{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.526 visninger | Oprettet:

Hjælp!! ang. samvær og "penge dertil" {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften...

Men sagen er den at min eks i dag skriver til mig at når jeg aflevere hende i på lørdag så skal jeg medbringe penge til mad, og det er noget jeg skal fremover... Og hvis han skal have hende med på ferie er det mig der skal betale hendes lommepenge.

Og den information ved jeg ikke helt jeg skal godtage??

Han har hende hver anden weekend fra lørdag til søndag... altså med én overnatning.

Det er selvfølgelig mig som får børnepengene + de penge han betaler hver månede.

Hvilke udgifter har jeg i forbindelse at hun er hos ham???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!! ang. samvær og "penge dertil"
  • #1   4. jul 2010 Absolut intet når det drejer sig om kost og logi. Der kan komme noget omkring transport, men det har jo intet med denne sag at gøre.

  • #2   4. jul 2010 Så det vil sige tøj og bleer (inkl. sko, jakke m.m.)? alt andet står han selv for?

    Han har sagt til mig at jeg ikke skal tage tøj med da han selv har... så det vil sige at jeg skal stå for bleer??


  • #3   4. jul 2010 enig med alle som har skrevet.. smiley han skal intet have...

  • #4   4. jul 2010 nu har jeg så aldrig haft det problem men nogen a vores venner stod i den samme sitration og manden ringede så til sin advokat og han fik a vide den der modtog børne pengene ska oz sø sørge for blere tøj og osv.. så vil tror han sages kan tillade sig a sige du oz ska ska ha kost penge med.. jeg får da oz kost penge fra min store datters pleje familie når jeg har hende så tror det er rigtigt nok det han siger men prøv a ringe til stats amtet..

  • #5   4. jul 2010 jeg synes du skal ringe til statsforvaltningen og høre hvad de siger for det er dem som har ret og laver reglerne, dog vil jeg ikke mene han skal have mad penge og hvis han virkelig er så smålig så lyder det ikke til han er særlig interesseret i jeres datter desværre.

  • #6   4. jul 2010 ALT fra tandpasta til nye sko når hun er der kal HAN betale ..

  • #7   4. jul 2010 *skal

  • #8   4. jul 2010 det var alså ikk det advokaten sagde til vores ven han sagde når hans x fik børne penge så ska hun sørge for der er de ting han ska bruge ..

  • #9   4. jul 2010 Har selv fundet sspørgsmålet + svaret inde på statsforvaltningens hjemmeside:

    Der var en side med ofte stillede spørgsmål og svar:


    Skal jeg sende bleer og mad med min datter på samvær?
    Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?

    Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

    Det er fra statsforvaltningens hjemmeside.

    Så konklutionen er vel at jeg kun skal medbringe passende mængde tøj??


  • #10   4. jul 2010 nemlig rigtig min bror har sin børn hver anden weekend hans børn får kun tøj med og i starten sagde han også til deres mor hun skal give penge til mad osv men nej det skal han ikke have kun tøj alt andet skal han selv sørge for... det er ikke dit ansvar selvom du får børnepenge osv...

  • #11   4. jul 2010 alså hvos det er det de skriver så er det jo det du ska forholde dig til så må han jo bare ringe til dem og brokke sig hvis han er uenig..

  • #12   4. jul 2010 det vil jeg mene... smiley

  • #13   4. jul 2010 Ok, jeg har nu sendt ham en meddele tilbage med de informationer jeg har fået via statsforvaltningens hjemmeside.

    Tak for svar smiley


  • #14   4. jul 2010 Yes det er det eneste hun skal have med.
    tøj og skiftetøj (: resten skal han selv betale..

    Og ang penge til transport er det heller ikke et problem så længe du selv bringer hende, og han aflevere. da du kun har ret til at betale den ene vej. så fremt du ikke selv bringer eller henter hende.


  • #15   4. jul 2010 Jeg både bringer og henter... dette har jeg sagt ja til da det er det jeg er mest tryk ved... hvilket også siger lidt om den anden part.

    Men jeg afholder selv udgiften begge veje, og det betyder intet da vi bor 10 km fra hinanden.


  • #16   4. jul 2010 Nej okay (:
    men i hvertfald er det eneste du skal sørge for under samværs perioden rent tøj til hver dag (:


  • #17   4. jul 2010 Perfekt... så er det det jeg vil rette mig efter, uanset hvad han siger.

  • #18   4. jul 2010 Det helt sikkert også det du skal (:
    altså med mindre du synes det andet er fair, og det du har lyst til hehe .
    synes i hvertfald bare ikke du skal lade dig presse til noget.


  • #19   4. jul 2010 Jeg syntes slet ikke det er fair - og han har gjort alt hvad han kan for at gøre tingene så surt for mig som muligt, så jeg ønsker ikke at gøre noget for ham udover det som man skal i følge amtet.

  • #20   4. jul 2010 jeg har delebarn og min mand har delebarn ...
    den der har samværet betale selv udgiften i det OSSE bleer ....
    det eneste du som bopæls forælder skal medbringe er tøj nok til dagene .....


  • #21   4. jul 2010 den gang, at min kæreste så hans børn, skulle han søge for mad, bleer osv, det eneste han ikke skulle søger for var tøj,....
    har hørt at man skal være fælles om transport, så det ikke kun er den ene der betaler...


  • #22   4. jul 2010 Jeg kender en del som kender meget til dit problem !
    Men du skal bare pakke en taske med tøj (efter årstid) og ting og sager ! Jeg mener næsten helt sikkert at han selv skal betale bleer !
    Og så skal du betale den ene vej (transport).
    Hvis han vil have hende med på ferie er det for HANS regning, du skal INTET betale.
    Mad osv. skal han betale.!


  • #23   4. jul 2010 Ja som jeg kunne læse mig frem til på amtets hjemmeside, så er bleer også på hans regning.. altså at det eneste jeg skal sørge for er rent tøj til begge dagene.


  • #24   4. jul 2010 Og så måske han lige skulle tage at blive voksen ! ?
    det er altså et barn, og ikke noget dyr ! Det er sku da hans barn - fatter bare ikke hvordan folk kan gå i så små sko!


  • #25   4. jul 2010 Ja det er ihvertfald, hvad dem jeg kender skal smiley Jeg håber i finder ud af noget, og kan finde ud af at snakke sammen for barnets skyld smiley

    Held og Lykke med det hele smiley


  • #26   4. jul 2010 anitta .

    trådstarter har selv fundet på statsforvaltnigens hjemmeside at hun kun skal sørge for tøj IKKE Bleer så det passer ikke tror den statsforvaltningen din bror er i skal finde ud af om de kender deres egne regler som de har det med ikke at kunne..

    det trådstarter har fundet:
    Skal jeg sende bleer og mad med min datter på samvær?
    Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?

    Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

    Det er fra statsforvaltningens hjemmeside.


  • #27   4. jul 2010 Ja men min eks er heller ikke lige for nem at danse med... det ene øjeblik gider han aldrig se vores datter mere - det næste øjeblik vil han aldrig opgive hende, og så ved han ikke lige om han overhovedet er far til hende - men så ved han det godt alligevel... og nu et halvt år efter vi er gået fra hinanden så vil han have penge når jeg aflevere hende... ja hans holdninger, meninger og humør svinger lige så meget som det danske vejr. Og det er sku ikke nemt. bliver tilmed kaldt de værste tænkelige ting over sms m.m. Så god kontakt har jeg opgivet efter at have kæmpet om det de sidste 6 måneder... ja det var kun en 10 del af alt det rod der forgår... og puha det er hårdt. Men glad for jeg lige fik den her på det rene, for så er der den bekymring mindre.

  • #28   4. jul 2010 Det ryster mig bare helt vildt at man kan opføre sig så barnligt når man har et barn ! Men ja syntes der er mange "mænd" der bliver sådan efter hvad man hører.
    Det er bare så synd da det ofte går ud over barnet smiley


  • #29   4. jul 2010 anitta
    uanset hvad statsforvaltning man høre til kan de have forskellige meninger også samme sted. vi høre til hovedstaden og jeg kan ricikere at snakke med to forskellige om samme ting og få to forskellige svar så de har heller ikke altid selv lige styr på deres regler..


  • #30   4. jul 2010 Karina..

    Undskyld jeg blander mig, men vil give dig ret.
    dette er blandt andet fordi de er virkelig dårlige til at fortælle når det nye ting der gælder mm. da regler jo bliver lavet om.

    jeg og min veninde har begge snakket med en fra vores halløj, om samme spørgsmål og har fået to forskellige svar smiley


  • #31   4. jul 2010 Argh... mænd...
    Med min X er det fuldstendig det samme... Han har ellers før købt lidt tøj evt, hvis han gerne ville give dem noget, men efter børnebidraget er steget lidt (1. jan) nægter han at købe noget som helst. Ville også gerne have de skulle have bleér med. Så jeg skerv en mail til han at han stod for de udgifter der var når de var på besøg hos ham, hvilke betød bleér, tandpasta, mad evt.
    Her brokkede han sig og skrev at hans nye kæreste og ham var gift og dermed en ENHED, så det gik jo ud over hans kone at HAN skulle betasle til VORES børn...
    Øh.. hvad... tænkte jeg bare...
    Han burde jo være glad ved sine børn. han har bla skrevet til statsamtet at han kun vil have den 1 uge i sommerferien på lige år og 2 uger på ulige år... !!! Om man fatter det.


  • #32   4. jul 2010 He he ja.

  • #33   4. jul 2010 linda nu med 2 guldklumper .
    problemet er det ikke altid står på deres hjemmeside ej heller detaljeret så man kan blive meget i tvivl og når man så ringer for at få klarhed over det er de ikke altid lige enige der inde..


  • #34   4. jul 2010 Nå nu har jeg fået svar tilbage... Han skriver:

    Mærkeligt at andre forældre som har barnet boende fast skal betale når det er på weekend hos den anden forældre. Men finder ud af det i morgen.

    Jeg svare:

    Det står på amtets hjemmeside hvordan tingene er, så der er ikke noget at finde ud af. Du kan jo selv læse...

    Han skriver:

    Det er noget kommunen bestemmer. er nemlig igang med at finde ud af det og får det afvide i morgen. Amtet bestemmer kun dine rettigheder.

    Jeg svare:

    Det er slet ikke noget kommunen bestemmer... Gider ikke diskutere med dig. Jeg holder mig til reglerne. Og lad venligst være med at skrive mere til mig.

    Han skriver:

    Ja fint. Kommunen ringer til mig i morgen og så sender de dig nok lige et brev på det. Enten handler du selv ind til Liva ellers sender du penge med hende herned.

    Jeg svare:

    Nej.

    han skriver:

    Jo du gør sku. Sådan er reglerne.

    Jeg svare:

    Nej sådan er reglerne ikke.

    Han skriver:

    Jo de er så, Alle dem jeg har snakket med siger det også. Men fint vi får se. Hvor på amtets hjemmeside står det måske?

    Så nu skal jeg så til at forklare det over sms hvor det står på hjemmesiden... suk!!!

    Kommenter gerne.


  • #35   4. jul 2010 syntes da ikk der er nogen grund til a forklare dig mere du er jo nødt til a forhold dig til det du har læst og han er jo igang med sit eget projekt så enten finder han ud a du har ret ellers finder han ud ud a noget andet og så må i jo gå rettens vej og lave aftaler .. det andet bliver jo bare til mudderkast og det får i jo kun endnu flere diskusioner ud a.. som ingen a jer vinder..

  • #36   4. jul 2010 Mudder kast har der været så rigeligt ja. Så jeg har konsekvent sagt til mig selv at alt hans udenomspladder og giftige sms sletter jeg uden at svare på dem... Men jeg følte mig nødsaget til at svere ham her, da det jo omhandler den kommende weekend m.m.

    Men nu syntes jeg at jeg har meldt så klart ud som mulig...

    Og skal jeg så ikke bare aflevere hende på lørdag som aftalt uden penge m.m. Med mindre jeg høre noget fra amtet eller kommunen?? gider i hvertfald ikke rette mig efter "regler" som kommer fra ham alene.


  • #37   4. jul 2010 Synes du skal skrive til ham..

    hvis det er sådan det er, vil jeg meget gerne have dem du snakker med på kommunen/iamtet ringer til mig efter imorgen. for det nytter jo¨ikke noget vi får to forskellige ting i vide. (ringer de så, ber du om at få det på skrift) og så siger du til ham.. du får ikke en kr før amtet har sagt det er sådan det er, for det er deres regler jeg går efter, ikke dine. stop med at skrive.

    BASTA DUM SLUT
    så ser du om de kontakter dig imorgen, hvilket de ikke gør smiley
    og så er den ikke længere. ring evt selv til amtet imorgen og sikre dig.


  • #38   4. jul 2010 Britt.
    jo aflever hende som du altid gør, med mindre amtet siger noget andet.
    det er forresten amtet der bestemmer det, ikke kommunen !
    og siger han så 'tager hende ikke uden penge' siger du bare 'fint så tager jeg hende med hjem igen'

    lad være med at lave planer den weekend bare et godt råd eheh smiley


  • #39   4. jul 2010 Dadiaa - tak for dit svar... nu ser jeg om han reagere efter jeg har henvist ham til det sted på amtets side hvor det pågældne står.

    Er han stadig helt umulig, så skriver jeg hvad du har forslået.. Ved virkelig heller ikke hvor han vil hen med alt det her.

    Og virker det her ikke for ham så skal han nok finde noget nyt der ikke er som det skal være... sådan har han kørt hele vejen igennem.


  • #40   4. jul 2010 Tak... der er nu lavet planer, men dem dropper jeg på et split sekundt hvis det skal komme an på det... Hun kommer selvfølgelig ikke bare i forreste række, men foran den smiley

  • #41   4. jul 2010 Britt..
    undskyld jeg er lidt ligefrem, tror bare han håber på du giver efter og han så kan få kontrollen.. og ovenikøbet tjene lidt på at have hende.. jeg synes sku han burde skamme sig. faktisk synes jeg det svinsk han forlanger at blive betalt for at have sin egen datter.. han burde forgude den tid han har med hende, når det ikke er mere uden brok..

    Måske føler han lidt det 'din skyld' det er som det er, og derfor vil han gøre det surt for dig.. sådan er mænd desværre tit.
    de ser bare ikke det tusinde gange bedre for barnet hvis man enes.


  • #42   4. jul 2010 ellers kan du bare bestille mig som barnepige haha smiley

  • #43   4. jul 2010 seføli ska du bare aflevre hende som du plejer ind til du har hørt andet.. og seføli ska du ha idet på skrift.. og ja som en anden oz skriver vil han så ikk ha hende tag du hende med igen..men syntes helt sikkert du sku undersøge reglerne og få det på skrift så i kan få lukket den diskusion en gang for alle og så alle ved hva de har og rette sig efter .. så der ikk er nogen som kan klandre den anden for..håber i finder uda det:) ihvertfald for jeres barn skyld..

  • #44   4. jul 2010 tak fordi du lige giver et smil på læben, oveni alt det trælse og triste smiley

    Nå men nu har han svaret:

    Hvad med bleer til hende? hun skal have tøj osv. med i weekenden.

    Jeg skriver:

    Som der står på amtets hjemmeside skal jeg sørge for tøj de 2 dage hun er hos dig og du skal sørge for resten. Dvs. også bleer. Men eftersom du har givet udtryk for at du selv har tøj til hende og at jeg ikke skal tage noget med, så er det det jeg forholder mig til.

    Han svare:

    Hvis du ikke tager tøj med til hende har hun ikke noget at få på.

    Jeg svare:

    Jeg har hele tiden sagt at jeg sagtens kan give tøj med, men du har sagt at du selv har så det skal jeg ikke. Hvis du ikke ønsker at det skal være sådan mere, kan du jo stille og roligt sige om jeg fra næste gang ikke selv ville sørge for tøj til hende i stedet for at lave al den ballade. Men intet problem her fra ang. tøj.. det får hun bare med.

    Han skriver:

    Finder ud af resten i morgen.

    Jeg svare ikke...

    Derefter begynder han igen at svine mig til og skrive en masse meget lede ting til mig, som jeg så slet ikke gider at svare på!!


  • #45   4. jul 2010 netop la væe med a svare på mere .. og gi hende tøj med så har du dit på det rene indtil vidre..

  • #46   4. jul 2010 Han lyder som en opmærksomheds krævende ..... et eller andet !
    Men han burde elske hvert minut han har med sin datter istedet for at ville tjene på det ! Sådan et svin siger jeg bare !
    Jeg syntes du skal ignorere ham, og så syntes jeg at du skal gemme de der trælse smser han sender dig, og så vise dem hvis i evt. skal i amtet !
    Og ja aflever hende som du plejer, og ring evt. til amtet i morgen og få klar besked! Få navnet på den du snakker med du så har det, jvis han evt. vil snakke med hende? så er din sag ihvertfald sikker ! smiley


  • #47   5. jul 2010 Du betaler vel børnehave/ sfo ect...?? Bruger benzin på at hente bringe..?? Så er det godt nok billigt sluppet at skulle betale for bleér i en weekend... smiley
    Men gem sms´er hvis det kommer til statsamtet.
    Jeg har en bog jeg skriver ALT op i, mht weekend samvær.

    Igen, det lyder det fuldstendig som min X. Han havde også en masse tøj da vores drenge "aver" tøj af hans nye kone (de er 5 år ældre). Faktisk har jeg lige fået en sæk med tøj de ikke selv ville have.
    De skal dog snart på ferie og der vil han have tøj med til ALLE dage. Jeg har sagt at han vel kan vaske det han får med, men næ nej... Statsamtet "kræver" (det ord bruger han hele tiden), at jeg giver dem tøj med, så derfor kræver han at de har 7 par bukser, 7 T-shirts, 7 bluser, 7 par underbukser, 7 par sokker, regntøj, gummistøvler ect...
    De skal med børnetøget og må jo derfor kun have en taske med hver, (som de selv kan bære..) Tjaa.. mine er 5 og 7, det er begrænset hvor meget de kan slæbe på..
    Tænk man ikke vil bruge de penge på at vaske...



  • #48   5. jul 2010 Tro mig.. Hvis de får to par bukser med til en weekend, kan du være sikker på begge par ligger i en pose med skiltet "Til Vask"...

    Det sjove er, de kommer fredag i "mit" tøj, lørdag morgen får de noget af hans eget på, som han selv har købt. Søndag får de så det fra weekendtasken på, Så er han da sikker på jeg har ekstra arbejde både ved at vaske OG skulle pakke tasken helt om til næste gang...
    Sikken en Spade.


  • #49   5. jul 2010 Linda

    det så bestemt ikke helt rigtigt med de ikke vil se på smserne jeg gemmet hver eneste jeg har fået de sidste år og hvis det feks har en sammenhæng med han ikke har fået sin vilje og begynder at svine til ser de på det med andre øjne for hvis han flipper ud for at ikke få sin vilje og det ikke er barnets ret siger det jo en hel del om han virkelig ønsker samværd eller ej så gem alt hvad du kan gemme og skriv ned hvis der har været en telefonsamtale samt efter samværd og hvis det nu skulle gå helt galt kan politiet også bruge smser bare husk gem dem man også sender selv.. man kan printe det ud det bliver også godkendt smiley


  • #50   5. jul 2010 Linda
    personligt har jeg haft glæde af det for her har vi haft det på bordet for at bevise hvad jeg sagde var det rigtige men genneralt vil de ikke bruge det men hvis der kommer noget på en sms som bestemt ikke er iorden er det nu godt at kunne bevise det er sandt så her har vi haft glæde af det..

    rigtigt nok man ikke skal føre krig mod hinanden men det kan være godt i længden i vores tilfælde smutter han som det passer ham og har svigtet hende rigtig mange gange og det jo hende det gå ud over ikke mig og i sådan siturationer er det godt med beviser for hendes skyld og hvis han går op i småting som madpenge mm så lyder det sgu ikke lovende smiley


  • #51   5. jul 2010 Jeg tænker i hvertfald selv at de smsér omkring at han ikke vil have noget med hende at gøre mere og at jeg skal holde vores datter langt væk, og at han så ændre mening igen, kunne være til nytte på et tidspunkt. For det siger jo en del i sig selv.

  • #52   5. jul 2010 Britt

    de smser skal du helt klart gemme for de betyder jo en hel del for hvis han endag dropper hende viser det bare han er utrolig ustabil men igen synes jeg også svinske beskeder mm skal gemmes og trusler..

    Linda

    tja hvis det var moren der kom og gik var det noget helt andet en fader kan gøre hvad han vil det synes jeg ikke holder men han får nu heller ikke lov at komme ind mere uanset hvad statsforvaltningen siger næste gang han søger så må jeg tage de bøder der kommer ud af det min datter kan ikke klare det..



  • #53   5. jul 2010 linda

    vil heller flytte til et andet land end at lade hendes fader ødelægge hende mere end han har gjort. men hvad jeg har læst så kan han gå gennem fodgen for at forlange udlevering men nægter jeg kan jeg ricikere at få dagbøder eller mdr bøder og dem tager jeg med glæder har aldrig hørt om en mor der mister forældremyndigheden eller bopælen. har den fuldemyndighed..


  • #54   5. jul 2010 Karina.

    Har du altid haft den fulde forældremyndighed??


  • #55   5. jul 2010 Britt
    har jeg haft siden hun var 11mdr hvor han selv gav afkald på den og sagde så var alle problemerne mine..

    Linda
    har jeg aldrig hørt om før..
    ja hun vil blive hentet men kan stadig nægte dem adgang til mit hus og det agter jeg at gøre ellers er hun ikke i huset når de kommer..
    jo hun vil nok finde ud af det men når hun er stor nok til at forstå det og er klar til det kan hun få alle sagsagter gennem tiden og se alle de gange han har droppet hende fordi han ikke lige fik sin vilje om hun ser det ja så må jeg tage kampen men hun ved godt han selv har valgt hende fra hun er trods alt snart 7 år og kan jo ikke lyve hvergang. men uanset hvad så får de ikke samværd igen og det sagde jeg også sidst vi sad i statsforvaltnigen og han skred igen, og de vil også få det afvide ved et møde når det sker igen..


  • #56   13. jul 2010 Britt . hvordan gik det med weekenden? smiley

Kommentér på:
Hjælp!! ang. samvær og "penge dertil"

Annonce