{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Tina G
Tina G
Tilmeldt:
6. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Samvær {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer forældre.

Jeg har brug for et godt råd ang. min datter på 9 måneder og samvær med hendes far.

jeg var sammen med hendes far i 13 stormfulde år og vi prøvede at blive gravide men uden held, da vi så glemmer at holde gnisten ved lige og den dør, går vi fra hinanden. På dette tidspunkt er jeg så åbenbart 4 uger henne, får det bekræftet da jeg er 8 uger henne. Under graviditet er far med til læge og skanninger og så videre.
Da hun så bliver født (han var med til fødslen) er han faktisk ikke interesseret i at lave noget af det praktiske, såsom at give flasker el skifte ble, bade hende, han vil bare sidde og kigge på hende... Sådan er det stadig, men nu mener han Lykke er gammel nok til fast at komme ind til ham hver 2. weekend. Jeg mener ikke at hun er men, men, men er det bare mit beskytterinstinkt der lurer...

Han kommer her fast hver lørdag, leger lidt går ud og ryger kommer ind og leger lidt mere, går ud og ryger igen og sådan kører hans 2-3 timers besøg. Skal hun have mad eller tør ble giver han hende til mig og siger det kan mor ordne mens jeg går ud og ryger... jeg prøver at give ham luft til at han kan lære hendes signaler at kende uden held. Når hun skal puttes, lægger han hende i sengen og hvis hun så lige klynker lidt, tager han hende med ind i stuen og siger at hun "vil ikke når det er mig".

Han har kontaktet statsamtet for samvær og jeg er helt på bar bund med hvad der er rimeligt både for Lykke og for far så...
HJÆLP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samvær
  • Tina G
    Tina G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   6. mar 2013 Ja det har jeg... og så siger han at det kommer helt af sig selv... hvilket giver mig dårlige nerver

  • #2   6. mar 2013 Det kommer af sig selv ja,men det skal komme mens du er der.
    Det er rigtig svært for dem at lære, når det ikke kommer naturligt, og nogle gange skal de presses lidt.

    jeg gjorde det ret klart for min søns far, at han ikke fik ham alene før jeg havde tillid til at det kunne lade sig gøre. Alligevel havde han svært ved at tage føringen.

    Pres ham lidt, sig "det klarer far", og når han bliver rådvild, så giv et godt råd. Lad være med at lægge ud med at diktere hvordan han skal gøre, for han behøver jo ikke putte på nøjagtig samme måde som dig - det er OK at far har sin egen måde, bare jeres datter er tryg ved det.

    Pres ham lidt, til at gøre det selv, frem for at tage over.

    Du kan evt. gå ud i to timer mens han er der. Det er tilpas længe nok til at han er nødt til at være på, men ikke så længe at noget kan gå galt smiley

    jeg ville klart ikke give samvær alene, når ikke han ønsker at være den aktive part.

    Måske skal I rykke samværet hjem til ham? Hvor du også er der de første par gange. Det kan være han vil have lettere ved at være aktiv, hvis han er på hjemmebane. Så kan I tage derhjem, du er der i starten, måske 3 kvarter og kører så en smut til træning eller andet, og kommer igen. Så får han pusterum til at være sammen med hende, hvor han føler sig ovenpå, igen uden tid nok til at det kan gå helt galt for hverken ham eller jeres barn.


  • Tina G
    Tina G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   6. mar 2013 Jeg kan se fornuften i alt det du skriver og jeg er også enig. men hvis jeg siger "det klarer far" bliver han sur...
    Jeg har også prøvet det der med at forlade hjemmet, der gik 20 min. så ringede han og havde brug for hjælp...
    suk det virker bare lidt håbløst lige nu


  • Tina G
    Tina G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   6. mar 2013 Og nu har statsamtet skrevet at jeg skal til møde og jeg skal nærmest have en plan med for hvor tit og hvor længe besøgene skal vare... og det har jeg ikke lyst til.
    Selvom han er et fjols er han hendes far og jeg skal ikke begrænse deres omgang


  • #5   6. mar 2013 Jeg synes ellers en plan virker rigtig god.

    Vær reaistisk omkring hans begrænsninger i forhold til deres samvær, og kom med en model til hvordan det kan løses.
    Kom med konstruktive ideer til hvad han kan gøre med hende.

    i stedet for bleskift (som han NOK skal komme til på et tidspunkt) hvad så med at spise med hende? Lave en gang rugbrødsmadder og sidde sammen med hende.
    Eller et bad hvor de også kan være sammen og du kan træde i baggrunden?

    Jeg skal gøre aftensmad klar nu, men vil rigtig gerne komme på senere med nogle flere forslag til hvad du konkret kan aftale med ham.

    Det ER rigtig svært for dem at lære at være fædre når de ikke er der i hverdagen. Hånden på hjertet, så troede jeg ALDRIG min søns far ville lære det. Han havde svært ved at tage kontakt, turde ikke trøste og havde vitterligt ikke styr på tingene. Men jeg pressede ham lidt og han er i den grad kommet efter det og har totalt styr på tingene.

    Måske er din eks. decideret usikker, fordi han har svært ved at læse jeres datters signaler, og skal bruge din (subtile) hjælp til at lære det?


  • Tina G
    Tina G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   6. mar 2013 Alt hvad du kan give af råd ville blive taget med kyshånd...

  • Tina G
    Tina G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   6. mar 2013 Det mener jeg jo også...

  • #8   6. mar 2013 Vito begyndte at være alene på samvær hos sin far da han var 8½ mdr, og begyndte at sove der, 1 nat, da han var 16 mdr.



  • #9   6. mar 2013 Noname,
    men der er vel heller ingen som siger at pigen skal det nu? Blot at faren ønsker det?


    Der er tale om at faren ikke er aktivt sammen med barnet, og skal hjælpes til at være det, så han på længere sigt kan få lov at se hende lidt mere.


  • #10   6. mar 2013 Ja, og vi bekræfter hende i hendes tvivl smiley

    Samtidig har SF bedt om et møde, og at hun kommer med forslag til hvorda samværet kan gøres og optrappes, og det synes jeg lyder som en god ide. At hun kommerm ed nogle konkrete forslag til hvad der skal til, før deres datter kan være mere hos sin far, og hvordan de får et godt bånd opbygget.


Kommentér på:
Samvær

Annonce