næste dag ingen støtte derfra som jeg havde brug for den første dag, han var der max 2 timer når han kom følte mig alene og meget ked af det og der var kun brok når han kom over at nu skulle han også snart hjem igen, han holdt sin søn 2 gange på 9 dage, de 9 dage var jeg helt alene med alt, stuegang undersøgelser blodprøver, svar osv... endda da de fandt ud af at han havde hul i hjertet, der ringede jeg til manden som bare talte som om han ikke hørte mig og lagde på imens jeg talte til ham, han var henne hos nogle meget ældre kammerater der altid drikker, blev så utrolig ked af det, men gik videre med oprejst pande og lod som alt var godt og fint selvom jeg havde det elendigt, det gjorde jeg hele vejen igennem, græd bare når jeg gik i bad og var alene, det kunne blive et meget langt bad...
så kom jeg til randers fordi de ikke havde plads til mig på aalborg sygehus så jeg kunne ikke være i nærheden af min søn, men det mente de heller ikke gjorde noget da han ikke kunne ammes alligevel, fik ikke en chance for at prøve. da vi så endelig kom til randers havde de ikke maden klar han gik over sin normale tid og hende sundheds og social ass. lagde sonden forkert jeg måtte sætte mig ned og forsøge at amme, han havde ikke så mange kræfter men jeg tror han fik lidt ned, randers var et meget gammelt sted med ældre udstyr og helt andre metoder, følte ikke at de var i nærheden af den standard de var på¨aalborg sygehus, men jeg kunne være sammen med min søn og holde ham noget mere. jeg blev dog hurtigt sendt hjem, også selvom hans gulsot tal var stigende , det endte med at vi 3 dage senere måtte tilbage og have ham i lys. det gjorde mig egentligb ikke noget, for da jeg kom hjem, stod jeg tit alene med 2 små børn selvom det var alt for meget på engang når jeg lige var kommet ind af døren, men han skulle op til nogle venner,så der stod jeg med en snot forvirret datter der også ville op og pusles om og en søn der var sulten, jeg skulle samtidig ryde op og gøre rent for huset ligned en billig løgn, det er så irriterende at skulle komme hjem til et kæmpe svineri når man efterlod huset i skønneste orden, jeg rinede tit til ham og spurgte om han ikke kunne komme hjem, han blev skide sur og råbte og skreg og sagde at nu havde han haft hende alene så længe så det kunne jeg også klare- men det var sku på tide at han indså at det jeg havde gjort det sidste år ikke bare var en dans på roser.
det var en lettelse at komme tilbage på sygehusetvar ved at blive kvalt derhjemme.
jeg var der så i 3 dage og så var vi et smut på skeby sygehus for at få scannet hans lille hjerte, der kunne de hverken hører eller se noget, så vi blev sendt hjem.
da jeg kom hjem igen var det det samme igen, helt alene igen og selvom jeg ikke måtte løfte noget, støvsuge osv... fejede støvsugede jeg for ellers var der ingen der gjorde det og jeg gik på indkøb og bar barn og indkøbsposer, så til sidst blev jeg syg og måtte indlægges på aalborg sygehus med indfektion i aret, jeg var så splittet af det hele men det gav mig ro til bare give min søn kærlighed, tid og bare nyde ham, for derhjemme fik jeg skæld ud konstant- ammer du nu igen,,,, læg ham nu i vuggen han skal ikke vænne sig til at vil være oppe hele tiden, det er bedre han ligger i vuggen end hos dig.... det var hverdags kommentare fra manden..... jeg turde til sidst ikke side med min søn i længere tid.
under opholdet ville lillemanden pludselig ikke spise og blev slap og grå i huden ud over den gule farve han i forvejen havde , igen skulle vi igennem nederlag og opture og mange folk troede jeg var alene mor for manden kom kun hver 2-3 dag. da vi endelig kom hjem igen begyndte tanken om at flytte for mig selv for ikke at ødelægge båndet imellem min søn og mig og mit liv, vi skændtedes dagligt og der var kun kritik kritik og atter kritik af mig og alt hvad jeg gjorde, han var glad for den orden jeg holdt, men jeg lavede næsten heller ikke andet, og så var det heller ikke godtnok, han forstod ikke hvorfor jeg ikke kunne gøre noget mere udenfor. når han endelig skulle passe børnene i en halv time så var helvede løs og han ringede konstant og spurgte efter hvor jeg blev af, en dag jeg fik lov til at tage hjem til en veninde kom jeg en time senere hjem end jeg havde regnet med så ringede og sagde det han tog det roligt, men da jeg kom hjem gik helvede løs og han råbte og skreg foran børnene og de græd begge to så jeg tog malthe og kørte op til svigermor- havde ikke andre steder at tage hen. vi kom så hjem senere sammenm med hende og hun snakkede med os så vi ikke åd hovedet af hinanden. tit og afte siger han at jeg skal finde mit ejet sted at bo for han gider ikke mere og så er jeg smidt ud, når jeg så endelig flytter så hyler han og ber mig blive, fandt jeg ud af sidste gang, da han sagde det og jeg så skred hvilket han ikke havde regnet med, når han snakker med mine veninder er han åh så sød at de ikke gennemskuer noget som helst men når de så gør det, bliver han sur og så må jeg ikke se dem mere og så er jeg endnu mere alene.... vi har så lige været indlagt igen igen igen igen..... på børneafd. i aalborg pga. han kastede op. men der var intet nyt i det hele han var bare sur over at han skulle ud og kører igen og at det nok var min skyld at han kastede op....
der er så meget mere, men orker ikke skrive mere, det her er de sidste 2 mdr af min tilværelse trænger bare til at komme ud med det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trænger til at komme ud med det
  • #1   10. sep 2008 undskyld stavefejlende og det meget lange indlæg

  • #2   10. sep 2008 Puha Julie : (
    Håber det lettede dig for det er da en ordentlig omgang du er igennem, stakkels dig og dine børn.
    Håber du finder styrken til at finde ud af hvad du vil med dit liv : )


  • #4   10. sep 2008 hold da op hvis jeg var dig var jeg sgu skredet, det havde jeg sgu ikk fundet mig i..

  • #5   10. sep 2008 tror helt klart du vil få det bedre uden ham..

  • #6   10. sep 2008 Stakkels dig, sikke noget og skal igennem. Uhh havde det været min kæreste så havde jeg kastarerete ham, det skulle han bare ikke byde mig.

    Du fortjerner bedre end sådan et fjols, lad ham trygle den dag du siger stop og gå med oprejst pande.


  • #7   10. sep 2008 ja men han sigern at han beholder min datter
    og at jeg aldrig vilk kunne klare mig alene især ikke økonomisk..... vil gerne væk men ved ikke hvordan


  • #8   10. sep 2008 åhh kan sku godt forstå at du trænger til at komme ud med det. men jeg må ærligt indrømme at jeg var skredet for længst.. jeg står selv alene med 2 unger.. så det kan godt lade sig gøre..

    men julie sig til hvis du vil snakke mere privat så kan det være at du kan få lidt hjælp den vej..

    stort kram her fra.

    man kan jo egentlig godt sige at du er en lig mor.. selv om du har en til at betale regningerne;-)
    for det lyder som om det er det eneste han bidrager med penge..

    men hvis du bliver ved med at blive hos ham så går du altså ned psykisk og det hjælper ikke dine børn.. og slet ikke den store som forstår alt hvad i siger nu..


  • #9   10. sep 2008 Du kontakter kommunen og beder dem hjælpe dig med en lejelighed hurtist muligt og at han beholder datteren kan han godt glemme, man siller hlest ikke børn af, og din datter har bedst af at lære lillebror at kende, og desuden har han jo heller ikke tid til hende.

  • #10   10. sep 2008 når han så græder når jueg går kan jeg ikke få mig til det....
    og tanken om at han finder en anden en dag gør ondt oveni at han ville elske en anden skal jeg også dele minre børn eller ihvertfald det ene barn for den lille nye gider han ikke. den gør ondt, jeg tænker også på at jeg skal være alenemor resten af livet, for ingen vil have en pige der tyk, med hænge mave-patter og to børn. men det er sku også hårdt at være "alenemor" i et forhold


  • #11   10. sep 2008 Du må ikke lade dig true på den måde, kommunen burde ku hjælpe dig både med lejlighed og penge. Han siger det kun fordi han ikke har andet og sige.

  • #12   10. sep 2008 hold da op.. ved slet ikk hvad jeg skal sige udover stakkels dig og dine børn.... håber alt godt for jer...

  • #13   10. sep 2008 Julie du må altså tro lidt mere på dig selv.

  • #14   10. sep 2008 Hold da op Julie, det lyder godt nok som en hård omgang at have været igennem.
    Jeg kan i hvert fald godt forstå du er frustreret, og det må da virkelig have givet nogle ar på sjælen at have en and som ham.
    Nu kender jeg ham jo ikke, men det lyder ikke som om han er særlig støttende når det virkelig gælder, og det er super ærgeligt.
    Jeg tror du ville have det bedre uden ham hvis jeg skal være ærlig.
    Det er svært når der er børn indblandet, men hvis de også bliver påvirket af hans evigt dårlige humør er det også for det bedste at mor og far ikke er sammen.

    Hellere have to glade forældre der bor hver for sig, end to forældre der ikke har det godt sammen.
    Det er min holdning.


  • #15   10. sep 2008 Ej hvor det synd for dig og dine børn, hvis jeg var dig ville jeg gå til kommunen og få støtte til egen lejlighed osv.. Og ja slf er det da hårdt at stå med det hele selv..
    Men ku forestille mig at sådan som du lever nu, så tror du vil kunne ende med en deprisson.. ( understreger, tror )


  • #16   10. sep 2008 får piller for depression

  • #17   10. sep 2008 Kan næsten sidde og tude når jeg læser din tråd... Fordi fuck en tur du har været igennem. Det fortjener du på ingen måde søde. Og jeg syntes seriøst at du skal bede din læge om hjælp så du evt kan gå til noget psykolog og komme ovenpå igen fordi han har og bliver ved med at kører dig ned. Og det er så svært at komme ud af alene, næsten umuligt.
    Og syntes som de andre siger du skal få kommunen til at hjælpe dig med en bolig.
    Og selvfølgelig skal du nok finde en ny fyr på et tidspunkt.. trods at man føler at det bare slet ikke er muligt. Men der er rigtigt mange søde der ude.
    Håber alt godt for dig søde
    Knus line


  • #18   10. sep 2008 Oki det er da godt nok så, har selv et familie medlem der har haft det et par gange..

  • #19   10. sep 2008 julie jeg har en veninde som boede sammen med sin kæreste og de hvade sammen med datter, han slog dem begge, og det fortalte hun mig, og så tog jeg hende og datteren med ned på kommunen, for at få noget hjælp.... så hvis du ikk ved hvad du skal gøre, er du velkommen til at skrive til mig privat og så vil jeg godt hjælpe dig..... for dine børns skyld...

  • #20   10. sep 2008 åhh julie, som du selv skriver har du haft en facade, havde slet ikke tænkt at det går så dårligt for dig/jer..
    Det er virkelig en svær sitiation du står i, kan godt forså det er svært bare at gå fra ham. Men jeg sys du skal prøve og evt. skrive ned hvad gode og dårlige sider der er ved at blive, tænk over, hvorfor kom han ikke på sygehuset når du have brug for det? Han må jo ikke have de samme følser for dig og børnene, han tager jo slet ikke ansvar for jer! Du fortjener virkelig en der kan holde af dig og hjælpe med børnene osv. Det er super flot du har klaret det her alene, det er der ikke mange der ville kunne..

    Jeg er sikker på hvis du kontakter kommunen kan du få hjælp til en lejlighed og noget mere støtte dernede fra...
    Hvad med din familie, mor og far? Kan de hjælpe dig på nogen måde?
    Eller har du nogle gode veninder der kan hjælpe dig lidt her i den svære tid... Evt. et sted du kan bo indtil kommunen kan hjælpe dig, ligesom for at komme væk fra alt det her...
    Og selvfølgelig skal du nok finde en anden dejlig kæreste hvis det er det du vælger, der er en prins til alle.. :0)

    Du er meget velkommen til at skrive til mig privat hvis det kan hjælpe...


  • #21   10. sep 2008 han har aldrig slået heldigvis. sådan som det ser ud nu tror jeg ikke jeg kan klare noget uden ham, er nok fastlåst i den tro.
    har psykolog pga. en svær barndom og fødselsdepressionen men det er svært at få hjælp når der hele tiden bare kommer nye problemer


  • #22   10. sep 2008 har givet op med amningen for har ikke overskud mere,,,, er så ked af det, for det betød så meget for mig og gjorde mig glad

  • #23   10. sep 2008 sikke en behandling du får:-( får det virkelig dårligt af at læse det, det der er der da ingen der er tjent med, hverken dig, eller børnene som står midt i det hele..
    og selvfølgelig kan du klare dig alene med 2 børn, det er vi da mange der er, og det kan sagtens lade sig gøre:-) du skal bare tro på dig selv og at du KAN...
    håber du finder en løsning der er bedst for dig og dine børn...
    mange opmundrende tanker herfra


  • #24   10. sep 2008 kan du ikk få hjælp af kommunen økonomisk..

  • #25   10. sep 2008 jo men hvad får man??

  • #26   10. sep 2008 jamen jeg er alene med 2 børn og har ca 8500kr udbetalt også får jeg også boligstøtte ved siden af så det kan sagtens lade sig gøre at få det til at løbe rundt økonomisk med 2 børn...

  • #27   10. sep 2008 Puha

    Han lyder faktisk som en psykopat ( manipulerende og kontrolerende) at han er ligeglad når han ikke selv skal "bruge" dig, og trygler og beder hvis du går. Det kan godt være han ikke slår dig, men det han gør nu er mindst lige så slemt hvis ikke værre, og det kan jo være han bare ikke er nået til det punkt at slå dig endnu.
    Hvis du vælger at kontakte kommunen, så hør om der ikke er et kvindecenter/krisecenter i nærheden du kan komme hen, de har psykologer i huset, der kan hjælpe og rådgive dig til hvad der er bedst for dig og børnene, og hvis han bliver modbydelig kan de langt bedere hjælpe dig end hvis du står alene og måske frygter han kommer og er modbydelig, for i kvindecenteret er man altid sikker på politiet "har tid" til at komme hvis der sker noget.

    Er ked af det på dine vejne, synes du skal væk fra ham og det kan kun gå for langsomt, og så finde en sød fyr, der findes masser der ikke ligger størst vægt på udseende.


  • #28   10. sep 2008 Puha en histrioe du kommer med smiley får helt ondt af dig...

    og som de andre siger, gå fra ham. du er bedre tjent uden ham.....

    hvis du ikk vil høre på ham når du flytter, så synes jeg du skal gøre det en dag hvor han ikk er hjemme eller er på arbejde, for så har du ro til at få flyttet dine ting......

    din datter er ved at være så gammel er hun måske kan forstå hva der sker omkring hende og hun bliver jo osse ked af det når hun ser at mor er ked af det.... puls at din søn har brug for din opmærksomhed og som du skriver, så tør du næsten ikk og give ham den på grund af din kæreste og det er sku synd for din søn....

    så hvis jeg var dig, ville jeg pakke mine sydfrugter og så flytte fra ham.... for det gavner hverken dig eller dine børn at være i den her sitiuation.....

    og der er mange torsk i havet, så mon ikk at der osse er en til dig smiley

    håber at du finder en løsning på det hele...


  • #29   10. sep 2008 Føler virkelig med dig... Det e sku forfærdelig det du er udsat for... Forstår sku ikk han er så kold...

  • #30   10. sep 2008 Er helt tom for ord - sidder og blive virkelig skidt tilpas indeni - ved at læse din historie - og som du selv skriver er det kun et udsnit....

    Jeg kender dig ikke, men søde Julie se at komme væk fra din "kæreste" løsriv dig, han gør absolut intet godt for dig og jeres fælles børn.

    Søg ned til kommune og få hjælp - som de andre skriver - hvis du fortæller dem det samme som os - så skal de nok gøre alt for at hjælpe dig...

    Det er ikke psykisk sund for dig eller dine børn at leve i sådan en hverdag....
    Du er langt bedre tjent alene, så du kan opbygge dig et sikkert og trygt liv for dig og dine to børn.... Han kan ikke bare tage din datter fra dig.....

    Kan godt følge dig i din selvværdfølelse - det er da ikke så sært at du har det sådan - men sådan en ja undskyld mig idiot !
    Men tro mig der findes gode mænd der ude . jeg skulle også selv brænde fingrene på nogle idioter først - men så var han der bare pludselig....
    Og kommer du ud af dette usunde forhold, så kan du måske få mere overskud til dig selv og derved genfinde dit glade sind.... Lad dig ikke slå ud af at din krop har ændret udseende efter tog børn, det kan der gøres noget ved - når overskudet er der.

    Held og lykke - og giv gerne en tilbage melding


  • #31   10. sep 2008 tak alle sammen, jeg er lige nu bare helt flad for overskud.... nu er jeg så langt at jeg har fortalt det, men er ikke kommet længere..... vil gerne besvare jer alle sammen, men orker ikke idag. håber i forstår.... jeg lover at skrive når jeg har fundet ud af noget mere og kontakter også nogle af jer hvis det er jeg har brug for at snakke.

  • #32   18. sep 2008 jeg har virkelig ondt af dig, blir helt ked af det på dine vegne. det er en voldsom historie sys jeg..

    håber alt det bedste for dig og dine børn smiley

    ved godt det er nemmere sagt end gjordt, men for at du ka få det bedere er du nød til ud af det forhold, det er hverken godt for dig eller dine børn..

    det er kun et råd..

    knus og kram og mange tanker her fra smiley


Kommentér på:
trænger til at komme ud med det

Annonce