{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

JEG MÅ VÆRE SKØR {{forumTopicSubject}}

Ja, der er ikke en anden forklaring.

Jeg har været sammen med denne her fyr i ca. en måned. Og idag har jeg så ''afsløret'' at jeg har lidt symptomer på graviditet. Men tror ikke selv på det. Vi skrev så lidt frem og tilbage. Og vi er faktisk næsten blevet enige om at prøve at lave en hvis jeg ikke er gravid. HVAD GÅR DER AF MIG ?!

Jeg er under uddannelse, og ville egentlig ikke ha børn før jeg er færdig. Men tanken om sådan et lille liv. Aaahhh.

Skulle lige ud med det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG MÅ VÆRE SKØR
  • #1   29. jul 2009 1 måned er alligevel ikk temmelig længe at ha kendt hinanden:-)

  • #2   29. jul 2009 Vil da ik mene du er skør.. :o)

  • #3   29. jul 2009 Nej nemlig. Det er også det. Er i tvivl og så alligevel ikke.

  • #5   29. jul 2009 Jesper og jeg lavede godt nok en smutter, men vi er da stadigvæk sammen... så det kan lade sig gøre smiley
    meeeeeeen vil dog anbefale dig at få en uddannelse først... smiley


  • #6   29. jul 2009 Men 1 måned er jo ik lang tid, men jeg ha´vde kun kendt min kæreste 3 da jeg blev gravid...

  • #7   29. jul 2009 Sys ikke man skal få barn med en man kun har været sammen med 1 mdr.
    Han skal være 100 % som du ønsker en far for dine børn.
    For selvom du skulle gå fra ham, vil han altid være far.
    & hvis han ikke er så god som du går og tror, så kan det kun skabe problemer.
    Sys du skal vente til du har lært ham at kende og ved det er ham der skal være far til dine børn


  • #9   29. jul 2009 Nej det er ikke særligt velovervejet. Og vil gerne ha min uddannelse. Men den kan man jo også tage bagefter. Og jeg er også meget ung. Men alt det mod at lave et lille liv. Ja smiley

  • #10   29. jul 2009 » Anna Faustina J

    Han har to børn smiley Og han er en god far for dem. Hans piger betyder alt for ham smiley


  • #12   29. jul 2009 syntes da - hvis det var mig bestemt også du sku ta din uddannelse først og lære ham at kende ordentligt

  • #14   29. jul 2009 ^^ Præcis Camilla .


  • #15   29. jul 2009 Mike - ja, samme "problem" har vi her hjemme... vi har simpelthen heller ikke råd :((

    Jeg synes også det er bedre at vente, helt klart, men vi blev som sagt gravide ved et uheld kort tid efter vi havde lært hinanden a kende, men er stadigvæk sammen den dag i dag....


  • #16   29. jul 2009 Det jo det. Jeg er færdig i 2011 med min uddannelse.

  • #17   29. jul 2009 Sonne: jah men der er forskel på at blive gravid på en upser og ligefrem planlægge det

  • #18   29. jul 2009 så ku du jo få dig en bebs dér - der er jo kun 2 år til

  • #19   29. jul 2009 Ja, men problemet er lidt at min fyr er noget ældre end mig. han er 30.

  • #20   29. jul 2009 og?

  • #21   29. jul 2009 Syntes det er for tidligt at blive gravide efter en mdn.
    Selvom du er ellevild med din kæreste nu, kan der hurtigt gå galt.. Og tror ikke der er nogen der ønsker at stå alene med hverken en graviditet eller et barn..
    Så hellere gå og drøm om det sammen.. I kan jo sagtens planlægge baby ved at købe tøj til den tid, små ting .. Sengetøj, sutter osv smiley For hvis det nu sku gå galt, har du ikke mistet noget..
    Jeg har selv lavet det "nummer" og været hurtigt ude, og blive gravid med min eks.. Men det gik galt kort efter. Dels pga vores personligheder men en stor del af det var også mit temperemant under graviditeten, forudsete økonomiske ændringer osv. Det ska ikke meget til ..
    Jeg skriver det ikke for at skræmme dig smiley Han er sikkert en god far, og ville også være der for dine børn, selvom i gik fra hinanden. Men det er ikke den bedste forudsætning smiley

    Kram!


  • #22   29. jul 2009 uforudsete*

  • #23   29. jul 2009 Mutte.
    Synes 1 måned er virkelig alt for lidt.. Kan måske forstå din tanke når nu du tror du er gravid. men se det sådan. i har været sammen EN måned, det er noget af den mest lykkelige tid, du er stadg helt vildt ny forelsket, Så vil helt klart mene, at sådan en situation IKKE skal tages så tideligt, for lige nu er alt godt og i ELSKER hinanden osv..

    Det handler heller ikke om bare at sætte et barn i verden. Du/I skal også kunne byde barnet alt hvad det har brug for. Kærlighed, et sted at bo, mad, omsorg, overskud, kunne sætte barnet fr sig selv. du skal op 3 gange om natten, skifte blee osv.. Og mange tror det er idyl og det hele, men nogle kan bare ikke klare predset. Du er ung og der er masser af tid. Vil da mene at om 6 måneder kender du ham bedre. lige nu er det ikke noget man kan tage stilling til. Og om din uddannelse først er færdig i 2011. HVA SÅ?? det er da fint. så kan du se om i er sammen til den tid, og hvis ikke, så vil du takke dig selv for at du tænkte dig o den gang.
    siger ikke hva du skal gøre eller taler ned til dig, siger bare lige hva der kører igennem hovedet på mig når jeg læser det her.. Synes også man skal være 100 på at man bliver sammen, Der er jo aldrig garanti, men i selve øjeblikket skal man i hvert fald ikke tvivle på forholdet. for et barn vil kun gøre det sværre, og i mange situationer skabe skænderier osv.. De problemer har vi så ikke haft her hjemme heldigvis, men har da høre hvordan andre har det;)

    men mit råd. Tænk dig godt godt godt om.. tag evt beslutningen når i er over den der dejlige "vildt forelsket følelse" hvis du forstår;)

    Siger kun dette for barnets og jeres skyld. det kan enten gå den ene vej eller stik den modsatte vej..

    Mange knus her fra, i har en stor beslutning at tage;)


  • #24   29. jul 2009 i kan evt nu sætte en dato på hvornår i vil starte projekt baby. f.eks den 1 januar 09 eller 1 dec 2010 eller sådan. lidt langt fremme. og er forholdet stadig godt til den tid, jamen så kan man jo så måske prøve.. Men skal heller ikke være selvisk og lave baby fordi man vil have baby, men skal tænke på alt der kan ske.. at man kan gå fra hinanden i graviditeten eller manden er ligeglad lige pludselig og så står man med stor mave og faren vil ikke engang se barnet når den kommer til verden. synes alt skal vendes og overvejes i denne VIGTIGE situation, intet er mere vigitgt end at se om vi kan klare det her og byde barnet det bedste. og hvis noget går galt, hvad er planen så? og sådan nogle ting

  • #25   29. jul 2009 ville os sige du sku vente, nu når jeg ved hvor svært det er at få en uddanelse bagefter... ( vores datter var ikk planlagt, og først opdaget sent pga blødnung, så havde ikk rigtig noget valg )

  • #27   29. jul 2009 Tja - jeg må altså holde med de andre - syntes godt nok det er hurtigt at planlægge børn når i kun har kendt hinanden i 1 måned... og det kan da godt være han er 30 - meen for at han bliver 32 inden i begynder sker der jo ikke det helt vilde ved...

    meen jeg har det jo så altså lidt at - hvis det virkelig er det i ønsker - så er der jo ikke andet for end at se tiden an og se hvornår det sker... meen jeg ville helt klart vente til efter uddanelse.. smiley

    nåhh ja - min mand er også meget ældre end jeg selv er - meen det er ikke en grund for at starte "tidligere" - man skal jo først starte når man er 99,9 % klar (100% klar er man ikke før man står med vidunderet) også skal økonominen være til det også...


  • #28   29. jul 2009 gør dig selv en tjæneste "lad vær" et barn er ik bare noget man laver fordi det kunne da være hyggeligt med sådan en lille en, det er faktisk et liv du laver og det er en stor ting, ik bare en impulsiv ide.
    når i kun har været sammen 1mdr er der stadig amoriner i luften og du aner ik hvordan han er om ½år!


  • #29   29. jul 2009 Tine : lige præcis, det var det jeg mente;)

  • #30   29. jul 2009 Jeg synes nu os lige man skal passe på med at dømme blot på hvor længe de har været sammen... det har ikke en fis med det a gøre, i hvert fald ikke hvis i spørger mig... jeg har selv har kun været sammen med min kæreste 21mdr og vi har sammen en dejlig dreng på 1 år... vi har det godt sammen, og jeg kunne ikke forstille mig anden mand til mit barn end ham der er faren til mit barn...

    Ja, det måske lige lovlig vovet at planlægge et barn frem for at blive gravid via en upser, men men men.... hvis de nu er gravide nu, hvad er så forskellen fra om de bliver det om 1 måned måske?

    Ja, et barn er meget krævende, og man skal ha overskud, til det... men må da indrømme at op til min fødsel og termin var jeg da mega i tvivl om jeg kunne give mit barn det som det havde behov for... men efter jeg havde født ham, så virkede alt bare så naturligt... intet var forkert ved jeg havde fået min dreng.. alt andet var lige gyldigt, og alt handler KUN om vores lille dreng... alt vi gør, og alt vi tænker handler stort set om vores dreng...

    Angående økonomi, så ja, den skal os helst være iorden, men det er stadigvæk os en prioterings spørgsmål... priotere man biler, tøj, make up, og hvad der ellers er for unge mennesker, ja, så er det dyrt at have barn, og ja, så kan man ha svært ved at få økonomien til at hænge sammen...

    Men hvis man priotere sit barn frem for alt, så kan det sagtens hænge sammen uden problemer....

    Også tænker jeg os lidt på det med forholdets længe VS alderen på vedkommende der bliver gravid.... er det bedre at en 17 årig for et barn med en hun har været kærester med i 3 år, frem for en 22 årig der li har lært sin kæreste a kende, hvis den 17 årige ikke er klar til at ligge alt andet fra sig, og tage sit barn frem for alt?! der er mange ting der skal overvejes selv ved en smutter, men men men men... igen, i sidste ende, så skal det hele nok lykkedes hvis man blot er villig til at ofre sig......

    DETTE ER IKKE MØNTET PÅ NOGEN I TRÅDEN!!!!


  • #31   29. jul 2009 venter en pige - termin 05-11-09: er på sin vis enig med dig! meeen 1 måned syntes jeg er lige lidt nok tid at have kendt hinanden - for så at planlægge et barn..


  • #32   29. jul 2009 spørger du mig, så handler alting om priotering når man snakker om at få et barn....

  • #34   29. jul 2009 Sonne: (ved godt det ikke er møntet på nogen men)
    med hensyn til økonomien;

    nu har jeg ikke styr over hvad make up osv. koster da jeg aldrig har brugt det - og mit tøj er for det meste genbrugstøj (eller fra bilka osv.)
    fester og modetøj har jeg heller ikke en pind styr på - så alt i alt har ikke den store forstand på hvad unge mennesker bruger deres penge på.. (til trods for at jeg selv er ung(vil jeg da mene:D))
    meen det jeg mener med økonomi er at man skal have til mad, hus/lejlighed, tøj til den bette og de nødvendige ting også må det andet komme bag efter - meen ja det er en prioterings sag... smiley

    og er som sådan også enig i det andet du skriver - for man vil vel altid sætte barnet før en selv når man virkelig ønsker sig barnet - som trådstarter gør...

    og jeg mener heller ikke selv man skal dømme ud fra hvor længe man har været sammen - min mand og jeg har været sammen siden jeg var 11 år - det er altså 7 år vi har været sammen - vi har været en del igennem sammen - og vores forhold er blevet en hel del ustabilt her på det sidste - pga. tabet at tvillinge-pigerne - så vi har sat alle projekter på stadby for vi vil være sikker på at vi kommer igennem det sammen inden vi begynder at prøve på noget igen.. smiley


  • #35   29. jul 2009 Venter en pige; det er jo netop det jeg skrive i min første "besked" at hvis det virkelig er det de vil - så skal de bare igang smiley for vi kan jo ikke sige om det er det rette tidspunkt for dem - vi kan jo kun snakke for os selv - og hvad vi mener osv...

    Mutte: syntes bare i skal "komme igang" hvis det er det i ønsker... smiley så til helv**e med vores meninger - det er jo trods alt jeres liv - ikke vores... Held og lykke.. smiley


  • #36   29. jul 2009 Tanja - jeg mener bare man til tider skal passe på med "bare" at slynge kommentare ud som at de ikke har kendt hinanden... jeg tror at når man snakker om at projekt baby skal starte, også til man virkeligt kaster sig ud i det, er der alligevel lidt langt, og tror på at mutte tænker det igennem på alle mulige måder... har snakket lidt med hende, og har indtrykket at hun er en ganske fornuftig ung kvinde smiley

    Grunden til ejg skriver det ikke er møntet på nogen er simpelthen at i det jeg skriver kan det møntes på stort set alle i tråden, så bare for ikke der bliver nogen sure miner over det smiley

    Jeg synes det er fornuftigt af jer at sætte det lidt på standby, det er jo trods alt 4 børn i har tabt nu ikke? tænker bare det måske er meget godt at få det lidt på afstand, og lige slappe lidt af inden man sætter sig i det stress igen, når nu frygten for i taber jo højst sandsynligt er der...

    Jesper og jeg har også været rigtig meget igennem på de korte 21 mdr vi har været sammen, og jeg synes så absolut det har gjord os meget stærke.... det har gjord vores forhold stabilt, også har vi jo Noah der gør os enormt stærke....

    ydmere har jeg jo så en mor og far der har været sammen i 26 år her d. 22 maj, og deres ældste søn er lige blevet 25 her d. 16. juli..... de er gift, godt nok kun på 6. år, men de er stadigvæk sammen....


  • #37   29. jul 2009 Hov jo ja, glemte jo så lige i det sidste at min mor og far PLANLAGDE min storebror smiley

  • #38   29. jul 2009 Jeg blev gravid 3mdr efter vi havde fundet sammen og det var planlagt.
    Min datter er nu 10mdr og vi er gået fra hinanden og jg tror det har noget og gøre med at vi enlig var for hurtige og ikke tænke over hvor stort t ansvar vi enlig skulle tage og man ikke bare kunne gøre hvad man ville . Har ikke fortrudt noget men surt det ikke holdt længere smiley
    Ville rigtigt gerne have en udd. men har ikke råd som enlig mor nu smiley

    Men synes self. det er jeres valg hvad i ville smiley


  • #39   29. jul 2009 Tak for alle jeres svar. Kan ikke svare jer alle men kommer med et generelt svar ;

    Der er intet der er sikkert endnu. smiley
    Dvs. at vi skal have snakket noget mere om det inden der skal ske noget smiley

    Det med økonomien ved jeg godt, men nu har jeg boet alene siden jeg var 16 (boede med en kæreste i 2 år) så jeg ville da mene at jeg har lært at klare mig selv. smiley Men at tage vare på et barn har jeg nu ikke prøvet (udover at passe min eks' to børn hver anden weekend) . Men jeg håber at hvis vi beslutter os, at vi bliver sammnen. Men der er jo aldrig en garenti.

    Håber ikke i tror at jeg tror at et barn bare er noget hyggeligt lille noget. Men nu har jeg været der for min eks' to små børn fra de var 1 og 2 til de var 3 og 4. Så har prøvet en del. Selvom jeg ved at det ikke er det samme som at få en selv.


  • #40   29. jul 2009 Sonne: ja - det med bare at smide en komentar har du ret i - også er der det med at skrevne ord kan virke hårdere end man ønsker..
    Jamen jeg er ret sikker på at Mutte er et fornuftigt ungt menneske - ingen tvivl om det!!

    jo det er 4 børn vi har mistet nu - og det er også derfor vi skal have det hele på afstand - og komme lidt væk fra det hele.. starte på en frisk - huset vi har boet i de sidste 3 år har vi sat tilsalg - og vi har fundet nyt hus tættere på vores familier - som vi har "købt" med betinglese af at vi for vores solgt osv. vi har fundet arbejde der oppe - så vi starter helt på ny! og det glæder vi os rigtig meget til.. smiley


  • #41   29. jul 2009 Tanja - ja, det er igen også derfor jeg lige ville understrege at ingen skulle føle sig truffet....

    Det lyder rigtig dejligt for jer at i kan starte på en frisk.... altså li som lige få alt det med babyer på afstand, også senere i livet få ønskebarnet/børnene....


  • #42   29. jul 2009 Sonne: Netop! det skal på afstand smiley uanset hvornår det så måtte blive vil barnet/børnene altid være ønsket!! smiley

  • #43   29. jul 2009 Tanja - det tror jeg gerne... var nu mere at det må være rart at få det lidt på afstand, også kunne virkeligt glæde sig, i stedet for det er en blandet følelse af glæde og sorg...

  • #45   29. jul 2009 selvfølgelig er det hendes og kærestens beslutning men der blir selv spurgt om "jeg er helt skør" så kommer vi bare med vores meninger, det var vel det der var ment med tråden??

  • #46   29. jul 2009 spændende holdninger

  • #47   29. jul 2009 Isaa: ja meget

  • #48   29. jul 2009 der blev konstateret at hun var skør hvis du læser overskriften smiley

  • #49   29. jul 2009 Syns ikke det er for tidligt aldersmæssigt, det er jo meget forskelligt hvor folk er i deres liv når de er 18 år.
    Syns det er lidt for tidligt i et forhold, jeg kendte jo nærmest ikke min kæreste efter kun 1 måned.. Men om det er 1 år eller 4 år syns jeg er lidt ligegyldigt.. Selvom man kender hinanden godt, er det ikke sikkert man kan klare den "udfordring" det er at få et barn.


  • #50   29. jul 2009 hun har vel skrevet det for at få de forskellige holdninger, eller hvad?
    hvis hun ik ville ha holdningerne ville hun nok ik skrive det ind læg i hvert fal.


  • #51   29. jul 2009 Tine - det er da ganske iorden at der kommer holdninger.. men sommetider ved ejg da personligt at hvis der sker noget så stort som dette, så må jeg bare ud med det... ikke fordi jeg som sådan vil noget med det....

  • #52   29. jul 2009 sys måske det er lige tidlig nok i kende jo knap nok hinanden

  • #53   29. jul 2009 Sonne: Ja - altså jeg har det sådan at hvis jeg bliver gravid nu - vil jeg slet ikke kunne glæde mig.. såå det hele skal på afstand i nogle mdr. måske år før jeg vil kunne klare at prøve igen... og at vi så starter helt på ny - et nyt hjem - nyt arbejde osv. tror jeg kun der hjælper - huset vi bor i nu har jo sådan set mange dårlige minder i sig - adskillige indbrud - brand - ja jeg ved snart ikke hvad vi ikke har oplevet her i huset.! såå de sidste 3 år af mit liv skal bare på afstand - lang afstand...

  • #54   29. jul 2009 sonne:kender jeg også godt men har mutte j nogen sinde sagt hun ik ville have alle mulige holdninger til hendes indlæg? hvis hun i vil have det kan hun jo skrive i starten at hun skulle ud med det men hun ik har behov for alles meninger.
    og det er ik for at virke sur, for det er jeg bestemt ik, jeg skriver bare hvad jeg der først lige falder mig ind smiley


  • #55   29. jul 2009 Jeg giver Sonne fuldstændig ret i alt det hun siger.. smiley

    Camilla C : Så det vil sige jeg er umoden og ikke tager ansvar??? Jeg blev gravid som 18 årig, og har ingen uddannelse.. Man behøver ingen uddannelse for og blive mor¨.. Jeg går i gang med min uddannelse når min barsel er færdig.. Og bare fordi du er ung, kan du sagtens være en bedre mor end en på 30!!!


  • #57   30. jul 2009 Mike - Jamen hvorfor er det mere velovervejet hvis man har en uddannelse? Du kan stadig tage en uddannelse.. Min mor er i gang med sin, hun har 3 børn og min far er på pension.. De får det til og kører rundt.. Sååååeh.. Men så er det da lidt skidt vi er så mange herinde, som er sååååå umodner!

  • #63   30. jul 2009 S&M : ku ikk sige det bedre selv

  • #65   30. jul 2009 At planlægge at blive gravid efter man kun har været sammen en måned er det rene vanvid. Man bør have boet sammen og været sammen igennem længere tid førend man begynder på at lave børn. Som det er nu ved I ikke en dyt om hinanden. Der er kun forelskelsen og det kræver ikke det store geni at regne ud at den ikke holder evigt. Der vil også komme en hverdag og at få et barn inden man ved om hverdagen sammen overhovedet har nogen fremtid er fuldstændig umodent, tåbeligt og unfair overfor barnet. Og samfundet også hvis vi endelig skal se på det med økonomiske øjne.

Kommentér på:
JEG MÅ VÆRE SKØR

Annonce