{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Sara N
Sara N
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240

Kønsvorter {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har fået konstateret kønsvorter. De vokser og er blevet ret irriterende. Jeg bløder dagligt af vorterne, og de svier og kløer. Jeg kan ikke dyrke samleje, da jeg er smittet helt ved skedeåbningen. De spærre for skedeåbningen, og de kan ses med det blåtte øje. Min læge har sendt en henvisning til gynækologerne inde på fødeafdelingen, så de kan tage stilling til om jeg må føde normalt eller ved kejsersnit. Men min gynækolog uden at tjekke mig siger at de ikke fortager sig kejsersnit pga kondylomer, selvom der står inde på nettet og i patienthåndbogen at hvis man er smittet ved fødekanalen og skedeåbningen så kan det smitte barnet ved endetarmsåbningen og stemmebånet.

Hvordan kan jeg forlange kejsersnit, er rimelig nervøs, for hvis det smitter barnet efter fødslen, ja hvad så? Hvad kan de gøre? De kan ikke gøre andet end at undskylde!:((( det tager altså virkelig på mine tænker dagligt! :((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsvorter
  • #1   10. jul 2014 Det lyder ikke særlig rart, men det er vist meget normalt at de bliver fremprovokeret under graviditeten/ fødslen, og i den forbindelse går i udbrud.

    Hvis du er nervøs for at barnet bliver smittet, så holder du bare fast på at du VIL have et ks lige meget hvad. Det er ikke dem, men dig der skal leve med det. Og barnet det skal leve med at være smittet allerede fra fødslen.

    Jeg forlangte fuld narkose under ks, og selvom jeg skulle diskutere set med rigtig mange læger, og forsvare mit valg rigtig mange gange, så var der ikke andet for end bare at holde fast.


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #2   10. jul 2014 Dejligt at høre at du fik dit ønske opfyldt. Jeg er hos min egen læge nu og venter på at komme ind for at snakke med hende om tingene da jeg er så bekymret :'/. Bare allerede da jeg fortalte hende gynækologeren at jeg blev sendt
    Derud for at kontrolleres om jeg måtte føde normalt så før hun endda tjekker så siger hun NEJ vi laver ikke kejsersnit pga kondylomer! Uden at se til dem smiley det jo ikke for sjovt min egen læge har sendt mig derud da hun så dem :s


  • #3   10. jul 2014 Ja, kender godt den kamp. Bare bliv ved med at kæmpe for det. Din læge må bare sende dig derud igen, sygehuset skal jo samarbejde med lægerne, ikke modarbejde det. Selvom de ofte gør det.

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #4   10. jul 2014 Jeg var hos lægen Idag, og der kom en gynækologer ind. Hun så på dem og ku satme se at de sad helt ved skedeåbningen og blokerede. Men de fortæller mig at sygehuset ikke vil gøre noget der skader mit barn, men hvordan kan de sige sådan noget når der står skrevet at det smitter hvis de er i udbrud ved skedeåbningen og ved fødekanalen :(( jeg er så bekymret. Har fået en tid på sygehuset den 4/8 ://

  • #5   11. jul 2014 Jeg har ikke forstand på kondylomer, men jeg ved at man i DK har frit valg. Hvilket vil sige at man kun skal føde naturligt, hvis man vil.

    Du har altså ret til et kejsersnit, uanset om der er en medicinsk grund eller ej!

    Så kæmp for det! Du har ret!


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #6   11. jul 2014 Mener du det?? Dejligt at høre det ! Ja så kan de ikke sige noget til det!! Mange tak skal du ha :))

Kommentér på:
Kønsvorter

Annonce