arbejdspladsen lukker {{forumTopicSubject}}
ja vi fik en melding om igår at vores arbejdsplads lukker den 31/3/09 ved bare ikke hvad jeg skal gør skulle gerne på barsel omkring juni og hvor skal man lige finde et arbejde i 3 mdr syns ellers at der var styr på alt men det var der så ikke jeg er medlem af en akasse men det er jo ikke mange penge man får der fra når man er vant til at få en okay løn der er så mange tanker skal jeg finde et nyt job nu og lade være med at sige at jeg er gravid syns nu bare heller ikke det er helt fair skal jeg blive hvor jeg er til det lukker og så se om jeg kan finde et job eller ja hvad skal jeg nogen der har nogen foreslag
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 38 Svar: 118
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Jeg er selv ansat som ekstern konsulent i et firma og skal på barselsdagpenge til sommer (fordi vikarbureauet ingen overenskomst har).
Jeg ville ønske at jeg kunne få fuld løn under barsel, da jeg egentlig ikke gider det job jeg har nu...og gerne ville finde noget andet, men tror ikke det kan lade sig gøre.
Mht. at tie at man er gravid ved eventuel samtale, kan vel næsten være ligemeget, for er det ikke ofte at man skal ha været ansat i f.eks. 9 måneder ved nedkomst for at man kanfå fuld barsel??????
aug 2008
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
min arbejdsgiver har heller ingen overenskomst, men det er blevet indført at dem som ikke har en overenskomst skal indbatale til atp - barsel.dk
mener de kan få refunderet din løn derinde op til 140kr pr time.
det er i hvert fald samme vildkår som dem som er ansat i et firma som har en overenskomst.
Den hemmelige P: det er en svær situation du står i, men jeg tror ikke du får så meget ud af og lade være med og fortælle at du er gravid, for er de første 3 mdr ikke næsten altid en prøvetid?
nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men hvis du så er nød til og fortælle det inden de 3 mdr er gået, så er du måske lige vidt?
aug 2008
Det jeg har fået af vide indtil videre (har fagforeningne på sagen *S*) er at vikarbureauet måske skal udbetale mig halv løn de første 3 måneder og hvis ikke dette svarer til 15000kr om måneden, så får jeg suppleret op med barselsdagpenge...derefter er det ren barselsdagpenge = 15000kr pr. md.
Ved ikke om det svarer overens med det du også skriver, men det var hvad fagforeningsdamen sagde til mig, men hun ville som skrevet lige kigge lidt dybere i det.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
Anja: nu ved jeg ikke hvad din løn er nu, men jeg får f.eks. 20.000kr i måneden nu, den løn vil jeg også få i de første 24 uger mener jeg det er.
men det kan din fagforening helt sikkert fortælle dig mere om, det var også min fagforening der fortalte mig det, jeg har 3F.
men vær obs på hvad du får af vide, for jeg fik den første gang jeg ringede derind af vide at når de ikke havde en overenskomst, så var jeg kun berrettiget til dagpenge.
efterfølgende sagde min chef så de batalte til det barsel.dk, så jeg ringede til 3F igen og spurgte hvad det var for noget, hvorfor de betalte til det hvis ikke deres ansatte fik noget ud af det.
min arbejdsgiver var så rigtig sød, de var ikke interesseret i jeg var dårligere stillet end andre gravide fordi de ikke havde overenskomst, så 3F blev sat til og undersøge det yderligere, og der gik over en uge før jeg fik svar, men der kom det så også at jeg havde ret til og få det samme som andre.
arbejdspladsen lukker