{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

mor/far til loui
mor/far til loui
Tilmeldt:
16. jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147

mad til 15 måneder barn {{forumTopicSubject}}

hej hvad giver i jeres at spise?

loui spiser næsten det som vi spiser. men vi har en tendens til at spise pasta kødsovs 3 gange om ugen for det er bare totalt favorit mad for loui.
men syntes snart det er på tide at udvide hans kolonariske horisont men med hvad? i hverdagen er vi totalt ide forladte
vi spiser også meget salat men det gider han ikke i nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad til 15 måneder barn
  • 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
    #1   14. aug 2014 Fisk , lasange , boller i karry , grønsager , hakkebøf , masser af ideer smiley

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #2   14. aug 2014 Fisk, lever, udenlandsk mad, tærter, gryderetter, ovnretter mm.



  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #4   14. aug 2014 Kan slet ikk forstå hvorfor man laver særlig mad til sit barn.

    Men god ide at udvide og ikke give op, børn skal smage tingene flere gange før de kan li det smiley


  • #5   14. aug 2014 altså vi laver ikke særlig mad til ham, men vil da godt lave noget han gider spise så han bliver mæt smiley
    men syntes bare det er ved at blive for meget pasta/ris/kartofler


  • #6   14. aug 2014 Frikadeller Kartofler brun sovs

    Medister med stv. Ærter og gulerødder eller stv hvidkål.

    Hvidkål s rouletter kartofler brun sovs.

    Rød pølse sovs med friske pasta

    Brændene kærlighed.

    Fadkot. Med vilde ris.

    Bøffer i sovs med løg og kartofler.

    Ovn kartofler med spareribs

    Kylling ris

    Ja jeg kan blive ved det vores aftens mad retter, og til de forskellige retter kommer der tilhøren grønsager eller flutes til..

    Keg aldrig Tom for ideer men jeg laver osse meget gammelt dags mad,
    Jeg laver af til skinke brød . Flutes med ost tomat og skinke i ovnen . Osv


  • #7   17. aug 2014 Hvad med at investere i en god kogebog eller opskrift bog. Der er kommet en der hedder 365 retter/opskrifter til børnefamilien..
    Så er der da en ny til hver dag om man vil smiley

    Leander elsker grøntsager men ikke så vild med kød, mest fisk hvis det skal være. Men jeg laver alligevel mad med kød som han ikke bryder sig om. Han skal have tilbudet eller muligheden for at smage og deres smagsløg ændre sig jo..

    Her er et hit blandt andet:

    Laks med perlespelt og spinat i fløde sovs.
    Rødbede blinis med fiskefilet.
    "Indianer breve"
    Taco pandekager/skaller
    Home made forårsruller
    Tærter
    Home made pizza med rucula, ost, Pesto og soltørret tomater.
    risengrød altid et hit
    Boghvedepandekager med rejer og avokado

    Dette elsker min sød. Tilde gæld hader han frikadeller, bøf, kødboller, lasagne almindelig, men gerne med spinat smiley


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #8   17. aug 2014 Jamen synes da bare I som forældre selv skal tænke på hvad I kunne tænke jer og så får han selvfølgelig bare det? smiley selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser, ikke alle børn kan lide krydret mad jo!

    Men jeg gider (og gad) heller ikke lave særskilte retter til min søn. Han fik præcis det samme som mig, fra han var 6-7 mdr og han elskede det. Han spiser idag alt, udover synlige løg smiley (han er 4½)

    Retter der altid har hittet;

    Lasagne med råkost
    Spinatlasagne
    Forskellige tærter med masser af grøntsager
    Æggekage
    Pastaretter
    Alt fisk og skaldyr
    Og idag elsker han krydret mad, som f.eks thai eller indisk

    Derimod har grød aldrig været det store hit og er stadig ikke.. Såsom havregrød, risengrød m.m. (Kan jeg egentlig godt forstå, gider dælme heller ikke ha grød :P)


    Leanders mor jeg er nødt til at høre hvad Indianer breve er for noget? smiley det lyder spændende


  • #9   20. aug 2014 Det er empanadas, men i dagligtale herhjemme kaldes indianerbreve (Da de rigtig stammer fra Indianerne af, eller de opfandt dem, men spanierne huggede ideen). Eller på dansk dejkuverter med fyld smiley

  • #10   20. aug 2014 Vi bruger for resten opskriften på dem fra Sif Orellana (Hende med krudtugler og Kanelsnegle)

Kommentér på:
mad til 15 måneder barn

Annonce