{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Dagpleje hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal godt nok først føde i maj, men er så smpt begyndt at tænke længere fremad (til stor irritation for kæresten, tror ikke rigtig han har fundet ud af der kommer et nyt familie medlem :p)

Jeg vil genre have barnet i dagpleje, da jeg syntes det er hyggeligere og der er mere tid til børnene, end når de er mange børn og få voksne..

Men hvornår plejer man at sende dem afsted?

Og hvor lang tid kan der gå før man får en plads?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af 20m hæk 2 sider 3.500 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 38 m hæk 3.500 kr.
  • Installation af vaskemaskine & opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Hækkeklipning 2.204 kr.
  • Siliconefuge på badeværelse 1.900 kr.
  • Havemand til lugning af bed + bortkørsel af affald 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpleje hvornår?
  • #1   4. dec 2008 Hold da op ;s min datter er næsten 3 mdr, og det gide rjeg slet ikke bryde mit hovedet med endnu ;s
    Man sender dem vel i dagpleje når barslen er slut

• #2   4. dec 2008 Anna - Jeg overvejer at begynde lidt før, i tilfælde af barnet ikke kan være der fuldtid..

Jeg skal starte i skole efter barsel, og kan derfor ikke bare tage hjem efter 2. time flere uger i træk fordi baby ikke er klar til at være hele dagen i dagplejen

• #3   4. dec 2008 Jeg tror tidligst de tager dem fra de er 6 måneder. De fleste tager nok fuld barsel og så bliver barnet 10-11 måneder før de kommer afsted. Man plejer at skrive barnet op til plads kort efter fødslen, så er der større chance for at få den plads man ønsker. Det er meget forskelligt fra kommune til kommune hvor svært det er at få plads. Jeg tror generelt det er nemmere at få dagpleje end vuggestue

• #4   4. dec 2008 louise S - okay, jeg ved slet ikke hvor mange vi har af hvad her i byen.. Jeg har en veninde hvis datter har gået i dagpleje, så der er hvertfald 1 *g*

• #5   4. dec 2008 det kommer an på din kommune, i min kommune tager de tidligst børnene ind når de er 26 uger det ret nedtur når man feks kun har 14 ugers betalt barsel smiley

• #6   4. dec 2008 Karina K - hvordan kan det være du kun har så lidt? er man ikke berettiget til 42 uger uanset hvad (hvor noget skal deles mes faren)

• #7   4. dec 2008 Her hos os i randers kommune tager vi børnene ind fra de er 6 mdr, jeg ved ikke om vi kan tage dem ind tidligere.. men jeg startede selv som dagplejer 8 dage efter min søn var blevet 6 mdr og der kom han bare ind til mig :o)

• #8   4. dec 2008 Tanja *Termin d. 12/5-09 *

Mit arbejde betaler kun 14 uger resten skal være på dagpenge vi er heldig at vi har råd til jeg gr på dagpenge i 10 ugers tid så det kan løbe rundt.
    men det jo ikke alle i dagens dk der har råd til at gå ned på dagpenge

• #9   4. dec 2008 Jeanette & Michael S - det lyder dejligt nemt smiley

• #10   4. dec 2008 hvis du er på kontanthjælp vil de normalt tvinge dig i arbejde efter ti måeders barsel.. det bedste tidspunkt (min mening) er at sende baby i dagpleje mm er inden de er fyldt et år.. de får mere ud af det og får sig nye oplevelser og venner.. min datter skal i dagpleje her til januar.. der er hun 9 måneder.. det er meget normalt at det er mellem 6-10måneders alderen..

• #11   4. dec 2008 Jeg er på skoleløn lige nu, men regner med at gå på kontanthjælp når jeg skal på barsel, så skal jeg starte på SU i januar 2010 regner stærkt med at kunen være på barsel fra april og til jeg skal starte i skole i januar..

• #12   4. dec 2008 god ide at sende papir ind når du har født, så du har en plads til den tid.. nogen steder kan det være svært at få plads i den by man gerne vil have.. og de kommer vel i dagplejer når de er 8-12 mdr min datter var 12 mdr inden hun kom.

• #13   4. dec 2008 Tanja :o) det er bare så dejligt at kunne have ham selv og fordi han kun var 6 mdr da jeg startede har der ikke været nogen form for jalousi overfor mig, det er kun engang imellem hvis hans far tager en af de andre op, det syntes han ikke altid er sjovt :o) Jeg er utrolig glad for at kunne følge med i alt nyt han lærer som da han kravlede for første gang her den anden dag, det er bare guld værd at jeg ikke går glip af noget :o) Det har også været rigtig godt for ham at der kom nogen så tidligt.. de er allesammen ca 4 mdr ældre end ham, så han har lært en masse af bare at kigge på dem og han savner dem bare når de ikke kommer lørdag morgen :o)

• #14   4. dec 2008 Jeanette & Michael S - ja det er det dårlige ved man ikke kan være på barsel indtil de er så store at det ikke gør noget man går glip af deres "første" *g* Fik du så også penge for at passe din egen søn (hvis jeg må spørge :))

• #15   4. dec 2008 Ja altså det fungere præcist som hvis han var hos en anden dagplejer, jeg betaler for ham som hvis han var i dagpleje et andet sted.. og så får får jeg så løn for ham :o) Ja det er rigtigt, jeg er glad for at være med i alt hvad der sker med ham :o)

• #16   4. dec 2008 Okay smiley

• #17   5. dec 2008 Vi er utroligt glade for vores dagplejer.. !

Vi var nogen nossefår der ikke fik meldt Malik til noget som helst så vi meldte ham til med meldingen om at vi var interesseret i plads fra dags dato.
    Dagen efter ringede de da dagplejekontoret og sagde at de havde en plads, godtnok 5 km ude i en lille landsby.
    Vi tog ud og besøgte hende og var solgte med det samme.

Malik startede 3 dage før han fyldte 1 år og vi er simpelthen SÅ glade for dagplejeren stadigvæk...

I den lille gruppe på 4 dagplejere er der ikke nogen af dem der har 4 børn så alle har en åben plads ...

Kommentér på:
Dagpleje hvornår?

Annonce