{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

opstart på mos :) {{forumTopicSubject}}

Så kom dagen hvor min skønne søn blev 4 måneder smiley så tankerne om mos er kommet..
Hvordan startede i?
Lavede i det selv eller købt i det?
Hvad lavede i? (Opskrifter søges)
Andet jeg bør vide? smiley
Jeg har fået en kæmpe bunke æbler med hjem fra mine forældre, så tænker at gå så småt i gang med dem i dag smiley

Lige et billede af min mor og smukke baby smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstart på mos :)
  • #1   15. aug 2014 Er han interesseret overhovedet? Anbefalingerne er jo stadig amning/erstatning til 6 måneder. smiley

  • #2   15. aug 2014 Han er en smule nysgerrig og rækker ud efter min mad, men har ikke travlt overhovedet smiley tænkte bare at starte med at lave det nu, og få gode råd til opstart, så jeg er forberedt smiley

  • #3   15. aug 2014 Okay, jamen der skal startes med risgrød/majsfrø eller hirsegrød. Ikke mere end 3-4 skefulde af gangen indtil han får smag for det, så kan man stille og roligt øge indtaget. smiley Husk at lægge mærke til ham. Tager han nemt imod skeen og er interesseret i mere, så giv ham lidt mere.

  • #4   15. aug 2014 Mos af frugt og grøntsager starter man normalt først med lidt senere, når de lige får smag for grøden og de skal introduceres til flere smage.

  • #5   15. aug 2014 jeg startede kun fordi min søn ikke blev mæt af kun mælk. han blev ammet og suppleret med mme. til han var næsten 3 måneder. han gik 1 måned ca. med kun mme., da han sagde mit amning fra. derefter blev han ikke mæt og skreg og græd hele tiden at han var sulten, men kunne ikke have mere i maven, da han skvulpede af mælk i maven. så vi startede op på meget lidt grød, det man køber. lavede ca. 6 g og det vand der passede dertil. han spiste ikke op til at starte med det var kun et par små skefulde. men der fik jeg min glade søn tilbage.

    så jeg vil sige, at bliver han stadig mæt af mælk (amning eller mme.) så skal du ikke begynde alt for tidligt på grød.


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #6   15. aug 2014 Du kan sagtens lave mos af de æbler du har.

    Jeg lavede selv mos. Jeg kogte frugterne godt, og så fik de en tur i blenderen. I små bøtter og så i fryseren.


  • #7   15. aug 2014 Janni, har heller ikke tænkt mig at starte endnu smiley søger blot info smiley han bliver stadig mæt af amning, men tager ikke nok på, så suplerer mrd mme en gang i døgnet smiley

  • #8   15. aug 2014 Emma var slet ikk klar til grød eller noget før hun var 9 mdr, der begyndte hun med tynd havregrød da hun var så gammel,

    Så brugte jeg meget svrskegrød og kom ovenpå,

    Så lavede jeg øllerbrød
    Æbelgrød
    Pæregrød
    Hindbær/jordbær grød
    Solbær
    Blåbær grød,
    Jeg bruger og bruger det stadigvæk meget Ove på hendes havregrød og yoghurt og ymer..

    Så lavede jeg meget grønsag mos med div kogte grønsager. Og kartofle mos,

    Så fik hun meget nuller kød som jeg kaldte det, div frikadeller medister forlorn hare osv osv ad blød kød, men først sent hun var langt over et år før hun begyndte og spise vores mad, men idag æder hun alt vi laver og spiser næsten mere ind sin far he he


Kommentér på:
opstart på mos :)

Annonce