{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

opstart af mos og grød {{forumTopicSubject}}

Har brug for et råd.. Har en datter der bliver 4 mdr her 9 januar... Hun får mme, vejer 5800 og spiser ca 600 ml om dagen, nogle dage tager hun 700 ml og hvis hun har en vågen dag ( hvor hun kun sover 3 timer om dagen) max 800 ml...

Hun sover igennem om natten ca 12 timer, og har gjort det fra hun var ca 3 uger...

Min nye sp kommer her d. 4 januar, og da jeg snakkede med hende i tlf og siger så skal vi jo nok begynde at snakke opstart af mos og grød siger hun det kan vi først når jeg kommer næste gang omkring de 6 mdr, da jeg skal gå ind for hende der er på barsel så vi skal jo lære hinanden at kende...

Min datter virker som hun stadig til tider virker sulten trods hub ikke vil ha mere fra sin flaske... Og hun vejer jo ikke så meget af alderen...

Ville i begynde så småt at starte op på grød og mos, eller vente?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstart af mos og grød
  • #1   31. dec 2011 Du skal bare starte når du mener din datter er parat.

    SP har intet med det at gøre overhovedet, udover at hun kan give en smule vejledning.


  • #2   31. dec 2011 Jeg begyndte at give min datter grød og mos da hun var 4 mdr.. Har hørt at nu siger de at det er bedst at de først starter med det når de er 6 mdr, men når jeg har født min dreng og hvis han er parat så får han også grød og mos når han blir ca. 4 mdr..

  • #3   31. dec 2011 SST anbefaler fuld amning frem til barnet er 6 mdr, og det har de gjort længe.
    Dog siger de at det er en god ide at lade barnet smage lidt, og prøve at bruge en ske, fra de 4 mdr. Men at erstatte mælk med grød, skal man helst ikke gøre det for tidligt.

    Her i huset er vito dog et rigtigt madøre, så vi var oppe på tre måltider skemad om dagen, inden han blev 5 mdr.


  • #4   31. dec 2011 de sper jeg har haft har ikk en dyt og så have sagt da jeg startede grød/mos op med mine børn. det var noget jeg gjorde når jeg følte de var parat. ja de bliver sure over det. og so what ? det er ikk deres barn og kan jo ikk blande sig....

    begge mine er startet op ca 1 uge 14 dage før de blev 4 mdr. og så startede vi ligeså stille med mos og flydte så flere måltider på... man skal også passe på ikk at ødelægge deres maver smiley

    jeg fortalte den sp vi har nu at vi var startet op fordi vores søn var rimelig urolig og ville ikk have sin flaske osv. og det hjalp og så sagde hun: det er da dejligt og høre smiley det samme da vi startede med rigtigt mad da han var 6 mdr.... dog har vi kørt det lidt anderledes herhjemme da min søn er hjertebarn, så opstart af mos osv har været meget anderledes da det har taget flere uger, da han sov rigtig meget....

    men håber det lykkes for dig smiley


  • #5   31. dec 2011 Jannie - Venter lille babydreng 36+ * : de finder ud af nye ting hele tiden smiley men man ved jo fra sine tidligere børn hva der var godt hvornår smiley så jeg tager ikk deres "regler" så højtidelige hehe

  • #6   31. dec 2011 nej selvfølgelig skal man ikke stoppe med at amme eller give mme ved de 4 mdr.
    Mor til 2 skønne unger<3 : Hehe ja nemlig smiley


  • #7   31. dec 2011 Vil heller ikke erstatte hendes flasker men bare begynde at hun kan s
    mage lidt... Jeg havde lavet noget grød den ene dag og en anden dag kartoffelmos begge ting til os selv også fik hun lov at smage lidt på fingeren og hun elskede det...


  • #8   31. dec 2011 En dp jeg mødte for noget tid siden sagde at når man starter op er det lige så godt at købe det færdig blandet... Tænker er det ikke bedre at lave det selv for at undgå foe meget sukker og div ting?

  • #9   31. dec 2011 Det er altid bedst at lave det selv, gjorte jeg også smiley

  • #10   31. dec 2011 Og hvad startede i med?

  • #11   31. dec 2011 kan ikke lige huske hvad vi præcis startede med, men fandt denne her ..

    4-6 mdr..

    Bryst eller modermælkserstatning.
    Grød af majs, ris, eller hirse eller grønsagsmos af majs, gulerødder, blomkål, broccoli, kartoffel eller squash. Når barnet er glad for grød og grønsagsmos kan frugtmos introduceres.
    Af kop: vand eller modermælkserstatning.



  • #12   31. dec 2011 Jeg startede med min søn da han var knap 4 mdr. Bare et par skefulde de første par gange. Derefter gik det stærkt for han var sulten.. smiley Jeg brugte købepulver til de første smagsprøver og der er ikke tilsat sukker af nogen art. Risgrød startede jeg med og vi har aldrig haft bøvl med hans mave.

  • #14   31. dec 2011 Vito får risgrød, boghvedegrød, majsgrød, hirsegrød og quinoa.

    Af mos startede jeg med kartoffel, gulerod, sveske og æble.

    Men det er hurtigt udvidet, og jeg køber bare billige grove grønsager. Forleden lavede jeg en gang kartoffel/broccoli, så har jeg lige lavet butternut, og har en kålrabi liggende der også skal laves til mos.
    Køber bare hvad der er af billige grove grønsager smiley så får han smagt lidt forskelligt.


  • #15   31. dec 2011 min sp var heldigvis meget med på det hele så det var fint fint da vi startede med grød som 3,5 mdr da han virkede meget klar smiley da hun var her omkring 4 mdr sagde hun at han jo os mptte begynde at få kartofler smiley ammede samtidig til han var 9 mdr som 6 mdr startede vi med rugbrød og nu spiser han alt som 10 mdr min søn har altid været meget nysgerri på mad og det er meget lidt han ikke kan lide og det er bare skønt smiley så hvis jeg var dig ville jeg bare gå igang og ville aldrig vente til 6 mdr

Kommentér på:
opstart af mos og grød

Annonce