{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livmoderhalskraft ?
  • #1   9. jun 2009 Når du er 19 skal du selv betale for de 3 stik vaccinen tager..

    Vaccinen beskytter som andre vacciner altså ikke 100 procent, du kan stadig få det


  • #2   9. jun 2009 Arg øv os er 19
    - Nej men er enlig blevet smittet med Kønsvorter for lang tid siden
    Så kunne være så det hjalp til at det ikke skulle blive værre da smiley

    Må prøve og ringe til lægen for dengang kunne man intet gøre da jeg var ved læge & på lægevagt


  • #3   9. jun 2009 Koster det godt nok 3500kr ??

  • #4   9. jun 2009 da du har fået børn er chancerne meget store for vacc. ikke hjælper da du højst sandsynligt er blevet smittet af med det der snere KAN give livmoderhalskraft.. så jeg tror din læge vil sige det er spilt af penge.

  • #5   9. jun 2009 jeps prisen er lige over 3000kr.

  • #6   9. jun 2009 Okay så må jo bare leve me det så smiley
    Lidt ærgeligt og tænke på når de snakker så meget om det alle steder og man går enlig selv og har noget af det smiley


  • #7   9. jun 2009 jeg vil os sige det er penge ud af vinduet... Jeg personligt har gennemgået en lang lang række prøver, og nu idag faktisk har jeg lige fået sidste resultat, og det er at jeg er testet til normal igen... jeg har både haft mellem og svære forandringer, og alligevel slap jeg for at få livmorhalskraft...

    Desuden er de SÅ dygtige til at gøre så man igen er kureret...


  • #8   9. jun 2009 kønsvorter har da ik noget med livmoderhalskraft

  • #9   9. jun 2009 ja lige så snart man har haft sex.. er chancen meget små for den virker....

    sonne jeg døjer også meget med celleforandring skal forresten testes på onsdag i næste uge for at se om det har forandret sig til normalt igen..


  • #10   9. jun 2009 vaccinen virker også mod kønsvorter.

    Man regner med at vaccinen beskytter mod 70% af tilfælde af livmoderhalskræft og 90% af kønsvorter, samt at effekten er langvarig. HPV-vaccination beskytter ikke mod alle tilfælde af livmoderhalskræft. Derfor vil piger, der bliver HPV-vaccineret senere blive indkaldt til screening for livmoderhalskræft - ligesom alle andre kvinder.



  • #11   9. jun 2009 Ja okay jeg fatter ikke så meget af det så må jo bare døje med det som jeg har gjort i lang tid nu smiley

  • #12   9. jun 2009 Livmoderhalsen sidder forneden på livmoderen, hvor den forbinder livmoderen med skeden. Livmoderhalskræft er kræft i den slimhinde, der sidder på overgangen mellem livmoderhalsens inderside og yderside.



    Årsager til livmoderhalskræft
    Den vigtigste årsag til livmoderhalskræft er infektion med HPV-virus. HPV-vaccination beskytter mod de to mest almindelige typer HPV-virus (type 16 og 18), som kan give livmoderhalskræft. Disse to typer er ansvarlige for 70 % af tilfældene af livmoderhalskræft.

    Hos de fleste, der bliver smittet med HPV-virus, kan kroppen bekæmpe infektionen. Men hos nogle kvinder kan der opstå celleforandringer i livmoderhalsen. Hvis disse celleforandringer ikke opdages i tide, kan de udvikle sig til kræft.




    Livmoderhalskræft er en alvorlig sygdom
    I Danmark får ca. 400 kvinder hvert år at vide, at de har livmoderhalskræft. Desuden behandles mere end 4.000 kvinder hvert år for forstadier til livmoderhalskræft. Livmoderhalskræft kan ramme alle kvinder, og halvdelen af dem, der får sygdommen, er under 45 år.

    Celleforandringer
    Celleforandringer skyldes infektion med HPV. Celleforandringer kan langsomt udvikle sig til forstadier til kræft og livmoderhalskræft. Celleforandringer er uden symptomer og man mærker derfor ikke at man har dem. Man kan kun opdage celleforandringer ved en screening hos lægen. Her tager lægen ved en gynækologisk undersøgelse en celleprøve fra livmoderhalsen.


    Livmoderhalskræft kan forebygges
    Man kan selv gøre noget for at forebygge livmoderhalskræft:

    Vaccination: Den bedste måde at forebygge sygdommen på er at blive vaccineret mod HPV, inden man begynder at have sex.

    Screening: Alle kvinder bliver tilbudt screening fra de er 23 år, så forstadier til sygdommen kan opspores, før de udvikler sig til kræft. Screening betyder, at man hvert 3. år kommer op til lægen, som ved en gynækologisk undersøgelse tager en lille celleprøve fra livmoderhalsen. Det bliver gjort med en lille børste, og gør ikke ondt. Lægen undersøger prøven, for at se om cellerne ser normale ud. Fordi vaccinen ikke beskytter mod alle slags HPV-virus, skal man deltage i screening, selv om man er vaccineret. Gennem screeningsprogrammet har man mere end halveret antallet af kræfttilfælde som følge af livmoderhalskræft.

    Undgå rygning: Rygning øger risikoen for at få livmoderhalskræft. Så også derfor, er det en god idé, at lade være med at ryge.

    Brug kondom: At bruge kondom, når man begynder at have sex, nedsætter risikoen for at blive smittet med HPV, og dermed også for at få livmoderhalskræft.


    Kønsvorter
    Kønsvorter, også kaldet kondylomer, er en af de mest udbredte sexsygdomme i Danmark. Ligesom man kan have vorter på fingre og fødder kan man få kønsvorter, der sidder på eller omkring kønsorganerne og i området omkring endetarmen. Hos nogle er vorterne synlige, men man kan godt have nogen, der ikke kan ses med det blotte øje.

    Kønsvorter er i sig selv ikke farlige, men kan være irriterende og svære at komme af med. Man skal ofte behandles hos lægen gennem længere tid.

    Kønsvorter er meget smitsomme
    Mere end 10 % af alle danskere vil gennem deres liv opleve at blive smittet med kønsvorter. Det er oftest unge, der smittes. Kønsvorter smitter gennem sex. Hvis man har sex med en partner, der er smittet, har man selv stor risiko for at blive smittet.

    Årsagen til kønsvorter
    Kønsvorter skyldes infektion med HPV-virus type 6 og 11. Disse to typer er ansvarlig for 90 % af alle kønsvorter. HPV-vaccinen beskytter mod de to typer virus.

    Kønsvorter kan forebygges
    Bliv vaccineret: Vaccination beskytter mod de fleste kønsvorter, hvis du får den inden du bliver smittet.

    Brug kondom: Kondom nedsætter risikoen for kønsvorter.

    Andre kræftformer i kønsorganerne
    HPV-virus kan medvirke til at give nogle af de mere sjældne typer kræft i kønsorganerne. Det er kræft i skeden (vaginalkræft), kræft i de ydre kønsorganer (vulva- og peniskræft) og i endetarmen (analkræft).

    I Danmark findes der hvert år færre end 100 personer med hver af disse kræfttyper.

    Så faktum er jo at, hvis man har haft sex, så er det "forsent" at blive vaccineret, da man måske allerede er bærer af HPV.


  • #13   9. jun 2009 Simone hvis du allerede har haft HPV virus type 6 og 11 som er kønsvorter også kaldet kondylomer, så beskytter vaccinationen ikke mod køsnvorter.

    Det er også derfor de vil ramme de unge piger inden de har sex.


  • #14   9. jun 2009 Ja okay det har jeg og ville aldrig gå væk som lægen sagde for lang tid siden .

    Har nok haft det i 3år nu men er der intet og gøre ved .


  • #15   9. jun 2009 Simone har du ikke fået en henvisning til en gyn? Det skal du have efter ca, 10 behandlinger hos din læge..
    Kønsvorter kan give celleforandringer, som udvikler sig til livmoderhalskræft.


  • #16   9. jun 2009 Nej det eneste jeg har fået ved lægen var Creme til og smøre med og så var jeg ude på sygehuset i aalborg hvor de enlig bare bekræftet at det var kønsvorter .

    Der var en nat hvor jeg måtte på skadestuen for havde så ondt at jeg ikke kunne gå og der var jo åben sår osv . Nu mærker jeg ikke rigtigt til det men ville da være dejligt vis man kunne få behandlinger imod det .


  • #17   9. jun 2009 Simone, du skal bede om en henvisning til en gynækolog. De ska jo fjernes, og det kan de sagtens, selvom det nok bliver en laaaang vej. Men væk og behandles det skal de altså. De smitter jo også af helveds til.. Og at din læge ikke har gjort noget mere ud af det, synes jeg er enormt dårligt...
    De kan blive skåret væk eller brændes væk. Jeg ved dog ikke om det gør ondt,men kan forestille mig at man bliver bedøvet.


  • #18   9. jun 2009 christina - Kønsvorter kan være årsag til man får celleforandringer, så på sin vis har det noget med hinanden a gøre smiley

    Jeg er lige testet til Noamal, og slipper nu for at skal på hospitalet, så jeg skal til bare at gå hos lægen i stedet... de anbefaler første gang om 6 mdr, og derefter 1 gang årligt i 5 år også hvert 3 år som alle andre kvinder...

    Det var lykken da jeg fik det brev idag...

    Er ked af du døjer med det også.. det er simpelthen djævlens værk!


Kommentér på:
Livmoderhalskraft ?

Annonce